Maxtor performence

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik las net bij het nieuws wat over die nieuwe schrijf van Maxtor. Ze hadden het over dat je de performence op low en high kon zetten. Is dit ook bij andere Maxtor schrijven? Ik heb zelf een 20,4GB schrijf van Maxtor

Flickr

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die schijf heb ik ook. Je kunt op de Maxtor site een progje downloaden waarmee je fast/quiet search kunt instellen. Ik heb hem nou op fast staan.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 20:47
zet hem maar op /off. gaat het snelst. lees de handleiding maar eens.

• rkrythe
ik heb nu PowerMax, hij zegt dat ik geen Maxtor schrijf heb. Ik heb toch echt een Maxtor schijf

Hoe bedoel je /off er zit zo'n klein handleidinkje bij, maar daar kan ik niks over vinden

Flickr

Verwijderd

Hij bedoelt het progje "amset.exe" waarmee je t accoustic management kan regelen. /off is de snelste "stand"

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet dat progje amset.exe hebben. Dan ga je naar dos en typ je amset /fast (of quiet/off). Ik heb hem dus op fast, maar diegene hierboven zegt dat je hem op /off moet zetten.

Oeps Airhead was eerder :)

• Vodgen
  • Laatst online: 09-03 18:34
Hoe zijn nu de instellingen?
Ik heb zelf ook maxtor schijf en heb met dat proggie mijn schijf in /fast modus draaien.
Dit is de inhoud van het textbestand van het proggie:

/off Turns Acoustic Management off, the drive operates at normal acoustic levels
/quiet Quietest seeks, the speed of the seek operation is reduced to its lowest level to provide the quietest operations, this level has the most impact on drive performance.
/fast Fastest seeks, the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation with the least amount of impact on the drive performance.

Wat is nu echt de snelste instelling?
Ik dacht zelf dus de /fast modus.

Groeten Frank.

• Muurbestormer
ja idd. met amset kun je de acoustic management aanzetten. leuk speeltje van maxtor om je HD wat minder te laten ratelen.

MAAR: hij staat standaard al aan! dat willen we niet, want je snelheid gaat achteruit. zet hem dus op /off oftewel, geen acoustic management en laat die maxtor op volle toeren draaien!

Verwijderd

/FAST is de snelste instelling zie de link. Ik heb het met SiSandraSoft getest. /off en /fast scheelde bij mij bijna 3000 punten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/100252

• Muurbestormer
amadeuz: LUL NOU NIET ZO!

lees dit nou eens:

the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation.

ofwel, de snelheid is naar beneden gehaald om minder lawaai te hebben tijdens het draaien.

we weten allemaal dat sandra verre van perfecte benchmarks geeft, je zou ze zelfs 10 keer moeten draaien om op een redelijk goed gemiddelde uit te komen.

/off is gewoon het snelst, want dan staat acoustic management UIT! en dat wil je hebben.

• Vodgen
Nee Nitefly! Amadeuz heeft wel gelijk.
Hier nog een regel uit het tekstbestand van het proggie.

For example, if you want fast hard drive seeks with the least impact on hard drive performance,
you would type:

AMSET /FAST

Dus voor degene die geen Engels kunnen:
"Bijvoorbeeld, indien je de kop het snelst wilt laten zoeken met de mibste invloed op je
performance, moet je opgeven:
AMSET/FAST

Groeten Frank.

• rkrythe
een link naar amset.exe?

Flickr

• Vodgen

Verwijderd

ZUCHT!!!!!!!.
/off is de snelste stand ,want dan wordt er helemaal niks gemanaged, dus t snelst, ZUCHT !!!!!!!!!!!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
arihead heeft gelijk:
/fast Fastest seeks, the speed of the seek operation is reduced to provide quieter operation with the least amount of impact on the drive performance.
maar het heeft dus nog wel iets invloed... off is dus het snelst.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
foutje

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Vodgen
ZUCHT!!

Weet het nu ook niet meer

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

/off is idd het snelst. Zegt Sandra2001. Bij mij althans....

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Abbadon
  • Laatst online: 16:39
Ik mat geen verschil tussen /off en /fast. In iedergeval zijn deze beide instellingen sneller dan wanneer je het acoustic management helemaal aan hebt staan. Nu hoor ik m'n schijven tenminste zo nu en dan ook, eerst hoorde ik ze helemaal niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Muurbestormer
en nou nooit meer twijfelen aan mij he jongens! als je in het woordenboek opzoekt wat de betekenis is van GOD.zie je mijn hoofd ernaast.

eigenlijk te zot dat er 4 mannen nodig zijn om zoiets aannemelijk te maken.

Verwijderd

Bij mij is /fast het snelst. Wat bij jullie het snelst is moeten jullie zelf uit zoeken.

P.s. noem me geen sukkel :( Ik heb bij mij zelf getest wat het snelst was en dat was /fast. DUS.....

Verwijderd

:?:?:?

Nitefly zet je bril eens op. Amadeuz zegt exakt hetzelfde als jij...flamen was dus zinloos.

Verwijderd

Kijk hier nog even:
http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/Maxtor_Silent_Store/Maxtor_Silent_Store_01.htm
6 pagina's plus commentaar en update...(engels)
Luc

• Vodgen
Ik heb zelf ook maar enkele benchmarks uitgeprobeerd. Elke modus heb ik tien maal getest. Uitkomst: zeer licht voordeel voor de /fast modus. Minder als ik gedacht had.

Heb ook de link bezocht door hierboven in de topic genoemd is. Ook hier de conclusie: het verschil tussen /fast en /off is te verwaarlozen.

Groeten Frank

Verwijderd

Frank heb je inmiddels de FAQ al gelezen? (ivm dat groeten...)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Op vrijdag 12 januari 2001 15:41 schreef vweereld het volgende:
Hoe zijn nu de instellingen?
Ik heb zelf ook maxtor schijf en heb met dat proggie mijn schijf in /fast modus draaien.
Dit is de inhoud van het textbestand van het proggie:

/off Turns Acoustic Management off, the drive operates at normal acoustic levels
/quiet Quietest seeks, the speed of the seek operation is reduced to its lowest level to provide the quietest operations, this level has the most impact on drive performance.

Wat is nu echt de snelste instelling?
Ik dacht zelf dus de /fast modus.

Groeten Frank.
ik lees hier toch echt dat /OFF het snelst is, /FAST is zo stil mogelijk met weinig (lees WEINIG != GEEN!) impact op de perfomance

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 26 april 2002 20:16 schreef TonD het volgende:
Frank heb je inmiddels de FAQ al gelezen? (ivm dat groeten...)
Onzinnige kick he |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.