[XP] Vervanging voor ICS?

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 00:43
Aloha nog een keer,

ik ben me eigenlijk aant afvragen of er andere vervangers zijn voor Internet Connection Sharing in XP?
Deze werkt namelijk bij mij NIET fatsoenlijk :(

Het probleem is als volgt... als ik met ICS via een cliënt op inet wil, dan komt ie niet erop!
Ik kan perfect pingen naar een website, echter als ik naar de website ga via de browser, dan staat er telkens "bezig met laden van <<adres van website>>".
Websites welke je meteen doorlinken naar een andere website (oa. hotmail.com welke door gaat naar login.passport.net/blablabla) worden perfect doorgelinkt, echter bij de daadwerkelijke pagina blijft hij weer hangen als het aankomt op het laden ervan :/
Ik heb hierbij GEEN firewall draaien, dus daar kan al niets door worden geblokkeerd.

Heb het nu tijdelijk opgelost door CCProxy te installeren, en deze op de clients als proxy server te gebruiken. HTTP, FTP, Gopher, Socks, Telnet, alles wordt hierbij prima ondersteund, dat is het probleem niet. Heb zelfs port forwarding aangezet voor enkele poorten welke door java chatboxxen gebruikt worden. En voor zover werkt nog alles op de cliënts.

Nu wilde ik echter een stapje verder gaan, en een pakket gebruiken wat nog meer functionaliteiten biedt dan CCProxy. Ik wilde eens WinRoute Firewall 6 proberen. Deze vind ik echter compleet ondoorzichtig! Ik kwam zelf na 3x booten wel weer op inet nadat de wizard alles had ingesteld, wat dus wel goed is.

Echter de clients in het netwerk krijgen geen IP adres meer toegewezen, zelfs niet als ik DHCP op enabled zet in WinRoute! Hierdoor komt dus ook geen enkele client op internet.
Ik heb ook al geprobeerd een static IP adres te pakken in dezelfde range als dat wat de server heeft (server heeft 192.168.0.1, en client .0.2) met als gateway en dns adres dat van de server (WinRoute heeft nl. een ingebouwde DNS forward service).
Ik heb reeds in de helpfile van WinRoute gekeken, maar hier word ik ook niet veel wijzer van.

Mijn vraag aan jullie is dus of er betere software beschikbaar is om van mijn desktop dus tevens een volwaardige router te maken? En nee, ik wil (nog) niet overstappen op Linux, want ik ben nog een complete n00b hiermee :P Wil dit eerst eens proberen op een losse pc, anders gaat m'n broertje de hele week lopen klagen dat z'n internet het niet doet. En een router is momenteel ook out of the picture, want als het een beetje meezit wil ik een laptop aanschaffen met Wireless, en dan koop ik me dan liever meteen een Wireless Access Point met ingebouwde Router ipv nu een losse router, en dan strax dat wireless access point erbij. Want 2 routers is een beetje overbodig ;)

Sorry voor het lange verhaal, maar ik kon het niet korter veel duidelijker maken.

Wanna play?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Goede startpost....als je de faq had gelezen:

Hoe deel ik Internet ?
#
Windows (vanaf een Pentium met minimaal 16 MB ram).
- Wingate
- Winroute
- Sygate
- Met behulp van Internet Connection Sharing (geleverd met Win98 2e Editie, WinME, Win2k en WinXP)
- Overzicht van routing programma's
behalve winroute zijn er dus nog opties.

Maar je echte probleem klinkt of er iets rot is in je netwerk. Ik denk aan de aloude kabels. maar daarvoor geef je net weer niet genoeg info.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• F-Tim
Hmbl, ik heb een tijdje terug in de FAQ rondgebladerd, en kon toen alleen iets over Windows 98 internet verbinding delen vinden, raar. Daarom had ik er nu ook niet in rondgeneusd. Mijn excuses daarvoor!

Wat betreft de hardware... dat lijkt me vrij stug:
1.) Omdat het systeem wel werkt als ik CCProxy geinstalleerd heb op de server. En andere software kan geen hardware probleem elimineren.
2.) Bij een clean install komt de client perfect en prima op internet.. echter als ik dan een aantal programma's installeer werkt dit niet meer zo perfect!

