Toon posts:

[XP] Na installatie webcam plotseling LAN verbinding erbij?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vanmiddag heb ik me maar eens een webcam aangeschaft. Toen ik dat ding installeerde kreeg ik ineens een 'lan verbinding 2' bij mijn netwerk.
Dit is enorm klote want je kan hem niet uitschakelen omdat ie zogenaamd gebruikt word en deleten kan vanwege datzelfde ook niet!!
Als omschrijving staat er onder: "Microsoft TV/Video Connection". Begrijp hier niks van, maar het is wel super irri omdat ik nu 'een ander ip adres' heb.
Wanneer ik naar cmd ga en dan ipconfig uitvoer zie ik:

Lan-verbinding:

blaat... goede ip adres enz

Lan-verbinding 2:
Autoconfiguratie ip adres 4.0.1.0
subnetmasker 255.255.255.255
standaardgateway is leeg(staat nniks)

Heb een conceptronic fun cam (19 euro)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; erg vaag. Hoe wordt je webcam aangesloten (USB/FireWire)? Kan het zijn dat men drivers misbruikt; zoals je telefoon vaak als modem terugkomt? :) Verder meer iets voor WOS; welk OS gebruik je trouwens? Dan pas ik je topictitel nog even aan :)

"Lan Verbinding 2 na installatie webcam" > Na installatie webcam plotseling LAN verbinding erbij? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
Je orginele verbinding veranderd iig niet. Je hebt dus steeds hetzelfde IP als voorheen.

Blijkbaar gebruikt je cam zo'n "LAN-verbinding" om te comuniceren met je PC. Haal je cam er weer af en de LAN verbinding 2 zal ook weer weg zijn. Als je het op een ander manier wilt zul je andere drivers moeten gebruiken. Ik denk trouwens dat het niet de drivers zelf zijn maar waarschijnlijk een andere tool die erbij zat.

• Xander
  • Nu online
Ik moet toegeven dat het een beetje een rare manier van communiceren is voor een webcam imo ja... Maar je hebt er geen last van zolang je Lan Verbinding 1 ook nog blijft bestaan en goed geconfigureerd is, ik zou me er niet te druk over maken. Wegkrijgen gaat je denk ik niet lukken tenzij je een andere webcam koopt die een andere communicatiemanier heeft...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd zo dat hij pas tevoorschijn komt als hij gestart word via bijv msn messenger of zo.
Maar het is wel rete verrot omdat hij bij bijv online games niet meer kan joinen omdat ie dat andere ip adresje gebruikt.. Niks aan te doen dus :(?

En ja via usb!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 19:57 ]

• bartvl
  • Laatst online: 10:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is het niet zo'n camera die je vanaf internet kan aanspreken??? Dus dat het een verbindingsbrug is ofzow?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:57:
Is het niet zo'n camera die je vanaf internet kan aanspreken??? Dus dat het een verbindingsbrug is ofzow?
Geen idee

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:57:
Het is idd zo dat hij pas tevoorschijn komt als hij gestart word via bijv msn messenger of zo.
Maar het is wel rete verrot omdat hij bij bijv online games niet meer kan joinen omdat ie dat andere ip adresje gebruikt.. Niks aan te doen dus :(?

En ja via usb!
tja, je moet dat anders zien - voor die 19,- euro heb je nu wel "toegevoegde" waarde gekregen O-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gaat het over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:34
WinXP, heb dat ook wel eens gehad, die 2de netwerkverbinding.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP it is in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04 21:04
Ik heb het ook een keer gehad met mijn webcam. Ik heb een Logitech Quickcam Pro4000. Opeens stond er ook die verbinding bij. Volgens mij kwam dat, omdat ik de usb stekker in een andere aansluiting had gestopt.

Volgens mij is het vanzelf overgegaan na een reboot. Het is een tijdelijke aanpassing van Windows. Ik zou zeggen haal de camera uit de usb aansluiting, verwijder de cam software en reboot de PC. Vervolgens de camera opnieuw installeren.

Ik heb het sindsdien niet meer gezien.

Emos

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zo werkt mijn Logitech Zoom! ook en alle andere WebCam's ook B)

Ik denk dat je ook de Driver Service kan killen nadat je hem uit je USB poort heb geplugd, not sure.

Die van mij heb ik trouwens als cadeau gekregen en eigenlijk si dat ding alleen een versier dingetje op mijn Monitor :+ Doe er echt niks mee... LOL

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 06-04-2005 13:19 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha... lelijke mensen willen ze ook niet zien ;) grapje..

Maar ik deinstalleer hem wel ff _/-\o_
Pagina: 1