Toon posts:

Iiyama E430S-B3 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, er is pas een nieuwe monitor van Iiyama uitgebracht: de Iiyama E430S-B3.

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/5303.jpg

Dit zijn de specs:

Panel: TN Wide Angle, 16,2M kleuren :(
Beelddiagonaal: 17" (43 cm)
Reactietijd: 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical :P
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontaal/verticaal: 150°/135°;
rechts/links: 75°/75°,
up/down: 75°/60°

De specs zien er goed uit, ik weet alleen niet watvoor panel erin zit.

Het allergrootste voordeel is de prijs. De monitor is zaterdag op sommige plekken, tenminste hier bij VI Computer, voor €149,95 verkrijgbaar.

Ik kan er alleen niks over vinden op het web, geen reviews iig.

Zijn er al mensen met zo'n monitor?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Het allergrootste voordeel is de prijs. De monitor is zaterdag op sommige plekken, tenminste hier bij VI Computer, voor €149,95 verkrijgbaar.
wtf? 149 euro :? Zeker weten?

|>

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

voor €149,95 ???

Kan me niet voorstellen....is het wel een TFT? :+

haha ^^ was me voor...

€ 269 op de site van Vi Computers...foutje bedankt :P

[ Voor 68% gewijzigd door NRGetic op 12-04-2005 15:58 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Ik in ieder geval niet, en voor zo'n monitor is het denk ik een typfout van vi computer en moet het 249 zijn. Ik had namelijk wel een ouder model met 10 ms respons time en die was 269, dus lijkt mij sterk dat die goedkoper is

Edit
Heb ff gekeken op de site van vi computer en daar staat die toch echt voor 269 hoor, dus ik weet niet waar jij die 149,95 vandaan haalt.

[ Voor 26% gewijzigd door dennis112 op 12-04-2005 15:57 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Echtwel 149,95, staat in de folder. Van 269 voor 149,95. Het is een speciale actie, ook maar beperkt leverbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bewijsje:

Afbeeldingslocatie: http://www.vicomputer.nl/images/products/folder/200503/Vi-DenHaag_Opening0001.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:36 ]

Verwijderd

WOW :o , das een koopje zeg, maar heeft ie ook DVI dat vind ik toch wel belangrijk als ik een tft'je koop.

Verwijderd

Topicstarter
Geen DVI, maarja, het is een ook TN panel, geen perfect beeld dus. Hij lijkt me wel stukken beter dan de 435S, door de hoge contrastverhouding. Geen DVI t.o.v. de 435S, maarja. Alleen vraag ik me af door die de panels gemaakt zijn... Of maakt Iiyama ze zelf?

Het lijkt mij best een mooie koop, maar als ik hier dan achter mn CRT zit, weet ik niet of ik hem zal nemen. Vandaar leek het mij dus handig om wat ervaringen te verzamelen hier.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 08:22

robhof

Lembongan view

Ik wil 'm ook wel halen (lijkt me prima ding en zeker voor het geld!), maar vraag me af of het van die taferelen a la Aldi worden, waarbij mensen om 8 uur voor de deur liggen... :p

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Er loopt al een zelfde topic, maargoed!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:43:
Geen DVI, maarja, het is een ook TN panel, geen perfect beeld dus. Hij lijkt me wel stukken beter dan de 435S, door de hoge contrastverhouding. Geen DVI t.o.v. de 435S, maarja. Alleen vraag ik me af door die de panels gemaakt zijn... Of maakt Iiyama ze zelf?

Het lijkt mij best een mooie koop, maar als ik hier dan achter mn CRT zit, weet ik niet of ik hem zal nemen. Vandaar leek het mij dus handig om wat ervaringen te verzamelen hier.
IIyama heeft nog nooit zelf beeldbuizen of panels gemaakt. Ze hebben panels van Philips/LG en AUOptronics gebruikt.