Voorbeeld bij punt 2 is Tune Up Utilities; zodra ik deze op de server installeer, en alles optimaliseer zoals Tune Up dat aangeeft, dan werkt niets meer wat met msn te maken heeft. Messenger, hotmail.com, msn.com, passport.net. Echter alleen op de clients, de server zelf kan dan nog prima gebruik maken van internet en alle msn functionaliteiten!

Het lijkt mij dus meer een softwarematig probleem, maar welke specifieke software, of welke combinatie hiervoor verantwoordelijk is mag joost weten. Ik weet bv dat Norton Ghost en Kaspersky Anti Virus niet goed samen werken, en daardoor bij het afsluiten van windows een foutmelding geven over een bepaalde NIC driver! Aan de foutmeldingen die windows geeft heb ik dus ook weinig. De oplossing stond ook alleen maar op een frans forum, dus dat "probleem" is per toeval opgelost.

Bovendien draai ik geen exotische software ofzo, hieronder een lijst van alle software wat momenteel hier draait:
  • Mozilla Firefox, Incredimail, Alcohol 120%, Nero 6, FTDv3, Grab-It, Newsleecher, Kaspersky Anti Virus Personal, Sygate Personal Firewall, Ad-Aware, TuneUp Utilities, Delphi 7, Paint Shop Pro, QuickTime, RealVNC, Total Commander, Winamp, Acrobat Reader 7, MS Office + Frontpage, Xvid + DivX codec, Windows Media Player 10
Indien deze lijst hier niet gepost mag worden ivm reclame ofzo, dan haal ik em wel weg. Alles is freeware, trailversie of onder een studentenlicentie, dus het kan ook niet aan cracks, of iets in die trand liggen.

Overigens draai ik het hele systeem op XP Professional inclusief SP2 en alle updates. Ad Aware geeft aan dat er geen spyware op het systeem is, en volgens Kaspersky is ook alles virusvrij.
Het is nu dus echt een zoektocht naar waar het probleem wél ligt.

De hardware zelf is als volgt:
Internet komt binnen op de onboard 3COM GigaBit NIC
Thuisnetwerk loopt over een Winbond BNC/UTP Combokaart, met een 10Mbit BNC kabel (ja, tis ouderwets, maar m'n broertje wil niet meebetalen aan een upgrade, en mijn pc is server dus die loopt al via UTP }) )

Ik ga in ieder geval eens ff WinGate proberen, kijken of dat wél wat sneller en duidelijker werkt, maar dat kan helaas pas vrijdag. Zucht.
Overigens is van SyGate geen product meer beschikbaar dat als router optreedt.

Wanna play?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
F-Tim schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:58:
En een router is momenteel ook out of the picture, want als het een beetje meezit wil ik een laptop aanschaffen met Wireless, en dan koop ik me dan liever meteen een Wireless Access Point met ingebouwde Router ipv nu een losse router, en dan strax dat wireless access point erbij. Want 2 routers is een beetje overbodig ;)
Veel Wireless routers werken ook prima als router zonder het draadloze gedeelte te gebruiken, bijvoorbeeld de Linksys WRT54G(S). Ben je gelijk van je probleem af ;)

• F-Tim
Ja, maar stel dat die laptop pas over een jaar zou komen, en er zijn dan al nieuwere WiFi standaarden uit, dan zit ik met een verouderde router ;) Dat is ook de hoofdreden dat ik een laptop en Wireless Access Point samen koop.

Ik heb vandaag overigens WinGate geprobeerd, maar ook dat baat niet :( Ik kon deze niet starten omdat deze middels GateKeeper wil inloggen op m'n pc, echter krijg ik dan telkens de melding dat het wachtwoord niet klopt. Vul ik een wachtwoord in dat echt niet klopt, dan staat er, kan geen verbinding maken met de server... terwijl dat toch gewoon localhost is :/ Als gevolg kan ik WinGate dus niet configureren, en dus ook niet als Routersoftware laten draaien...

