Magnetron stoort Wlan ??

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 19:55
hey mensen

Ik heb thuis een wireless lan liggen (heeft mn pa neergezet).
En nu was het altijd zo dat af en toe de connectie heel ff wegviel (ongeveer 2 seconden ofzo).
Het was iig net genoeg om ervoor te zorgen dat sommige downloads worden afgebroken :(.

Anyways,
Het was altijd rond etenstijd (of het maken ervan) en laatst was ik gaan denken of het toeval was.

En ja hoor het was zo ver...
Maar op het eerste gezicht leek het dat het mn moeder of mn zus was. Want die hebben namelijk hoortoestellen en bij die van mn zus is het zo dat ie een fm frequentie uitzend ofzo maar ik wist het nog niet zeker.

Tot vandaag
Ik was even zo'n tussendoording aan het opwarmen want ik moet zo werken
En wat merk ik?
Ik zet de magnetron aan en hij valt dus de hele tijd weg. Ik hoor piepjes van dat ie klaar is en het is over?? B) :X

Ik zal nog wel ff kijken of het zo is maar ik heb niet veel tijd ik moet namelijk zo gaan
Ook zal ik nog wel ff schematische tekening ofzo maken van hoe het eruit ziet.

Is er iets aan te doen? Ik kan wel een deur dichtdoen maar volgens mij helpt dat niet tegen de straling ofzoiets?
Is het wel zeker de magnetron (is het theoretisch mogelijk?)?
Zo ja, krijg ik nu een nobelprijs :9 ?

Grtz DJMantri

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

ja magnetrons kunnen w-lans verstoren, kan je het acces point verder bij de magnetron vandaag zetten?

Verwijderd

Volgens mij zitten de twee erg dicht bij elkaar met hun Frequenties.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Nou, een Nobelprijs zul je er niet mee winnen, aangezien het vrij algemeen bekend is dat zowel de magnetron als draadloze telefoons (DECT-toestellen) kunnen storen op WLAN, aangezien al die apparaten in hetzelfde frequentiegebied zitten, allemaal zo rond de 2,4 GHz. Mooie oplossing op zich zou 802.11A kunnen zijn, deze opereert op 5GHz. Dat die anderen allemaal op 2,4 zitten is op zich ook wel weer logisch te verklaren, aangezien die band is vrijgegeven door de overheden voor huishoudelijke electronica.

Kortom: Ja, een magnetron kan zeker je WLAN storen. Je kan er zeker iets aan doen, nl. je magnetron niet meer gebruiken.. :P

Verwijderd

Maar de microgolven van een magnetron zouden toch helemaal niet uit de magnetron mogen ontsnappen? :?

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 11:11

Steffy

Ayreonaut

Het lijkt me idd dat een Magnetron kan storen op signalen. Er is volgens mij geen grotere bron van straling in een huis te vinden :P als ie aanstaat dus. Ik heb er hier zelf geen last van want er zit hier in huis minsten 15 meter tussen de router en de magnetron maar als je het allemaal wat dicht naast elkaar hebt te staan ja dan kan het wel eens problemen opleveren

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een magnetron zit op precies de zelfde frequentie als een wifi netwerk, als je dus een magnetron hebt die niet zo goed is afgeschermt dan heb je er idd flink last van.
Je zou misschien wat aluminiumfolie om het apparaat heen kunnen zetten om de storingen te verminderen maar verder kan je er weing aan doen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan of een magnetron kopen die niet lekt (sowieso misschien wel een veilig idee??), of eens proberen of het helpt als je je AP op een ander kanaal (en dus subtiel andere frequentie) zet. Dat laatste schijnt iig bij storing door DECT telefoons vaak te helpen, misschien bij magnetron ook, al betwijfel ik het, omdat die waarschijnlijk niet op zo'n specifieke frequentie stoort, maar over een veel breder spectrum.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je al geprobeerd op een ander kanaal te zetten, als je nu op kanaal 3 zit, overgaan op kanaal 11 og iets dergelijks?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BredeP schreef op zondag 10 april 2005 @ 15:22:
Dat die anderen allemaal op 2,4 zitten is op zich ook wel weer logisch te verklaren, aangezien die band is vrijgegeven door de overheden voor huishoudelijke electronica.
Mja voor communicatie geldt dat allemaal wel maar voor magnetrons niet ;) Die opereren op 2.4GHz omdat dat de frequentie is die water het best opneemt, waardoor 't verwarmd wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Martinspire
Thanks voor de reply's...
Ik zal es vragen aan mn pa of hij het ff kan proberen op een ander kanaal te zetten...

