Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Quest naar RPG om in te verdrinken

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey tweakers :) ,

Ik val maar met de deur in huis. Ik ben gek van RPG games. Ik ben gek op graphics en uitgediepte characters. Ik ben niet helemaal van het pure constant hack en slash.

Games die ik super gaaf vind: Chrono Trigger, Golden Sun, World of Warcraft, Dungeon Siege (op het randje). Speel ze echter niet meer.

Ik zoek nu een single player game die offline echt lekker is om in te verdrinken. Games die op de een of andere manier niet geschikt voor mij waren (afgelopen week geprobeerd) --> Morrowind Series. Neverwinter Nights. Myst. Diablo II nogmaals.

Maar ze konden me niet pakken, ik vond de graphics van nwn en dII niet meer voldoende en morrowind zijn wereld vond ik eigenlijk te groot.

Ik weet ook niet precies wat ik ook zoek, misschien zijn er geen mooie 3D super RPG's uit de afgelopen tijd (2004/2005) met een ijzersterk verhaal meer. Ik vraag hierom op jullie hulp :) ! Heeft iemand hier (zoveel mensen) nog wat ideëen over een game die ik zoek (ow, Deus Ex comes to mind, maar die gameplay was niet soepel genoeg) en die hij mij wil aanraden. Ik hoop het want er komen rustige en stille periodes aan :( .

Bedankt bij voorbaat :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 16:59 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm. Chrono trigger is toch SNES?
kijk dan eens naar Secrets of Mana ;)

Baldurs Gate, Icewind Dale, Arcanum, Planescape: Torment een optie ?

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2005 13:00 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

en ik maar denken dat je een rpg zocht waarin je als character kon verdrinken 8)7
maar heb je de nieuwe lord of the ring game (battle for middle earth) al geprobeerd, echt hele gave graphics, gameplay weet ik nog niet heb hem nog maar een keer 5 min ofzo gespeeld (eergister pas geinstalleerd en nog geen tijd gehad om te spelen)

Jsunnyreports

• Cassius
  • Niet online
Niet te zoeken. Maar om uit ervaring aan te raden. Sorry dat het zo klinkt maar als iemand het weet dan zit hij of zij hier op het game forum. Ik heb wel rpg sites gevonden maar ik ben zo'n persoon die games koopt en dus het liefst een goede koop doe gebaseerd op ervaringen van anderen of mijzelf. Maar als dit topic niet gepast is zal ik op reviews af moeten gaan. Ik wacht toch nog even af als je het niet erg vind, zou het zo jammer vinden als iemand het hier weet en ik het dan mis :).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:01 ]

De meeste mensen deugen!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 21:24
zeur toch niet joh, hij vraagt toch gewoon om suggesties. Mag dat ook al niet meer?

Eerste RPG die mij te binnen schiet (is nogal een ouwtje) is Betrayal at Krondor. Graphics zijn tegenwoordig natuurlijk k#t, maar het is de beste RPG die ik ooit gespeeld heb.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:01 ]

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

threedrules schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:59:
en ik maar denken dat je een rpg zocht waarin je als character kon verdrinken 8)7
maar heb je de nieuwe lord of the ring game (battle for middle earth) al geprobeerd, echt hele gave graphics, gameplay weet ik nog niet heb hem nog maar een keer 5 min ofzo gespeeld (eergister pas geinstalleerd en nog geen tijd gehad om te spelen)
helaas.
LOTR BFME is een RTS, en geen RPG :)
@ TS
ik zou zeggen, kijk mijn reactie bovenstaand eens door ;)
gedaan dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2005 13:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Cassius
  • Niet online
outerspace schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:58:
Hmm. Chrono trigger is toch SNES?
kijk dan eens naar Secrets of Mana ;)

Baldurs Gate, Icewind Dale, Arcanum, Planescape: Torment een optie ?
Als ik mij goed herinner zijn die laatste vier niet zo heel up to date met graphics en Secrets of Mana heb ik idd ook gespeeld en dat vond ik erg leuk, thnx for the reminder :)! IceWind Dale II heb ik wel eens ergens gezien maar was erg teleurgesteld in de graphics. Sorry als ik hier true rpg players op het zere been mee schop (RPG = verhaal, geen graphics marcel :Y) ) maar ik ben gewoon echt fan van mooie graphics (zoals WoW :) ). Wederom bedankt.