De kans is groot dat de IIyama E430S een Samsung 8ms TN paneel gebruikt. De overige belangrijke game TFT's (Benq FP937s+, Samsung 913N, Hyundai 90D+) gebruiken allemaal hetzelfde Samsung paneel. Dit paneel komt erg goed uit de tests van TomsHardware.
( http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html ) Er zijn ook geen problemen met dit paneel bekend wat betreft sterrenhemels en dode pixels. Wat dat betreft is de E430S dus een betere keuze dan de E435S. Het gebrek aan DVI ingang hoeft niet persé een nadeel te zijn wat de Samsung 913N al bewezen heeft. Een goede DAC in je videokaart en je zult nauwelijks verschil merken tussen DVI en VGA, ook niet kwa kleurechtheid. (zie THG)
De monitor is zaterdag op sommige plekken, tenminste hier bij VI Computer, voor €149,95 verkrijgbaar.
PlekKEN? waar nog meer dan? En er zijn inderdaad nog nauwelijks reviews van deze TFT te vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 13-04-2005 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ik bedoelde woonplaatsen. Ik heb nog nooit zo iets goedkoops gezien. Misschien zijn die samsung panels nu erg goedkoop, vandaar ook opeens zo'n goedkope dell 19" met samsung panel. Ik dacht eerder dat AUO goedkoper was...
Het is niet de beste monitor die er is, maar als je gamed en een goede ramdac hebt, lijkt het mij niet vervelend om nog steeds het analoge signaal te gebruiken.

Maar er lopen nu 2 topics door elkaar over dit beeldscherm, en ik heb nog niemand gehoord die dit scherm heeft :|

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
ik had deze besteld... maar heb bestelling veranderd naar 435s :) verwacht m morgen/overmorgen

[ Voor 111% gewijzigd door Morphine op 13-04-2005 17:00 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die winkel zal er denk ik slechts een handjevol van op voorraad hebben. Dat heb je meestal bij zulke 'spectaculaire openingsaanbiedingen'. Alleen lokkertjes die ws. meteen uitverkocht zijn ;)

Wel leuk schermpje zo te zien, maar ik ben ook erg tevreden met mn 435S. En die heeft DVI, wat 'voor mn gevoel' iig al een beter beeld geeft ;) Met een analoge aansluiting heb je altijd het idee dat het in theorie nog scherper zou kunnen....

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 13-04-2005 17:23 ]

• Yokozuna
Dat is het punt, bij TFT's met DVI EN VGA aansluiting is er meestal bezuinigd op de ADC (analog -> digital converter) van de VGA aansluiting, ze gaan er toch vanuit dat je primair de DVI ingang gebruikt (waarbij geen enkel signaal omgezet hoeft te worden). Bij TFT's met alleen maar een VGA aansluiting is er ook niet zo snel bezuinigd op de ADC, dat samen met een goede DAC in je videokaart = prima beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met de scherpte zal het wel goed zitten, zeker op een radeon. DVI is opzich wel mooier, ook dat er geen auto adjust meer nodig is. Maar voor mensen met een radeon of matrox zal het sowieso geen probleem vormen. Ook met nvidia valt het heus wel mee. Een vriend van mij heeft een Hercules 920Pro op een TI4600, en dat ziet er wel goed uit.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
robhof schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:04:
Ik wil 'm ook wel halen (lijkt me prima ding en zeker voor het geld!), maar vraag me af of het van die taferelen a la Aldi worden, waarbij mensen om 8 uur voor de deur liggen... :p
Als het dezelfde taferelen zijn als die van de Paradigit in Apeldoorn, mag je er om 3 uur 's nachts al wel liggen. Nou hadden ze daar ook een wel extreem heftig AMD64 pctje staan diezelfde dag, ook beperkte voorraad, maar toch. Folder idee kwam me ook al erg bekend voor.

