Ads op T.net en GoT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
//Dit is vast een gevoelig onderwerp maar ik wil het toch graag aansnijden.

Ik kan snappen dat T.net/GoT kosten moeten terugverdienen met de banners. Daarom wilde ik eigenlijk voorstellen dat jullie overstappen op google's adwords of een systeem dat daar op lijkt en las er graphics worden gebruikt alleen statische plaatjes, omdat dat gewoon veel effectiever en minder irritant is.

De huidige banners hebben echt wat factoren die voor mij maken dat ik ze graag zou blocken (gelukkig internet ik meestal vanaf een universiteitsnetwerk waar ze de adservers hebben geblockt dus dan hoef ik dat al niet te doen, maar nu ben ik even thuis).
Voor mij is het meest irritante het feit dat die flash animaties vaak CPU eten, als ik tweakers.net dan doet de browser er 5 tot 10 keer zolang over om de de site te laden en gaat mijn systeem op zijn gat van de inspanning. (ook als ik bvb van tab wissel ofzo en ik kom bij een t.net tab die nog boven met ad in zicht is, is het weer raak)
Dat maakt de ads veel minder effectief want ik houdt ze dus buiten de focus van mijn window als het even kan.

//als dit niet helemaal samenhing mijn excuses, ik ben een beetje moe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 21:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Valt nog mee, kijk eens in Ads met geluid :X

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Ads met geluid zijn idd ook niet ok en dat vinden ze hier bij de organisatie ook niet ok als ik de reacties zo lees, maar ads die mijn computer vertragen en dus mijn tijd stelen vind ik ook maar niks.
(van het geluid merk ik trouwens toch niets op het moment om deze reden, maar dat hoop ik morgen op te lossen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze discussie is al heel vaak gevoerd. Ik stel voor dat je even in de search kijkt, dan zie je ook waarom er voor deze manier van adverteren is gekozen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Banners met geluid zijn altijd Flash-banners, en daar heb ik eens het volgende over geschreven:
We kunnen niet verwachten dat mensen programma's gaan installeren om onze banners te zien, evenals het gedrag dat browser kunnen vertonen bij popups. Het enige dat wij verwachten van bezoekers is dat ze onze banners niet weren, dat je een Flash-banner niet kunt zien omdat je geen Flash hebt geïnstalleerd is wat anders.
Onze bannering hebben we uit handen gegeven aan WebAds omdat zij banners selecteren voor onze specifieke doelgroep. Nu kan AdSense van Google dat ook doen, maar de vraag is of het Management Team van bedrijf wilt wisselen. De frontpage is nu zodanig ingericht dat er plaats is voor grote, kleine en speciale banners. Voor AdSense gelden andere specifieke regels met betrekking tot het plaatsen en tonen van textads. Daarvoor is maar een gedeelte van de frontpage voor ingericht en dat is de rechterkant in het grijze vlak. Mensen die surfen op een resolutie van < 1024*768 krijgen die banners niet voorgeschoteld omdat die buiten het scherm zouden vallen. Met de AdSense banners dan ook.

Het enige wat ik je kan aanraden om ervoor te zorgen dat je browser fatsoenlijk werkt, is door Flash te deïnstalleren. Wij kunnen niet van je verwachten dat je Flash geïnstalleerd moet hebben om onze banners te zien. Of je gebruikt een alternatieve browser (Opera, Mozilla, Firefox) met daarbij een plugin waarmee je bepaalde Flash-animaties niet kunt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die laatste tip lijkt me het makkelijkst. Je hebt geen inhoudelijke bezwaren tegen ads op tweakers, maar op het effect dat die ads hebben op de prestaties van jouw computer.

Modbreak: Banners blocken is niet toegestaan, de volgende die dat gaat promoten kan een waarschuwing verwachten.

[ Voor 42% gewijzigd door Wouter Tinus op 12-04-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 02:03:
die laatste tip lijkt me het makkelijkst. Je hebt geen inhoudelijke bezwaren tegen ads op tweakers, maar op het effect dat die ads hebben op de prestaties van jouw computer. <verwijderd analoog aan mod-break>
En hoe heb jij die banners geblokkeerd :?

[ Voor 27% gewijzigd door Freee!! op 12-04-2005 02:20 . Reden: Zie mod-break ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
jup, net tot mijn verbazing ontdekt dat ik flashblock was vergeten te installeren op deze machine onder linux, zal wel hebben gelegen aan het feit dat op de universiteit de adservers geblockt worden en ik het dus eerst niet merkte.

