Toon posts:

FPS x800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee ppl,

Na aanleiding van mijn eerdere topic, heb ik toch nog echt slechte fps nog in sommige spellen met mijn systeem :

3.2 intel
512 geheugen
ASUS Radeon x800 pro

Ik heb spyware verwijderd, chipset drivers, laatste drivers van ati, agp speed op 8, alles op performance gezet.

Ik heb dus nu een nieuw spel (swat4) wat niet zo heel erg zwaar zou moeten draaien, in de meeste stukken gaat het wel redelijk maar als het wat drukker word draaid hij zwaar langzaam, als ik hem op 800x600 of 1280x1024 zet maakt het geen verschil qua beelden. Is de x800 pro echt zo teleurstellend of zou het wat anders moeten zijn. Met medal of honour spearhead heb ik soms gewoon 30/40 fps (klopt toch niet??)

wie weet wat ik nog meer zou kunnen doen om het een beetje beter te laten lopen allemaal :D

Verwijderd

Zet je AGP es op 4x zal een stuk beter meoten gaan tenminste bij Nvidia kaarten zowiezo probeer het eens

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer het even ik laat het zo weten

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

UTM

Probeer eens andere divers :?

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
chipset drivers misschien ?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

agp op 8 moet prima draaien. welke drivers gebruik je? en wat voor'n moederbord heb je?
beetje meer info is handig :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
ok 4 speed heeft dus niks geholpen :( ik heb een ASUS p4800 SE Moederbord en ik heb chipset drivers gepakt van de cd die er bij zat

Verwijderd

Topicstarter
alles hoort toch opzich toch helemaal vloeiend te draaien? :s als het een beetje drukker word gaat hij al langzamer als ik mijn muis beweeg

Verwijderd

Topicstarter
zal het misschien aan windows media center liggen? want ik heb windows media center :|

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier bijvoorbeeld 2 screens van een maatje :p

hier zijn 2 screens van spearhead :

Afbeeldingslocatie: http://www.watraar.nl/fps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watraar.nl/fps2.jpg

de 1e is van mij en de 2e is van hem, hij heeft 100 fps en ik 33 :S

zijn specs :
9800 pro SE (vga)
K8V SE deluxe(mobo)
786 mb 400 mhz(geheugen)
40 gig 8mb cache
3000+ 64 bit

mijn specs :
ATI Radeon x800 pro
P4800 SE
512 MB DDR pc3200
3.2 intel

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 13:10
media center is niet hét besturingssysteem voor spellen, het valt gewoon af te raden..... dan kan je beter een gewone xp ofzo pakken

en we hebben ook de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knop, ipv steeds een nieuwe reactie aan te maken

[ Voor 30% gewijzigd door yamahabest op 06-04-2005 16:23 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 15:59
Dit probleem ken ik, ik had het ook met mijn X800pro, samen met een asus a7v8x-x en een amd 1700 en 512 ram. Totaal geen performance in battlefield, als ik over een basis heenvloog waar redelijk veel activiteit was dan kon ik het vergeten, ik had nog maar 4fps soms. Maakte niet uit of ik nou 800x600 of 1280x1024 draaide, het wou gewoon niet.

Het probleem heb ik uiteindelijk opgelost door een nieuw mobo te kopen samen met een nieuwe cpu, en nu heb ik gewoon 80fps overal in BF. Het oude setje heeft nu dus plaats gemaakt voor een a8v deluxe en een s939 3000 en nu werkt het gewoon super.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
dat ga je toch niet menen he :( is er misschien ergens een lijst met welke moederborden de x800 pro moeilijk doet?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 16:34 ]

Verwijderd

die 2 screens die je laat zien die van jou en je kameraad daar kan ik duidelijk zien dat jij een veel hogere texture kwaliteit gebruikt dan je vriend 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb hetzelfde daarna ingesteld en dan nog zelfde fps draaien :S maar volgens mij ligt het ook gewoon niet een mijn video kaart maar echt aan wat anders :( want wat ik ook doe de fps blijft hetzelfde ookal zet ik alles op zijn hoogst :@

