[ADSL] Kan geen poorten forwarden

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Al een ruime tijd hebben we ADSL verbinding van XS4ALL. Toen de lijn werd opgeleverd kregen we een SpeedTouch 510 modem. DIt heeft een aantal problemen met zich meegebracht. Een paar maanden terug is namelijk dit modem zodanig gecrasht dat ik hem toen volledig moest resetten om hem weer aan de praat te krijgen. Vastlopen was wel vaker voorkomen, maar zo extreem niet. Het modem staat verder in een airco gekoelde ruimte waar de temperatuur absoluut niet te hoog is, verder zit er ook een UPS tussen dus dat zou geen problemen moeten opgeleveren. Ik heb toen een firmware al geüpgrade en dan ging het weer een aantal maanden goed, maar dan opeens weer een vastloper etc.

Na die crash kon ik echter geen porten meer forwarden (ook niet met DMZ). Ik schreef dit toen op af op het brakke modem.

Anyway, paar weken terug gebeurde het weer dus ik was het zat. Omdat we toevallig voor een ander project ook een ADSL modem nodig had heb ik inmiddels heb ik een ander modem aangeschaft (U.S. Robotics USR999105). De reden voor dit modem waren de mogelijkheden en voor zover ik in de ervaringen heb gelezen staat dat modem zeker in voor kwaliteit.

Modem dus gisteren aangesloten, ging allemaal perfect ben er erg content mee. Echter nu probeer ik weer poorten te forwarden maar gaat dit ook niet :? . Van buitenaf blijven deze gewoon potdicht staan.

Dus ik contact op genomen met XS4ALL en die beweren dat het aan ons ligt. Nu heb ik dus al 2 modems geprobeerd welke niet werken. Ik zou even een derde modem kunnen proberen maar ik ben vrij zeker van de zaak.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik gebruik overigens PPPoA.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Wat voor windows heb je er op staan, als je windows xp erop hebt staan met sp2 dan moet je het misschien ff zoeken bij de firewall die er ingebouwd zit in service pack 2

Verder draai je misschien Norton antivirus 2005 want die heeft een ingebouwde worm protector en als je die aan hebt staan gooit die ook de poorten dicht, dat was bij mij ook.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Probeer eens Shieldsup te doen, om te kijken of ze echt wel dichtzitten.

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik was vergeten te vertellen wat voor een server er achter hangt idd. Het is een Gentoo Linux server waar ik nu even om te testen alles open heb gezet. En ik kan intern verder gewoon wel verbinden (gebruik XDMP e.d.) en het heeft dus ook wel gewerkt. Alleen nu opeens niet meer. In eerste instantie wilde ik poort 22/TCP (ssh) forwarden echter 80/TCP (http) willen ook niet. Zelfs als ik aanvink dat het modem van buitenaf beschikbaar moet zijn voor webmanagement dan is de poort waarop ik dat configureer nog steeds dicht van buitenaf.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met Windows XP SP2 en het speedtouch 510 modem. Ik krijg gewoonweg geen poorten geforward en heb geen flauw idee waaraan het ligt...

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
@ronjo

Check mijn eerdere post, heb je daar misschien wat aan?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Heb de firewall al helemaal uitgechakeld, maar niets lijkt te helpen.

Zie ook [rml][ ST510] Upload van 0 bij Bittorrent?[/rml] voor mijn laatste hoop...

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Dit is een erg vaag probleem. Ik denk dat of KPN of XS4ALL een filter aan heeft staan.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
LauPro schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:27:
Dit is een erg vaag probleem. Ik denk dat of KPN of XS4ALL een filter aan heeft staan.
Tuurlijk niet. Jij zet er een ander modem/router achter en sindsdien kan je geen poorten meer openen. Daarvoor heeft het wel gewerkt, met het andere modem/router. Drie keer raden waar het probleem zit?

Voor het andere modem werkte het wel ... Daarna niet meer ...

En het probleem zit bij de provider ... [?]

Conclusie? Probleem zit in je eigen router!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

Features: Firewall protection
Als ik die specificaties moet geloven beschikt hij nog over een eigen firewall.
Heb je dit al nagekeken?

Ik gooi het er overigens op dat het stom toeval is dat de ST510 niet meer ports kon forwarden en deze nu ook niet. (Dwz: beide andere problemen).

[ Voor 100% gewijzigd door r0b op 07-04-2005 06:02 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Tropos schreef op donderdag 07 april 2005 @ 04:57:
[Tuurlijk niet. Jij zet er een ander modem/router achter en sindsdien kan je geen poorten meer openen. Daarvoor heeft het wel gewerkt, met het andere modem/router. Drie keer raden waar het probleem zit?
Lees eens even goed, met die SpeedTouch kon ik ook geen poorten meer forwarden, dáárom heb ik een nieuw modem gekocht.

