Radeon 9600 boot niet op Aopen AX3sp

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hi everybody!

Ik heb voor mijn htpc afgelopen week een Sapphire Radeon 9600 besteld, dit na het bestuderen van de gebruiksaanwijzing van het moederbord, natuurlijk de FAQ's op tweakers en de specificaties van de grafische kaart...
Tot mijn grote vreugde werd de kaart vandaag gebracht... Maar booten ho maar...
De kaart zou 4x/8x en universal aan moeten kunnen
Het moederbord 2x/4x en universal... Maar ik krijg helemaal niks...

Heb nog geprobeerd het bios te upgraden, maar zonder resultaat...

Iemand enig idee of dit klopt...? In theorie niet, maar misschien zijn er meer mensen met dezelfde ervaring...

In dat geval aardig wat geld weggegooid :X

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
Een niet bootend systeem met een nieuwe videokaart kan duiden op:
1. Een te zwakke voeding die dankzij de nieuwe kaart niet genoeg vermogen kan leveren en de pc dienst weigert.
2. Een videokaart die stuk is bij aankomst (DOA).

Omschrijf je systeem eens wat gedetallieerder (welke videokaart gebruikt voorheen, welk moederbord, vermogen van de voeding e.d.)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Wat gaat er precies fout? Ziet het beeld er niet goed uit? Zie je niets? Wel monitor uit standby? Piepjes?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Controleer ff of de elco's op je bord in orde zijn. De AX3S(P/P-Pro/U enz.) hebben namelijk Lelon elco's aan boord die na verloop van tijd het loodje leggen. Zo uit m'n hoofd zitten er op de AX3SP ca. 12 die je moet vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door koraks op 05-04-2005 18:31 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
De elco's heb ik vorige week allemaal vervangen... Dus neem aan dat dat het probleem niet meer is, is helemaal goed gegaan... Maar evengoed bedankt voor de tip...

Monitor gaat niet uit standby... Met de laatste bios versie geeft ie wel enkele piepjes...

Hiervoor zat er een Nvidia Vanta in, 16mb kaartje, en daarmee doet ie het, nogsteeds, perfect...
Zit een 800mhz processor op, 256mb ram, en ik heb hem ook al proberen te booten zonder harde schijven en cd-rom drives...
Zit een 235 watt fortron voeding in... Zou genoeg moeten zijn naar mijn idee... Zo veel hardware zit er verder niet in...

Verwijderd

235W lijkt me wat matig, maar dan zou hij toch wel net door de BIOS moeten komen denk ik en niet helemaal niets doen. Om de voeding toch een beetje uit te sluiten kun je even hd, cd-rom en andere hardware die je even niet nodig hebt loskoppelen. Als hij dan wel beeld geeft zal er toch iets met de voeding zijn.
Weet je zeker dat je hem goed in het AGP-slot hebt geduwd? Zijn ook eventuele extra voedingsaansluitingen goed aangesloten op de videokaart? Kun je de kaart in een andere pc testen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, opzich is het volgens mij een goede voeding... En opzich wel goed genoeg om in iedergeval alleen de processor, het moederbord en de grafische kaart door te booten...

De kaart heb ik goed in het slot geduwd, en heb hem ook in een andere computer getest, en daar doet ie het prima...

Heb het even geprobeerd... Ook met een zwaardere voeding... Ik krijg een lange en twee korte piepjes... Wat wijst op een video error...
Het ziet er slecht uit... ;(

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 05-04-2005 23:12 ]

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Heb jij die DR. Voice aan staan? meestal zegt deze wel wat een probleem kan voorzaken..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Euh, volgens mij is dat een feature die alleen op de ax3sp pro aanwezig is... En ik heb de non-pro...

• IceClub
oke dacht je een Pro had, Je hebt het over universal weet je toevallig ook of de moederbord en agp wel AGP 3.0 zijn?