Verwijderd

je P4 doet gewoon moeilijk :P, nee maar ligt intel zo ver achter in games?, het kan haast neit anders dan een softwarematig probleem,

wat was je vorige videokaart?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:38:
die 2 screens die je laat zien die van jou en je kameraad daar kan ik duidelijk zien dat jij een veel hogere texture kwaliteit gebruikt dan je vriend 8)7
uh-huh,maar zo veel verschil is er niet, en dat mag zeker geen 66 fps verschil maken, al helemaal niet met een X800pro en een 9800SE

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:40:
je P4 doet gewoon moeilijk :P, nee maar ligt intel zo ver achter in games?, het kan haast neit anders dan een softwarematig probleem,

wat was je vorige videokaart?
is de 1e kaart die in deze pc zit :(

Verwijderd

zet AA en AF es uit, controleer eens met ati tool op welke klokfreq u memorie en core draaien

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:18:
[afbeelding]
[afbeelding]

:X Is it just me of missen we hier een handje of 2 8)7 Heb je al een Format C:\ gedaan ??
P4800 SE
^^ Dit bestaat niet trouwens...

[ Voor 32% gewijzigd door nero355 op 06-04-2005 16:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb ff verder gecheckd maar 2 andere maatjes hebben allebei een 9600 xt 1 met media center en 1 zonder, degene zonder media center heeft 100 fps en degene zonder rond de 30 op het zelfde stuk. Zou media center het probleem zijn?

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Een vergelijking met Mohaa zegt niet zoveel. Misschien heb je wel allemaal boute drivers er op staan.

Ik zou eens eerder een testprogje scoren en runnen. 3DMark 2005 ofzo. Daar kan je dan jouw scores vergelijken met andere mensen die vergelijkbare systemen hebben. Het zou zomaar namelijk aan de videokaart kunnen die liggen die gewoon brak is. Ik heb zelf een kappotte 9800Pro gehad. In de 3DMark 2003 test viel hij meteen door de mand, omdat hij maar de helft scoorde van wat de verwachting was. Geheugen was stuk.

Verder kan je natuurlijk die twee kaarten ff omruilen. Kijken of je maat er wel op vooruit gaat. Als jij er met die 9800 dan ook op vooruit gaat dan kan het dus zijn dat je kaart brak is of dat je moederbord niet goed is. Zorg er wel voor dat je de laatste bios hebt van Asus.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:51:
zet AA en AF es uit, controleer eens met ati tool op welke klokfreq u memorie en core draaien
uuh... say what? :p ik ben niet zo handig erin :D

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm je friend heeft een amd 64-bits processor... en daar is van bekend dat die..over het algemeen..beter presteren in games dan je P4.

het verschil is wel groot.... dus misschien met wat optimaliseren hier en daar....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu win xp erop gezet (de normale professional) ik ga nu eerst de chipset drivers erop zetten, dan de laatste ati driver kijken hoe hij dan werkt..

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:49:
ik heb nu win xp erop gezet (de normale professional) ik ga nu eerst de chipset drivers erop zetten, dan de laatste ati driver kijken hoe hij dan werkt..
BTW er is genoeg software die op een Win XP Pro pc zo een "media center" omgeving up zet. Wat dat betreft is media center gewoon een soort want windows xp home met media extensies..ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaaaaaaaarg!!!! ik heb normale windows xp erop gezet, eerst de chipdrivers erop gezet, toen de nieuwe ati drivers en nog 30/40 fps!!!! :( ik snap er echt helemaal niks van

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:44:
aaaaaaaaaaaaarg!!!! ik heb normale windows xp erop gezet, eerst de chipdrivers erop gezet, toen de nieuwe ati drivers en nog 30/40 fps!!!! :( ik snap er echt helemaal niks van
Dat is gek, zeer gek... mmm staat AA of AF aan?

Als de driver settings goed zijn ( dus standaard ) dan zou je toch meer mogen verwachten..maar...de processor is wel een limitatie!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik weet niet wat dat betekend :p aa en af kan je dat misschien even uitleggen :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de AA en de AF gevonden die stonden op dat ze van de applicatie zelf moesten gebruiken, nu heb ik ze allebei op zijn laagst gezet (2 x).. het draaid allemaal wel iets beter maar het klopt gewoon nog steeds niet ik heb nu op die zelfde plek 45/60 fps daar

weet iemand een tool om te zien welke welke voltages, tempraturen enz enz je kaart heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 08:51 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
ati tool

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
ah ok bedankt, maar waar moeten je core en je mem ongeveer op zitten? dan weet ik straks als ik thuis kom of het daar aan ligt ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
is dit het enige spel waar je dat probleem hebt?
test eens met andere spellen
wat is je score in 3dmark03 en 3dmark05
welke driver gebruik je, krijg je ook artifacts?
heb je overgeclockt?

