Toon posts:

DVD booktype uitlezen en aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag, ik wil graag de soort media bepalen van een originele dvd. dit omdat ik hier een kopie van moet maken voor een back up (deze dvd is nogal duur) en ik wil niet dat ik hem dadelijk kwijt ben ofzo. Is er een programma waarmee ik achter kan komen op welk soort media (+ - ram etc) het origineel is gebrand? Het werkt namelijk alleen als ik de kopie op de zelfde media brand.

Alvast bedankt

p.s. Ik heb al gezocht op google en op got, maar ik heb niks mogen vinden..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm........ gewoon DVD-ROM toch ?? Zo kan je in ieder geval sommige DVD stand-alone players laten denken dat het een originele DVD is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
uhm, nou weetje waarvoor het is het is voor een navigatie systeem, en die slikt niet andres dan de juiste booktype...

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Trialtje van Nero downloaden, en dan gebruik maken van recorder, disk info of de Nero InfoTool:)

[ Voor 7% gewijzigd door domi235 op 12-04-2005 14:06 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Volgens mij moet dat wel lukken met Nero CD Speed (Ja die leest ook DVD's ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :)

ik heb het geprobeerd en ben er achter!

bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
ow wacht, niet dus. Hij geeft bij wat voor een dvd die ik er in doe aan dat het een dvd-rom is, maar niks van + of - of ram.

Heb een spel geprobeerd, een film, data dvd, etc.

alleen bij film staat er dvd video??

help?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
In Nero CD Speed klik je op Extra --> Bitsetting, en daar staat disc en book type van de DVD die erin zit.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:10
Die originele DVD is ook geperst en niet gebrand.
Waarschijnlijk zit er ergens op die originele DVD gewoon een beveiliging. Vroegâh met CD's kon je die meekopiëren met programma's als clone-CD, hiermee kon je bit-voor-bit kopiëren. Zoiets is er vast ook wel voor DVD's. Als je geluk hebt kun je zo'n kopie wel gebruiken voor je navigatiesoftware.

Regeren is vooruitschuiven

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Je haalt twee dingen door elkaar, booktype en medium. Het booktype is een softwarematige eigenschap die DVD-ROM, DVD+R of DVD+RW kan zijn. Het medium is de fysieke eigenschap zoals -R(W), +R(W), RAM of geperst (meestal ROM genoemd).

Als CDSpeed bij een gebrande DVD zegt 'DVD-ROM' dan wil dat zeggen dat het een +R(W) is met het booktype op DVD-ROM. Bij een normale gebrande DVD zegt hij duidelijk +R of wat dan ook.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

T-MOB schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:31:
Die originele DVD is ook geperst en niet gebrand.
Waarschijnlijk zit er ergens op die originele DVD gewoon een beveiliging. Vroegâh met CD's kon je die meekopiëren met programma's als clone-CD, hiermee kon je bit-voor-bit kopiëren. Zoiets is er vast ook wel voor DVD's. Als je geluk hebt kun je zo'n kopie wel gebruiken voor je navigatiesoftware.
CloneCD voor DVD's == CloneDVD, niet te moeilijk denken :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:32:
Je haalt twee dingen door elkaar, booktype en medium. Het booktype is een softwarematige eigenschap die DVD-ROM, DVD+R of DVD+RW kan zijn. Het medium is de fysieke eigenschap zoals -R(W), +R(W), RAM of geperst (meestal ROM genoemd).

Als CDSpeed bij een gebrande DVD zegt 'DVD-ROM' dan wil dat zeggen dat het een +R(W) is met het booktype op DVD-ROM. Bij een normale gebrande DVD zegt hij duidelijk +R of wat dan ook.
ok, dus ik kan er in principe niet achterkomen want ik heb hier te maken met een geperste dvd (is trouwens ook dual layer zie ik net)

maar zou het kunnen proberen op een dvd + en dan de booktype op dvd rom zetten??
Pagina: 1