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Dr_Frickin_Evil schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:01:
[...]

zeur toch niet joh, hij vraagt toch gewoon om suggesties. Mag dat ook al niet meer?

Eerste RPG die mij te binnen schiet (is nogal een ouwtje) is Betrayal at Krondor. Graphics zijn tegenwoordig natuurlijk k#t, maar het is de beste RPG die ik ooit gespeeld heb.
Serieus nog nooit van gehoord en al ben ik picky op graphics, ik verzonk ook helemaal en chrono trigger en golden sun! Dus ik zal er zeker even naar kijken (als hij nog in de winkel te krijgen is zal hij niet duur zijn en ik heb (gelukkig) op het moment geen geldgebrek), anders zoek ik wel een demo. Ik hou op het moment een lijstje bij, ik heb hier in eindhoven verschillende zaken waar ze nog veel games verkopen dus wie weet komt dat goed. Bedankt :)!

De meeste mensen deugen!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Gothic 2 >> Lijkt erg sterk op een single player variant van world of warcraft. Besturing moet je wel aan wenne en het begin is erg pittig.

Knights of the old republic >> Moet je de knights of old republic topic eens lezen. ;). Heeft iig wel een goed uitgebreid verhaal en is in het starwars universum.

Arx Fatalis >> Soort morrowind, maar dan niet uitgestrekt. Je speelt het spel ondergronds, dus veel donkere nauwe gangen. Wel erg sfeervol.

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 17:26
Wat je ook altijd kan doen is naar een online shop gaan en filteren op RPG games, zodat je een idee hebt van wat er op de markt is.

Daarna kan je wat meer info zoeken over games die je interesseren.

Voorbeeldje : amazon uk

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vind de baldur's gate serie geweldig. Het speelt lekker, leuke karakters en een spannend verhaal. Verder heb ik behalve Icewind Dale weinig RPG's gespeeld.

even een offtopic tip; Je zou eens in de buurt moeten rondkijken naar mensen die Dungeons & Dragons spelen.. Dat is een IRL RPG zonder computers en onwijs leuk om te spelen :) Doe het zelf al een jaar of 11

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Laat het punt van graphics wat minder zwaar wegen en ga voor Planescape Torment, als je echt op zoek bent naar een RPG om in te verdrinken is dat de aangewezen game.

Recente rpg's zijn er bij mijn weten zo goed als niet.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

the temple of elemental evil
heath
divine divinity
beyond divinity
sacred
knightshift
kult : heretic kingdoms
gorasul
demon stone

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cassius
  • Niet online
Wow wow er worden wel ineens heel veel games gepost, ik moet even kijken naar de games, jullie overstromen me een beetje (had ik niet verwacht). Ik ga even wat research doen, Gothic 2 reviews nu aan het lezen, ziet er cool uit!

(Btw if needed ik heb een Pentium 4 3Ghz, Radeon 9600 64MB, 756MB DDR333, Intel Mobo)

Mijn IE heeft al veel review schermen open staan, thnx :) !

De meeste mensen deugen!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Nethack! :+

http://www.nethack.org/

Maar nee serieus, je moet even voorbij de antieke "graphics" kijken... het is echt een gruwelijk tof en verslavende RPG, zeker als je van Diablo etc houd... is in feite een beetje het zelfde idee. :)

Please do not contact me telepathically.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De RPG's die ik echt fantastisch vond zijn, vanwege het verhaallijn, graphics, sound, gameplay en vaak een combinatie van allemaal:

-> Secret of Mana SNES
-> Chrono Trigger PSX
-> Parasite Eve 1 & 2 PSX
-> Xenogears PSX
-> Final Fantasy 3 SNES
-> Final Fantasy 7 PC
-> Final Fantasy 8 PSX
-> Zelda SNES
-> Phantasy Star 4 Genesis
-> Deus Ex

RPG's die ik niks vond (alleen de bekende anders is het een heel lange lijst):
-> Baldurs Gate series
-> NWN series (behalve her origineel, die was wel leuk)
-> Diablo 2 (SP was wel aardig vanwege de filmpjes, MP niet en het spel verveeld snel)
-> IceWind Dale
-> Morrowind
-> Dungeon Siege series
-> Arx Fatalis
-> Fallout
-> Gothic