Heb trouwens ICS opnieuw uit en aangezet, en ook dat maakt niets uit voor de client. Een ping en tracert gaan perfect, maar als ik een pagina benader dan kan die de pagina niet laden, echt vervelend!

Edit:
Hmmzzz, die LinkSys Wireless router is niet echt bijster duur zie ik nou... Net zoals een ASUS WL500G. Allebei rond de 65€, had gedacht dat die krengen allemaal 150+€ zouden kosten! Dan valt de prijs toch alweer mee ;) Overigens kan ik het volgende niet in de manual vinden van zowel die LinkSys, als de Asus, maar kun je hier ook een prioriteit aan een pc geven? Of delen ze altijd 50/50?

[ Voor 19% gewijzigd door F-Tim op 06-04-2005 11:57 . Reden: Wireless Router stukkie ]

Wanna play?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het probleem is als volgt... als ik met ICS via een cliënt op inet wil, dan komt ie niet erop!
Ik kan perfect pingen naar een website, echter als ik naar de website ga via de browser, dan staat er telkens "bezig met laden van <<adres van website>>".
Websites welke je meteen doorlinken naar een andere website (oa. hotmail.com welke door gaat naar login.passport.net/blablabla) worden perfect doorgelinkt, echter bij de daadwerkelijke pagina blijft hij weer hangen als het aankomt op het laden ervan
Ik heb hierbij GEEN firewall draaien, dus daar kan al niets door worden geblokkeerd.
Check eens je internet settings in het algemeen en binnen je afzonderlijke apps zoals IE. Ik heb het idee dat je proxies hebt ingesteld en dat moet natuurlijk niet. IP van de ISC machine moet de router zijn (invullen bij TCP/IP settings) maar er moet nergens een proxy server worden gebruikt.

(en alle andere paketten zoals ccproxy er weer even afhalen voordat je dit probeert)

[ Voor 59% gewijzigd door SvMp op 06-04-2005 12:00 ]

• F-Tim
@svdmeer:
ik heb idd met CCProxy nu op de clients in elke app idd een proxy moeten instellen. Als ik echter het gebruik van een proxy uitzet op de clients, en dus "direct" op inet kan zoals ik dat ook met m'n server doe dán krijg ik juist die foutmelding. Ik heb echter een workaround gevonden middels CCProxy en deze dan wel als proxy in te stellen op clients. En zonder proxy ingesteld op de client, en ook zonder CCProxy op de server werkt het juist niet.

Wanna play?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat voor modem heb je ?? Je zou als je een Ethernet dingetje hebt FreeSCO kunnen proberen. Is weliswaar Linux maar dan zo simpel dat als je er een beetje mee gaat prutsen je het heel snel up and running hebt denk ik :)

Verder zou je is kunnen proberen ergens WinRoute 4 of 5 vandaan te toveren, IMHO veel duidelijker dan de huidige.

En tja... eigenlijk is een All-In-One het beste natuurlijk...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• F-Tim
Ik heb nog een COM21 modem, gewoon zo'n standaard ding wat ik van @home gekregen heb toendertijd.

Ik zal dan in ieder geval eens de oude WinRoutes proberen, kijken wat die me brengen ;) Ik hoop dan op wat meer!

Wanna play?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:46
Check deze versie van winroute maar eens idd:

http://www.zoom.idg.pl/ft..._838/kerio-wrl-425-en.exe

http://blog.bjornhouben.com

• F-Tim
Bedankt Punisher, ik ga hem nu ff proberen, zet dadelijk de resultaten hier neer!
En dan zet ik in de tussentijd nu eerst ff CCProxy en ICS uit ;)

Mag ik trouwens wel vragen waarom je de Lite aanbeveelt? Heeft deze niet minder functies i.t.t de Pro?