Maar goed, ik weet nu gelukkig zeker dat het de magnetron is, dan maar ff stoppen als ie aanstaat :P
Anyways jammer dus van de Nobelprijs :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 15:27:
Maar de microgolven van een magnetron zouden toch helemaal niet uit de magnetron mogen ontsnappen? :?
De magnetron heeft een bescherming die er voor zorgt dat de kracht van de straling niet erg groot meer is, en dus niet schadelijk is. Maar er komt nog wel degelijk straling uit, en dat merk je dus op je WLAN ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 22:25 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Het zijn dezelfde stralen als uit een access point komen, dus waarom zouden die niet uit een magnetron mogen ontsnappen? Zolang het maar niet meer dan 100 mW is, is er wettelijk geen probleem (norm zal zelfs wel hoger liggen).

• Martinspire
is het trouwens dan niet zo te maken dat je via je magnetron op internet gaat? :D
naja zal wel veel stroom vreten dan :(

maar het is wel raar dat er geen echte regelmaat inzit want het is tussen de 1 en 5 seconden dat ie aan is of uit is

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
BredeP schreef op zondag 10 april 2005 @ 15:22:
Nou, een Nobelprijs zul je er niet mee winnen, aangezien het vrij algemeen bekend is dat zowel de magnetron als draadloze telefoons (DECT-toestellen) kunnen storen op WLAN, aangezien al die apparaten in hetzelfde frequentiegebied zitten, allemaal zo rond de 2,4 GHz.
DECT telefoons zitten (in Europa) in de 1880-1900 band, niet in de 2.4GHz ISM band. Het is dus onwaarschijnlijk dat DECT telefoons je wlan storen.

Verwijderd

Het is door de overheid zo geregeld dat elektrisch apparatuur evt stoorfrequenties in het frequentiebereik van 2.4Ghz mogen uitzenden...

Dit heeft absoluut niks ermee te maken dat water sneller gaat koken etc - In de magnetron kunnen andere frequenties ontstaan - er mag alleen niks anders naar de buitenkant komen ...

Verwijderd

We hebben hier anders een toch niet al te goedkope Miele inbouw, en zelfs die lekt. Magnetron aan-> wlan weg.

Nog een leuke: alarmsystemen met radar :X Hier kon alles weer vervangen worden :)

Verwijderd

Maar de microgolven van een magnetron zouden toch helemaal niet uit de magnetron mogen ontsnappen?
ELK electrisch apparaat/kabel straalt uit. Hoeveel dat daarbij toelaatbaar is staat in de normen waaraan deze apparaten moeten voldoen. Dat er daarbij toch nog situaties voordoen waarbij apparatuur onderling stoort is onoverkomelijk (een norm van 0 velden/deeltjes is namelijk onhaalbaar, zelfs in een ziekenhuis/NSA gebouw).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:39:
[...]
ELK electrisch apparaat/kabel straalt uit. Hoeveel dat daarbij toelaatbaar is staat in de normen waaraan deze apparaten moeten voldoen. Dat er daarbij toch nog situaties voordoen waarbij apparatuur onderling stoort is onoverkomelijk (een norm van 0 velden/deeltjes is namelijk onhaalbaar, zelfs in een ziekenhuis/NSA gebouw).
Tjah en als je dan gaat kijken dat een magnetron er een slordige 900watt tegenaan kon gooien ten opzichte van een 100MILIwatt van een accesspoint, dan kan ik me voorstellen dat wanneer een deel van 900watt op de verkeerde frequentie terechtkomt dat dan het AP het niet meer gaat redden :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Je zou de straling van je magnetron kunnen verminderen dmv een magneet, ik heb het een keer in een review gezien dmv 1 of meerdere maneten om/bij de magnetron te plaatsen zou je Wlan minder storing moeten krijgen

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

manowar schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:43:
Je zou de straling van je amgnetron kunnen verminderen dmv een magneet, ik heb het een keer in een review gezien dmv 1 of meerdere maneten om/bij de magnetron te plaatsen zou je Wlan minder storing moeten krijgen
WAF ligt nogal laag daarvan, en hoe vaak gebruik je die magnetron nou? 5 minuten per dag ongeveer?

Zodra de magnetron weer uitgaat kunnen we hier meteen weer verder. Hij behoudt nog wel de verbinding, maar er gaan geen pakketten meer over heen :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:45:
[...]

WAF ligt nogal laag daarvan, en hoe vaak gebruik je die magnetron nou? 5 minuten per dag ongeveer?

Zodra de magnetron weer uitgaat kunnen we hier meteen weer verder. Hij behoudt nog wel de verbinding, maar er gaan geen pakketten meer over heen :)
nja maar zelfs 5 min kan irritatie opleveren als het op het verkeerde moment komt, en 5 min tijd is naar mijn smaak lang genoeg om een timeout te krijgen. En wat is het nut dan nog dat je verbinding er is. :X

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
k hoop niet dat dat hier ook het probleem is, zie hier. al denk ik niet dat dit het probleem kan zijn, aangezien de router aan de straatkant van ons huis staat en de magnetron aan de achterkant. er zit zeker wel een 15 meter tussen...
en het is zeker irritant. bij mij is het nog niet eens 5 minuten. vaak maar 20 sec, wat precies genoeg is om de downloads bij azureus te stoppen, msn af te melden en ga zo maar door:(

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1