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Probeer Final Fantasy 7 voor de PC te bemachtigen. Verhaal is zeer goed, is lang speelbaar en de graphics zijn natuurlijk bagger, maar dat bederft de pret niet.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11 15:20
GoT is helaas toch geen plek om spullen te verkopen. Dit kun je zelf via e-mail regelen (TS heeft e-mail adressen in zijn profiel) of via Vraag & Aanbod

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 13:48 ]

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Totaal met IceStorm eens, Planescape Torment, kijk es voorbij de graphics en je hebt een super RPG. Anders i.d.d Baldurs gate serie, ook erg goed. Zelfde soort graphics, niet meer up to date dus, maar deze RPG's zijn voor mij nogsteeds degene die me het langst bijbleven en me van begin tot einde echt onwijs boeide (zelfs herspeelbaar boeide, iets wat me met de meeste RPG's niet overkomt).

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Eve Offline?

Before me there were many, after me there will be none

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Zie het probleem van slechte graphics in Baldur's Gate 2 en Neverwinter Nights niet :?.... deze staan nogsteeds vrijwel bovenaan mijn lijst van favoriete spellen :) en qua graphics vind ik ze nog toppie hoor.
Je kunt ook nog heel even wachten en straks voor NWN2 gaan _/-\o_

Misschien ook leuk om eens te proberen (je moet ervan houden) SW - Knights of the Old Repbulic (1 moet je hebben), persoonlijk iets van 20 keer uitgespeeld ofzo :P, minstens 40uur aan gameplay.

Ik ken het probleem van Morrowind... veel mensen vinden dit een slecht spel (mensen die de moeite niet nemen om het spel echt te spelen).
De eerste 3 a 4 uur zuigen, ik geef toe, maar daarna wordt het steeds beter. Vooral met de uitbreidingen erbij wordt het spel geweldig :Y)
Maja misschien hadden ze er inderdaad een MMORPG van moeten maken, de creatures die je tegenkomt zijn met weinig en slap... de NPC's zijn ook met weinig maar zwaar overpowered.

[ Voor 36% gewijzigd door The_Savage op 06-04-2005 13:55 ]

• jjwa
  • Laatst online: 05-11 12:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Als het toch stiekem ook een online game mag wezen:
Guild Wars.

Dit is een erg gaaf, en erg mooi spel.
Het is nu nog in beta, ik heb een aantal beta events gespeeld, en het komt de de 28e uit.
Bekijk maar eens wat screenshots/filmpjes/interviews/previews op de officiële website, er staan er velen.
Dit zijn screenshots die ik zelf tijdens de beta events heb genomen.

Kan hier niet even kort uitleggen waarom het spel zo geweldig, het spel is namelijk aardig verschillend van klassieke RPG spellen, en ook van MMORPG spellen, dus je kan het beste wat dingen op de website lezen.

Officiële website.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 10:25

Devion

Space for rent ;-)

Knights of the old Republic 1 & 2 maybe?
Teminste als je een beetje van Star wars houdt anders vind je daar ook niet veel aan :)

of The Bard's Tale :-)

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 19:26
Ben zelf helemaal geen RPG fan. Maar een RPG waar ik me heel erg mee heb vermaakt (met ook RTS elementen) en die nog niet genoemd hier is, is Spellforce.

In mijn ogen zeker de moeite!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Je geeft in je topicstart aan dat je niet houdt van hack and slash maar dungeon siege is _alleen_ hack and slash en heeft nauwelijks karakter uitdieping. verder zeg je dat je graag ik een game wil verdrinken, maar vind je morrowind té groot.

Ik zou niet weten hoe ik je moet helpen.

RPG's waar ik naar uitkijk zijn: TES:4, Gothic 3
over smaak valt niet te twisten

[ Voor 9% gewijzigd door Koekje op 06-04-2005 15:57 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Koekje schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:19:
Je geeft in je topicstart aan dat je niet houdt van hack and slash maar dingeon siege is _alleen_ hack and slash en heeft nauwelijks karakter uitdieping. verder zeg je dat je graag ik een game wil verdrinken, maar vind je morrowind té groot.

Ik zou niet weten hoe ik je moet helpen.

RPG's waar ik naar uitkijk zijn: TES:4, Gothic 3
over smaak valt niet te twisten
over dungeon siege -> hij zegt ook : op het randje ;)

en inderdaad over smaak valt niet te twisten daarom kijk ik uit naar volgend jaar -> nwn 2 en dit jaar nog -> ds2 :Y)

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

PeeGee81 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:10:
Ben zelf helemaal geen RPG fan. Maar een RPG waar ik me heel erg mee heb vermaakt (met ook RTS elementen) en die nog niet genoemd hier is, is Spellforce.

