Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Dan heb je em niet goed gemonteerd
Ik twijfel zelf tussen XP 120 + papst fan of een zalman 7700 alu cu (cu is te zwaar)
Het zou mij niets verbazen als de Thermalright XP-90C betere koelprestaties neerzet dan de Thermalright XP-120.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
zoek wat reviews naar socket 939 + cooler op google en je komt er wel uit.
YoupY
[ Voor 10% gewijzigd door HeepH op 13-04-2005 14:27 ]
Inleveren dat ding
een FX verdient gewoon Phase Change als koeler.
FF zonder dollen...
Ik denk dat je eens wat beter moet kijken naar hoe die koeler vast zit en of je niet teveel of te weinig koelprut gebruikt hebt. Op zich zijn die koelers nog helemaal niet zo verkeerd, en anders is google je beste vriend
Hij was zoals ik al zei wel een stuk stiller als de stock koeler, overigens is de fx55 stock koeler anders als de 4000 stock koeler, hier lopen meerdere heat pipes door, vind hem ook nog vrij groot!
Waterkoeling heb ik wel eens last mee gehad, mijn 2de systeem is watergekoeld, en ben er nooit een fan van geweest, wel stil en koud, maar tering zooi, om eens wat hardware in de pc te verwisselen!
enne HeefStan.....
sorry hoor, maar zo'n antwoord vind IK echt om te
Buiten het feit ik best een aantal coolers weet die er goed mee zijn, vroeg ik of en wat de ervaringen waren met de 7700 (al) cu, of andere coolers.HeefStan schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:20:
sorry hoor,maar een Fx-55 en niet weten welke koeler je moet kopen..het spijt me maar...![]()
zoek wat reviews naar socket 939 + cooler op google en je komt er wel uit.
Op google staan er inderdaad genoeg, maar test of ervaringen over een koeler i.c.m. een fx55 kan ik niet tot nauwelijks vinden!
thnx
Begrijp me niet verkeerd, stiekem is half tweakend nederland jaloers op je. Maar om de auto-cpu vergelijking door te trekken,jij hebt geen auto gekocht, maar een ferrari, en dan mag ik toch wel van je verwachten dat je weet wat je er mee moet doen, en hoe. Je hebt gewoon practisch de duurste cpu ooit gekocht,en dan vind ik het een beetje apart om te zien dat je niet of nauwelijk weet wat voor koeler erop moet. Mag ik trouwens vragen waarom je geen 4000+ gekocht heb?redwood schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:27:
enne HeefStan.....
sorry hoor, maar zo'n antwoord vind IK echt om te, als jij een auto koop, weet jij ook gelijk zeker alles over de radiator en fan.
Geen 4000.... want ik koop eens in de 2 a 3 jaar een nieuw systeem, dan wil ik altijd het beste wat ik er van kan maken, doe veel grafisch werk, veel administratie en veel games.
Ik zit plusminus 10 uur per dag intensief te computeren, ik wil mij niet ergeren aan dingen, overigens heb ik een eigen bedrijf, dus ik krijg de btw ook terug, uiteindelijk scheelt het mij dan op aanschaf van de pc rond de 6 a 700 euro, en dat is dus de processor, als je het zo bekijkt tenminste!
Ik ben nu druk op google alles over fans i.c.m. fx55 aan het zoeken, maar kan er toch echt niet veel over vinden, denk gewoon niet dat dat veel gereviewed word!
[offttopic]
wat betreft mijn auto...... tis geen ferrari... maar desalniettemin heb ik er alsnog de ballen verstand van!
ik start hem, en dan moet het goed zijn... dat geld ook voor mijn pc ;-)
[/offtopic]
Laat eens pic's zien danredwood schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:27:
...
overigens is de fx55 stock koeler anders als de 4000 stock koeler, hier lopen meerdere heat pipes door, vind hem ook nog vrij groot!
...
Als je echt een goede aircooler zoekt kan ik je idd ook ThermalRight aanraden
[ Voor 14% gewijzigd door DaWaN op 13-04-2005 14:46 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd

Ik vind hem ook wel wat groter
Maar hij zou toch goed koeten koelen.
Anders werd hij niet meegeleverd door amd denk niet dat ze op zo`n duur produkt gaan besparen op een koeler.
Dat het iets koeler is als de kast open is okay.... maar zo'n daling in die paar seconden... klopt dat wel?
Zal er een airflow probleem in mijn kast zitten?