Verwijderd

Deze zelfde aktie aanbiedingen zijn ook bij vicomputer Almere maar dan verdeeld over 2 dagen: 15 en 16 April. Deze monitor is dan op Zaterdag 16 April te krijgen. Er staat ook in die folder dat ze er maar 15 hebben... Dus dat wordt wel voor de deur liggen ben ik bang!

edit: Voor de duidelijkheid: Alleen verkrijgbaar op 16 april bij vicomputer Almere en DenHaag

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 00:22 ]

• MBV
  • Laatst online: 16:14

MBV

Er zit alleen een typo in de TS: je hebt een helderheid van 700cd/m2, en contrast van 1:300. zoals ook hier te lezen is:
(zat nog in mijn mailbox, te lui om de iiyama site af te zoeken :) )

• Yokozuna
Sinds wanneer is de site van Paradigit betrouwbaarder dan die van IIyama zelf? http://www.iiyama.nl/default.asp?SID=&NAV=236&PCAT=2

Topicstarter heeft gewoon gelijk, dit scherm heeft wat dat betreft trouwens precies dezelfde specs als de Benq FP937s+ en de Hyundai L90D+, die gebruiken allemaal dezelfde Samsung 8ms TN panel. Zou goed kunnen dat IIyama er ook een van Samsung gebruikt, zou mooi zijn zelfs.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 14-04-2005 07:42 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:49
Kan dat dan Yokozuna, dat hetzelfde paneel in deze 17" word gebruikt die in de andere 19" schermen word gebruikt?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hebben ze hem in een TFT verkleiner gestopt :P

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 19:03

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:43:

Ik heb 'm gisteren gekocht, mooi beeld, een stuk scherper dan m'n 19" CRT, en dat zonder DVI, wat mij betreft geen probleem :)

Aangezien ik wat TFT's betreft nog wel n00b ben... wat is een TN panel?

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is een bepaalde techniek, ik geloof dat het te maken heeft met welke hoek de transistors achter de pixels geplaatst zijn o.i.d. Er zijn momenteel ook nog MVA en IPS panels in de omloop. MVA en IPS's zijn over het algemeen trager dan de snelle TN panels, maar het voordeel is dat de genoemde panels wel 24-bit kleuren kunnen (16,8 miljoen, een aantal grijswaarden blijven slecht, dus dan maar 16.7 M). TN panels kunnen maar 18-bit kleuren weergeven (262 144 kleuren), maar door een interpolatietechniek lijken ze er 16,2 M te kunnen weergeven. Dat alles resulteert in minder realistische kleuren voor TN panels, alhoewel nieuwere misschien wel zoals de Iiyama 430S-B3 wel redelijk goed kunnen interpoleren, waardoor de kleuren toch in de buurt van een MVA of IPS panel komen.

Een ander voordeel van een MVA panel, en van IPS ook wel, is dat ze een veel hoger contrast hebben, wat zorgt voor een betere zwartweergave, en grote kijkhoeken. Vooral bij de Iiyama E435S was het contrast echt slecht (210:1 [TN 435S], 1000:1[MVA bijv. samsung 193P] )

Maar dat alles wil niet zeggen dat TN panels niet goed zijn. In de praktijk zijn ze vaak prettig, zolang je er maar geen CRT naast zet, want dat zie je dat de kleuren toch wel anders zijn. Toch kan het bij sommige textures nog mooier zijn, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

De Iiyama E430S-B3 heeft volgens de specs een contrast van 700:1. 2 maal zo hoog als zijn 10ms variant. Ik hoop dat hier het contrast goed is. Dan zou dit nog een super goede prijs/prestatie monitor kunnen worden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 1 te pakken gekregen vandaag :P
Ik was om half acht in de bus gestapt om er hier in Almere een te halen. Ik was nog net optijd, de 13e, maar alsnog een paar uur wachten. Ik ben er heel tevreden over. Alleen een subpixel die bij een zwarte achtergrond donkerblauw is. Daar kwam ik net pas achter, en het stoort absoluut niet. Verder kan ik zeggen dat het erg moeilijk is om de settings een beetje lekker te krijgen. Nu vind ik het echt goed zo, het zwart is diep zwart, en het wit is kei wit.

