[WLAN] netwerk valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 5.909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
Configuratie:
X-Micro WLAN 11g Broadband Router (108 mbits met superG)

M'n ouders PC met windows XP prof via ethernet

Mijn PC met windows XP prof SP1via X-Micro WLAN 11g PCI adapter (108 mbits met superG)

M'n zusjes PC met windows XP prof via X-Micro WLAN 11g PCI adapter (108 mbits met superG)

Ik heb hier hier thuis al een tijdje een draadloos netwerk liggen. Dit bevalt mij perfect. Alleen de laatste paar dagen valt het netwerk steeds weg. Ik krijg dan de melding dat er geen draadloos netwerk beschikbaar is. Meteen daarna de melding dat er een nieuw draadloos netwerk gevonden is en dan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/WLAN.png

Als ik dan het vinkje aanzet en op verbinding maken klik werkt het weer. Nou heb ik deze melding tot 2 dagen geleden nooit eerder gezien.

Volgens het plaatje heeft mijn netwerk geen wep key. Dit klopt idd omdat ik MAC filtering gebruik met vaste IP's intern. Nou dacht ik laat ik toch eens die wep key proberen. Ik een 128 bits key instellen en ook bij mijn pc instellen, werkt bij mij perfect, maar nu werkt mijn zusjes PC niet meer. Ook een 64 bits key geprobeerd, werkt ook bij mijn pc, maar niet bij die van mijn zusje.

Weet iemand wat ik kan doen om die melding weg te houden en mijn pc met het netwerk verbonden te laten blijven?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

ik heb exact hetzelfde probleem op moment. ik heb dit al geprobeerd:
-WPA-psk aes encryptie
-geen encryptie

beide zelfde effect.
Het werkte op dag 1 trouwens perfect. (had toen wpa-psk aes encryptie aanstaan.)

Maar vanaf dag 2 bleef ie verbinden en uitvallen...

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• DP Kunst
heeft niemand verder een idee hoe het op te lossen ?
het is nu wel iets minder, maar het is er nog steeds en het blijft ittirant

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

schakel eens terug naar de officiele 802.11g snelheden. Dus <=54mbps. Misschien dat dat wat helpt. Ook kan je proberen om een peer-to-peer/adhoc wlan netwerk direct te maken tussen de machines en kijken of het probleem zich dan ook nog voordoet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 00:03 ]

• DP Kunst
ik heb nu service pack 1a verwijderd en nu werkt het wel goed :?
k denk dat k het maar zo hou dan...
maar nu heb ik geen usb 2.0 drivers omdat die bij service pack 1 in zitten..., zijn die er ook los te vinden ?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Geen verificatie aanstaan toevallig? Want dan begint mijn PC ook te zeiken...

Bij de eigenschappen van het wireless netwerk op jullie PC's. Niet op de serverside instellen!
Stel hier het volgende in:

Gegevenscodering (Wep-compatible) <--moet aan uiteraard
Netwerkverificatie (gedeelde modus) <-- uit

De sleutel wordt mij automatisch aangeleverd <-- ook uiteraard, anders kan je geen keys invoeren...

In het tabblad Verificatie heb je IEEE gewoon uitstaan. Dan moet het werken

[ Voor 6% gewijzigd door FireArrow op 25-03-2005 23:55 ]

• DP Kunst
lukt niet, hij gaat toch om een wep key vragen als ik het instel zoals hierboven

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

SP2 heeft een veel betere wifi ondersteuning. Dit loste bij mij dit probleem op. Let wel, dat was na een schone installen van XP met SP2 geslipstreamd. Alleen een sp2 upgrade bracht alleen meer ellende.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DP Kunst
ok, fijn, eerst viel t netwerk steeds weg, nu kreeg k een BSOD met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en iets over ar5211.sys
ik heb ff wat met de IRQ's in de bios gespeeld (alleen die van de pci slote),
maar mn netwerk valt af en toe nog steeds weg...

Verwijderd

zo'n probleem heb ik ook gehad, dat het netwerk telkens wegviel, en eigenlijk meteen were terugkwam. 'opgelost' (omzeild dus eigenlijk) door die mac-filtering die jij ook al noemde uit te schakelen.

Dit probleem heb ik dan alleen op een xp-sp2 pc, andere pc met 98 en xp-sp1 werken goed. heb nooit echt de moeite genomen om na te gaan of sp2 er misschien iets mee te maken heeft, maar je zou dus die mac-filtering eens uit kunnen zetten (puur als test desnoods), wellicht dat dat naar een echte oplossing leidt

• DP Kunst
k heb nu mac filtering uitstaan, maar dat maakt geen verschil..