Heb een thermaltake tsunami, voor zit een 12 cm in, en achter een 12cm out!
edit.... okay... het is inderdaad de linker!
[ Voor 8% gewijzigd door Redwood op 13-04-2005 15:26 ]
Ik vind je attitude iig goedredwood schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:40 een verhaal
Als je kasttemperatuur een probleem is : kijk eens of er niet wat veel kabels in je pc hangen die de luchtstroom in de weg zitten ?
[ Voor 28% gewijzigd door HeepH op 13-04-2005 15:56 ]
kijk eens naar deze arctic freezer 64

prachtig ding en hij is lekker stil en koelt erg goed
[ Voor 3% gewijzigd door Murcielago op 13-04-2005 16:32 . Reden: rare zin ]
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Verwijderd
en hij maakt geen herrie haast.
En mijn kast word een stuk warmer dus iets doe je fout.
Hoe dan ook, ik heb mijn case uit elkaar gehaald, en de kabels er nog netter in gemaakt dan ze al zaten, en ik vond ze er al ver boven gemiddeld in zitten.
Ook heb ik de casefans i.p.v. op het mobo, nu op mijn antec neopower voeding aangesloten, deze regelt ze nu aan de hand van de temp.
De pc maakt niet eens meer herrie nu, maar is al een stukkie koeler, overigens ben ik er achter gekomen dat de gpu's ook veel herrie maken, was er nog niet aan toegekomen, maar zal nog ff kijken of de artic nv 5 compatible is met asus kaarten!
Heb overigens toch de thermalright 120 i.c.m. een papst 120mm fan besteld, misschien dat het toch een beetje geluid en een paar graden scheelt, kan ik de proc ook iets oc' en!
overigens plaatje toegevoegd van het desktop, om toch te laten zien dat ie nu een stuk koeler is!
Zeker buiten is het koeler.... was het maar vast weer winter!!!!
[ Voor 26% gewijzigd door Redwood op 13-04-2005 23:45 ]
Deze is regelbaar tussen:
-Toerental: 1300 ~ 2800 RPM.
-Luchtverplaatsing: 65 ~ 158 m³/h
Koelt erg goed volgens uhhm... iemand
Heb het er al eens over gehad hier: [rml]Spitfire_V5 in "[ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4..."[/rml]
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1578
Als een 120mm fan past dan zou ik daar altijd voor gaan. Die verplaatsen meer lucht met minder toeren en dus minder geluid.
Mijn AMD64 3500 winchester komt niet boven de 34 graden met de Thermalright XP-120 en Papst 120x120 4412FGL
Edit:
[ Voor 26% gewijzigd door SpitfireNL op 14-04-2005 00:15 ]
FX55
Asus A8N SLi Deluxe
2GB DDR400
2x GF6800Gt/Ultra
Mooie config
alleen draait dat 2g aan ram (2x1024 niet, 4 x 512 wel) op 333 mhz...Skyline GT-R schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:49:
Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar je verdere specsJe hebt een Asus mobo, 2GB en je spreekt over gpu's en een NV5 Silencer Dus ik gok op:
FX55
Asus A8N SLi Deluxe
2GB DDR400
2x GF6800Gt/Ultra
Mooie config
Verwijderd
De Xp120 zal wel beter koelen, met een zeer goede fan erop. (maar hij zal ook meer geluid maken, en voor de xp120 + fan ben je al snel een 80 euro kwijt).
complete specs
Redworx http://www.tweakers.net/gallery/49/sys
Nechushtan www.tweakers.net/gallery/sys/4378
Heb dus wel de thermalright besteld, incl een papst cooler, de stilste 120mm die er is van papst.
ga gelijk mijn systeem opnieuw opbouwen, en de kabels op een betere manier wegwerken, dat scheelt mij denk ik al een stuk!
kort : Ja. Een fx-55 kopen en zijn bandbreedte beperken. Ik denk dat je zelfs sneller werkt met 1 Gb geheugen erinredwood schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:40:
maar of ik dit zal merken?
jah ik merk het ook wel als ik met 333 mhz geheugen werk, vindt het ook een beetje zonde om zo je pc te castrerenHeefStan schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:31:
[...]
kort : Ja. Een fx-55 kopen en zijn bandbreedte beperken. Ik denk dat je zelfs sneller werkt met 1 Gb geheugen erin
dan heb je 512 mb dat niet in dual channel werkt, van de 1.5 gieg...noem jij eens een app die meer als een gieg gebruikt, en echt nodig heeft....ik kom niet verder als photoshop en films editen, en dat doe je niet dagelijks, tenzij het je werk is en dan had je een serverplank met dual xeon.Metal schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:36:
[...]