Contrast staat nu op 70
Brightness staat op 84
Colortemp staat op user:

R: 85
G: 85
B: 90

Als ik B ook op 85 zet, is het wit wat geeliger.

Mn eigen videokaart is RMA, dus ik zit nu achter een onboard SiS ding te werken. Dat is niet zo mooi scherp, en ik kan niet gamen om te testen. Zelfs testprogramma's om ghosting mee te testen gaan te traag, maar als ik een window versleep zie ik echt helemaal geen ghosting :D ! Het scherm is echt supersnel. Ook tijdens vloeiend scrollen zie ik geen ghosting of geknipper.

Nadeeltje voor sommigen zijn de kijkhoeken, die erg klein zijn, maar ik heb er hier geen last van.

Wat me ook is opgevallen, is dat dit scherm een vreselijk goede kleuren heeft voor een TN schermpje. Het lijkt bijna op MVA. Een gradient met TFT test van zwart naar grijs, levert nauwelijks banding op, en bij andere kleuren nog minder.

Dit is duidelijk een goed scherm. Ik had dus mazzel, want hij was echt €149, - :P

• robhof

robhof

Lembongan view

Nice justin_ti! ;) Ik was er pas om 9 uur en, zoals verwacht, te laaaaaat! 'Er zijn 20 wachtenden voor u....' Oke, laat maar zitten dan! :p

Hoe is-ie met games?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu wat game trailers in DivX formaat aan het downloaden, want zoals gezegd, mn videokaart is terug voor garantie, en ik zit nu achter een onboard SiS videokaart. Gamen gaat dus niet.

Films gaan prima, zonder ghosting. Spellen laat ik later nog wel weten.

Ik vind het alleen wel moeilijk om tot de juiste instellingen te komen... Wat is bijv. een gebruikelijke kleurtemp., en moet het contrast nou juist hoog, of niet? Dat soort dingen allemaal. Maar misschien helpt Adobe gamma loader.

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Ik ben ook even aan 't rondkijken naar een TFT scherm. M'n keuze is bijna gevallen op de E430S-B3. De enige vraag die er nog is, welke monitor zou jij nemen, deze of de 431S-B? Het prijsverschil ik erg klein. De laatste monitor heeft DVI, reactie:16ms en contrast 450:1.

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• Yokozuna
Zelfs testprogramma's om ghosting mee te testen gaan te traag, maar als ik een window versleep zie ik echt helemaal geen ghosting :D !
Serieus? Want dit is een van de makkelijkste manieren om duidelijk ghosting te zien.

Probeer anders eens rechtermuisknop-> eigenschappen op het bureaublad, dan naar instellingen, daar zitten meer kleuren in, versleep dat schermpie eens van boven naar beneden, niet te snel, per seconde ongeveer 1x op en neer (linksboven naar rechtsonder ofzo).

Ik ben hierin geinteresseerd want de eerste 8ms TFT, de Benq FP71+ was ook een 17" monitor met 8ms TN panel, dat ding is geloof ik en een jaar oud, maar dat is nog steeds de snelste TFT die er is met een gemiddelde responsetijd van 23ms. Misschien brengt deze IIyama E430S B3 daar dus verandering in, ik wil dat scherm ook wel eens zien.
Ik vind het alleen wel moeilijk om tot de juiste instellingen te komen... Wat is bijv. een gebruikelijke kleurtemp., en moet het contrast nou juist hoog, of niet? Dat soort dingen allemaal. Maar misschien helpt Adobe gamma loader.
Contrast zo hoog mogelijk zetten, TOT het punt dat jij het wit te fel begint te vinden waardoor het niet prettig meer leest. Je kunt ook het contrast maximaal zetten, en vanuit daar de brightness naar beneden stellen totdat je het prettig vindt werken. Kleurentemperatuur rond de 7000 graden. 9300 geeft een te blauw wit, 6500 geeft een iets te gelig wit. Veel mensen zetten verder de contrast+brightness waarden allebei rond de 60%, dat kun je als maatstaaf nemen.