• DP Kunst
ik heb eens gekeken. net viel mijn netwerk weer weg en duurde het redelijk lang voordat het terug was. in de lijst beschikbare netwerken stond ie ook ongeveer een minuut niet. ik snel naar mn zusjes computer gegaan, en die had dus ook geen netwerk...
kan de router kapot zijn ? en zo ja, hoe kan ik dat testen ?

• DP Kunst
k heb de snelheid van mn router ingesteld op "Super G off", dus nu is ie nog maar 54 mbits. hij doet het wel beter, maar hij valt nog steeds af en toe uit...
offtopic:
na service pack 1 verwijderen doet ook mn cardreader het niet meer, alleen als ik hem aansluit als de pc al in windows is :?

• neh
  • Laatst online: 30-04 13:48

neh

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:15:
ik heb eens gekeken. net viel mijn netwerk weer weg en duurde het redelijk lang voordat het terug was. in de lijst beschikbare netwerken stond ie ook ongeveer een minuut niet. ik snel naar mn zusjes computer gegaan, en die had dus ook geen netwerk...
kan de router kapot zijn ? en zo ja, hoe kan ik dat testen ?
Niet naar je zusjes computer rennen maar naar de router, als de lampjes knipperen op een ongebruikelijke manier dan is ie vaak aan het rebooten :P

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Heb je de WAP al eens op een andere channel ingesteld?
Draai bijvoorbeeld eens NetStumbler, en kijk welke channels er bij jou in de buurt veel gebruikt worden.
Kies dan een channel die (liefst) nog niet gebruikt wordt.
Ik had dit probleem ook met mijn Linksys WAP54G, die standaard op channel 11 draait.
WLAN viel telkens weg. Channel op 6 ingesteld en via NetStumbler gekeken of iemand anders 11 gebruikte en, inderdaad.
Nadat ik de channel had veranderd is het nog geen 1 keer down meer geweest.

• DP Kunst
plork schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:51:
[...]

Niet naar je zusjes computer rennen maar naar de router, als de lampjes knipperen op een ongebruikelijke manier dan is ie vaak aan het rebooten :P
dat is het niet, mijn ouders computer die gewoon via draadje aan de router zit heetf er namelijk geen last van. het lijkt me dat als de router aan het resetten is dat dan de bedraade verbinding er ook uit valt
r0b schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:55:
Draai bijvoorbeeld eens NetStumbler, en kijk welke channels er bij jou in de buurt veel gebruikt worden.
Ik had dit probleem ook met mijn Linksys WAP54G, die standaard op channel 11 draait.
WLAN viel telkens weg. Channel op 6 ingesteld en via NetStumbler gekeken of iemand anders 11 gebruikte en, inderdaad.
dat zal ik vanmiddag eens proberen (zit nu op school)

*edit:
ik heb ff met netstumbler gekeken, maar hij kan geen ander accespoint vinden, dus ik neem aan dat ik de enige ben in de buurt. ik heb hem nu wel ingesteld op 13 ipv 6.

[ Voor 50% gewijzigd door DP Kunst op 04-04-2005 16:26 ]

• DP Kunst
Na een schone windows install met Sp1, Sp2 en alle andere updates heb ik nog steeds hetzelfde probleem. kan het zijn dat de buurman iets aan de andere kant van de muur heeft staan wat de router stoort ?

hier staat ie dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/routerplek.PNG

anders denk ik toch dat ie kaput is. mn zusje en ik hebben er allebij last van en we zitten allebij via draadloos. De verbinding is ook de ene keer goed, en de andere keer heel slecht.

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik denk niet dat je router kapot is.
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik krijg ook precies hetzelfde schermpje om het netwerk te connecten als jij hier.
Weet eigenlijk niet wat ik er aan moet doen :? .

De pagina www.tweakers.net wordt ook geladen met errors on page :? .
Bij refresh loopt de explorer dan vast......, maar de rest van internet pagina's doen het gewoon....

Ook vaag, mijn connectie is very good tot excellent, maar dan fluctueert de "bandbreedte" tussen de 36 en de 54 Mbit :X :? ......

[ Voor 52% gewijzigd door chrisstructor op 27-04-2005 00:49 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 02:09

GeeBee

Oddball

dubbelpost....

[ Voor 97% gewijzigd door GeeBee op 27-04-2005 00:44 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 02:09

GeeBee

Oddball

r0b schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:55:
My thoughts exactly... Dit heb ik inderdaad ook 2x meegemaakt.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• chrisstructor

chrisstructor

GeeBee schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:44:
[...]

