[Koelpasta] Kan dit kwaad?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:36

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Kort vraagje.

Vandaag bezig geweest met het installeren van een Athlon 3000+ op een MSI K8N Neo4 SLI Platinum. Helaas schoot de koelpasta bij een onhandige actie over het randje van de CPU. Nu ziet het er momenteel zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/compu/IMG_8772_2.jpg

De computer is verder nog niet aangeweest. Maar zou dit eventueel kwaad kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 21:20
Te veel pasta kan er voor zorgen dat cpu juist te heet wordt. Ik zou als ik jouw was wat pasta weghalen met een wattenstaafje ofzo.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
even met een credit card afschrapen, zorgen dat 't droogis, daarna dunner erop..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon schoonmaken met een pluisvrij doekje en opnieuw aanbrengen :) Een rijstkorreltje ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 22:18
Koelpasta is geleidend, als dit op of tussen componenten terecht komt waar je niet meer bij kunt, kun je het wel vergeten. Anders HEEL goed schoonmaken, misschien dat iemand daar tips voor heeft? Idd wattenstaafjes, maar verder met ongekleurde alcohol of gedestilleerd water ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje alcohol kan idd geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 09:12
Als ik het zo bekijk heb je sowieso VEEL te veel koelpasta op je CPU gesmeerd.

Dit was ook mijn eerste plan om te doen bij mijn AMD64 3500+, afgaand op het insmeren van de core op de thunderbirds/athlonxp's, maar volgens de instructies van Arctic Silver is het de bedoeling om een drupje koelpasta op het midden van de spreader te doen. Hieronder zit dan uiteraard de core.

Het insmeren van je hele spreader zou alleen maar problemen op kunnen leveren, omdat het zaakje door de warmte ontwikkeling zich verspreidt (vandaar dat je ook maar een drupje hoeft te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
BalusC schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:46:
Gewoon schoonmaken met een pluisvrij doekje en opnieuw aanbrengen :) Een rijstkorreltje ongeveer.
kleine rijstkorrel hé, gewoon formaat rijstkorrel is nog best veel...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zei dan ook rijstkorreltje B)

TS: voor achtergrondinfo, tips enzo kun je een kijkje nemen in de FAQ van dit subforum :)
Hoe warm mag mijn CPU worden?

[ Voor 68% gewijzigd door BalusC op 06-04-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik heb het dus met name over de pasta die je aan de rand ziet zitten, niet wat op de cpu zit. Ik heb al geprobeerd om die al zoveel mogelijk weg te halen (met een wattenstaafje), maar dat lukt niet supergoed. Er blijven toch nog wat restjes zitten, met name in de hoeken. En aangezien het geleidt, vroeg ik me af of dat kleine beetje in de hoeken eventueel kwaad zou kunnen.

Nee, de hoeveelheid pasta op de cpu kan ik wel weghalen (ook nodig zo te horen :) ). Maar ik heb nu te maken met wat rotplekjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, gewoon een beetje grondig poetsen met een doekje. Met gevouwen WC papier (type schuurpapier) kun je makkelijker in de hoeken komen :Y)

Zolang de pinnetjes en andersoortig SMD spul op/onder de CPU maar niet mee in aanraking komen. Bij de A64 zit dat toch al onder de heatspreader.

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 06-04-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:52:
Zolang de pinnetjes en andersoortig SMD spul op/onder de CPU maar niet mee in aanraking komen. Bij de A64 zit dat toch al onder de heatspreader.
Okee, thanks :)

Inmiddels de CPU schoongemaakt en tevens een nieuw rijstkorreltje (ipv een pak rijst ;) ) aangebracht. Morgen maar eens kijken of alles goed gaat...

[ Voor 6% gewijzigd door vanDaal op 06-04-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
vanDaal schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:18:
[...]

Okee, thanks :)

Inmiddels de CPU schoongemaakt en tevens een nieuw rijstkorreltje (ipv een pak rijst ;) ) aangebracht. Morgen maar eens kijken of alles goed gaat...
Uhhmmm...