Allemaal afhankelijk van de aandrijving van het paneel in je TFT, gewoon uitproberen.

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 20-04-2005 17:31 ]

• Morphine
w_beens schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:22:
Ik ben ook even aan 't rondkijken naar een TFT scherm. M'n keuze is bijna gevallen op de E430S-B3. De enige vraag die er nog is, welke monitor zou jij nemen, deze of de 431S-B? Het prijsverschil ik erg klein. De laatste monitor heeft DVI, reactie:16ms en contrast 450:1.
16ms vind ik persoonlijk teveel.. en de 431s-b heeft geen DVI. maar aan de berichten hierboven te lezen "zeggen" ze dat het haast niets meer uitmaakt. Toch wacht ik persoonlijk zelf liever op een 17" tft 8ms met DVI (en dan gaarne een nieuw model :P want die benq is al een jaar oud (= een jaar oude techniek))

• Morphine
schijnt dat deze monitor een d-sub aansluiting EN een DVI aansluiting heeft.
(zie: http://www.pixmania.nl/nl...nitor-17-prolite-e4.html#)

En thats 4 real.. want mn zwager heeft net 3 van die dingen voor zn bedrijf besteld :P

Wat betekend dat voor de kwaliteit? Is dit gewoon de topper op het moment die er dan is? (8ms 17")

• robhof

robhof

Lembongan view

Morphine schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:57:
schijnt dat deze monitor een d-sub aansluiting EN een DVI aansluiting heeft.
(zie: http://www.pixmania.nl/nl...nitor-17-prolite-e4.html#)

En thats 4 real.. want mn zwager heeft net 3 van die dingen voor zn bedrijf besteld :P

Wat betekend dat voor de kwaliteit? Is dit gewoon de topper op het moment die er dan is? (8ms 17")
Geen DVI... alleen D-sub!

• Morphine
robhof schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:08:
[...]

Geen DVI... alleen D-sub!
nee nee nee.. hij is er dus ook met DVI !

• robhof

robhof

Lembongan view

Niet dus...

Check de site maar van IIyama, of goed geïnformeerde hardware sites/winkels.

[ Voor 79% gewijzigd door robhof op 21-04-2005 16:25 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06
Morphine schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:55:
[...]

16ms vind ik persoonlijk teveel.. en de 431s-b heeft geen DVI. maar aan de berichten hierboven te lezen "zeggen" ze dat het haast niets meer uitmaakt. Toch wacht ik persoonlijk zelf liever op een 17" tft 8ms met DVI (en dan gaarne een nieuw model :P want die benq is al een jaar oud (= een jaar oude techniek))
De E431S-B heeft wel degelijk DVI.

• robhof

robhof

Lembongan view

En de 430 niet... dus nu duidelijk voor iedereen? ;)

• Morphine
robhof schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:04:
En de 430 niet... dus nu duidelijk voor iedereen? ;)
[13:54:22] Noah: e430s-b staat op de doos en logo dvi enz.. echt waar!
de 430 heeft wel dvi :P (mss een nieuwe versie ofzo: http://www.pixmania.nl/nl...onitor-17-prolite-e4.html)

• Yokozuna
Oke, vanaf nu iedereen de 430 halen, alle zeikerds die een DVI aansluiting willen hebben nu geen argument meer om de 430 niet te nemen :)

• Morphine
Yokozuna schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:30:
Oke, vanaf nu iedereen de 430 halen, alle zeikerds die een DVI aansluiting willen hebben nu geen argument meer om de 430 niet te nemen :)
pcies dit zou in theorie de beste op het moment zijn :P

• robhof

robhof

Lembongan view

En als je daar op de site bij technische specificaties kijkt, zie je alleen D-Sub staan... :?

