Gebrekkig opnemen met microfoon

Pagina: 1
Acties:

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort een microfoon/headset... de Logitech Precision Gaming Headset... ben er zeer tevreden over... maar heb 1 probleem en dat is als volgt:
Ik gebruik Teamspeak... als ik daar op een voorgeprogrammeerde toets druk (Ctrl in mijn geval) kan ik iets zeggen en word dat aan mijn buddies doorgezonden, ideaal voor in een spel. Ik gebruik het dan ook tijdens online games. Echter als ik tijdens het spel op Ctrl druk horen mijn buddies ook het geluid van het spel (schieten ed)... dus het geluid dat uit mijn boxen komt wordt direct doorgelinkt naar mn microfoon en verzonden naar mijn buddies...
Nu is mij vraag: hoe kan ik dit verhelpen? Is dit een hard of- softwarematig probleem?

NB. Mij geluidskaart zit onboard en is Realtek AC97 Audio

Ik wacht jullie reacties af...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Is een softwarematigprobleem, het staat ergens tussen de instellingen van TS. Weet alleen niet meer waar precies, eeuwen geleden dat ik TS gebruikte.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• KappuhH
  • Niet online
St@m schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:10:
Is een softwarematigprobleem, het staat ergens tussen de instellingen van TS. Weet alleen niet meer waar precies, eeuwen geleden dat ik TS gebruikte.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk want ik heb precies dezelfde instellingen als 1 van mn buddies... zou je miss aan kunnen geven welke optie dat zou kunnen zijn? of iemand anders andere opties?

• KappuhH
  • Niet online
heeft er nog iemand een oplossing voor mn probleem??

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
Je opname selectie staat niet op microfoon maar op 'what u hear' of wave of source, of whatever. Zet de speakers eens zachter, praat dan nog een keer, als ze het schieten e.d. nog steeds horen zal dat het probleem zijn denk ik.
Is in te stellen bij dat luidsprekertje rechtsonderin, opties, eigenschappen, opname, daar alles aanvinken, OK, dan microfoon selecteren.

Mocht dat al het geval zijn, en je draait je speakers zelf dicht en ze horen geen schieten meer, dan heb je wellicht een rondomgevoelige microfoon of je hebt 'm juist de verkeerde kant op staan. Of de boel staat gewoon te hard :P
Maar probeer eerst het bovenste even.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• KappuhH
  • Niet online
in ieder geval bedankt voor je reactie... maar nu stuit ik op een nieuw probleem... ik heb gedaan wat je zei: opties, eigenschappen, openemen, alles aanvinken... als ik dan kijk staat stereomix alleen geselecteerd... die wil ik dus uitvinken maar dat wil niet... ik klik er op maar er gebeurt niks... ook microfoon is niet aangevinkt... ik kan alleen SPDIF aanvinken en stereomix.... hoe komt het dat ik microfoon niet aan kan vinken?
ik wacht jullie reacties af...

• KappuhH
  • Niet online
Ik ben al weer een stapje gevorderd...
Ik heb op de pc van mn pa ook Teamspeak geinstaleerd zodat hij zegmaar mijn buddy is... Ik heb bij volumeregeling--->eigenschappen-->opnemen... alls geselecteerd... en zoals ik vorige post gezegt heb kan ik alleen stereomix en SPDIF selecteren... maar gezien SPDIF grijs is heb ik um op stereomix gezet.... dat volume op maximaal... een liedje aangezet op ctrl gedruk en op de pc van mn pa hoorde ik het geluid.... toen heb ik stereomix op nul gezet... en toen hoorde ik op de pc van mn pa nix meer... het ligt dus aan het feit dat ik microfoon niet kan selecteren in het menu opnemen bij volumeregeling... iemand suggesties hoe dat zou kunnen?
Ik wacht jullie reacties af...

• ShittyOldMan
De microfoon zelf werkt wel gewoon? Je hoort jezelf praten als je er in spreekt? (bij de afspeel faders (dus niet opname) kun je de microfoon openzetten zodat je hoort wat je inspreekt). Als je dan niks hoort kan het misschien zijn dat de speakers als 5.1 staan ingesteld en de line in en microfoon in dus niet gebruikt worden als ingang maar als rear en center/sub uitgang.
Als de microfoon wel gewoon werkt en je jezelf hoort dan zou ik ook zo snel niet weten waar het probleem ligt.

