Toon posts:

K8N Neo / JPW1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag nwe mobo met cpu/cooler et cetera geinstalleerd.
Systeem aangezet en sloeg meteen weer af. Da's maar goed ook want de fan draaide niet ...

Maar waarom niet? Nog eens goed de manual doorgelezen en het blijkt dat ook de ATX 12V power connector ( JPW1 ) moet zijn aangesloten !

En waar tover ik die dan vandaan ? Mn nieuwe voeding (Tagan TG380-U01) heb ik komende maandag/dinsdag en ik mag hopen dat die wel die JPW1 connector heeft.

Maar goed, is dit de reden dat de fan niet draait of moet ik 't wellicht ergens anders zoeken ?

Alvast bedankt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij heb je het probleem meteen te pakken, hopen dat je andere voeding die connector wel heeft, waarschijnlijk wel...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je bedoelt zeker dat vierkante 4-polige ATX connectortje, die hebben alle nieuwe voedingen. Maakt u zich geen zorgen. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 05 juni 2004 @ 20:40:
Volgens mij heb je het probleem meteen te pakken, hopen dat je andere voeding die connector wel heeft, waarschijnlijk wel...
Volgens de makers heeft de Tagan 380 die connector dus wel, ach ik dacht laat ik t even proberen met de oude Aopen 300 Watt voeding, kon ff niet wachten he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 05 juni 2004 @ 21:10:
Je bedoelt zeker dat vierkante 4-polige ATX connectortje, die hebben alle nieuwe voedingen. Maakt u zich geen zorgen. ;)
Jazeker een 4-polige .

Mwah, zorgen .... Dacht meteen al de cpu te hebben opgeblazen, zou voor mn 1e project toch een leuk maar beetje prijzig resultaat zijn geweest he ? ;)

Heb toch zo m'n twijfels aangezien de tekst: (voor de bedoelde connector):

"This 12V power connector is used to provide power to the CPU" en ik vraag me dus af wat dat met de CPU-Fan van doen heeft |:(

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Waarschijnlijk schakelde het moederbord zichzelf automatisch uit omdat hij merkte dat je geen ATX 12V stekker gebruikte (JPW1 is de aanduiding voor de connector op het moederbord), maar voor de zekerheid zou ik wel even checken of de CPU fan wel op de goede aansluiting zit (liefst diegene waar ook echt CPU_FAN ofzo bij staat).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:39:
Maar goed, is dit de reden dat de fan niet draait of moet ik 't wellicht ergens anders zoeken ?
Kan :) Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:52:
"This 12V power connector is used to provide power to the CPU" en ik vraag me dus af wat dat met de CPU-Fan van doen heeft |:(
Als de CPU niet werkt, dan werkt de rest van het systeem ook niet :) Het meest aannemelijk is dus inderdaad dat het mobo zichzelf gewoon uitschakelde. Maargoed, zie dus wederom de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dat je via de FAQ en het beleid van dit subforum had kunnen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 06 juni 2004 @ 00:35:
Waarschijnlijk schakelde het moederbord zichzelf automatisch uit omdat hij merkte dat je geen ATX 12V stekker gebruikte (JPW1 is de aanduiding voor de connector op het moederbord), maar voor de zekerheid zou ik wel even checken of de CPU fan wel op de goede aansluiting zit (liefst diegene waar ook echt CPU_FAN ofzo bij staat).
Jaja, die zit zeker op de juiste (vlakbij de cpu (C_fan1))

Maar dan blijft toch voor mij een onduidelijkheid bestaan want (quote pag.E=2-9)
Zegt enkel dat "beide connectoren (JWR1 en JPW1) moeten samenwerken voor een stabiele werking van het mobo". (Waarbij JPW1 dus voor de cpu).

Ik neem maar aan dat de power voor de cpu direct gekoppeld staat aan de cpu-fan (logisch?)

Misschien dat iemand met hetzelfde plankje even zijn/haar JPW1 wil lostrekken en zien wat er gebeurd ? ;)

We komen er wel, bedankt !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik neem maar aan dat de power voor de cpu direct gekoppeld staat aan de cpu-fan (logisch?)
Dat is niet waar. Anders draaide de CPU-fan niet kortstondig ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 juni 2004 @ 00:50:
[...]
Kan :) Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
[...]
Als de CPU niet werkt, dan werkt de rest van het systeem ook niet :) Het meest aannemelijk is dus inderdaad dat het mobo zichzelf gewoon uitschakelde. Maargoed, zie dus wederom de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dat je via de FAQ en het beleid van dit subforum had kunnen vinden :)
Heb de laatste tijd een berg gelezen om op alles voorbereid te zijn maar deze dus gemist, bedankt! Zie zo al een optie (PWR_ON en RESET connectors) en/of de oude 300 Watt PS.

Het lijkt me verstandig om even de nieuwe voeding af te wachten (met juiste connector) en dan eens zien wat er gebeurd. (stap voor stap ipv een Don Quichot approach ;)

Tnx m8

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 juni 2004 @ 01:05:
[...]
Dat is niet waar. Anders draaide de CPU-fan niet kortstondig ;)
Wellus ? Want de cpu fan heeft nooit (nog niet) gedraaid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 05 juni 2004 @ 21:10:
Vandaag binnen, werd na een telefoontje van 1 van de mannen van tolerablesin.com zelfs aan huis gebracht en zonder extra kosten ! Hoezo service :)
Yep, bestaat echt nog en nee ik geen aandelen in dit bedrijf.

Board (K8N Neo) en cpu (amd 3200+ Clawhammer) draaide meteen als een zonnetje :)

Heel ander verhaal :( is dat 't me zeker 3 uur heeft gekost om via t oude mobo/cpu mn video kaart en cdrom speler weer (herkend en ) aan de 'praat' te krijgen.....
Eén grote ellende dus maar weet niet zeker of dat hier off topic is. Zo niet dan wil ik hier best nog even op terug komen. Nu dus weer op mn oude systeem ....
Pagina: 1