• Morphine
robhof schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:47:
[...]

En als je daar op de site bij technische specificaties kijkt, zie je alleen D-Sub staan... :?
tja zoals ik al zei.. mn zwager heeft er 3 besteld en binnen.. en beide aansluitingen zitten op de monitoren :), ik denk dus dat dit een type nieuwer is van het model

[ Voor 8% gewijzigd door Morphine op 21-04-2005 19:49 ]

• Yokozuna
Misschien is het wel de (heel) oude 16ms versie, daar zit DVI op.

Verwijderd

Ik zit hier achter een E431S-S en t is echt een relaxt scherm. _/-\o_ Geen ghosting in games, er zit dvi en dsub op en na een jaar nog geen dode (sub)pixels gemerkt. (dit is de ''hele oude'' 16 ms ja)

k vind alleen wel jammer dat ie nu de helft goedkoper is, dan voel je je wel een beetje opgelicht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 21:01 ]

• Morphine
Yokozuna schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:42:
Misschien is het wel de (heel) oude 16ms versie, daar zit DVI op.
neeeeeeeeeeee ik blijf herhalen hier :D

het is de 430s (17" tft 8ms) MET DVI vraag me nie waarom. ik heb iiyama al gemaild :)

[ Voor 3% gewijzigd door Morphine op 21-04-2005 21:02 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 19:03

Garrett

Watercooler

Yokozuna schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:25:
[...]

Serieus? Want dit is een van de makkelijkste manieren om duidelijk ghosting te zien.

Probeer anders eens rechtermuisknop-> eigenschappen op het bureaublad, dan naar instellingen, daar zitten meer kleuren in, versleep dat schermpie eens van boven naar beneden, niet te snel, per seconde ongeveer 1x op en neer (linksboven naar rechtsonder ofzo).

Ik ben hierin geinteresseerd want de eerste 8ms TFT, de Benq FP71+ was ook een 17" monitor met 8ms TN panel, dat ding is geloof ik en een jaar oud, maar dat is nog steeds de snelste TFT die er is met een gemiddelde responsetijd van 23ms. Misschien brengt deze IIyama E430S B3 daar dus verandering in, ik wil dat scherm ook wel eens zien.

[...]

Contrast zo hoog mogelijk zetten, TOT het punt dat jij het wit te fel begint te vinden waardoor het niet prettig meer leest. Je kunt ook het contrast maximaal zetten, en vanuit daar de brightness naar beneden stellen totdat je het prettig vindt werken. Kleurentemperatuur rond de 7000 graden. 9300 geeft een te blauw wit, 6500 geeft een iets te gelig wit. Veel mensen zetten verder de contrast+brightness waarden allebei rond de 60%, dat kun je als maatstaaf nemen.

Allemaal afhankelijk van de aandrijving van het paneel in je TFT, gewoon uitproberen.
Hoe is dat gemeten?
Met het verslepen van venstertjes kan je idd wel ghosting zien, vooral zwarte letters op een witte achtergrond... 't blijft TFT he... ;)

I love watercooling

• Yokozuna
Met een sensor die voor het scherm wordt gezet, zie tomshardware voor test verantwoording.

Let wel, 23ms gemiddelde shakeltijd is in de praktijk voor velen al gelijk aan 'geen ghosting', maar niet voor mij, bij snelle bewegingen in shooters kun je nog steeds detailvermindering waarnemen, ook bij 8ms TN panelen. MAAR, ik heb de 430 nog niet gezien. 17" 8ms TN panelen zijn het allersnelst, en nu is er weer een model uit dat een jaar nieuwer is dan de Benq FP71e+, dus het kan gerust kunnen dat in de ogen van nog meer mensen geen ghosting valt waar te nemen op deze TFT.