Als je koelpasta op je processor doet moet je toch altijd meteen je koeler erop zetten voordat het opdroogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Azer schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:33:
Als je koelpasta op je processor doet moet je toch altijd meteen je koeler erop zetten voordat het opdroogt?
Ook gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Azer schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:33:
[...]

Uhhmmm...

Koelpasta wat opdroogt?

Die rotzooi wat ze 12 jaar geleden tussen het koelblok en cpu smeerden droogde wel op, maar fatsoenlijk spul als Arctic Silver 5 tegenwoordig niet. ;)

over 12 jaar post ik of het écht zo is ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

DaCoTa schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:46:
Koelpasta is geleidend, als dit op of tussen componenten terecht komt waar je niet meer bij kunt, kun je het wel vergeten. Anders HEEL goed schoonmaken, misschien dat iemand daar tips voor heeft? Idd wattenstaafjes, maar verder met ongekleurde alcohol of gedestilleerd water ofzo?
Normale witte koelpasta is niet (elektrisch) geleidend hoor dacht ik. Zelfs Arctic silver niet onder normale omstandigheden, alleen onder hoge druk gaat het elektrisch geleiden :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 11:54
En als er net wat teveel onder zit dan word het er gewoon onderuit geperst tijdens het vastzetten van de cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 11:54
Hmmz, kon mijn vorige post niet wijzigen.

Bij het installeren van mijn Thermalright XP 90, kwam het tenminste nog onder de randjes uit.
Ik d8 dat kan nooit goed zijn haal ik hem er weer vanaf en wat zie ik er is een mooi dun laagje op de proc gebleven.
Vervolgens heb ik dus de koelpasta die aan de zijkant eruit geperst was weggehaald en toen mijn PC aangezet 40 graden idle en 48 stressed ( 3500+ non OC Newcastle ).

Ik maak de de boel altijd schoon met een tissue of een wattestaafje met daarop wasbenzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136717

waarom zou iets onder hoge druk wel geleiden btw? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 20:03
Omdat de zilverdeeltjes zodanig geconcentreerd worden dat ze gaan geleiden waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 136717 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:23:
waarom zou iets onder hoge druk wel geleiden btw? :?
Artic Silver bestaat voor 99% uit zilverdeeltjes..dat geleid, maar het zit in een soort olie!

Normaal geleidt het niet... maar als de druk erg groot is dan kan dit veranderen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Joh maak je niet zo druk om dat beetje koelpasta. Ik heb al veel cpu's (allemaal XP's 1700/1800/2100/2400) met as3/5 ingesmeerd, soms wat te veel wat ik dan een beetje weghaalde met een zakdoekje. Langs de rand van de core kon je het niet goed weghalen. Nog nooit problemen mee gehad en ook uitstekende koelresultaten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aah ok bedankt voor de reacties :*) over de geleiding dan :P niet dat ik het topic sluit of zo >:)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 136717 op 06-04-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
geleiding hoef je je niet druk om te maken. En mij lijkt juist dat als er een klein laagje pasta op de randjes van de core zit, dit alleen maar betere geleiding van de warmte zorgt. De core is immers niet alleen dat platte vlakje.

[ Voor 70% gewijzigd door ToFast op 06-04-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
ToFast schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:41:
geleiding hoef je je niet druk om te maken. En mij lijkt juist dat als er een klein laagje pasta op de randjes van de core zit, dit alleen maar betere geleiding van de warmte zorgt. De core is immers niet alleen dat platte vlakje.
Geleiding is wel degelijk een risico. Een klein restje Arctic Silver over twee pootjes van een geheugenchipje van een videokaart kan al beschadigend/ontregelend zijn. Bij CPU's is er wat minder risico omdat je wel erg veel pasta moet gebruiken, wil je het aan de pinnen / in de socket krijgen (was laatst bij een t.net server upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Goed, gisteren dus hersteld tot het onderstaande niveau.

Processor
Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/compu/IMG_8788_2.jpg

Zalman koeler
Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/compu/IMG_8786_2.jpg

Zojuist getest. Mijn D-Bracket (status indicator van MSI) geeft helaas 4 rode lampjes. Betekent zoiets als:
"The D-LED will hang there if the processor is damaged or not installed properly".

