Geen partitie meer, harde schijf wel zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 21:48
Vanochtend wou ik windows opnieuw installeren, want het was weer eens nodig na 6 maand. Dus ik alle data die ik op de eerste harddisk had staan (C:) naar mijn tweede harddisk gekopieerd (D:). Toen ik de backup had gemaakt deed ik de windows xp cd erin en ik starte opnieuw mijn pc op om van de cd te booten. De setup begon netjes te laden en toen reboote de setup de computer. Ik een beetje pissig, maar had verder geen foutmelding gezien, was wat aan het lezen. Toen ik de setup weer laadde ging hij netjes door naar het stukje waar je op moet geven naar welke schijf je windows wil schrijven. Hier viel me op dat op mijn 2e harddisk volgens de setup geen partitie stond. Heb er vervolgens (hoe dom het ook is) geen aandacht aan geschonken want ik moest naar school. Dus snel de partitie op de eerste schijf (en dat weet ik zeker) verwijderd en weer opnieuw aangemaakt, geformatteerd als NTFS en de unattended setup verder zijn werk laten doen.

Toen ik terug kwam van school ging ik achter mijn pc zitten. Inloggen wou beginnen met het installeren van mijn programma's toen ik ineens geen D schijf zag staan :'(

Nu durf ik eigenlijk weinig met de 2e schijf te gaan doen en kom ik hier dus wat advies vragen over hoe ik mijn data terug kan krijgen.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen data op mijn 2e harde schijf geschreven tijdens de setup of daarna. Het laatste wat ik erop heb geschreven waren mijn schoolopdrachten.

Nu heb ik al geprobeerd te scannen met partition magic (de undelete functie), maar die liep vast op 49%. Toen heb ik geprobeerd Active Partition Recovery v3.0 te draaien, ook niet gelukt, kon geen partities of iets dergelijks vinden. Toen maar een programma gedownload genaamd GetDataBack for NTFS maar deze ziet de partitie wel, maar het Filesystem is gespecificeerd als unknown.

Zoals ik al zei durf ik er verder weinig mee te doen want ik ben bang dat ik mijn data overschrijf. Heeft iemand nog suggesties tips of oplossingen?

edit: Screenshot van GetDataBack

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~beldm009/partitie.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door papmetklonten op 08-04-2005 22:42 ]

• papmetklonten
Klein schopje

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb dat exacte probleem gehad van de week. Ik had de Windows XP setup CD per ongeluk in de drive laten zitten bij het opstarten van de pc. Setup startte toen op en rebootte op een gegeven moment de pc. Mijn C: schijf werkte nog wel, maar D: was verdwenen. Na lang zoeken merkte ik dat de partition table niet klopte, de vermiste partitie stond als Unknown(0x55) beschreven terwijl dat NTFS(0x07 ?) moest zijn. Ik heb dat met behulp van DiskExplorer voor NTFS het type van de partitie weer goed gezet en toen was de D: schijf na een reboot weer zichtbaar in Windows.

EDIT: Aanpassen van de partitie tabel is trouwens wel redelijk gevaarlijk als je niet weet wat je aan het doen bent.

[ Voor 17% gewijzigd door MetroidPrime op 09-04-2005 17:09 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
als je partition magic of drive image hebt, kijk hier eens of de partitie verborgen staat.

• papmetklonten
MetroidPrime schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:07:
Ik heb dat exacte probleem gehad van de week. Ik had de Windows XP setup CD per ongeluk in de drive laten zitten bij het opstarten van de pc. Setup startte toen op en rebootte op een gegeven moment de pc. Mijn C: schijf werkte nog wel, maar D: was verdwenen. Na lang zoeken merkte ik dat de partition table niet klopte, de vermiste partitie stond als Unknown(0x55) beschreven terwijl dat NTFS(0x07 ?) moest zijn. Ik heb dat met behulp van DiskExplorer voor NTFS het type van de partitie weer goed gezet en toen was de D: schijf na een reboot weer zichtbaar in Windows.

EDIT: Aanpassen van de partitie tabel is trouwens wel redelijk gevaarlijk als je niet weet wat je aan het doen bent.
Zou je mij kunnen vertellen waar ik wat moet invoeren, want ik vat het niet meer, en ik durf haast niets te doen want ik ben bang dat ik alles kwijt raak.

alvast bedankt

Verwijderd

ALs ik het goed begrijp heb je dus twee Hardisken met elk 1 Partietie. Dan is het beter om niet van partieties te spreken maar alleen van de fysieke Harddisken. Daar ik in eerste instantie dacht dat je je tweede partitie van je eerste harddisk kwijt was.

Ik heb zelf heel goede ervaringen met file scavenger. Je kunt het hiet op GoT vinden ergen in de grote Hardisk FAQ.

Dit programma kijkt eigenlijk niet zo zeer naar partieties maar zoekt dus gewoon je bestanden op dit soort unknown partieties.

ALs je dit gaat doen moet je wel een een extra Harddisk hebben van ongeveerde de grootte van je data zodat ie het in een keer kan wegschrijven en hem je de meeste kans dat je alles terugvind.