In mijn ogen zeker de moeite!
Spellforce was inderdaad best een aardige game, alleen in mijn optiek eerder een RTS dan een RPG. Maar dan wel serieuzere RPG elementen dan we tegenwoordig krijgen voorgeschoteld.
Gothic 2 was vet, zeker een aanrader en Morrowind is gewoon groot en lang en daardoor bij uitstek geschikt voor de echte liefhebber.
Arx Fatalis, alhoewel ik weinig mensen ken die het uberhaupt kennen, laat staan leuk vinden, heeft mij toch wel weten te boeien.

Speel tegenwoordig ultima underworld 1 op mijn PDA in de verloren uurtjes ;)

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Betrayal at Krondor is btw een oldschool DOS game. Zal het niet echt lekker doen op hi-tech onderdelen van tegenwoordig... tenzij je het in een dosbox gaat spelen (misschien moet ik dat eens gaan doen. Kan ik er alsnog eens helemaal van genieten :) )

Maar dat was zeker een gave RPG.

En anders ....... gewoon weer Chrono Trigger spelen ;)

FF7 en FF8 zijn idd ook aan te raden, FF9weet ik niet, maar leek me wel heel erg tof. Qua graphics, ach, boeit graphics voor immersion? nee toch?

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 10:55
Voor ongeveer 200 euro heb je al een Saturn met Panzer Dragoon Saga... een zeer verdrinkbare RPG _/-\o_

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

chrono chross voor de playstation...
naar mijn mening beter dan FF 7 of hoger...

psn-id: Jacman

Verwijderd

Ik raad je Fallout 1 en 2 aan. Geweldige RPGs in een post-apocalytische settinng.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 10:25

Devion

Space for rent ;-)

Fallout 1 en 2... mmh.. idd.. Die ga ik ook maar weer eens uit het stof halen :D

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en TS heb je nog leuke RPG games gevonden :?

Ik zoek eigenlijk ook weer nieuwe want ben alweer door de laatste heen.
heb nu voor de PC :
icewind dale + exp
icewind dale 2
throne of darkness
fallout 1 & 2
demon stone (vind ik niet zo, geen echte rpg)
gorasul
gothic 1&2
blade&sword
kult: heretic kingdoms
knight shift
sacred plus
neverwinter nights +2x exp.
nightstone
divine divinity
beyond divinity
heath
the temple of elemental evil
baldur's gate + exp
baldur's gate 2 + exp
lionheart
mistmare
arcanum : of steamworks & magick obscura
diablo
diablo 2 + exp
pool of radiance
nox
morrowind 3 +exp 1&2
dungoen siege + exp
Planescape Torment

welke ik niet zo leuk vind zijn serie's als : ff,ultima underworld,spellforce

die ik nog wel ga halen is The Bard's Tale

en de leukere oudere games zijn soms nog moeilijk te verkrijgen of te vinden. :'(

• Zucht388
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Spelforce? zijn al 3 uitbreidingen voor d8 ik

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Baldurs Gate 2. Ik heb normaal een hekel aan RPG's, maar deze heb ik binnen een half jaar uitgespeeld wat IMO toch redelijk snel is voor iemand die nooit eerder een RPG gespeeld had ;) Het is echt een huge spel iig, verdrinken lukt zeker :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• freshy98
  • Laatst online: 28-11 18:47

freshy98

Atari

Welke ik erg tof vond is Silver. komt uit omstreeks 2000 gok ik zo.
Was naar mijn idee eens van de eerste realtime RPG's (niet turn based dus) en beviel me erg goed.
GFX was niet mega super, maar ik vond het wel wat hebben.

Check de volgende links maar eens voor indrukken.
http://dreamcast.ign.com/objects/012/012682.html
http://www.planetdreamcast.com/games/reviews/silver/

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jagged Alliance 2.