• KappuhH
  • Niet online
ik heb idd een 5.1 geluidssysteem... heb geluid ingesteld op surround en het probleem blijft hetzelfde.... naar mijn inziens ligt het aan het feit dat ik microfoon niet als opneem kan instellen op 1 of andere manier... voor de duidelijkheid heb ik even een printscreen gemaakt...
het is dus de bedoeling om het vakje waar ik een rood rondje om gezet heb aangevinkt wordt... ik kan er wel op klikken maar het vinkje komt niet in het hokje te staan... iemand een oplossing???
Afbeeldingslocatie: http://img63.echo.cx/img63/163/geluidsprobleem3kp.th.jpg

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

KappuhH schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:56:
in ieder geval bedankt voor je reactie... maar nu stuit ik op een nieuw probleem... ik heb gedaan wat je zei: opties, eigenschappen, openemen, alles aanvinken... als ik dan kijk staat stereomix alleen geselecteerd... die wil ik dus uitvinken maar dat wil niet... ik klik er op maar er gebeurt niks... ook microfoon is niet aangevinkt... ik kan alleen SPDIF aanvinken en stereomix.... hoe komt het dat ik microfoon niet aan kan vinken?
ik wacht jullie reacties af...
duh 8)7
Gewoon op het vinkje van de mic klikken, dan gaat de ander vanzelf uit. Je kan immers maar vanaf 1 bron "opnemen". Problem solved!

Edit:
Ik lees nu je post hierboven pas goed... Raar dat dat vinkje er niet komt. Check even of er niet nog meer programma's aktief zijn die wellicht iets met je geluidskaart en zijn instellingen doen. Sluit alle andere troep eens af (incl. teamspeak) en probeer het vinkje dan eens aan te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 12-04-2005 16:22 ]

Alles kan stuk.

• ShittyOldMan
Ik vermoed dat de mic ingang een gedeelde ingang/uitgang is, dus je moet de boel juist niet als surround instellen wil je de mic ingang kunnen gebruiken (of je moet zo'n surround kit hebben aangesloten voor twee extra uitgangen (ook met spdif erop).
Welk moederbord heb je en welke drivers gebruik je?

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 21:42
Misschien moet je je mic muten... ik gebruik Ventrilo en heb mijne altijd op mute staan bij de standaard windows geluids instellingen.

Trouwens... heb je als je lang gamed geen last van je oren bovenop? Of leund deze niet op je oren. Want ik heb een headset van Labtec die op mijn oren rust en dat gaat best pijn doen, hij is nu ook kapot dus ben opzoek naar wat anders.

[ Voor 48% gewijzigd door Tupel op 12-04-2005 17:53 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• KappuhH
  • Niet online
Het volgende geeft SiSoft Sandra over mijn MoBo:

Moederbord
Fabrikant : INTEL
MP Ondersteuning : 1 CPU(s)
MPS Versie : 1.40
Model : SpringDale-G
Versie : A1
Registratie Nummer : 00000000
Systeem BIOS : 63-0100-000001-00101111-080803-SPDALE

Bij de AC'97 Audio-configuratie vind ik:

Versie van Audiostuurprogramma: 5.10.0.5190
Audiobesturing: INTEL ICH5
AC97 Codec ALC650

Waar kan ik mn drivers controleren? En welke drivers bedoel je precies?

Verder heb ik het geluid niet meer op surround staan... maar zelfs als ik 'geen luidsprekers' aangeef kan ik dat hokje bij microfoon nog niet aanvinken...
ik wacht jullie reactie af...

• KappuhH
  • Niet online
Peppio schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:52:
Trouwens... heb je als je lang gamed geen last van je oren bovenop? Of leund deze niet op je oren. Want ik heb een headset van Labtec die op mijn oren rust en dat gaat best pijn doen, hij is nu ook kapot dus ben opzoek naar wat anders.
nee dat niet... hij gangt wel aan je oren maar klemt ook gedeeltelijk... ik ben er egt zeer tevreden over... het is wel even wennen in het begin maar kep geen last van mn oren... (kgebruik em ook geen 24 uur per dag:P)

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 21:42
Tja... ik heb er nu eentje ook ook gedeeltelijk klemt en ook leunt op mijn oren, maar dat gaat na een aantal uurtjes gamen echt pijn doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.fz.com.tw/productpic/002.jpg
Deze dus. Labtec Axis 002

Maar nu ben ik dus opzoek naar wat anders want ik heb een draad breuk ergens en heb geen zin om em te repareren aangezien hij toch pijn doet na verloop van tijd.

Maargoed, weer back on-topic.

Vaag dat je je mic niet kunt muten zeg, als je praat hoor je dan wel jezelf terug door je headset?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• KappuhH
  • Niet online
nee ik hoor mezelf niet... maar mn buddies waar ik mee praat hore mij achtergrond geluiden (de geluiden die bij mij door mn luidsprekers komen)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Dus jij hebt ook je boxen aanstaan tijdens het spelen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• KappuhH
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:11:
Dus jij hebt ook je boxen aanstaan tijdens het spelen?
srry ik bedoel eigenlijk luidsprekers van mn headset 8)7

• KappuhH
  • Niet online
Probleem opgelost...
Ik heb alles wat met mn geluid te maken heeft gedeinstaleerd... toen heb ik het opnieuw geinstaleerd en het was weer goed... hoe het kan moet je mij niet vragen... hij doet ut in ieder geval weer!!
Hartelijk dank voor jullie reacties!!!
Pagina: 1