Met NTFS heb je Gelukkig heel wat meer kans om alles terug te vinden dan met FAT.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:15
Hoe word je 2e HD weer geven in schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc) ? Misschien heb je een dynamische partitie gebruikt, en moet je deze alleen maar opnieuw importeren om de schijf weer te kunnen gebruiken.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
gewoon verder gaan met GetDataBack waar je gebleve was. in dat screenshot moet je op verder drukke, dan gaat ie de hele hardde schijf afzoeken naar bestanden. die kun je vervolgens (met de geregistreerde versie) kopieren naar je andere harddisk (niet naar de zelfde, dan overschrijf je de bestanden)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• papmetklonten
Nielson schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:35:
Hoe word je 2e HD weer geven in schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc) ? Misschien heb je een dynamische partitie gebruikt, en moet je deze alleen maar opnieuw importeren om de schijf weer te kunnen gebruiken.
Ik gebruik geen dynamic disks.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:48:
ALs ik het goed begrijp heb je dus twee Hardisken met elk 1 Partietie. Dan is het beter om niet van partieties te spreken maar alleen van de fysieke Harddisken. Daar ik in eerste instantie dacht dat je je tweede partitie van je eerste harddisk kwijt was.

Ik heb zelf heel goede ervaringen met file scavenger. Je kunt het hiet op GoT vinden ergen in de grote Hardisk FAQ.

Dit programma kijkt eigenlijk niet zo zeer naar partieties maar zoekt dus gewoon je bestanden op dit soort unknown partieties.

ALs je dit gaat doen moet je wel een een extra Harddisk hebben van ongeveerde de grootte van je data zodat ie het in een keer kan wegschrijven en hem je de meeste kans dat je alles terugvind.

Met NTFS heb je Gelukkig heel wat meer kans om alles terug te vinden dan met FAT.
Ik heb 3e harde schijf die groot genoeg is om alles heen te schrijven. En ik kan er ook niet aankomen.
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:40:
gewoon verder gaan met GetDataBack waar je gebleve was. in dat screenshot moet je op verder drukke, dan gaat ie de hele hardde schijf afzoeken naar bestanden. die kun je vervolgens (met de geregistreerde versie) kopieren naar je andere harddisk (niet naar de zelfde, dan overschrijf je de bestanden)
Ik heb GetDataBack laten scannen maar hij vind geen van de bestanden die ik juist terug wil hebben. Ik zie ze wel langskomen in het schermpje als hij aan het scannen is, maar als hij klaar is met scannen komen ze er niet tussen te staan :(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je de beschikking hebt over Partition Magic kun je proberen hiermee te booten, en te kijken of deze de partitietabel nog kan herstellen.
Lees ook de HDD FAQ eens door hier in dit forum, misschien dat hier nog tips/trucs staan.

@Benleentje:
Ook al is er maar 1 partitie op een harddisk, het is en blijft een partitie die hij kwijt is, niet de complete fysieke schijf. Dat de TS hier dus over een verdwenen partitie praat, is mijns inziens volledig juist. Juist door over fysieke schijven te gaan praten wek je de indruk dat er een complete schijf is verdwenen (terwijl die er nog gewoon is).

• papmetklonten
Ik heb mijn data terug, Gewoon een kwestie van Partition Table Doctor runnen :) Het programma zag meteen dat de eerste partitie van de 2e harde schijf niet als FS unknown had maar NTFS :) hij heeft het veranderd, ff rebooten en het is gefixed.

Bedankt allemaal :D

Verwijderd

Hallo,

Mijn probleem lijkt wat op wat de anderen hier boven hebben mee gemaakt..

Ik heb een 80gig schijf en een externe 250gig schijf.
Ik wilde mijn officiële windows installeren, maar dat ging mis.
Bij de installatie heb ik blijkbaar de partitie van de 250gig schijf gedepartitioneerd in plaats van m'n 80 gig schijf :-( Ik heb geen format uitgevoerd op die grote schijf, ik zag net m'n kleinere schijf staan...

Nu herkent mijn windows mijn grote schijf niet meer met meer dan 5 jaar aan data :-(...

Getdataback, Partition Magic en leveren geen resultaat...

Partition Table Doctor 3.5 gaf me "zicht" op een deel van m'n verloren data, maar ik twijfel er nu aan om dat programma te kopen... Zal 'k mijn data wel terug zien?

Zal 'k eerst nog een keer een ander freewareprogramma testen?

Verwijderd

ik raad partition magic aan, hiermee kan je ze zo terug halen.

Het is geen freeware, maar na een beetje zoeken kan je het wel vinden ;)

Modbreak:Hinten naar warez is not-done.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 23-01-2007 06:22 ]

Verwijderd

Thyphone,

Ik heb dat ding daarstraks al even geinstalleerd. Bij mijn grote schijf kan ik alleen op "undelete partition" drukken.

Jammer genoeg zegt ie: "there are no partitions that can be undeleted".

Nu stricto senso heb ik ook niet gedelete???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1