Ok dit is mijn uitdaging:
Ik moet een systeem samenstellen voor een vriend (arme student).
Hij heeft niet meer dan 500 euro te besteden.
Hij heeft al een monitor en ik geef mijn oude kast(incl 350 W voeding) aan hem en een Cdrom speler.
De student moet voor zijn studie kunnen video editen, photoshoppen en webdesignen met dit systeem.
Ook wil wil hij kunnen gamen maar dit is niet een hoofdzaak.
Een andere uitdaging is dat hij al zijn onderdelen bij 1 winkel wil kopen en hij wil goede garantie.
Uitwerking:
Ok als eerste denk ik dat de meest geschikte computer winkel de Mycom zal zijn.
Deze zit vlak bij ons en ze bieden prima garantie en ikzelf heb goede ervaringen met deze winkel.
De grootste opgaven is genoeg prestatie voor het beperkte budget.
Voor het video edting is behoorlijk wat schijfruimte nodig en de snelheid van de hardeschijf is niet onbelangrijk. Ook komt er behoorlijk wat rekenkracht bij kijken.
Om genoeg rekenkracht te krijgen binnen het budget zat ik te denken aan een amd systeem.
Ik vraag mij alleen af of het een echte DX9 kaart moet zijn of dat de grote van het video geheugen groot moet zijn. Ik heb maar gekozen voor grote van video geheugen.
Ok hier komt een lijsje van onderlenen plus prijzen van de Mycom.
Moederbord: Asus K8N (nforce 3) 74,95
Processor: AMD Sempron 3000+ 109,95
Geheugen:Corsair 512 MB value Select PC3200 D 59,95
Hardenschijf:Maxtor DiamondMax 10, 200 GB SATA 109,95
Video kaart:Sapphire ATLANTIS RADEON 9600XT, 256MB 142,95
totaal: 497,75 incl
http://213.206.102.189/My...ction=cart&maingroup=6003
Ik zou graag jullie mening willen hebben over mijn besteding van het budget.
Ook wil ik graag andere invullingen hebben van het budget.
Misschien dat andere mensen een hele andere configuratie kunnen vinden voor 500 euro.
Bij voorbaad dank.
Ik moet een systeem samenstellen voor een vriend (arme student).
Hij heeft niet meer dan 500 euro te besteden.
Hij heeft al een monitor en ik geef mijn oude kast(incl 350 W voeding) aan hem en een Cdrom speler.
De student moet voor zijn studie kunnen video editen, photoshoppen en webdesignen met dit systeem.
Ook wil wil hij kunnen gamen maar dit is niet een hoofdzaak.
Een andere uitdaging is dat hij al zijn onderdelen bij 1 winkel wil kopen en hij wil goede garantie.
Uitwerking:
Ok als eerste denk ik dat de meest geschikte computer winkel de Mycom zal zijn.
Deze zit vlak bij ons en ze bieden prima garantie en ikzelf heb goede ervaringen met deze winkel.
De grootste opgaven is genoeg prestatie voor het beperkte budget.
Voor het video edting is behoorlijk wat schijfruimte nodig en de snelheid van de hardeschijf is niet onbelangrijk. Ook komt er behoorlijk wat rekenkracht bij kijken.
Om genoeg rekenkracht te krijgen binnen het budget zat ik te denken aan een amd systeem.
Ik vraag mij alleen af of het een echte DX9 kaart moet zijn of dat de grote van het video geheugen groot moet zijn. Ik heb maar gekozen voor grote van video geheugen.
Ok hier komt een lijsje van onderlenen plus prijzen van de Mycom.
Moederbord: Asus K8N (nforce 3) 74,95
Processor: AMD Sempron 3000+ 109,95
Geheugen:Corsair 512 MB value Select PC3200 D 59,95
Hardenschijf:Maxtor DiamondMax 10, 200 GB SATA 109,95
Video kaart:Sapphire ATLANTIS RADEON 9600XT, 256MB 142,95
totaal: 497,75 incl
http://213.206.102.189/My...ction=cart&maingroup=6003
Ik zou graag jullie mening willen hebben over mijn besteding van het budget.
Ook wil ik graag andere invullingen hebben van het budget.
Misschien dat andere mensen een hele andere configuratie kunnen vinden voor 500 euro.
Bij voorbaad dank.