PSN: djmurcielago

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:09

CaDje

Framedrops for life

heb je misschien al een keer een bios update gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook met andere spellen, niet zo erg als met spearhead maar toch af en toe laggy.
ik heb geen bios update gedaan, ik krijg geen artifacts en ik heb de laatste driver van ATI en chipset.
3dmark5 is gratis toch? dan zal ik dat downloaden en testen.. wat voor score zou ik ongeveer moeten halen? en ik heb me kaart niet overclocked :D

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 10:02 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

3DMark2005 is gratis te downloaden, en kan je hier vinden:
http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml

(Ik geef de directe link omdat ik erop gok dat Snellius niet weet wie het gemaakt heeft en dus de officiële website niet kan vinden, Google doet hier soms ook moeilijk over...)

Voor de rest, je zou eens:
1. Defragmentatie door je Harde Schijf heen moeten halen
2. Even op spyware checken *klik*
3. Als laatste eens gaan kijken hoe druk je PC bezig is, m.a.w. hoeveel processen er meedraaien op de achtergrond, en welke er allemaal af te sluiten zijn... (Control+Alt+Delete, tab Taakbeheer) Je CPU-usage is van grote invloed op videokaart-nonintensieve spellen zoals MoH:S

Dit laatste zeg ik omdat je met een X800Pro alles met vólle details zou moeten kunnen draaien! Maar doe eerst maar rustig de eerste twee dingen, we horen het wel...

PS: de kloksnelheden van je videokaart moeten op 475 MHz voor de Core, en 900 MHz voor het geheugen (2x450 -> DDR, Double Data Rate) liggen. Als het goed is zou de score in 3DMark2005 rond de 4800-5000 moeten liggen ergens, op stocksnelheden... Niet schrikken als het niet vloeiend loopt hoor! :+ (zelfs de huidige topmodellen hebben het moeilijk met 3DMark05 :D , dat je het weet. )

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:39:
3DMark2005 is gratis te downloaden, en kan je hier vinden:
http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml

(Ik geef de directe link omdat ik erop gok dat Snellius niet weet wie het gemaakt heeft en dus de officiële website niet kan vinden, Google doet hier soms ook moeilijk over...)

Voor de rest, je zou eens:
1. Defragmentatie door je Harde Schijf heen moeten halen
2. Even op spyware checken *klik*
3. Als laatste eens gaan kijken hoe druk je PC bezig is, m.a.w. hoeveel processen er meedraaien op de achtergrond, en welke er allemaal af te sluiten zijn... (Control+Alt+Delete, tab Taakbeheer) Je CPU-usage is van grote invloed op videokaart-nonintensieve spellen zoals MoH:S

Dit laatste zeg ik omdat je met een X800Pro alles met vólle details zou moeten kunnen draaien! Maar doe eerst maar rustig de eerste twee dingen, we horen het wel...

PS: de kloksnelheden van je videokaart moeten op 475 MHz voor de Core, en 900 MHz voor het geheugen (2x450 -> DDR, Double Data Rate) liggen. Als het goed is zou de score in 3DMark2005 rond de 4800-5000 moeten liggen ergens, op stocksnelheden... Niet schrikken als het niet vloeiend loopt hoor! :+ (zelfs de huidige topmodellen hebben het moeilijk met 3DMark05 :D , dat je het weet. )
hehehe bedankt voor je duidelijke uitleg, ik heb gister mijn pc geformateerd dus qua spyware en processen zal het niet uitmaken denk ik ;) verder loopt het wel helemaal vloeiend hoor het spelen van spellen, alleen als bijv met swat 4 en spearhead het druk word dan schiet hij naar de 50 fps.. dat lijkt me niet goed en het maakt dus ook niet uit of ik hem op 1280 zet of 800 dat is het gekke ervan

ik ben om 12 uur vrij dus dan kan ik thuis kijken met die ati tool en 3d mark wat eruit komt rollen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn geheugen staat op 450 en me core op 474.. is dat goed? of moet het geheugen op 900?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:53:
mijn geheugen staat op 450 en me core op 474.. is dat goed? of moet het geheugen op 900?
doe maar niet.
want het is ddr dus 2x
nu 2x474=948 mhz.
en anders 2x900=1800 mhz... dan ben je wel erg aan het oc'en ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja juist. ik heb met 3dmark05 een test gedaan maar ik heb met de standaard instellingen van 3d mark045 maar 3305 score gehaald :S dit klopt toch niet

