Ik heb een SMC 7404WBRA wireless adsl router, deze maakt een sissend geluid en word nogal warm. Niet het gewoone beetje gebruikswarmte, maar echt warm. Ik betwijfel ook of het goed is. Heb ik nog garantie op de router (hij is uit 09-2003) en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?
Daar had ik ook last van: Switch stuk? (idd: een switch ipv een router)
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen; die sist nog wel ietsjes, maar werkt voor de rest prima.
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen; die sist nog wel ietsjes, maar werkt voor de rest prima.
[ Voor 10% gewijzigd door pven op 09-04-2005 22:38 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
ok, mijne functioneerd echter nog prima...
ik zou toch maar even contact opnemen met de toko waar je hem gekocht hebt voordat ie in de fik vliegt of iets dergelijks...
Verwijderd
Dat 'sissen' is in het overgrote deel van de gevallen te wijten aan spoeltjes die meeresoneren, en is in die gevallen ook niet nadelig voor functioneren van de router.
Dat routers echt heet kunnen worden is ook niet nieuw, er is meestal erg weinig airflow, en de componenten zitten dicht op elkaar. Daarbij genomen dat routers zo'n 5-10Watt aan warmte produceren, zorgt er nog al eens voor dat de temperatuur flink kan oplopen.
Je kan er in principe niet veel meer aan doen, dan de router op een goed geventileerde koele plaats te zetten.
Dat routers echt heet kunnen worden is ook niet nieuw, er is meestal erg weinig airflow, en de componenten zitten dicht op elkaar. Daarbij genomen dat routers zo'n 5-10Watt aan warmte produceren, zorgt er nog al eens voor dat de temperatuur flink kan oplopen.
Je kan er in principe niet veel meer aan doen, dan de router op een goed geventileerde koele plaats te zetten.
Ik neem aan dat je het zendvermogen niet omhoog gekrikt hebt (onder andere mogelijk bij een Linksys). Te hoog zendvermogen is niet goed. Kan die erg warm van worden en uiteindelijk vroegtijdig aan overlijden.
Ik zal zometeen even een mailtje sturen naar MyCom. Mailtje naar SMC is de deur al uit.
Ik heb het zendvermogen niet omhoog gekrikt ofzo, hij is nog helemaal standaard.
Maar ik zat net zo eens door de ventilatiegaatjes te kijken, en volgens mij zit er een lekke condensator in...
Ik heb het zendvermogen niet omhoog gekrikt ofzo, hij is nog helemaal standaard.
Maar ik zat net zo eens door de ventilatiegaatjes te kijken, en volgens mij zit er een lekke condensator in...
Verwijderd
Verschillende modems/routers sissen en dankzij sommigen kun je besparen op je stookkosten (Copperjets)
Verwijderd
Ik heb dezelfde router hier staan en dat ding wordt inderdaad erg heet. Sissend geluid maakt ie trouwens niet dus inderdaad even mee naar de winkel om dat te laten checken.
ik heb hem stiekem even geopend en de condensator ziet er niet best uit. foto
De router is gekocht bij MyCom in Utrecht. Ik woon echter in Haarlem. Ik denk dat ik bij de Mycom hier wel terrecht kan, maar ik heb alleen een kopie van de kassabon, zou dat een probleem zijn?
De router is gekocht bij MyCom in Utrecht. Ik woon echter in Haarlem. Ik denk dat ik bij de Mycom hier wel terrecht kan, maar ik heb alleen een kopie van de kassabon, zou dat een probleem zijn?
die condensator is duidelijk stukkend...
tijd voor een nieuwe dus
tijd voor een nieuwe dus
Op SMC producten zit toch lifetime warranty? Ik dacht van wel, maar kan het nergens terugvinden.
Pagina: 1