Zou het toch kwaad hebben gekund? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als je koelpasta wilt weghalen kun je dat het beste eerst met een stukje keukenpapier en wat schoonmaakalcohol doen (te krijgen bij de drogist en apotheker). Daarna iig met een pluisvrije doek (microvezeldoekje ofzo, een koffiefilter schijnt ook te werken). Misschien dat je die naad tussen je heatspreader en pcb van je cpu eerst met wat alcohol (wattenstaafje ofzo) moet schoonmaken en daarna zo goed mogelijk droog maken en met het puntje van een stuk papier oid schoonmaken. Met alcohol krijg je iig alles wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:42

Wildfire

Joy to the world!

vanDaal schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:08:

Processor
[afbeelding]

Zalman koeler
[afbeelding]

Zojuist getest. Mijn D-Bracket (status indicator van MSI) geeft helaas 4 rode lampjes. Betekent zoiets als:
"The D-LED will hang there if the processor is damaged or not installed properly".

Je hebt nu dus maar koelpasta op een gedeelte van de CPU... lijkt me niet de bedoeling. Het gehele oppervlak moet, voor zover ik weet, bedekt zijn met een flinterdunne laag koelpasta. En niet slechts een gedeelte.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; Hetzelfde eigenlijk als wat Wildfire zegt hierboven. Smeer de koelpasta over het hele oppervlakte en niet alleen het midden. In het midden zit dan wel de core maar de rest van de CPU wordt ook warm / heet hoor ;) Daarbij maak ik me nooit zo'n zorgen om die koelprut. Gewoon erop knallen en als het niet werkt ben je er zo achter :Y).

[ Voor 214% gewijzigd door TommyGun op 07-04-2005 12:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47
vanDaal schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:08:

Processor
[afbeelding]

Zalman koeler
[afbeelding]

Neh, dat kan absoluut niet. Koelpasta is niet geleidend. Al zou je hem erin verdrinken zou die het nog (ff) moeten doen.
- kijk of er geen koelpasta onder op de processor zit
- kijk of de koeler aangaat (ivm rpm controle van het moederbord)
- koppel alles van je moederbord behalve, geheugen, videokaart en cpu en test opnieuw

Je moet de cpu sowieso helemaal insmeren. Er moet inderdaad ongeveer een rijstekorrel koelpasta in het midden maar die moet je WEL helemaal uitsmeren! Die heatspreader zit er niet voor nix op...

Suc6 :+

--EDIT-- (vergeet ook je voeding niet te testen) --EDIT--

[ Voor 15% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-04-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:17

Nemesizz

Untouchable

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:59:
[...]

Neh, dat kan absoluut niet. Koelpasta is niet geleidend....
Als dat waar zou zijn, dan had koelpasta vrijwel geen nut toch?
Tuurlijk geleid dat spul! En metname die silverprut/drek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

<open deur>
Warmtegeleidend en elektrisch geleidend zijn twee verschillende zaken, natuurlijk.
</open deur>

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wildfire schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:46:
Je hebt nu dus maar koelpasta op een gedeelte van de CPU... lijkt me niet de bedoeling. Het gehele oppervlak moet, voor zover ik weet, bedekt zijn met een flinterdunne laag koelpasta. En niet slechts een gedeelte.
Dat maakt in feite niet zo gek veel uit. Koelpasta brengt hooguit ~5°C voordeel met zich mee. En ik zie ook echt niet in waarom het op deze manier aanbrengen van koelpasta tot gevolg heeft dat de PC totaal geen hik geeft en de diagnoseledjes aangeven dat de CPU naar de knoppen is.

Vraagje: heeft de CPU ooit eerder gewerkt :? Als je hem niet eerder had uitgetest, dan zou ik maar ff de BIOS resetten en eventueel het mobo testen.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 07-04-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Weer een schoonmaakactie verder. Alles weer losgehaald, zowel de CPU als de koeler schoongemaakt (ook met behulp van 96% alcohol). Vervolgens opnieuw koelprut erop gedaan. Rijstkorrel erop gedaan, eerst uitgesmeerd met een oud pasje, vervolgens nog verder met behulp van een boterhamzakje (vinger erin). Onderstaande was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/compu/IMG_8814_2.jpg

Helaas nog steeds geen effect.