Afbeeldingslocatie: http://www.watraar.nl/3dmark.JPG

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee, inderdaad een beetje lage score voor een X800Pro, dat zou toch wel meer in de richting van de 5K moeten gaan...

Hooooooooooooo wacht even, ik herinner me dat je schreef op de vorige bladzijde dat je die AA en AF-instellingen op het laagst had gezet, *checkt*, ja hoor, ik quote:
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:48:
ik heb de AA en de AF gevonden die stonden op dat ze van de applicatie zelf moesten gebruiken, nu heb ik ze allebei op zijn laagst gezet (2 x)..
Ik zou ze als ik jou was voor die 3DMark2005-test even terugzetten op 'Application Controlled', dan wordt er voor de standaardtest geen AA en AF gebruikt. AA = Anti-Aliasing, hiermee wordt het blokkerige effect van objecten verminderd. AF = Anisotrophic Filtering, als je dit aanzet wordt alles scherper afgebeeld. Deze settings zijn wel performanceverminderend, dus even uitzetten en 3DMark2005 opnieuw draaien, dan zou het wel logisch zijn dat je 3300 puntjes haalt...

Overigens, kan je ons vertellen wat voor merk voeding je in je pc hebt zitten? Lijkt me een vrij onlogische oorzaak, want de ATi X800-kaarten verbruiken niet zoveel stroom, maar toch. Het zóu zomaar kunnen!

Verwijderd

Topicstarter
nou hier bij een vriend van me met een 64 bit processor gaat hij gewoon goed (100fps op die brug) we gaan zo 3dmark test op deze pc uitvoeren kijken wat hij doet

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja met die 3dmark op zijn pc met mijn kaart zit hij op de 4643 score, zonder enige aanpassingen in performence enzo dus ik denk dat ik nieuw moederbord moet hebben?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En is dat toevallig dezelfde vriend met de 9800SE? Want ik zou het knap vinden als hij met zijn 9800SE 4643 punten in 3DMark2005 zou kunnen halen! 8)7 Normalerwijze zit een 9800SE dacht ik ergens rond de 1800 punten, dus je moet even nakijken of je het over dezelfde 3DMark hebt, immers: 3DMark2003 is óók DirectX9.0, alleen dan een stuk minder zwaar voor je grafische kaart.

Maar als we het inderdaad hebben over een apples-to-apples-vergelijking, is er denk ik toch iets grondig mis met je PC... Misschien kan ik zo nog even op Internet rondkijken of er iemand is met een zelfde soort combinatie en ook problemen.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je x800 gaar is. Ik had ook een asus x800pro vivo en dat ding was ook 3x zo sloom als mijn 9600xt. Terug gestuurd en een nieuwe gehad en toen werkte alles wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
neeeeeeeee goed lezen :D ik heb mijn kaart in ZIJN pc gedaan, dus mijn x800 pro met 64 bit processort en 512 geheugen.. ongeveer gelijk aan die van mij alleen hij heeft 64 bit. Bij hem draaide hij dus wel super goed.

Zou het mijn moederbord zijn? kan haast niet anders toch?. Wat voor moederbord raden jullie me aan want dit is gewoon bagger :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:37:
Het kan ook zijn dat je x800 gaar is. Ik had ook een asus x800pro vivo en dat ding was ook 3x zo sloom als mijn 9600xt. Terug gestuurd en een nieuwe gehad en toen werkte alles wel goed.
als dat zo was dan zou het bij hem ook gaar moeten draaien... het ligt echt niet aan me kaart die is gewoon goed blijkt wel

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oh sorry, dan is mijn veronderstelling verkeerd... Jullie hebben dus gewoon de X800Pro uit Snellius' PC gesloopt en hem in de PC van die vriend gedouwd! Sorry, foutje bedankt...