Ik kan me trouwens niet echt voorstellen dat ze heel erg goed naar de doelgroep kijken met de ads die ik vandaag zag, hypotheken en pensioenen, hoe oud denken ze dat de gemiddelde tweaker is?

edit:

Hehe, zo te merken aan de reactie/mod hierboven houden jullie dit soort topics met argus-ogen in de gaten he ;)

Even ter informatie, zodat niemand denkt dat ik moet worden gewaarschuwd; flashblock is een plugin waarmee het automatisch starten/laden van flash/shockwave animaties in firefox wordt gestopt, je moet dan zelf op een 'play' knopje drukken om de animatie te starten.

edit:
woordvolgorde, interpunctie

edit:

Nou weet ik ook weer waarom, ik heb flash pas eergisteren ofzo weer geinstalleerd - lekker vergeetachtig ben ik 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Keeper of the Keys op 12-04-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

KeeperoftheKeys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 02:15:
jup, net tot mijn verbazing ontdekt dat ik flashblock was vergeten te installeren op deze machine onder linux, zal wel hebben gelegen aan het feit dat op de universiteit de adservers geblockt worden en ik het dus niet merkte eerst.
Dan weet je het nu weer.
Ik kan me trouwens niet echt voorstellen dat ze heel erg goed naar de doelgroep kijken met de ads die ik vandaag zag, hypotheken en pensioenen hoe oud denken ze dat de gemiddelde tweaker is?
Waarschijnlijk iets ouder dan jij denkt, plus dat die groep nu niet bepaald homogeen is en er echt wel voldoende mensen hier rondlopen die in ieder geval qua leeftijd en/of inkomen wel in de doelgroep vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Robin Vreuls schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:46:
Het enige wat ik je kan aanraden om ervoor te zorgen dat je browser fatsoenlijk werkt, is door Flash te deïnstalleren. Wij kunnen niet van je verwachten dat je Flash geïnstalleerd moet hebben om onze banners te zien. Of je gebruikt een alternatieve browser (Opera, Mozilla, Firefox) met daarbij een plugin waarmee je bepaalde Flash-animaties niet kunt laten zien.
Browsers versturen bij het opvragen van pagina's of ze wel of niet Flash geinstalleerd hebben, en bij professionele bannerboeren als WebAds verschijnt er netjes een GIF-versie van de banner als je geen Flash hebt.
KeeperoftheKeys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:13:
Daarom wilde ik eigenlijk voorstellen dat jullie overstappen op google's adwords of een systeem dat daar op lijkt en las er graphics worden gebruikt alleen statische plaatjes, omdat dat gewoon veel effectiever en minder irritant is.
Het is niet effectiever. Bannering op fora werkt sowieso al nauwelijks tot niet, en Adwords nog minder: Adwords heeft namelijk een door Google gecrawlde pagina nodig om goede ads te kunnen leveren, en het merendeel van de views die een site als deze maakt landt op content (topics/nieuwsposts) van minder dan een dag oud. Content-based bannering kan dus niet functioneren op Tnet of GoT.
KeeperoftheKeys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 02:15:
Ik kan me trouwens niet echt voorstellen dat ze heel erg goed naar de doelgroep kijken met de ads die ik vandaag zag, hypotheken en pensioenen hoe oud denken ze dat de gemiddelde tweaker is?
Het publiek van Tweakers.net is via de site van Webads publiek geheim, en bestaat zoals je ziet voor 62% uit mensen van 20-34 jaar oud waarvan 96% man. Ultieme publiek voor hypotheken dus, en de 86% bezoekers van 20-64 zijn ook allemaal goed publiek voor pensioenkwesties :)
hehe, zo te merken aan de reactie/mod hierboven houden jullie dit soort topics met argusogen in de gaten he ;)
16. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Het op welke manier dan ook weren van deze reclame is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Bannerblocken is broodroof, en mensen die 'onze' inkomsten jatten zijn we niet vriendelijk mee nee, het zijn wel de mensen die ervoor zorgen dat jij en ik wellicht ooit niet meer gratis van deze site gebruik kunnen maken :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Hoe kijken jullie dan aan tegen netwerken waar adservers worden geblockt om bandbreedte te besparen (zoals op mijn school)?

De laatste banner waar ik serieus op heb geklikt omdat de inhoud mij intereseerde was een google ad-whatever die met content related spul op de site stond waar ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

KeeperoftheKeys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:08:
Hoe kijken jullie dan aan tegen netwerken waar adservers worden geblockt om bandbreedte te besparen (zoals op mijn school)?
Als de user zelf niet bewust de banners blokkeert kunnen we er weinig tegen doen he :)
De laatste banner waar ik serieus op heb geklikt omdat de inhoud mij intereseerde was een google ad-whatever die met content related spul op de site stond waar ik was.
De banners op de Tnet Frontpage zijn dan ook tevens gebaseerd op pay-per-view. Je kunt zeggen wat je wilt, maar jij weet waarschijnlijk zo op te noemen uit je blote hoofd dat bedrijven als Xerox, KPN en Microsoft op onze frontpage adverteren. En zelfs al weet je het niet bewust, dan nog heb je onbewust hun logo's en produkten voorbij zien komen die stiekem ergens ook bij jou de merkbewustheid van hun produkten verhogen. Het boeit KPN geen hol of ze wel of niet telefoons verkopen via Tnet, het boeit KPN dat 560000 ICT'ers per maand in een flits zien dat KPN nog bestaat en dat ze interessante produkten verkopen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ff melden dat die xerox reclame wel heel irritant is. zeg maar, over de grens.
bij al die andere reclames kon ik tenminste mijn geluid aan laten, en dit geluid komt ook om de 10 seconden. als het nou 1 keer was.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De banners op de Tnet Frontpage zijn dan ook tevens gebaseerd op pay-per-view.
Ook op GoT?
Pagina: 1