Wanna play?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

F-Tim schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:58:
Ik wilde eens WinRoute Firewall 6 proberen. Deze vind ik echter compleet ondoorzichtig!
Zou dit de reden zijn om de lite eens te proberen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• F-Tim
Ja, maar dit was een oudere versie, welke toch al veel overzichtelijker was?
Daarom juist deze vraag ;)

Overigens maakt het geen biet uit, want het installeren van WinRoute Lite (van Punisher007) geeft me een mooie BSOD :/

Ipv het Welkom scherm van windows krijg ik dan een BSOD met de volgende fout: BAD_POOL_CALLER en Foutnummer: 0x000000C2

[ Voor 3% gewijzigd door F-Tim op 07-04-2005 11:33 ]

Wanna play?

• nero355

nero355

Hmm........ als je het heel lief vraagt probeer ik wel een oude WinRoute te vinden uit de 4.x serie :D

/EDIT :
F-Tim schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:28:
* F-Tim gaat op de knieën voor nero355 en vraagt heel lief of die ff wilt zoeken O-)
Hehe .... ben al aan het zoeken hoor .... ik EDIT mijn post wel als ik het ergens heb geupload ;)

[ Voor 61% gewijzigd door nero355 op 07-04-2005 15:44 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• F-Tim
* F-Tim gaat op de knieën voor nero355 en vraagt heel lief of die ff wilt zoeken O-)

[ Voor 9% gewijzigd door F-Tim op 07-04-2005 15:29 ]

Wanna play?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Check eerst maar eens of Sygate Personal Firewall wel goed samengaat met ICS, veel personal firewalls doen dat namelijk NIET. Check ook op dat punt de logging eens zou ik zeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:35:
Check eerst maar eens of Sygate Personal Firewall wel goed samengaat met ICS, veel personal firewalls doen dat namelijk NIET. Check ook op dat punt de logging eens zou ik zeggen.
F-Tim schreef op woensdag 06 april 2005 @ 01:12:
Overigens is van SyGate geen product meer beschikbaar dat als router optreedt.
:?

verder heb je wel gelijk met je opmerking, al snap ik niet waarom je hem maakt:
http://www.sygate.com/sup...tes/ssd_sms/SPFFAQ010.htm
Sygate® began offering ICS support with Sygate® Personal Firewall 4.1. However, ICS will only function with Windows 98se on an Ethernet connection. It will not work with Windows ME or 2000. Earlier versions of Sygate® Personal Firewall do not support ICS.

• nero355

nero355

YAY!!! Gevonden :)

WinRoute 4.1 Engels
WinRoute 4.1 PDF
WinRoute 4.1 Nederlands

Overigens erg handig dat ik hem zocht : Veel oude zooi wegegooid die ik niet meer nodig heb :+

/EDIT :
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:49:
Besteed € 30 aan een simple breedbandrouter . . . . . .
:/ Lees het Topic ........

[ Voor 23% gewijzigd door nero355 op 09-04-2005 19:02 ]

Verwijderd

Besteed € 30 aan een simple breedbandrouter . . . . . .

• F-Tim
@nero355
Ik zie je linkjes staan... kan alleen nix downloaden :P
Krijg telkens een 404 error ;)

Ik probeer het later vandaag nog eens, en dan kijk ik eens of ik ze wel binnen krijg ;)
Maar toch alvast Muchos Gracias!

Overigens vind ik dat van de firewall best een goede vraag ;) Echter heb ik de fouten ook als de firewall uitstaat, dus kan ik die helemaal uitsluiten.

En het routerprogramma van SyGate is niet meer beschikbaar ;) De firewall uiteraard wel :P

Wanna play?

• nero355

nero355

F-Tim schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:10:
@nero355
Ik zie je linkjes staan... kan alleen nix downloaden :P
Krijg telkens een 404 error ;)

Ik probeer het later vandaag nog eens, en dan kijk ik eens of ik ze wel binnen krijg ;)
Maar toch alvast Muchos Gracias!
Geen dank, maar hier doen ze het inderdaad ook niet en gisteren deden ze het nog wel .... soms knalt ook die Server eruit @ SpyMac ..... nou ja als je AIM/MSN of ergens een leuk IRC kanaal hebt mag je me wel toevoegen enz. :)

/EDIT : YUP! Ligt aan Server, via FTP staat alles er nog namelijk !!!

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 11-04-2005 14:54 ]

Pagina: 1