Toon posts:

[ST510] Upload van 0 bij Bittorrent?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende uitdaging:

Ik heb sinds 1 maart ADSL bij KPN (Direct ADSL). Hier heb ik een ethernet modem bijgekregen (Alcatel Speedtouch 510). Alles werkt perfect, behalve Bittorrent; ik heb een upload van 0 kb/s !

Ik heb de volgende configuatie:
- Windows XP SP 2 NL
- Windows Firewall aan
- geen extra router (modem rechstreeks aan pc gekoppeld)

Ik heb al flink gezocht op het forum en heb overal hints & tips gevonden over port forwading (poort 8661 t/m 8669 openzetten), firewall uitschakelen (softwarematige en hardwarematige), bridging, spoofing etc etc maar niets lijkt te helpen.

Als ik het modem terugzet naar de fabrieksinstellingen (geen default server, geen portforwarding, niets!) en m'n gebruikersnaam/wachtwoord invul, kan ik downloaden met Bittorrent, maar het gaat maar met max. 5 kb/s omdat (denk ik) ik een upload heb van 0 kb/s.

Het vreemde is nu:
Mijn pa heeft precies dezelfde configuratie (windows XP SP 2 NL, firewall aan, speedtouch 510, zonder router) en als ik zijn modem vervang door het mijne (met fabrieksinstellingen) werkt alles perfect. Een uploadsnelheid van 20 kb/s (zo ingesteld) en een download tot 100 kb/s !

Waar kan het nog aan liggen???? Help help help.

Iemand een idee?

Verwijderd

Firewall? Poorten mappen? Lees Het Grote Poortmappingsverhaal eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet eigenlijk. Heb mijn eigen modem (met fabrieksinstellingen) bij m'n pa geprobeerd en daar werkt het wel direct!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je die SP2 hack van de half open connecties al geprobeerd? Dat wil nog wel eens schelen namelijk. En staat je poort in BT wel goed ingesteld? Je kunt nog zoveel poorten in de 86xx range openzetten, maar als je tegen BT zegt dat ie op zeg poort 69xx moet connecten dan gaat dat niet opschieten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:55
ander zet je poort 1 tot 64999 open weet je zeker dat het doorkomt :)

hoe dan ook :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor je reacties...

Heb je die SP2 hack van de half open connecties al geprobeerd
Welke hack hebben we het hier over? Is daar een crack voor te downloaden?

En staat je poort in BT wel goed ingesteld
Ja die staat goed ingesteld. Heb alles tiendubbel gechecked...

ander zet je poort 1 tot 64999 open weet je zeker dat het doorkomt
Hoe kan ik die allemaal openzetten dan? Is hier een programma voor om dit automatisch te doen?

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 18:41

CaDje

Framedrops for life

ik gebruik azureus voor bit torrent. Deze opent automatisch een poort (Upnp). Je kunt ook handmatig een poort door laten sturen. (6881 is dat dacht ik voor azzureus) Verder kun je dan in azzureus testen of je NAT instellingen werken.

Verder kun je nog de poort scannen: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Dan kun je kijken of de poort ook echt open is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ook BitCornet geprobeerd. Deze ondersteunt ook Upnp, maar ook hier een upload van 0 kb/s! Iemand nog iedeeen?

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 20:23
Probeer eens ABC Yet Another Bittorrent Client :P

is wel fijn programma.

ik zit met het probleem dat als ik wil gamen op m'n laptop (via draadloos router) dan zegt ie:

"connection interrupted" en kan ik niets meer :'(

Meer mensen met dit probleem of tips?

Ik ben een n00b kwa routers :r

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

probeer eens een andere bittorent client

hier is wel wat info te vinden.

[rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 2][/rml]//1112816602

en probeer eesn uit te vinden of de poort nu goed open staat, of dat er een ander probleem is. (in het grote portmappings verhaal staan test sites?

Check ook effe je windows event log (file -> run -> "eventvwr") op sp2 tcp/ip medlingen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gevonden waar het aan lag: een brak netwerkkaartje. Netwerkkaartje vervangen door een USB Sitecom stickie en alles werkt perfect!
Pagina: 1