Daarna de harde schijven, dvd brander en floppy drive even losgekoppeld. Ook dat had geen effect. De voeding is nieuw (420Watt Tagan), lijkt me niks mis mee dus. Ook de processorfan draait gewoon op volle toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:22:
Vraagje: heeft de CPU ooit eerder gewerkt :? Als je hem niet eerder had uitgetest, dan zou ik maar ff de BIOS resetten en eventueel het mobo testen.
Nee, alles komt gewoon nieuw uit de winkel. MSI moederbord, processor, voeding, alles.

Maar het lijkt me sterk dat het aan het mobo ligt. Zou kunnen natuurlijk, maar de statuslampjes werken op zich wel. (Overigens heeft het lampje op het moederbord zelf (enkel lampje) wel de kleur blauw, terwijl je dat groen van kleur zou verwachten. Misschien even opzoeken of dat iets betekent.)

[ Voor 33% gewijzigd door vanDaal op 07-04-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101644

Lijkt me niet dat die probleem is van de koelpasta ... laatste plaatje lijkt me wel prima genoeg koelpasta...

Als ik jou was zou ik eens moederbord verdenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Anoniem: 101644 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:33:
Als ik jou was zou ik eens moederbord verdenken
En hoe zou ik die verdenking hard kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jumpertje van je bios reset even overhalen? Dan staat alles weer standaard, misschien dat het bios de CPU niet goed heeft herkend OID :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het makkelijkst is om het setje mobo/CPU/geheugen terug te brengen en ze te laten testen bij de PC boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
_ferry_ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:55:
Jumpertje van je bios reset even overhalen? Dan staat alles weer standaard, misschien dat het bios de CPU niet goed heeft herkend OID :)
Heb ik gedaan. Dit moederbord heeft een "Clear CMOS Button", geen jumper. Knop ingedrukt, maar helaas geen effect.
BalusC schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:58:
Het makkelijkst is om het setje mobo/CPU/geheugen terug te brengen en ze te laten testen bij de PC boer.
Ja, inderdaad, probleem is wel dat het moederbord bij één winkel vandaan komt, en het geheugen/de processor bij een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe reageert het mobo als je het boeltje (mobo+CPU+rest) zónder geheugen opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:10:
Hoe reageert het mobo als je het boeltje (mobo+CPU+rest) zónder geheugen opstart?
Even proberen :)

-edit-
Eerst alleen even geheugen eruit gehaald. Vervolgens vrijwel alles (videokaart, aantal interne connectoren zoals USB, Firewire) losgekoppeld. Beide acties hadden jammer genoeg het onderstaande resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/compu/IMG_8818_2.jpg
-/edit-

[ Voor 41% gewijzigd door vanDaal op 07-04-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als er geen verandering was in de respons, dan denk ik dat je CPU toch naar de knoppen is. Met het mobo als een goede tweede verdachte.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 07-04-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:33:
Als er geen verandering was in de respons, dan denk ik dat je CPU toch naar de knoppen is. Met het mobo als een goede tweede verdachte.
Het één of het ander dus.... (argh, waarom is dat altijd zo onduidelijk :/ )

Naja, helaas niet de beschikking over een andere CPU of moederbord. Ga hem zodadelijk maar naar Compuzone in Boxmeer brengen, mogen zij even onderzoek gaan doen. Ik hoop niet dat het ligt aan het moederbord, zou vervelend zijn voor t.net ;).

[ Voor 12% gewijzigd door vanDaal op 07-04-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

vanDaal schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:25:
Weer een schoonmaakactie verder. Alles weer losgehaald, zowel de CPU als de koeler schoongemaakt (ook met behulp van 96% alcohol). Vervolgens opnieuw koelprut erop gedaan. Rijstkorrel erop gedaan, eerst uitgesmeerd met een oud pasje, vervolgens nog verder met behulp van een boterhamzakje (vinger erin). Onderstaande was het resultaat:

[afbeelding]

Helaas nog steeds geen effect.