Er zit ook een firewall in die U.S. Robotics idd, deze heb ik echter helemaal open gegooid maar dat heeft geen effect.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb dit laatst ook gehad.

Er is een config voor de speedtouch 510 als ppp bridge mode met ip spoofing geinstalleerd wordt.

Dit heeft als gevolg dat alle porten naar binnen gestuurd worden en dat het WAN IP ook naar binnen naar een machine gestuurd wordt. Het wordt dus een bridge i.p.v. een router. Hierdoor kon ik met behulp van die andere machine (In dit geval een failover/loadbalancer router met meerdere ADSL's) de portforwardings instellen.

Hier vind je die config.
http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp
Of mail me.

Voor de US robotics weet ik geen oplossing. (Ken die machine niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Kirpeknots op 07-04-2005 11:18 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik zou hem dus even in bridge modes moeten zetten. Dit heb ik ook liever, alleen daar geeft KPN geen support op voor zover ik heb begrepen (ook bij die Speedtouch).

• Tropos
  • Niet online
LauPro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:56:
[...]
Lees eens even goed, met die SpeedTouch kon ik ook geen poorten meer forwarden, dáárom heb ik een nieuw modem gekocht.
Hmm, dat heb ik dan dus anders begrepen. Misschien dan wel een nuttige tip: je controleert of die port-forward gelukt is door een pc buiten het netwerk? Zo nee, dan zou ik dat eerst eens doen. De Speedtouch kan niet forwarden als het verzoek uit het eigen subnet komt. Ik weet niet of die USR dat wel kan overigens.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had een collega met hetzelfde probleem ....
schijnt dat je er gewoon een firmware upgrade op kan gooien met uitgebreide feautuers

Iperf

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LauPro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:37:
Ik zou hem dus even in bridge modes moeten zetten. Dit heb ik ook liever, alleen daar geeft KPN geen support op voor zover ik heb begrepen (ook bij die Speedtouch).
kpn houd zich vaak stil, maar speedtouch support niet. Vergeet ook niet een firmware upgrade te doen.

www.speedtouch.nl

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Ik heb dit ook HEEL lang gezocht.. probleem is bij deze apparaten dat 30 forwardingen MAX is. Houd daar rekening mee.. dit staat vrijwel nergens beschreven maar ik vond het laatst ergens op een site. Heb m thuis ergens.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Zojuist weer even aan het proberen geweest. Via telnet iptables helemaal geflushed, en handmatig regels toegevoegd die zouden moeten werken (ppp42 is mijn adsl-interface, 1.10 mijn router):
code:
1
2
3
4
iptables -F
iptables -t nat -F
iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp42 -j MASQUERADE
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 22 -i ppp42 -j DNAT --to 192.168.1.10
Maar alsnog blijven alle poorten echt potdicht vanaf buiten gezien :'( . In de router heb ik de firewall al uit gezet maar dat heeft geen effect. Dit was hetzelfde als met die Speedtouch. Wanneer ik PPP-IP-extension aan vink heb ik overigens geen internetverbinding meer, zonder wel :? .

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ff een kick.

Ik heb andere firmware erop gezet maar nog geen resultaat, iemand misschien nog een idee :? .

Verwijderd

heb je de poorten ook in de firewall open gezet ?
dat gebeurd normaal gesproken niet automatisch als je een forward instelt

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb alles open gezet. En zoals ik met het stukje code aangaf heb ik via telnet de firewall handmatig bewerkt. Inmiddels al contact gezocht met U.S. Robotics, nog geen antwoord gehad. Ik zal van de week nog wel het modem in zijn geheel resetten met weer nieuwe firmware, maar ik vind het een uiterst rare situatie.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
8)7 Ok :X

Wat was er aan de hand: een tijdje terug heeft een ander bedrijf gebruik gemaakt van onze verbinding. Hierbij is blijkbaar een HTTP-proxy open op internet komen te staan via onze verbinding. Daar is toen de abuse-afdeling van XS4ALL ingelicht die vervolgens (jawel) al het inkomende verkeer naar onze verbinding die niet van ons af komt heeft afgesloten. Inmiddels is deze blokkade er af gehaald. Maar het lag dus toch niet aan mijn netwerk in deze :Y) .

• Tropos
  • Niet online
Tjonge, dat is de eerste keer dat ik van zo'n selectieve blokkade hoor. Hoe ben je daar nu uiteindelijk achter gekomen?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Nou ik heb gewoon XS4All gebeld omdat ik nadat ik het Speedtouch modem er aan hing NOG GEEn poorten open kon zetten. Dus toen even op hoge poten XS4All gebeld en die vertelde me dat er een abuse-probleem was. Beetje knullig dat ze niet de eerste keer zeiden dat er een abuse probleem is.

[ Voor 16% gewijzigd door LauPro op 29-04-2005 11:07 ]

Pagina: 1