jah ik merk het ook wel als ik met 333 mhz geheugen werk, vindt het ook een beetje zonde om zo je pc te castrerenkan je er geen 512 uithalen, dat hij dan op 400 mhz loopt
Je corsair geheugen is goed genoeg, je draait toch wel 2-2-2-5 he ? pak gewoon die met de ledjes, die zien er leuk uit in die kast
of anders : AMD 64 best memory ?
ik help je want ik begin me meer en meer schuldig te voelen
[ Voor 20% gewijzigd door HeepH op 14-04-2005 23:05 ]
koop wel hetzelfde geheugen maar dan 2 x 1 gig,
mmm.. zie net dat die cas3 zijn!
niet meteen op onze reacties nieuw geheugen kopen, misschien merk jij wel helemaal geen verschil in 333 of 400. zou het eerst even uitproberen met geleend geheugen ofzoredwood schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:12:
hahaha.... photoshop/illustrator hoort wel bij mijn dagelijkse werk, deze pc is daar meer dan snel genoeg voor. Mijn andere pc heeft 1 gig, en een p4 3.06 ghz proc.. toch merk ik gigantische verschillen met mijn primaire pc.
koop wel hetzelfde geheugen maar dan 2 x 1 gig,
mmm.. zie net dat die cas3 zijn!
dacht dat dat dus niet kon, in de bios staat ie ook op ddr400, en op 2-2-2-5
hoe kan dit???
[ Voor 7% gewijzigd door Redwood op 14-04-2005 23:40 ]
zou kunnen dat dit gefixed is met nforce 4...nforce3 planken hadden dat namelijk altijd
(4 dimms -> 333 mhz)
Edit : ik heb uitgezocht voor je, het word niet aanbevolen (aanbevolen is 333 mhz) maar het kan vaak wel (400 mhz) , zie ook dit :
Je command rate gaat wel omlaag, en je hebt dus alsnog een lagere bandbreedte,maar het is niet zo erg als van 400 naar 333.Tests with 4 DS DIMMs on an AMD Athlon 64 system are more demanding, since AMD specifies DDR333 for this combination. However, most AMD Athlon 64 motherboards combined with recent AMD processors (the memory controller is on the AMD CPU) have been able to handle 4 DIMMs at DDR400.
Stable DDR400 Timings - 4 DIMMs
(4/4 DIMMs populated)
Clock Speed: 200MHz
CAS Latency: 2.0
RAS to CAS Delay: 2T
RAS Precharge: 7T
Precharge Delay: 2T
Command Rate: 2T
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2337
Edit : vraag van mijn kant...Gebruik jij bij photoshop meer dan 1gb ram ? ik nooit eigenlijk (webdesign)
[ Voor 65% gewijzigd door HeepH op 14-04-2005 23:51 ]
bij het webdesign in ieder geval niet!
bij het posters maken word er wel veel geheugen gebruikt!
ik ontwerp wel eens wat gigantische posters! formaat 10m bij 20m bijv. of soms groter!
misschien is 2 gb overkill? misschien ook niet, denk dat het altijd beter is als 1 poster!
*update*
als ik nu kijk, word er idle al 5 a 600 mb gebruikt, zal het eens in de gaten houden!
*update*
splinter cell :chaos theory game aanzetten in het level. en dan niet spelen.
plusminus 1100 mb ram wat er word verbruikt!
als ze drukklaar worden gemaakt gaan ze inderdaad op schaal.
voor die tijd maken we eerst een proef druk, oce printer met 100 meter rol, 890 mm breed!
maar goed dit zijn extreme situaties... meestal houd ik mij bij flyers en postertjes!
[ Voor 35% gewijzigd door Redwood op 15-04-2005 00:10 ]
posters van 10 tot 20 meter? kan je die niet op schaal makenredwood schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 00:01:
ik ontwerp wel eens wat gigantische posters! formaat 10m bij 20m bijv. of soms groter!
