Al een ruime tijd hebben we ADSL verbinding van XS4ALL. Toen de lijn werd opgeleverd kregen we een SpeedTouch 510 modem. DIt heeft een aantal problemen met zich meegebracht. Een paar maanden terug is namelijk dit modem zodanig gecrasht dat ik hem toen volledig moest resetten om hem weer aan de praat te krijgen. Vastlopen was wel vaker voorkomen, maar zo extreem niet. Het modem staat verder in een airco gekoelde ruimte waar de temperatuur absoluut niet te hoog is, verder zit er ook een UPS tussen dus dat zou geen problemen moeten opgeleveren. Ik heb toen een firmware al geüpgrade en dan ging het weer een aantal maanden goed, maar dan opeens weer een vastloper etc.
Na die crash kon ik echter geen porten meer forwarden (ook niet met DMZ). Ik schreef dit toen op af op het brakke modem.
Anyway, paar weken terug gebeurde het weer dus ik was het zat. Omdat we toevallig voor een ander project ook een ADSL modem nodig had heb ik inmiddels heb ik een ander modem aangeschaft (U.S. Robotics USR999105). De reden voor dit modem waren de mogelijkheden en voor zover ik in de ervaringen heb gelezen staat dat modem zeker in voor kwaliteit.
Modem dus gisteren aangesloten, ging allemaal perfect ben er erg content mee. Echter nu probeer ik weer poorten te forwarden maar gaat dit ook niet
. Van buitenaf blijven deze gewoon potdicht staan.
Dus ik contact op genomen met XS4ALL en die beweren dat het aan ons ligt. Nu heb ik dus al 2 modems geprobeerd welke niet werken. Ik zou even een derde modem kunnen proberen maar ik ben vrij zeker van de zaak.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik gebruik overigens PPPoA.
Na die crash kon ik echter geen porten meer forwarden (ook niet met DMZ). Ik schreef dit toen op af op het brakke modem.
Anyway, paar weken terug gebeurde het weer dus ik was het zat. Omdat we toevallig voor een ander project ook een ADSL modem nodig had heb ik inmiddels heb ik een ander modem aangeschaft (U.S. Robotics USR999105). De reden voor dit modem waren de mogelijkheden en voor zover ik in de ervaringen heb gelezen staat dat modem zeker in voor kwaliteit.
Modem dus gisteren aangesloten, ging allemaal perfect ben er erg content mee. Echter nu probeer ik weer poorten te forwarden maar gaat dit ook niet
Dus ik contact op genomen met XS4ALL en die beweren dat het aan ons ligt. Nu heb ik dus al 2 modems geprobeerd welke niet werken. Ik zou even een derde modem kunnen proberen maar ik ben vrij zeker van de zaak.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik gebruik overigens PPPoA.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!