In dat geval moet de oorzaak toch ergens anders gezocht gaan worden, en zoals je inderdaad zelf zegt, misschien is je moederbord de oorzaak van het probleem. Als je X800Pro AGP8x-compatible is, let dan wel op dat je een AGP-moederbord koopt! Overigens, heb je nog garantie op je mobo? Dan kan je hem in laten wisselen... Just an idea B)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb even gekeken maar mijn moederbord is 8 speed agp ondersteuend... :(

Verwijderd

Topicstarter
ff op een rijtje :

- gheugen is het niet, andere al geprobeerd.
- Format c:
- Chipset drivers
- Laastste ati drivers
- Alles op performance gezet
- 3dmark05 score : 3308
- naar een vriend geweest daar mijn kaart in gezet, 3dmark05 score 4634 dus me ATI kaart is goed..
- ik heb een 300w voeding (genoeg ?)

dan blijft me processor en mijn moederbord over

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
300w ?????
*Krijgt q-tec/sweex whatever kriebels.
Kan best zijn dat je kaart niet genoeg sap krijgt.
Welke voeding is het? Post eens de spanningslijnen van de voeding.

Voor een pentium 4 3,2gig en die redelijk slurpende kaart is dat iig aan de lage kant.

[ Voor 22% gewijzigd door J0J0 op 07-04-2005 18:30 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
oh okee :p volgens mij is het een merkloze voeding :D maaruh die voltages moet ik in de bios zien right bij hardware monitor?

• J0J0
Dat kan ja, beter installeer je motherboard monitor en ga je ff wat gamen. Programma laat je dan op de achtergrond lopen.
Dat programma geeft ook hoge, lage, en gemiddelde waarden.
Dan kun je meteen zien hoever de voltages zakken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon eens een kwaliteits 350/400w voeding zien te lenen ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door J0J0 op 07-04-2005 18:35 ]

specs

Verwijderd

Over die 2 foto's .. Op de 2e ontbreekt onwijs veel detail

Rechts die foto, de hand aan het geweer enzo :S

• J0J0
Kan best maar veranderd niks aan het feit dat zijn x800pro onder de maat presteert.

specs

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:18:
ik heb hier bijvoorbeeld 2 screens van een maatje :p

hier zijn 2 screens van spearhead :

[afbeelding]
[afbeelding]

zijn specs :
9800 pro SE (vga)
K8V SE deluxe(mobo)
786 mb 400 mhz(geheugen)
40 gig 8mb cache
3000+ 64 bit

mijn specs :
ATI Radeon x800 pro
P4800 SE
512 MB DDR pc3200
3.2 intel
Je maatje heeft zijn computer afgetweakt voor Mohaa:
- graphics van de game verlagen en bepaalde graphics afzetten, daarom zie je bv geen handen aan de tommygun. Je kan ook aantal kogels op de grond beperken, bloed afzetten, aantal lijken beperken,...
- meer ram is altijd leuk voor zware games van tegenwoordig, we gaan naar 1GB toe, zelfs supermarkt-laptops (Carrefour België) hebben 1GB aanboord.
- Athlon64 is algemeen gekend voor de game performance. Athlons hebben altijd al een goede rauwe floating point performance, deze wordt door 3D games benut. Intel heeft dat niet en probeert op te lappen met SSE en andere instructiesetjes. Deze setjes zorgen ervoor dat filmpjes encoderen sneller draait op een P4.

Als het altijd low-fps is, ookal steek je de snelste grafische kaart in of zelfs op 320*200 resolutie instelt? Dan ligt het 9 kansen op 10 aan een te trage cpu. P4 3,2GHz is niet echt traag, check eens de settings in de BIOS.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 07-04-2005 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
lees eens wat beter ik heb al gezegt dat ik na die screens precies zo had ingesteld als me maatje en dat het geen verschil uit maakte, maar dan nog moet hij daar ver boven presteren. Bij mijn andere maatje waar ik mijn kaart heb in gezet draaide hij op volle toeren met alles op zijn hoogst nog 100 fps midden op die brug

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:47:
lees eens wat beter ik heb al gezegt dat ik na die screens precies zo had ingesteld als me maatje en dat het geen verschil uit maakte, maar dan nog moet hij daar ver boven presteren. Bij mijn andere maatje waar ik mijn kaart heb in gezet draaide hij op volle toeren met alles op zijn hoogst nog 100 fps midden op die brug
Dan moet je het bij de mobo en processor gaan zoeken. Draait Windows ook onzinnig traag?