*update*
als ik nu kijk, word er idle al 5 a 600 mb gebruikt, zal het eens in de gaten houden!
ram? of ram + swap, affijn, 400-> 333 had je gemerkt, 1t->2t waarschijnlijk niet, ik las dat je ook problemen had met splintercell,dat schijnt aan de videokaart drivers te liggen, en dat hij als je pc chrashed standaard instellingen kiest dat hoort,dat heet safemode (als je bijvoorbeeld een te hoge resolutie zou kiezen, en hij crashed, zou je nooit meer kunnen spelen zonder reinstall
ik slaap
[ Voor 36% gewijzigd door HeepH op 15-04-2005 00:14 ]
splinter cell een aantal problemen.. speel draait meer dan super, maar als ik hem afsluit moet ik eerst de pc rebooten wil ik hem weer kunnen starten, met iets oudere forceware drivers heb ik dit niet, alleen dan wil het spel nog wel eens crashen. puur de drivers dus!
dit staat ook in de faq van pmg
maargoed, het is nu meer een pmg-topic geworden, ga je nog overclocken?
PSN: djmurcielago
Verwijderd
56 VS 49 graden. Wel leuk om te zien dat die FX 55 stock koeler goed meekomt met al die dure koelersVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:27:
Hier staat een roundup van een hele zwik 939 koelers. Het verhaal is in het Duits, maar de grafieken spreken voor zich. De Arctic Freezer 64 is wat mij betreft de winnaar: koelt goed, is stil en niet duur.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Ik zelf zit namelijk ook te denken aan een AMD 64 4000+ of de FX-55. Dus alle info is welcome
Helaas kom ik er dit weekend NIET aan toe.
Ik hoop dat ik volgendeweek tijd heb, moet nog een windows 2003 server netwerk aanleggen, maar tussendoor zal ik aan mijn pc sleutelen.
Dus als ie klaar is, post ik mijn bevindingen!
gr
Dat is heel het punt achter 120mm fans die maken JUIST minder geluid omdat ze niet zo hard hoeven te draaien omdat ze zo al meer lucht verplaatsen.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:17:
....
De Xp120 zal wel beter koelen, met een zeer goede fan erop. (maar hij zal ook meer geluid maken, en voor de xp120 + fan ben je al snel een 80 euro kwijt).
Verwijderd
Wat weerhoud je ervan om een Zalman reserator te kopen? Tja.. dat je nare ervaringen hebt met WC??
Als je het een beetje professioneel aanpakt en de slangetjes goed aansluit heb je geen kans op lekkages
die resperator is inderdaad erg gaaf, maar totaal NIET compact, dus vandaar
mijn pc is nu fluisterstil! een gigantisch merkbaar verschil!
Mijn fx-55 idle is van rond de 50 graden naar de 40 graden gegaa,
ik pak 40 als gemiddelde, soms is ie 38, en soms 42, dus zeg maar 40!
Onder het spelletje spelen loopt de proc op tot 55 graden, dit is mijn max steiging, met chaos theory, na 1.5 uur spelen, op de maximale resolutie en instellingen!
Ook de artic coolers hoor je gewoon niet! ongelooflijk.
Het enigste wat ik zo zie is dat mijn videokaarten met deze coolers wel een stukkie warmer worden,ze waren idle tussen de 65 / 70, en de gpu is op dit moment 74, gpu 2 is 61 graden,
ik heb dus een vermoeden dat er iets niet goed zit, ik ga morgen bij mijn gpu1 de koeler opnieuw monteren, zal er ook even artic silver tussen doen, heb er nu standaard koelmiddeltje tussen, maar dat heb ik ook bij deze 2e.
nadelen!
De thermalright xp-120 paste niet goed, ik heb corsair led ddr's, en deze zijn iets hoger dan normaal, en zo kon de xp-120 niet gemonteerd worden, ik heb 3 van die metaallaagjes van de xp-120 eraf moeten knippen, dit met geen merkbaar uiteindelijk gevolg, overigens zie je er niks van!
Al met al kost het rond de 120 euro om mijn pc zo stil te krijgen, maar het is nog altijd goedkoper dan waterkoeling!
Richt er eens wat extra fans ofzo op?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
hij is nu i.d.d te warm, maar zoals in mijn uitleg is te lezen is, zit ie er waarschijnlijk niet goed op, aangezien de 2e kaart 64 is, dit was ie met de originele koeling volgens mij ook!
Ik hou jullie op de hoogte!
Verwijderd
gewoon harder aandraaienredwood schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:27:
de normale g6800 gt ultra temp is al rond de 50 a 60, de max temp die ie kan hebben is 130, bij deze temp, gaat ie ook in de fail save!
hij is nu i.d.d te warm, maar zoals in mijn uitleg is te lezen is, zit ie er waarschijnlijk niet goed op, aangezien de 2e kaart 64 is, dit was ie met de originele koeling volgens mij ook!
Ik hou jullie op de hoogte!