Vanochtend wou ik windows opnieuw installeren, want het was weer eens nodig na 6 maand. Dus ik alle data die ik op de eerste harddisk had staan (C:) naar mijn tweede harddisk gekopieerd (D:). Toen ik de backup had gemaakt deed ik de windows xp cd erin en ik starte opnieuw mijn pc op om van de cd te booten. De setup begon netjes te laden en toen reboote de setup de computer. Ik een beetje pissig, maar had verder geen foutmelding gezien, was wat aan het lezen. Toen ik de setup weer laadde ging hij netjes door naar het stukje waar je op moet geven naar welke schijf je windows wil schrijven. Hier viel me op dat op mijn 2e harddisk volgens de setup geen partitie stond. Heb er vervolgens (hoe dom het ook is) geen aandacht aan geschonken want ik moest naar school. Dus snel de partitie op de eerste schijf (en dat weet ik zeker) verwijderd en weer opnieuw aangemaakt, geformatteerd als NTFS en de unattended setup verder zijn werk laten doen.
Toen ik terug kwam van school ging ik achter mijn pc zitten. Inloggen wou beginnen met het installeren van mijn programma's toen ik ineens geen D schijf zag staan
Nu durf ik eigenlijk weinig met de 2e schijf te gaan doen en kom ik hier dus wat advies vragen over hoe ik mijn data terug kan krijgen.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen data op mijn 2e harde schijf geschreven tijdens de setup of daarna. Het laatste wat ik erop heb geschreven waren mijn schoolopdrachten.
Nu heb ik al geprobeerd te scannen met partition magic (de undelete functie), maar die liep vast op 49%. Toen heb ik geprobeerd Active Partition Recovery v3.0 te draaien, ook niet gelukt, kon geen partities of iets dergelijks vinden. Toen maar een programma gedownload genaamd GetDataBack for NTFS maar deze ziet de partitie wel, maar het Filesystem is gespecificeerd als unknown.
Zoals ik al zei durf ik er verder weinig mee te doen want ik ben bang dat ik mijn data overschrijf. Heeft iemand nog suggesties tips of oplossingen?
edit: Screenshot van GetDataBack
Toen ik terug kwam van school ging ik achter mijn pc zitten. Inloggen wou beginnen met het installeren van mijn programma's toen ik ineens geen D schijf zag staan
Nu durf ik eigenlijk weinig met de 2e schijf te gaan doen en kom ik hier dus wat advies vragen over hoe ik mijn data terug kan krijgen.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen data op mijn 2e harde schijf geschreven tijdens de setup of daarna. Het laatste wat ik erop heb geschreven waren mijn schoolopdrachten.
Nu heb ik al geprobeerd te scannen met partition magic (de undelete functie), maar die liep vast op 49%. Toen heb ik geprobeerd Active Partition Recovery v3.0 te draaien, ook niet gelukt, kon geen partities of iets dergelijks vinden. Toen maar een programma gedownload genaamd GetDataBack for NTFS maar deze ziet de partitie wel, maar het Filesystem is gespecificeerd als unknown.
Zoals ik al zei durf ik er verder weinig mee te doen want ik ben bang dat ik mijn data overschrijf. Heeft iemand nog suggesties tips of oplossingen?
edit: Screenshot van GetDataBack
[ Voor 4% gewijzigd door papmetklonten op 08-04-2005 22:42 ]