Toon posts:

HDD doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb nu een prob met men harde schijf ik wil een schijf formateren (ik heb maar 1 schijf in de comp)
Dus dat is de enigste schijf die ik wil formateren. Bij het schijfbeheer staat dat de schijf in orde is, maar wanneeer ik men comp vanaf de cd-rom wil opstarte en dan op xp instaleren druk, zegt de comp dat hij geen vast schijfstation kan vinden wat moet ik doen?

ps: ATA
Gelieve mùij zo snel mogelijk te helpen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zijn er toevallig extra drivers nodig voor de controller? Hangt de schijf aan een RAID controller?

Post even de volledige systeem specs.

OM FAQ / Beleid

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 06-04-2005 16:14 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
ik weet er eigelijk niet zo veel van maar ik heb nooit gewete dat ik er extra drivers moet voor instaleren

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:16:
ik weet er eigelijk niet zo veel van maar ik heb nooit gewete dat ik er extra drivers moet voor instaleren
Nee, dat weet ik ook niet. Daarom vraag ik ook wat voor moederbord je hebt.... (en de rest)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 06-04-2005 16:25 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat voor mobo heb je uberhaupt (je lijkt me niet iemand met een losse raid controller ;) ). Wat meer info is echt nodig, anders kunnen we je vrees ik niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
wok ik zal probere al de mogelijke informatie te geve dus ik heb een Aopen i915pa pci-e moederbord
euhm
wa nog....?
En hij hangt vast aan de raidcontroller als master

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan heb je dus de drivers nodig voor de RAID-controller voor jou type moederbord. Die kun je vast wel vinden op de site van Aopen of de fabrikant van de RAID-controller (die zul je even op moeten zoeken, staat vast wel bij de informatie van je moederbord op de site van Aopen en in de handleiding).

We proberen je natuurlijk zo goed mogelijk te helpen maar er wordt hier wel een zekere mate van kennis en eigen initiatief verwacht. Lees ook zeker even de FAQ / Beleid door.

Trouwens
Gelieve mùij zo snel mogelijk te helpen
is niet nodig ;)

offtopic:
Past dit topic trouwens niet beter in WOS?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 06-04-2005 16:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
hey mense ik heb effe een screenshot van men apparaatbeheer gemaakt mss schiet da wel op

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/maxgladines/omg.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 16:45 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ehm dat is al fijn maar maak er dan alsjeblieft wel een JPG van of een ander compressed formaat. Want BMPs zijn nogal groot... JPG _/-\o_ , maar toen was je transfer op :| Misschien een idee om hem even op de homepage ruimte van je provider te zetten? Of ergens anders is natuurlijk ook goed ^_^.
Leuke systeem naam heb je ook :P

Zoals je ziet heb je een Promise RAID controller. Het precieze type staat zeer zeker wel in de handleiding van je moederbord en op de info-site van jou moederbord op de site van Aopen. Ik neem zelf wel even een kijkje nu...

offtopic:
Waarom wil je je systeem eigenlijk formateren? :?

[ Voor 77% gewijzigd door Ultraman op 06-04-2005 16:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de handleiding van je moederbord eens door ;) Verder kan de FAQ van dit subforum ook zeer van nut zijn. Kijk daarin onder het gedeelte "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" B)

Basic/manual/FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.