Toon posts:

eenvoudig foto programma

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een eenvoudig foto programma voor een website. Met eigenlijk zo min mogelijk functies. Het moet mogelijk zijn albums te maken maar meer ook niet. Coppermine bijv is veel te complex. Wat raden julie aan?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

google>php photo gallery
hotscripts.com
phpfreakz.nl
enz...

[ Voor 83% gewijzigd door The Milkman op 09-04-2005 10:38 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Ik raad aan om het zelf te maken, kun je precies de functionaliteit erin stoppen die je nodig hebt.

Maar ik kan dat helemaal niet, ben niet zo goed in scripts enzo
Dikke pech, maar dit is geen zoekmachine, dus ik vraag me af waarom je zo'n vraag hier plaatst.

Omdat ik dacht dat jullie daar vaak mee werken en dat jullie vast wel iets zouden weten.
Ja, wij maken het zelf, of zoeken het zelf. Op dit forum kun je praten over manieren om zoiets te maken, je kunt vragen stellen als je een probleem hebt waar je niet met enige moeite uit komt. Het is dus zelf zoeken, zelf maken, hulp bij het maken of bedenken, maar niet bij het zoeken.

Zeg, dat is ook niet erg vriendelijk
Nee, wat verwacht je dan? Je zet in je topicstart 5 korte zinnetjes waaruit blijkt dat:
  • Je niets van dit forum begrijpt
  • Dat je het zelf niet kunt maken
  • Dat je zelf niet iets bestaands kunt aanpassen
  • Dat je niet kunt zoeken
Geen gekke score, maar ik kan er niets mee. De beste tip die ik heb is: laat het aan een ander over en ga een andere hobby zoeken. En daar kan jij weer niets mee.

Misschien dat je meer succes had gehad als je een fatsoenlijke topicstart had neergezet. Die ene minuut die je er nu voor hebt uitgetrokken is wat weinig. Sowieso horen dit soort vragen niet op dit forum. Dag hoor. Prettig weekend! :)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Kijk eens naar JAlbum, heel simpel en een van de beste in zijn soort.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Sluit me aan bij mlevd, gebruik alweer een tijdje JAlbum. Geeft mooie profi albums en is gratis te gebuiken

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

Cheatah schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:50 een erg negatief verhaal
Joh, doe eens een beetje rustig, hij weet ook niet beter.

Aan de topicstarter : op dit soort vragen is makkelijk antwoord te geven,zoals cheatah al aangeeft(op een iets onvriendelijkere toon) door bijvoorbeeld op google, of met de zoekfunctie van dit forum te gaan zoeken naar mensen met dezelfde problemen en hun oplossing, wij (tweakers) verwachten dan ook dat je dit doet alvorens een nieuw topic te starten, als je een nieuw topic start, geef dan aan wat je gezocht hebt, en wat gevonden, of waarom je niks vond dat jouw verder kon helpen...

http://specs.tweak.to/16495

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Dan moet je toch zeggen wat je server/host ondersteunt hoor en wat je precies van die gallerij verwacht.

Voor een 'statische' (HTML, JavaScript) vind ik JAlbum (gratis; Java) een geweldig programma: mooie skins (de bekendste is een stijl zoals bij Windows XP) die soms zelfs toelaten om in de browser een slideshow te laten geven :) en veel werk zelf doen eigenlijk (EXIF-informatie wordt uitgelezen, automatisch resizen (naar een zelf ingestelde resolutie), ...
PhotoShop kan ook gallerijen maken, maar die zijn minder aanpasbaar maar daardoor is die functie eigenlijk vrij simpel uitgebouwd (maar ook met verschillende skins).

Als je intensief gebruik gaat maken van verschillende gallerijen (dus dagdagelijks foto's uploaden), denk ik dat er meer heil zit in een systeem als Coppermine (of andere dynamische scripts).

Op http://sourceforge.net kun je nog meerdere gallerijen vinden.

Zelf heb ik JAlbum gebruikt voor de foto's van onze schoolvakantie (stuk of 300 tot nu toe; kan nog meer worden) en dat verliep heel vlot; de nieuwe 5.2 ervan is veel sneller geworden en zelfs als je gallerijen bijmaakt, kun je die handig bijvoegen op een bestaande site: hij bouwt enkel de pagina's opnieuw en de foto's die nog niet geresizet zijn. Daarna kan hij alles uploaden via FTP maar daar is ook eventjes over nagedacht: hij kan de grootte van alle bestanden op de server opvragen, kijkt die dan na met de lokale bestanden en hij stuurt enkel de bestanden die veranderd zijn. Dat is allemaal heel prettig werken, want de gallerij maken voor honderden foto's vergt vrij veel rekenwerk (foto's resizen naar thumbnail en kleinere versie, was dat bij mij) zodat je bij het toevoegen van 10 foto's niet weer die andere 200 tevergeefs moet gaan opwachten.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

zo dan?! slecht geslapen? :O

Ik zat met hetzelfde probleem; veel scripts die veel te veel kunnen.

Ik ben toen voornamelijk gaan kijken op scriptsites en heb zo een beeld gekregen van de werking. Helaas weet ik dus niet of het 100% handig is, maarja het werkt wel.
Deze is wel handig: http://icant.co.uk/articles/phpthumbnails/index.html

Verder vind ik dat er op zulke vragen niet altijd zo autoritair gereageerd hoeft te worden! :?
Als je geen zin hebt in antwoorden, dan reageer je niet. En anders kan je altijd nog proberen mod te worden....

Verwijderd

tie-rep schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:09:

Verder vind ik dat er op zulke vragen niet altijd zo autoritair gereageerd hoeft te worden! :?
Iemand doet totaal geen moeite om iets te zoeken, te proberen, en zelfs niet om op een nette manier iets te vragen.
Als je geen zin hebt in antwoorden, dan reageer je niet.
Dat werkt niet bij dit soort forumgebruikers. Als een gebruiker niet zit te wachten op bepaalde reacties, dan moet hij maar zorgen dat hij dat voorkomt met een goede topicstart. In de W&G FAQ vind je een hulpmiddel daarbij.
En anders kan je altijd nog proberen mod te worden....
Dat ben ik al geweest. Die topicstart checklist heb ik namelijk geschreven, net als bepaalde stukken van het beleid die op diverse andere plaatsen op dit forum zijn overgenomen. Ik heb dit gewoon iets te vaak gezien.

Ik heb overigens prima geslapen. Ik zie alleen niet graag dat dit forum gedegradeerd wordt door een dumpplaats voor vragen van mensen die nergens moeite voor lijken te doen.

Jij ook nog een prettig weekend trouwens :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een eenvoudig fotoprogramma heeft weinig met webdesign te maken :) Deze gaat dan ook dicht :) Wil je een kant en klaar programma, dan heb je sites als www.hotscripts.com

En voor de rest: Laat de mensen met rode jasjes maar hakken als dat nodig is; ga dat niet zelf doen. We hebben nog steeds iets meer mogelijkheden :)

[ Voor 62% gewijzigd door gorgi_19 op 09-04-2005 11:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.