En die draait nog prima onder xp ook :P

Verwijderd

Waarom heeft niemand Vampire the Masquerade Redemption genoemd? Erg gaaf spel als je het mij vraagt. Een sterk verhaal en een grote veelzijdigheid qua settings.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Euh ....... als je WoW leuk vindt heb je toch zeker wel WarCraft III en alle andere delen gespeeld :? Of mis ik iets .... ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

nero355 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:33:
Euh ....... als je WoW leuk vindt heb je toch zeker wel WarCraft III en alle andere delen gespeeld :? Of mis ik iets .... ??
Warcraft 1-3 zijn RTS, geen RPG. 3 probeerde RPG elementen erbij te slepen maar ik vind het nogal mislukt.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• DarkShadow
  • Laatst online: 28-11 20:21
Wow, die guildwars plaatjes zien er echt goed uit! Is dat spel ook echt met een verhaal? Ik speel nu WoW, is geweldig, maar meer gewoon een beetje je karakter tunen, het verhaal is weinig boeiend, en verder is het eigenlijk hack & slash...

Verwijderd

Guild Wars heeft wel een verhaal, dat wordt op een, voor een MMORPG, unieke manier vertelt. Verder is het enorm veel Hack & Slash, maar het heeft ook een leuk arena systeem met allerlei gamemodes: Capture the Flag, Last Team Standing (Zo noem ik het maar), King of the Hill.

Je hoeft niet eens een team uit te zoeken, want dat kan je automatisch laten doen :)

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:22:
Waarom heeft niemand Vampire the Masquerade Redemption genoemd? Erg gaaf spel als je het mij vraagt. Een sterk verhaal en een grote veelzijdigheid qua settings.
Nou bij deze dan :)
over de uitbreiding Bloodlines... afrader, slap aftreksel van Redemption en niet echt meer RPG te noemen.

@Zucht
Spellforce heeft 2 uitbreidingen... Breath of Winter en Shadow of the Phoenix

Verwijderd

Klinkt alsof je eerder zoekt naar een RPG-A (dventure) zoals ze met name in Japan worden gemaakt, dan een (A)D&D RPG zoals je ze vaak op PC ziet. Dan kom je op een PC redelijk bedrogen uit ben ik bang, die zijn er nauwelijks.

Verwijderd

Toen ik jou verhaal zo las wist ik meteen al wat jij nodig had.

Might of Magick

Ik geloof dat de laatste serie van de spel 9 is.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:22:
mja die heb ik ook nog liggen maar niet in het lijstje gezet omdat ik het niet echt een rpg vindt.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik hoor van heel veel mensen dat Planescape: torment een hele goede diepgaande rpg is. ik heb hem zelf echter nooit gespeeld. Alleen Baldur's Gate 2 op RPG gebied ;)

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
De twee beste RPG's die ik ooit gespeeld heb: Final Fantasy VII en Planescape Torment. Planescape is uniek omdat het de Baldurs Gate engine gebruikt maar toch totaal anders is. De nadruk ligt namelijk veel meer op het verhaal en op welke manier jij er doorheen gaat; er zijn een hoop keuzes die je maakt (of die je stats voor je maken) die het spel anders doen verlopen. Daarmee is het ook naar mijn mening de enige RPG met een hoge replay value.

Ook leuk voor de snes: Illusion of Time (buiten europa: Illusion of Gaia). En zijn opvolger Terranigma is ook erg goed. Als je vloeiende graphics wilt zet je gewoon de Eagle of SAI engine aan ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ecco op 15-04-2005 10:51 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 07:24
komakeef schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:32:
Betrayal at Krondor is btw een oldschool DOS game. Zal het niet echt lekker doen op hi-tech onderdelen van tegenwoordig... tenzij je het in een dosbox gaat spelen (misschien moet ik dat eens gaan doen. Kan ik er alsnog eens helemaal van genieten :) )

Maar dat was zeker een gave RPG.

En anders ....... gewoon weer Chrono Trigger spelen ;)

FF7 en FF8 zijn idd ook aan te raden, FF9weet ik niet, maar leek me wel heel erg tof. Qua graphics, ach, boeit graphics voor immersion? nee toch?
Ja betrayal at krondor die heb ik vroeger ook nog gedaan. Was toen echt zwaar gaaf. En moet je nagaan heb toen dat spel van mijn ouders gekregen hahaha. Maar ja moet je wel nog ergens ff een p2 vinden of zo. Op naar marktplaats of zo.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Probeer eens Tales of Symphonia, welliswaar voor de gamecube, echt een game waar ik zo'n 250 uur in gestoken heb, en gewoon vrolijk weer opnieuw begonnen (nu met nog meer bonussen van m'n grade gekocht).