Welke mobo is het? die Asus P4800 SE bestaat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 07-04-2005 19:07 ]

• J0J0
Btw.... ik haalde eerst met p4 3,0 512mb ram en een 9600pro 70-80 fps in the bridge (dat level) op hoge settings.

99fps ook wel vaker

[ Voor 10% gewijzigd door J0J0 op 07-04-2005 18:51 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
nee windows draait niet traag.. zal ff kijken wat de voltages zijn in de bios

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn mijn voltages tijdens het spelen van SH..
ik heb geen idee wat het inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.watraar.nl/voltages.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 19:11 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:49:
Overigens, kan je ons vertellen wat voor merk voeding je in je pc hebt zitten? Lijkt me een vrij onlogische oorzaak, want de ATi X800-kaarten verbruiken niet zoveel stroom, maar toch. Het zóu zomaar kunnen!
Dus tóch een voedingsprobleem hè? Nou okee, dit zijn de voltages dan. Laat iemand dit maar eens analyseren. Ik ben benieuwd wat er uitkomt...

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 07-04-2005 19:13 ]

• J0J0
Euhm ja dat ook.... heb je de temperatuur van de cpu al gezien?????
Kans dat je pentium 4 dan aan het terugklokken is....
Aan de castemp te zijn heb je geen of slechte luchtstroom, fans erbij zetten? :)

[ Voor 26% gewijzigd door J0J0 op 07-04-2005 19:17 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 case fans die draaien ..

• J0J0
Er is toch iets zwaar mis dan hoor als je zo'n temperaturen krijgt.
Voel anders eens aan je heatsink van de cpu dan weet je meteen of de waarde die mbm uitleest klopt.

[ Voor 45% gewijzigd door J0J0 op 07-04-2005 19:20 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
het rare is nu is hij 60 graden en als ik ga spelen 70.. me pc staat meestal wel de hele dag aan

Verwijderd

van gamen word ie een stuk heter ja. check ff in de bios wanneer die terug gaat klokken, en stel dat eventueel wat hoger in.
Verder word ie wel erg warm, zal een prescott zijn. Kijk ff goed naar de koeling zou ik zeggen.

• J0J0
Ja zo nodig zet je er een mooie Zalman 7000 Cu of Alcu op.
Volgens mij kun je wel instellen dat je pc reboot wanneer je cpu te warm is maar de cpu heeft zelf ook nog een bescherming daarvoor, die kun je niet uitzetten of hoger instellen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet meer wat ik moet doen hoor :( misschien andere voeding eraan hangen anders weet ik het ook niet meer :(

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Heb het topic even snel doorgelezen, volgens mij is dit nog niet genoemd:

- Heb je al geprobeerd om je pc zo kaal mogelijk te maken en om dan de fps te checken? (dus alleen mobo, cpu, ram, 3dkaart en hd)

- Heb je al geprobeerd of meer geheugen (1gb) verschil maakt. Met 1gb ram kan je tevens proberen om je pagefile uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga denk ik ff me pc helemaal kaal maken idd... kijken wat ie dan doet.. jullie horen wel weer :D

Verwijderd

lol khep hetzelfde probleem met saphire x800pro (geen VI/VO ) kvind hem niet echt veel sneller dan mijn 9600pro verschilt maar net 10-15 frames... als ik farcry speel haal ik net 30frames op medium quality en kvind hem op 9600pro nog beter lopen.. en met halo haal ik op drukke momenten 80 frames en een gast die ik ken haalt 150 frames met 6800LE (clocked wel) maar nog...

khep Codegen 420W voedng specs zijn:
[img]ftp://83.160.9.191/hoi.JPG[/img]

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 00:31
heb het topic ook maar ff snel door gelezen maar probeer anders de omega drivers eens.
http://www.omegadrivers.net/index.html