Keep us informed over die 430 met DVI aansluiting, misschien perongeluk een US versie, haha!

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 21-04-2005 22:09 ]

• PromoX
  • Laatst online: 18:05

PromoX

Flying solo

Morphine schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:02:
[...]

neeeeeeeeeeee ik blijf herhalen hier :D

het is de 430s (17" tft 8ms) MET DVI vraag me nie waarom. ik heb iiyama al gemaild :)
Ik zag er toevallig één staan bij de MediaMarkt vandaag. Op dat model zat geen DVI. Ben wel benieuwd naar de reactie van iiyama.

And I'm the only one and I walk alone.

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Morphine schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:55:
[...]
Ik heb ook besloten de 430 te kopen, en ben inmiddels een tevreden gebruiker :*)
't Is ook m'n eerste TFT, dus dan is alles al gauw goed hè!?
Verder heb ik nog nergens problemen mee gehad! Ook het beeld vind ik duidelijk genoeg, al heb ik de 431 er niet naast gehad.

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• Morphine
Na een hoop heen en weer gemaild naar Iiyama.co.uk en uiteindelijk de Benelux ben ik erachter gekomen dat mijn zwager (hij heeft nog niet met écht bewijs gepronkt :P) een fout gemaakt heeft en heeft de E430S-B3 toch helaas geen DVI aansluiting (ook geen andere modellen/types etc zoals ik eerder vertelde)

Echter heb ik wel wat spannenders nieuws van hun ontvangen waarin staat dat er een nieuw model aankomt (8ms MET dvi).. Dit model is de E431S3. Deze heeft een D-Sub én DVI aansluiting.. Na het nodige (simpele :P) google werk kwam ik uit op een Japanse site en na wat babbefish kwam er een prijs van
35,490.00 JPY Japan Yen = 262.715 EUR Euro uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.uchigo.co.jp/lcd/iiyama/images/e431s3-2.jpg

Meer info op (de 3 schermen die er staan zijn amaal de e431s3 maar dan 3 kleurtjes :))
http://world.altavista.co...ma%2Fe431s3.html&lp=ja_en

De emails voor de liefhebbers :P
From: "GMahoney" <gmahoney@iiyama.co.uk>
Sent: Mon, 25 Apr 2005 09:12:44 +0100
Subject: RE: ProLite E430S-W: technical details

Hi ,

Many thanks for your mail.

There is no E430S that has ever had a DVI connection, it is only D-Sub.

Kind regards

Gill
Geachte heer ****,

Dank voor uw bericht.
De ProLite E430S-B heeft géén èxtra dvi-poort. In juni/juli zal de e431s3
naar verwachting verschijnen die deze extra poort (naast d-sub) wèl heeft.

Prijs nog niet bekend.

Met vriendelijke groet,
iiyama Benelux b.v.

[ Voor 30% gewijzigd door Morphine op 02-05-2005 23:09 ]

• Yokozuna
Weer een nieuwe dus! En binnenkort komen er ookal overdrive TN panelen aan (4ms) waar waarschijnlijk de grootste mierenneuker geen ghosting meer op kan zien (praktisch dezelfde snelheid als bij TFT's dus).

Elke keer als ik dit topic lees denk ik 'Damn, er moet echt een centraal topic komen' :)

Ik heb nu de startpost van [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5[/rml] gemaakt. In principe kun je die volledig overnemen, je moet wel de titel+logo+inleiding+ 'stap 3' vervangen (het kiezen van de TFT) want in dat rijtje moeten dus andere TFT's gezet worden. Als jullie hem willen gebruiken be my guest.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 14:19 ]

• Morphine
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:15:
Weer een nieuwe dus! En binnenkort komen er ookal overdrive TN panelen aan (4ms) waar waarschijnlijk de grootste mierenneuker geen ghosting meer op kan zien (praktisch dezelfde snelheid als bij TFT's dus).