Persoonlijk ben ik nu meer into world of warcraft, dat gaat érg lekker.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:09:
Jagged Alliance 2.

En die draait nog prima onder xp ook :P
Dat is niet echt een RPG toch?

Verwijderd

Het is al paar keer voorbij gekomen :

Planescape : Torment

Het enige fatsoenlijke, romanwaardige verhaal dat ik ooit in een game ben tegengekomen. Meer diepgang wat betreft menselijke emotie zul je in een single player game niet tegenkomen (voor zover ik weet - gaarne suggesties als je een betere weet ;) )

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
:X je bedoelde offline :X

[ Voor 80% gewijzigd door supreme tweaker op 17-04-2005 19:16 ]

Burp

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hij is al gezegd, maar ik zou voor Final Fantasy VII gaan, ben paar weken geleden begonnen, echt een super verhaal en gameplay. Graphics zal je ff doorheen moeten bijten, maar merk je na 5 min spelen al nix meer van. Wel alweer uitgespeeld, maar ga nu ff iedereen lvl'en en stats ophogen, en echt alles doen wat er maar te doen valt.

Verwijderd

Knights of the Old Republic 1 en 2 zijn aanraders. Zeker deel 1 is een heel sterk verhaal (beter dan sommige van de films), deel 2 is ook goed :) Omdat je vrij constant quests krijgt heb je niet het idee dat je doelloos rondloopt (wat je bij Morrowind soms hebt)

Je hoeft zeker geen star wars fan te zijn om de game te spelen of leuk te vinden (ben ik zelf ook niet). Ik zou wel proberen niet te veel spoilerinfo te lezen, zeker deel 1 is het leukste als je het zonder spoilers speelt!

Verwijderd

Gothic 2 nog niet gespeeld, maar als het net zo goed is als Gothic 1 dan is het zwaar de moeite waard. Prima gfx en sfeervol verhaal en uitgewerkt.

Maargoed wat is er mis met WoW? :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 08:50:
Gothic 2 nog niet gespeeld, maar als het net zo goed is als Gothic 1 dan is het zwaar de moeite waard. Prima gfx en sfeervol verhaal en uitgewerkt.

Maargoed wat is er mis met WoW? :)
ja gothic2 is zelfs stukken beter dan dan deel 1 :)

wat er mis is met wow ?
omdat de topicstarter en ik opzoek zijn naar rpg games die je op de PC kan spelen en dan gewoon single player, dus dat je niet online hoeft te spelen als je daar geen zin in hebt.
en wow lijkt me eigenlijk alleen maar online ;)

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Als je de NWN engine wel OK vind, maar het verhaal minder, zou je eens op zoek kunnen gaan naar goeie mods (= nieuwe avonturen). Hier zijn veel verschillende in te vinden. (Van hack & slash tot uitgebreide verhaallijn).

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Kookgek
  • Niet online
Ben het volledig eens met Gothic II! Ik heb zelfs mn complimenten naar de uitgever gestuurd, want is een van de weinige RPG's naast FF VIII (nu niet flamen mensen ;) die ik heb uitgespeeld

• Cassius
  • Niet online
Jullie dachten, die TS doet niet meer mee ... fout :p !

En ik heb verdomd veel vermaak aan dit topic overgehouden, super bedankt. De volgende games heb ik gespeeld :) !

- Final Fantasy 7, 8, 9, 10 en 10-2 :) (uhm, ik vind ze allemaal vet, mag dat ook)
Mijn mening
Allemaal zwaar sterk, ik heb met 7 die 1280x1024 patch verkregen en dan is het nog best cool, verhaal is trillend goed. Fuck a duck, die eerste dood is best grof :/ ! Maar het zet het hele verhaal wel in een bepaald daglicht, zeer meeslepend. Nummer 10 sprak me het meeste aan en 10-2 het minste. Ik vond de graphics gewoon zwaar lekker in 10 en die ingame cinematics ... ik werd echt waus soms van die filmpjes ... kanonnen :D !

- Ik denk dat ik er hier al een van gespeeld had, maar --> Chrono Trigger, Chrono Cross, Golden Sun 1 en 2
Mijn mening
Ik heb Chrono Trigger en Golden Sun 1 helemaal uitgespeeld ... en zoals ik al in een ander topic zei. Onwijs goed. Zonder twijfel een setje van de beste games die ik ooit gespeeld heb! Chrono Cross even begonnen, maar helaas niet verder gekomen door andere dingen aan het hoofd. Golden Sun 2 ook uitgespeeld, erg leuk hoe dat verder gaat op 1, maar het spel zelf vond ik te weinig vernieuwend ten opzichte van het eerste deel.