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan :(

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 23:13
Toch wel dat je airflow hebt van bijv voor naar achter, en niet dat ze beide naar binnen blazen he?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 17:16
Zorg eerst eens voor een goede cooling van je CPU. Zoals de andere zeggen, het zou kunnen (pentium weet ik nix van) dat je CPU terugklokt en dan traag gaat lopen
71 graden is echt teveel. Dit moet makkelijk rond de 45 kunne liggen idle. Mijne is immers (mijn 3200+ weliswaar amd) 32 graden.
Ook een andere voeding kopen. Ik snap uberhaupt niet dat je de gok neemt om een 300Watt in een P4 3,2 en x800 te plaatsen.
Hoe bedoel je, ik wil me voeding opblazen of me harde schijf slopen. Zeg niet dat het niet waar is want ik heb het ook gehad met een 300 wat en een 9800XT.

Dus:
Goede cooloer voor CPU
Nieuw voeding.
En dan verder kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat het is nu.. hij word gewoon te heet want als ik me pc net aan zet is me cpu 40 graden en ik ben gelijk gaan testen hoe hoog me frames waren.. dat lag rond de 80/90 midden op die brug :p 5 minuten later (inmiddels op 71 graden) staat hij op 40/50 dus ik denk dat ik een goeie cooler moet kopen en dat het dan opgelost is

tot zover bedankt voor jullie hulp

weten jullie wat een beetje goeie cooler is voor een penitum 4 die zalman 7000 cu is dat een goeie? want hij moet echt rond de 40 graden blijven dan zijn mijn fps hoog

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:06 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, wordt je koeler zelf ook wel warm? Zo niet, kun je dit vaak oplossen door de koeler schoon te maken en nieuwe koelpasta ertussen te doen...

Ik moet trouwens zeggen dat ik vind dat iedereen goed zijn best doet om snellius te helpen, zou wat mij betreft vaker zo mogen gaan... _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2005 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
heheheh maar ik ben ook veel liever :D :D ik krijg trouwens die ***** cooler er niet af man, geklooi
het was een orginele cooler met zo'n klik systeem :)

me cooler zelf is ook gloeiend heet

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:17 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bedenk wel dat als je de koeler er eenmaal af hebt, je hem sowieso schoon moet maken en van nieuwe koelpasta moet voorzien...
Klik systeem werkt met twee hendeltjes, die je naar de andere kant moet halen... Op dat moment kun je de pootjes voorzichtig een beetje naar buiten halen, en moet de koeler erg simpel los komen...

En niet zeuren, je boft al dat het niet om een athlon koeler gaat :P

Als de koeler ook heel erg heet is, ligt het in iedergeval niet aan het contact tussen de koeler en de processor...
Draai het systeem eens een tijdje zonder kap... Zelfde temperaturen?

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2005 23:18 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 16:37

Shunt

Boe

stomme vraag maar heb je de voedings kabel wel in de vidkaart zitten ??
bij een vriend van me bleef de pc ook gewoon werken in games zonder de conector maar had hij een droevige 20 fps in UT 2. en die voeding is heel erg krap zo. met dat systeem wat je hebt is een 350 a 400 geen luxe. (dan dus van een goed merk he ;) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat je de voeding uit de computer van je maat es in jouw computer moet hangen en kijken wat dat oplevert. De voltages op het plaatje zijn niet afschrikwekkend slecht, maargoed, om alles voor de zekerheid uit te sluiten... :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
heheheeh ja de stekker zit in me kaart :p en ik weet wel hoe ik die cooler eraf krijg maar het lukt me nu ff niet hij zit brakkig vast. ik ga morgen deze bestellen

http://www.cool-prices.nl...id--2,sgid--21,artId--237

dan zou hij wel rond de 30/40 graden blijven (laten we het hopen :D)

ik heb trouwens al me kap de heletijd open

+ er komt dan ff een testvoeding van 400 w aan te hangen en dan is het plaatje compleet :D bedankt voor alle uitleg :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:41 ]

Verwijderd

die cpukoelers z ijn irri ja, gewoon die hendels overhalen en dan met een schroefendraaier beetje breken, eerst aan 1 kant over de lipjes halen, en dan de andere kant

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die zalmann cooler besteld ik hoop dat het dan beter gaat :D want het zou ook nog me voeding kunnen zijn maar dat zien we dan wel weer ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens even een screen gemaakt toen me processor rond de 45 graden ofzo was..