Elke keer als ik dit topic lees denk ik 'Damn, er moet echt een centraal topic komen' :)

Ik heb nu de startpost van [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5[/rml] gemaakt. In principe kun je die volledig overnemen, je moet wel de titel+logo+inleiding+ 'stap 3' vervangen (het kiezen van de TFT) want in dat rijtje moeten dus andere TFT's gezet worden. Als jullie hem willen gebruiken be my guest.
mwah vind et persoonlijk nie meer nodig.. ff w88 en dan pizza

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zojuist de 430 gekocht. Scherm ziet er goed uit, maar hij heeft een knalgroene hotpixel midden op het scherm. Hij gaat dus terug.
DVI ga ik niet missen op dit scherm voor zover ik dat nu al kan beoordelen.

Volgens mij rust er een vloek op mij en TFT's... :( Heb 4x een 435 gehad met een sterrenhemel en nu dus een 430 met een zeer irri hotpixel.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klein kickje :)

Ik zit erover te denken om dit scherm te halen bij Mycom voor €269 maar wil eerst nog wat meer ervaringen lezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mjszwo op 10-05-2005 15:25 ]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb de mijne gister terug gebracht met die hotpixel.
Vage lui bij Paradigit hoor. Mocht hem wel ruilen voor een ander type of me geld terug krijgen, maar ik mocht hem niet ruilen voor hetzelfde type. Ik koop hem toch niet als ik hem niet wil?!?!?!
Zei ook al tegen hem dat ik dus wel me geld terug kan krijgen en bv morgen weer dezelfde kan kopen. Ja dat kan zei die....
Dus me geld maar terug gevraagd en maar ff kijken of ik deze week nog tijd hem een nieuwe te halen.

• mjszwo
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:01:
Heb de mijne gister terug gebracht met die hotpixel.
Vage lui bij Paradigit hoor. Mocht hem wel ruilen voor een ander type of me geld terug krijgen, maar ik mocht hem niet ruilen voor hetzelfde type. Ik koop hem toch niet als ik hem niet wil?!?!?!
Zei ook al tegen hem dat ik dus wel me geld terug kan krijgen en bv morgen weer dezelfde kan kopen. Ja dat kan zei die....
Dus me geld maar terug gevraagd en maar ff kijken of ik deze week nog tijd hem een nieuwe te halen.
En weet je al zeker of je dezelfde weer gaat halen, of misschien toch een ander type?

• mjszwo
  • Niet online
Nou ik heb net deze monitor gehaald en hij bevalt tot nu toe heel goed. Tijdens het verslepen van vensters kan ik wel wat verschil zien vergeleken met m'n oude CRT, maar in films en games (FPS) merk ik geen enkele ghosting.

In de winkel had hij 1 dode subpixel naast de linker rand, maar nu ik hem hier thuis heb aangesloten kan ik hem niet meer vinden.

Dat blauwe ledje is ook wel leuk om te zien.

• Morphine
Caponi schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:27:
Nou ik heb net deze monitor gehaald en hij bevalt tot nu toe heel goed. Tijdens het verslepen van vensters kan ik wel wat verschil zien vergeleken met m'n oude CRT, maar in films en games (FPS) merk ik geen enkele ghosting.

In de winkel had hij 1 dode subpixel naast de linker rand, maar nu ik hem hier thuis heb aangesloten kan ik hem niet meer vinden.

Dat blauwe ledje is ook wel leuk om te zien.
haha wat een idoten.. ik zou gewoon mijn geld terug vragen.. naar buiten lopen... weer naar binnen en dat ding bestellen :P

• mjszwo
  • Niet online
Morphine schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:16:
[...]
haha wat een idoten.. ik zou gewoon mijn geld terug vragen.. naar buiten lopen... weer naar binnen en dat ding bestellen :P
Ik neem aan dat je fout gequote hebt? Ik heb geen monitor omgeruild/terug gebracht, maar gewoon nieuw gekocht.
Pagina: 1