[MySQL] Backup terugschrijven met phpMyAdmin

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Als ik een backup maakt van de database van mijn lokale devshed, en die op internet (Bij e-dentify) weer wil uppen, loopt de server daar vast op een of andere manier...
De pagina in firefox blijft hangen, en er gebeurt voor de rest niks.
Sommige sites gehost bij e-dentify werken dan ook 5 minuten niet meer. Daarna zijn de sites gewoon weer te bereiken.
Hoe kan ik toch de hele database backuppen en daar uploaden?

Ik heb naast phpyAdmin ook SQLYog geprobeerd (Erg mooi programma imo) maar dat mag niet connecten, omdat alleen locale connecties worden toegestaan...

/edit

Daar draaien ze SQL 4.0 en ik 4.1, maar ik export vanaf mn devshed met 4.0 compatibility, dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Verder is het wel mogelijk (soms) dat ik een stuk van het bestand pak (laat zeggen de eerst 150 queries), die voertie wel gewoon uit. Maar soms krijg ik dan een error. (De pagina laad gewoon door, maar phpMyAdmin vertelt dan dat MySQL mij een syntax fout geeft.) het laatste deel van de dump geeft mij dan sowieso een error. (Heb dan 67 van de 70 tabellen waar ze wezen moeten)

[ Voor 35% gewijzigd door _eXistenZ_ op 11-04-2005 14:53 . Reden: Beetje meer info geven maar. ]

There is no replacement for displacement!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft weinig met programmeren te maken, eerder met omgaan net standaard software :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

mail je dump naar e-dentify (prutsers btw) en laat hun de boel importeren. Dat werkt een stuk beter en je legt niet weer heel de server plat.

Als je het toch zelf wilt doen kan je beter je dump in stukjes hakken, en die 1 voor 1 importeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mja je hebt inderdaad met allerlei timeouts enzo te maken; kan je niet bijv. via ssh inloggen op hun server? Dan is het importeren een fluitje van een cent:
mysql -u user -p database <import.sql

• _eXistenZ_
Het probleem is dat ik bij een vriend van mij onderdak heb gezocht tot ik mijn eigen e-dentify host krijg.
(e-dentify gemailbombed, liggen nu dik achter qua ondersteuning, en het aanvraagforumlier crashed met honderduizend php errors)
Voor de rest heb ik geen toegang behalve FTP.

[ Voor 30% gewijzigd door _eXistenZ_ op 11-04-2005 14:58 ]

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
MadMurdock schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:54:
Mja je hebt inderdaad met allerlei timeouts enzo te maken; kan je niet bijv. via ssh inloggen op hun server? Dan is het importeren een fluitje van een cent:
mysql -u user -p database <import.sql
En als je het op die manier niet lukt dan kan je altijd nog BigDump gebruiken :)

Ik heb op die manier laatst nog een database van 200mb overgezet :Y)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Narf schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:59:
En als je het op die manier niet lukt dan kan je altijd nog BigDump gebruiken :)

Ik heb op die manier laatst nog een database van 200mb overgezet :Y)
* nero355 heeft het een keer moeten gebruiken... didn't work :X
MadMurdock schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:54:
mysql -u user -p database < import.sql
Bovenstaand met dezelfde database @ eigen pruts servertje => Werkt perfect :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• _eXistenZ_
Het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik dat BigDump gebruikte.
De site staat nu mooi te wezen en te wachten op members :)

Bedankt!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 21:43
Voor de volgende keer:
MySQL front :)
Pagina: 1