Nou met die games ben ik al superlang bezig geweest en heb me er echt kostelijk mee vermaakt, jeetje mina, het is voor mij gewoon een heel goede gezonde ontspanning naast alle "verplichtingen" van het meisje, werk, school en alles eromheen :) !

Maar het houdt niet op :D !

Voor PS2 -->

LOTR:BFME ... aardig, maar het is een typische EA game in mijn gevoel, afgeraffeld en daardoor niet zo sterk.

Voor PC -->
Kotor 1 en 2 --> Man wat vond ik 1 gaaf, had super veel problemen met mijn 9600 kaart, maar na het disabelen van een bepaald soort schaduw of shader ging het super! Echt gaaf, ik ben helemaal geen star wars of star trek type :/ ... maar deze games waren vet. Ik ben ook heel erg van het upgraden van gear, wapens en een hele party onderhouden, deze was dus TOP!

Dingen die niet aangrepen door veel redenen (graphics, tijd, interesse) -->

- Deus Ex
- Fallout 1 en 2
- Gothic
- MMO of Online suggesties
- Games die veel moeite qua instellingen vereisten, patches, dual boot :/ , te vage cracks om cd's te wisselen, bla :)

---
Kortom
Ik heb enorm veel aan jullie tips gehad! Ik sta nog steeds open voor tips, ik heb nu de volgende game besteld (de ene komt eerder dan de andere, maar das prima) en nog een lijstje over (vooral PS2) -->

- Dragon Quest 8 bestel / Final Fantasy 12 in pre-order
- Op lijst:
* Shadow of the Colossus (wacht tot ie goedkoper is)
* Kingdom Hearts 1 en 2 misschien, ik twijfel enorm of dit iets voor mij is. FF is vet, maar disney is niet mijn persoonlijke ding.
* Uhm, c'est ca :) .

Nouja een lange post, maar aangezien ik de TS was moest ik de moeite wel belonen uiteraard :) ! Bedankt, ik kijk met veel zin uit naar Dragon Quest 8, want FF X-2 was nou niet echt heel gaaf :/ .

Cheers!

De meeste mensen deugen!

• eX0duS
  • Laatst online: 14:40
Hehe, ik zie nou echt zo'n nerd voor me, die zich heeft opgesloten in zijn kamertje, daar ruim 1,5 jaar niet uit is geweest, om al die spellen te kunnen spelen. :D

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik weet niet of je hem al hebt gespeeld, maar Baldurs Gate 2 Shadows of Amn is een van de beste rpg's vind ik. De uitbreiding Throne of Baal is dan weer wat meer hack en slash maar toch leuk om de saga mee af te ronden.
Je kan nu baldurs gate 1+2 en expansions in 1 pack kopen voor 15 euro zag ik. Baldurs gate 1 is al wat ouder maar ook erg leuk om te doen, vooral omdat het verhaal daar begint.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Heb er nu net 7.5 uur opzitten met ff III voor de ds, en ik kan hem je aanraden, dus als je niks meer hebt :P.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11 19:39

FongWan

The Stormrider ...

Leuk om te zien dat je je de afgelopen 1,5 jaar hebt vermaakt met leuke RPG's :P

Anyway, ik zou ook proberen om aan Final Fantasy 6 te komen voor de PS (origneel op de SNES) fantastisch spel alleen moet je niet op de graphics letten want die stammen natuurlijk van de SNES tijd af. Voor die tijd echt mooie graphics. Dit deel staat ook wel bekend als deel 3 ( in the US) als ik het goed heb.

Heb hem zelf nog nooit uitgespeeld, maar was wel ver. Denk dat ik weer eens een keer opnieuw ga beginnen op de PS als ik er tijd en zin in heb.

Wat ik altijd al jammer heb gevonden is dat Secret of Mana 2 nooit hier is uitgekomen, alleen in japan. :( :'( Want dat zag er ook meesterlijk uit voor de SNES tijd en ook dat er daytime en nighttime events waren vond ik ook wel een mooie uitbereiding. Wie weet komt die via dat online gebeuren op de Wii maar ik heb er alle hoop op verloren en baal ervan dat ie nooit is uitgebracht. :(

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

fallout 1&2..oud, geen mooie grafics maar super verhaal en een keer geen magic enzo....