My thoughts exactly... Dit heb ik inderdaad ook 2x meegemaakt.
Dit is het denk niet.
Van kanaal veranderen heeft bij mij in ieder geval geen effect.

Misschien dat de mensen met het probleem iets hebben aan deze faq :
(ik weet nog niet of mijn probleem hiermee opgelost is)

http://www.usr.com/support/product-template.asp?prod=5416
Kijk hier onder het kopje faqs naar :
How do I enable the U.S. Robotics Wireless Configuration Utility in Windows XP?

Het lijkt voor mij in ieder geval niks op te losssen....

[ Voor 66% gewijzigd door chrisstructor op 27-04-2005 01:05 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

super G mode uitzetten werkte bij ons goed
wij hebben 3 Wlan netwerken in de buurt
kanaal moest ik ook veranderen omdat ze je toch blijven storen (minstends 3 kanalen lager/hoger)

• chrisstructor

chrisstructor

Waar kun je die super G instelling disablen??

• DP Kunst
in je router...

k heb m nu op disabled staan, maar t maakt geen kont uit. verbinding is nog steeds erg wisselvallig. ik verdenk toch de buurman ervan...

Verwijderd

op welke kanaal zit je buurman?
en welke kanaal zit jij?
ze mogen iedergeval niet in de buurt komen

• DP Kunst
mn buurman heft geen wlan, maar misschien iets anders wat kan storen...
k heb al een keer met netstumbler gekeken of er andere netwerken te vinden zijn, maar dat was niet zo.
overigens kan ik in mn router geen ander kanaal instellen dan 6 :?

Verwijderd

dat probleem hadden wij eerst ook
daarvoor moesten wij super G mode uitzetten waardoor het wel kan
misschien is het bij jou ook iets in die richting

• DP Kunst
dat heb ik geprobeerd zoals ongeveer 4 posts hierbove staat, maar dat helpt dus niet... ;)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:09

PeaceNlove

Deugleuter

Gebruik je de nieuwste firmware? Een kleine upgrade wil dit ssoort problemen soms wel eens verhelpen.
Blijft de vraag natuurlijk waarom het eerst wel werkte, maar ik zou het gewoon proberen. Heb het nl. ook wel eens gehad met een Trust :r ap.
http://www.x-micro.com/bios.htm

• chrisstructor

chrisstructor

Bij mij hielp een firmware upgrade in ieder geval niet ;) .
Heb nog steeds last van het probleem.

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Toen ik dit probleem had, heb ik mijn router helemaal gereset, en alle instellingen in de computer en de router opnieuw gedaan. Het is toch gewoon een kwestie van instellingen. En in windows moet je het natuurlijk ook goed ingesteld hebben.

Verder kunnen er programma's op je computer staan die met de connectie rommelen enzo... dat is vaak het geval als je veel spyware op je computer hebt.

<--- http://www.lansensations.nl --->

• DP Kunst
ppff...., wat een hel is dat ze.
net eerst nieuwe firmware erop gezet, die van april 2005.
geen verschil.

toen de router gereset, eerst onhield die alle instellingen. toen reset to factory defaults. poging gedaan om alles opnieuw in te stelle. eerst was t hele i-net weg voordat k de router al gereset had :? schiet ook niet op met controleren of het wel werkt. toen had mn ouders pc ineens weer i-net.

toen wat geprobeerd met wep beveiliging, ik kreeg het niet voor elkaar. ik kon in de router gewoon een wep key invoeren, maar op mn pc niet. ik kon daar niet instellen of k een ascii of hex key in wou voeren of dat ik een 64 of 128 bits in wou voeren. iedere keer werd mn key maar met de eerste 8 tekens opgeslagen :?

toen wep uitgezet en had mn zusjes pc ineens weer i-net (via WLAN), maar die verbinding valt nog wel steeds uit.
nou had ik nog een ipadres in mijn pc vereerd staan, goedgezet, en nou heb ik ook weer inet, maar de verbinding is nog slechter als bij mn zusje, die een muur verder van de router verwijdert is :?

wat o wat kan ik nog veranderen, ik zou het echt niet meer weten...

edit:
ff een lijstje met wat ik nu allemaal al geprobeerd heb:
- wep key instellen: werkt voor mij, zusje geen verbinding meer
- MAC filtering uit, geen verschil
- superG en turbo op verschillende instellingen gehad, maakt weinig tot geen verschil
- ander channel geprobeerd, maakt geen verschil
- pc opnieuw geïnstalleerd met SP1 en SP2, maakt wederom geen verschil
- router firmware geupdate, ook geen verschil
- hele netwerk opnieuw ingesteld, weer geen verschil :(

[ Voor 18% gewijzigd door DP Kunst op 28-04-2005 19:53 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb sinds kort een soortgelijk probleem. Ik lees ook steeds vaker dat er mensen zijn die problemen hebben met hun draadloze verbinding. Misschien toch een overdaad aan channels en dat je draadloze verbinding stoort.