Afbeeldingslocatie: http://www.watraar.nl/hogefps.JPG

met nog me instellingen hoog voor spearhead

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:02:
ik weet wat het is nu.. hij word gewoon te heet want als ik me pc net aan zet is me cpu 40 graden en ik ben gelijk gaan testen hoe hoog me frames waren.. dat lag rond de 80/90 midden op die brug :p 5 minuten later (inmiddels op 71 graden) staat hij op 40/50 dus ik denk dat ik een goeie cooler moet kopen en dat het dan opgelost is

tot zover bedankt voor jullie hulp

weten jullie wat een beetje goeie cooler is voor een penitum 4 die zalman 7000 cu is dat een goeie? want hij moet echt rond de 40 graden blijven dan zijn mijn fps hoog
Een processor die terugklokt wegens oververhitting en je voelt niks in Windows? Andere koeler erop en zorgen dat het onder 60°C zit. De Zalman 7000 cu is een stille koeler, maar is wel erg groot, dus controleer of deze op jouw mobo past.

Verwijderd

Topicstarter
jawel dat zal wel ik heb een groot moederbord (Asus p4p800 se)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:10:
ik heb trouwens even een screen gemaakt toen me processor rond de 45 graden ofzo was..

[afbeelding]

met nog me instellingen hoog voor spearhead
Pff ........ mis je nou echt geen hand op die screenie :? :/

Is al een paar keer gezegd, maar volgens mij leest niemand hier alle posts ofzo ... grmbl !!!

Ik denk dat er gewoon iets heel erg mis is met je Videokaart, kan je hem niet omruilen/RMA doen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij lees jij niet goed want ik heb dus al gezegt dat ik hem bij iemand anders in zijn pc heb gedaan dat hij daar wel goed draaid en een score haal van 4634 in 3d mark, dus me videokaart is goed niks mis mee, en als me processor 71 graden is haal ik 40/50 fps en als hij 45 graden is 80/90

dus het is absoluut niet me videokaart

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:18:
jawel dat zal wel ik heb een groot moederbord (Asus p4p800 se)
Dat zegt niks, een stel condensators die in de weg staan doen al genoeg.

voorbeeldje van een compartibiliteits-pagina van een Zalman-koeler
Pff ........ mis je nou echt geen hand op die screenie
Dat noemen we tweaken van een game.
heheheh maar ik ben ook veel liever :D :D ik krijg trouwens die ***** cooler er niet af man, geklooi
het was een orginele cooler met zo'n klik systeem
Ik zou nog eerst eens de koeler stofzuigen of perslucht doorjagen voordat je een nieuwe koeler gaat kopen. Veel van die koelers "branden aan de processor", zodat je nogal veel geweld moet gebruiken om de koeler met processor en al uit de socket te rukken.

Verwijderd

Topicstarter
mjah me moederbord staat er niet tusse :p dus dat is iig een goed teken :p

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:04:
mjah me moederbord staat er niet tusse :p dus dat is iig een goed teken :p
Dan maar zien dat de afmetingen van jouw koeler, die voorbeeld-link gaat over een Zalman 7700 voor Pentium 4.

Verwijderd

Topicstarter
die zijn toch even groot? en ik heb ook een pentium 4 socket 478

Verwijderd

Topicstarter
ik zie trouwens dat ze maximaal 43 graden een minimaal 25 graden hoort te worden bij een intel socket 478 dus dat zou wel relaxed zijn, kan ik eindelijk normaal game :p

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:46:
die zijn toch even groot? en ik heb ook een pentium 4 socket 478
check de Zalman site eens, bovendien zijn er zoveel varianten van de 7000.

Verwijderd

ik wil niet vervelend doen, maar er is iets heel erg fouts aan je software of hardware, waarom zien we geen armen en handen :X

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:17:
ik wil niet vervelend doen, maar er is iets heel erg fouts aan je software of hardware, waarom zien we geen armen en handen :X
Gewoon afzetten, wat er niet is moet er ook niet gerenderd/berekend worden. Hierdoor draait het boeltje sneller.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook maar gelijk een VGA cooler erbij besteld :D :D de VF-700 CU voor me x800 pro, dat scheeld ook gelijk weer een hoop heb ik gezien in de benchmarks :)
Pagina: 1