Daarna de harde schijven, dvd brander en floppy drive even losgekoppeld. Ook dat had geen effect. De voeding is nieuw (420Watt Tagan), lijkt me niks mis mee dus. Ook de processorfan draait gewoon op volle toeren.
Als ik zo je foto bekijk..zit er ook wat pasta op je socket en er langs op die kleine weerstandjes..
En die kunnen niks hebbuh...MOBO kapot. Ik weet het zeker >:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

silitek schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 08:18:
[...]

Als ik zo je foto bekijk..zit er ook wat pasta op je socket en er langs op die kleine weerstandjes..
En die kunnen niks hebbuh...MOBO kapot. Ik weet het zeker >:)
Ik zie anders dan wat reflecties geen koelpasta rondom de socket hoor. Ik denk dat je iets te stellig bent met je conclusie.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

ACID-dude schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 08:30:
[...]

Ik zie anders dan wat reflecties geen koelpasta rondom de socket hoor. Ik denk dat je iets te stellig bent met je conclusie.
Neejuh, het is volgens mij toch echt geen reflectie!!...ene, als daar koelpasta zit is het klaar met je MOBO. En als het wel reflectie is??..zit ik ernaast net als de koelpasta :P

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

zet het plaatje van boven aan mar tegen het laatste plaatje, dat is volgens mij wel koelpasta, maar is dit geleidende koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:42
Weet je wel zeker dat je zalman cooler er goed opzit?
Iedereen zegt wel van dit of dat kapot, maar als je zalman verkeerd erop zit dat krijg je hetzelfde
Ik zie ook nergens die bevestigingsdingen voor je zalmankoeler zitten?
Doublecheck het ff zodat je zekr weet dat het niet dat is. Heb ik ook gehad met een 7000 en een Athlon XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als 'ie er niet niet goed op zou zitten zou z'n pc echt wel gewoon booten hoor. Hij schakelt zich alleen uit zodra de cpu 80~90 °C heeft bereikt (afhankelijk van ingestelde waarde in het BIOS vaak).

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-04-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125591

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:52:
Als 'ie er niet niet goed op zou zitten zou z'n pc echt wel gewoon booten hoor. Hij schakelt zich alleen uit zodra de cpu 80~90 °C heeft bereikt (afhankelijk van ingestelde waarde in het BIOS vaak).
Dat klopt niet helemaal, als je de koeler er niet goed opzet, kan hij al binnen 1 sec weer uitvallen, en dan blijven er wel gewoon mobo ledjes e/d branden.
Het komt dan wel door de ingebouwde temp. beveiliging, als die merkt dat de temp te snel stijgt schakelt hij hem al uit.
Die ervaring heb ik een keer gehad met een nieuw setje. Heb me eigen de pleures lopen zoeken, maar bleek de koeler er verkeerd op te zitten / niet goed vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
weet je zeker dat je alle voedingstekkertjes hebt aan gesloten op het moederbord. Ik ben dan wel niet zo bekend met AMD maar, zonder de juiste voltages werkt natuurlijk niets! Misschien die 4-polige stekker controleren!
Komt er ook een alarm geluid uit of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
lancelot46 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:21:
weet je zeker dat je alle voedingstekkertjes hebt aan gesloten op het moederbord. Ik ben dan wel niet zo bekend met AMD maar, zonder de juiste voltages werkt natuurlijk niets! Misschien die 4-polige stekker controleren!
Zojuist belletje van de computerwinkel gehad, en DAT was dus inderdaad het probleem! Dat stekkertje was ik vergeten aan te sluiten |:( . Zo te zien is dat iets wat alleen MSI moederborden hebben. En aangezien dit mijn eerste MSI is, had ik daar zo direct niet aan gedacht...

"This 12V power connector is used to provide power to the CPU" (ja, dan werkt de CPU dus niet :+ )

Alle speculaties over koelpasta schade kunnen dus opzij gezet worden ;)

Echt een gevalletje RTFM dus O-) (al hebben meer mensen er last van :P )

[ Voor 23% gewijzigd door vanDaal op 08-04-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sry ik kan het niet laten te lachen :*) whahahahhaa ajaah waren maar 3 pages voor niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105774

is ook al eerder voorbij gekomen.. maar niemand gelooft in dat stekkertje :P

Comp werkt niet (Athlon 64, MSI K8T)
Pagina: 1