• wyll
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 11:03
Cassius schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:20:
)
* Kingdom Hearts 1 en 2 misschien, ik twijfel enorm of dit iets voor mij is. FF is vet, maar disney is niet mijn persoonlijke ding.
Dat gevoel had ik ook toen ik het voor het eerst zag, disney pfff zal wel weer zo'n kiddy game zijn, maar heb het geprobeerd en was verkocht, goed verhaal redelijke graphics en de disney figuren zijn niet wat ze in de films zijn ;). 1 van de beste game series die er voor de ps2 is, wachten is nu op deel 3 :D

Verwijderd

eX0duS schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:28:
Hehe, ik zie nou echt zo'n nerd voor me, die zich heeft opgesloten in zijn kamertje, daar ruim 1,5 jaar niet uit is geweest, om al die spellen te kunnen spelen. :D
Maar dat moet je ook wezen voor deze spellen denk ik?

Daarom speel ik ook fps.. lekker snel als je ff 10 min wilt spelen.. bij die spelen kan dat niet :+

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13

The Zep Man

🏴‍☠️

FongWan schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:51:
Wat ik altijd al jammer heb gevonden is dat Secret of Mana 2 nooit hier is uitgekomen, alleen in japan. :( :'( Want dat zag er ook meesterlijk uit voor de SNES tijd en ook dat er daytime en nighttime events waren vond ik ook wel een mooie uitbereiding. Wie weet komt die via dat online gebeuren op de Wii maar ik heb er alle hoop op verloren en baal ervan dat ie nooit is uitgebracht. :(
Je hebt het over Seiken Densetsu 3. Ter informatie, er is een zeer volledige engelse vertaling beschikbaar. Ik heb hem enkele jaren geleden uitgespeeld, en het is echt een topper die helaas niet in Europa is uitgekomen.

Om in de SNES-hoek te blijven, je kan ook eens kijken naar Lufia II - Rise of the Sinistrals. Deze is zelfs officieel (als enige voor de SNES!) vertaald naar het nederlands. De nederlandse versie heet, verwarrend genoeg, gewoonweg 'Lufia', omdat hier Lufia 1 nooit is uitgekomen.

Binnenkort even Planetscape: Torment proberen. Was een grote fan van Baldur's Gate 2 - The Shadows of Amn en in die tijd heb ik ook veel positieve dingen over deze RPG gehoord.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:52:
[...]

Maar dat moet je ook wezen voor deze spellen denk ik?

Daarom speel ik ook fps.. lekker snel als je ff 10 min wilt spelen.. bij die spelen kan dat niet :+
:/

• Cassius
  • Niet online
Uhm nee ik heb me niet opgesloten hoor :) . Wel ben ik soms om half tien in de avond begonnen en eindigde ik om 3 uur in de nacht, dat deden vooral chrono trigger en golden sun (op de laptop in bed) en ffx ... :X .

Verder gewoon een goed gevuld leven, maar dit is lekker ontspannend voor me. Neuh ik typte toen verdrinken, tikkie dramatisch. Maar zeg nou zelf, koop een spel van 50 euro, speel het uit in 40 uur. Een euro vijf en twintig per uur, goed vermaak, voor die prijs vind je dat nergens :) !

Ben benieuwd hoe dragon quest bevalt, van FF-12 heb ik al gehoord dat hij goed is, dus dat wordt smullen :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ok, BGII is inderdaad erg goed, maar erg action based. Voor een echte RPG kan je veel beter Planescape Torment kiezen. Jesus, wat een verhaal, ga hem straks weer eens installeren.

Verder vond ik ook FF VII retegoed, dus ik val waarschijnlijk in de standaard categorie.

Ik had echter wel verwacht dat de Elder Scroll spellen vaker genoemd zouden worden en dan met name deel III en IV.

Verwijderd

kingdom hearts over twijfelen? :o naja deed ik eerst ook tot dat ik em had gespeeld, het is gewoon geweldig, heb alleen geen geld om deel 2 te kopen =\

verder kun je ook nog kijken naar suikoden voor psx en ps2, heb zelf 1 2 en 4, geweldige spellen, rpg met stukken strategy met een geweldig verhaal!
Pagina: 1