Toon posts:

Problemen met het lezen van mijn extra harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet het...?

Computer:

AMD Athlon 3200+
1 gb werkgeheugen
9500pro video

Af en toe leest mijn computer mijn 2e harde schijf niet. Ik weet niet waardoor het komt?! Soms stopt mijn computer vijf tot tien seconden, ik kan helemaal niks doen in zo'n periode. Mijn muis staat vast. Het begint met een tik in mijn computerkast.

Wie o wie kan mij helpen.

Verwijderd

Harde schijf is aan het doodgaan, garantie claimen indien je die nog hebt, anders kan je hem weggooien helaas. Tikken van een HD is nooit goed..

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook maar als ik de schijf test komt er geen foutmelding. Al mijn program files zitten op de oude schijf en die leest ie wel altijd. De nieuwe schijf is een maxtor diamond 10 (sata), is toch geen merk die slecht is... Kan het aan mijn grafische kaart liggen? Het is er een van een paar jaar oud.

Verwijderd

Als je meerdere S-ATA controllers op je mobo hebt, probeer hem eens op een andere controller te zetten. Het lijkt me niet dat een kapotte videokaart je computer ervan weerhoudt een harde schijf te lezen 8)7 .

Als je er verder niets geks mee hebt gedaan kan het ook nog aan de kabels liggen bv. Als hij net nieuw is kan je RMA proberen, als je denkt dat het aan de schijf zelf ligt.

~~EDIT~~

Check ook even hier: HDD Doet vaag @ FAQ. Dit past overigens beter in Opslagmedia & I/O Controllers lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:04:
Dat dacht ik ook maar als ik de schijf test komt er geen foutmelding. Al mijn program files zitten op de oude schijf en die leest ie wel altijd. De nieuwe schijf is een maxtor diamond 10 (sata), is toch geen merk die slecht is... Kan het aan mijn grafische kaart liggen? Het is er een van een paar jaar oud.
Ik heb hier ook een maxtor schijf van nog geen jaar oud met dezelfde symptomen, als ik hem met SMART uitlees issie helemaal prima, maar hij valt gewoon af en toe uit, en daardoor is hij onbruikbaar geworden. Soms valt ie een dag niet uit en dan is de schijf prima, en gewoon snel etc.
Maar toch is ie kapot, ik heb de hoop ervan opgegeven iig.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50
Maxtor is overigens wel de enige fabrikant die een onder/overspanningsbeveiliging heeft ingebouwd.

Op het moment dat je voeding het zwaar krijgt, daalt je 5V lijn en stijgt je 12V lijn. Maxtor disks slaan af als die afwijking te groot wordt om "schade te voorkomen". Heb het zelf meegemaakt met een 80GB maxtor schijf in een K6/3+ 450@550 met een 110W PSU die het niet meer trok.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

(zeker als je je moederbord er niet eens bij vermeldt!)

Harde schijven zijn Opslagmedia, dus horen ze ook in dat subforum thuis :o

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
S3 Goeroe daar heb ik nog niet aan gedacht, dat zou het best eens kunnen zijn want ik heb een goedkope kutvoeding. ff kijken wat een zwaardere zal doen thnx!
Pagina: 1