Ik heb net ff wat anders, ik heb een accesspoint een buffalo WBR-G54, daar heb ik een kaartje voor in me laptop erbij gekocht, zelfde fabrikant. Geen probleem daarmee. Maar nu een nieuwe laptop met geintegreerd wifi kaartje en nu af en toe uitval. Als ik ook naar de verbinding kijk zie ik vaak 54mbit maar ook vaan 24mbit staan en met netstumbler zie ik ook dat er gewoon gaten zitten in de verbinding.

Ik weet het niet zeker, moet dit ook gaan uitzoeken maar dat interne kaartje ondersteunt weer net ff wat meer dan het orginele kaartje deed. Misschien is het toch een soort van collision van de protocollen die het kaartje en in combinatie met wat de accesspoint aankan. En nu zie ik ook meer accesspoints in de buurt dan met het orginele kaartje, Denk dat het toch (helaas) aan mijn kaartje ligt. Misschien heb je hier wat aan om jou probleem misschien een nieuwe invalshoek te geven ?

• DP Kunst
de kaart van mn zusje en mij zijn precies hetzelfde, dus dat zou geen verschil moeten maken in de verbinding. die van mn zusje zit alleen in een oudere computer, dat is alles.

ik krijg nu toch echt de t*ring van dat internet. net weer, valt verbinding weg, is ie trug, weg, trug, weg, trug om de 10 sec :? en toen bleef ie eindelijk trug, en toen kon ik niet eens op i-net of in de router komen :( k denk toch echt dat het de router is :/

• chrisstructor

chrisstructor

Wat voor een moederbord heb je?
Ik heb een via chipset (asus a8v deluxe) op mijn moederbord en verdenk deze chipset een beetje...
Het ligt namelijk echt niet aan de router als het bij je zusje wel goed werkt...

[ Voor 33% gewijzigd door chrisstructor op 29-04-2005 13:42 ]

• DP Kunst
k heb een MSI KT6 Delta LSR, via chipset dus (KT600)
mn zusje heeft een Asus P3B geloof k, zo uit t blote hoofd.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

Nibbz

Postmaster General

ander vraagje, welke theme heb je geinstalleerd op die pc (op die pc waar die screenshot op is gemaakt). ziet er phat uit nl.

13:37

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Ik geloof dat het hierboven nog niet genoemd is: fragmentation threshold (schrijf je dat zo?)
Ik zou het eerlijkgezegd vreemd vinden als het zou helpen (aangezien dit mij dit zo op het eerste gezegd eerder een software dan een wifi-technisch probleem lijkt) , maar ik noem het voor de volledigheid. Bij mij thuis moet ik vaak met deze waarde spelen, ben het nu langzaam aan het perfectioneren.
Het komt er op neer hoe vaak een of andere verificatie of info oid (weet niet uit hoofd, google....) over het draadloze geconnect wordt verzonden. Vaker=meer trafic maar ook meer zekerheid. Door de waarde omlaag te zetten (naar de 1000 of zo) ging het bij mij allemaal een stuk soepeler.
Zoals ik al zei: ik post dit voor de volledigheid, maar of het hier helpt?

• DP Kunst
de theme is uhm...
k d8 Plex Style (media center edition)
owkeej, k weet niet wat k nu veranderd heb, maar t werkt weer redelijk goed. verbinding is nog niet altijd top, maar hij valt iig niet meer weg.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat bij mij de oplossimg was: de client (die b/g aan kon) forceren op alleen g.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:12:
ok, fijn, eerst viel t netwerk steeds weg, nu kreeg k een BSOD met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en iets over ar5211.sys
ik heb ff wat met de IRQ's in de bios gespeeld (alleen die van de pci slote),
maar mn netwerk valt af en toe nog steeds weg...
ik heb al enkele weken precies hetzelfde met mijn laptop, zit een Atheros AR5005G netwerkkaart in, google vertelde om wld630 drivers te updaten maar die kaart heb ik dus niet. Dat het internet soms uitvalt zou mij niet zo veel uitmaken maar een bsod is toch wel vervelend. Wat kan ik nog proberen?
Pagina: 1