Wat ik zelf denk kan het mis hebben is dat je moederbord AGP2.0 is en je videokaart AGP3.0

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, dat universal heb ik van het plaatje in de faq...
AGP2.0 of 3.0 heb ik niet terug kunnen vinden in de specificaties van het moederbord... Heb wel gevonden dat een ti4600 in iedergeval werkt op het bord... En das op papier dezelfde agp standaard...
Maar zou het sowieso niet zo moeten zijn dat die agp standaarden backwards compatible zijn?
In de specificaties van de kaart staat 4x or 8x agp bus... Dus dat zou nog binnen de specificaties van de 2.0 standaard moeten liggen, lijkt mij...

• IceClub
ik heb zelf al eens gedonder gehad met een agp kaart die in een Dell zat dacht deze even snel in me eigen pc tezetten maar dit mooi niet op die kaart was agp2.0 en moederbord agp3.0 terwijl er maar 2 jaar verschil zat tussen die 2

heb zelf zitten rondneuzen bij aopen maar ik kan geen test reports vinden van de AX3S wel van die pro gevallen

Bij Extremetech hebben ze het over INTEL 815E deze chipset heb jij ook op je moederbord zitten daar hebben ze het over dat deze AGP2.0 is

[ Voor 26% gewijzigd door IceClub op 06-04-2005 00:18 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, daar had ik niet zozeer naar gekeken, maar wel naar dit soort dingen uit de faq en van andere sites:

"Normaal gesproken zijn AGP 3.0 (8x) kaarten backwards compatible met AGP 2.0 (4x) sloten."
en de verschillende plaatjes...

Heb op de doos ook nog gevonden:

compatible with agp4x(1,5v), 8x(0,8v) or universal agp3.0 bus configuration (4x/8x)

Had toch echt m'n best gedaan om wat research te doen...
begin een beetje verdrietig te worden...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die 9600 MOET op een AGP 4x bord werken !!! Hij deed het ook in mijn oude KT333 die ook maar AGP 4x was en mijn 9600 Pro is toch echt 8x AGP :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Jah, dat zou je denken jah... Maar mooi niks hier... :X

Heb het nog even getest met mijn Asus 8460Ultra... En die doet het wel... Mooi klote :'(

[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 06-04-2005 13:37 ]

• IceClub
Tja dan weet ik het ook niet meer :/

Oja, heb je trouwens nog andere agp kaart in de AX3S geprobeerd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Yepz... Verschillende... Mijn Asus 8460 zoals gezegd, een Ati rage 16mb, een matrox... Ik geef het op... Op zoek naar een nieuw moederbordje... Beetje jammer, want dit was een prima systeempje verder...

Verwijderd

Heb je eigenlijk al geprobeerd na een BIOS reset?

En wat betreft een nieuw mobo, ik weet niet wat je van plan bent maar als je een ATI9600 hebt om wat lekkere games te gaan spelen, dan zit je 800MHz proc en 256 geheugen denk ik wel wat in de weg. Als het budget niet zo hoog is zou ik dan eerder voor een ietsje mindere videokaart gaan, anders een nieuw mobo, proc en ietsje extra geheugen (maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je gaat doen, alleen zie ik in je topicstart htpc staan en video opnemen etc vraagt nogal wat processorkracht en geheugen vandaar even mijn offtopic reactie).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken... Maar mijn htpc was vooral bedoeld voor het afspelen van mp3's en eventueel divx... Dus dat zal wel gaan... Opnemen is niet aan de orde, aangezien er al een harde schijf in mijn televisie zit...
Games is sowieso niet aan de orde, en MCE loopt verder prima.

offtopic:

Heb nu een aanbod voor een
AMD Athlon XP 2100+
512MB ddr/pc2700 kingston
Abit NF7 nForce 2

voor 125 euro... goede prijs?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 06-04-2005 19:27 ]

Verwijderd

AMD Sempron 2200+ Tray Skt A 333Mhz FSB.L1 256KB > 45,00
Asus A7V600-X > 44,00 (kan goedkoper door bijv Asrock te nemen, moet kunnen als je niet gaat overclocken etc)
Twinmos 512 MB DDR CL 2.5 400 PC 3200 > 47,00
totaal: 136 euro

Als dat lijste van jouw 2dehands spul is vind ik 125 euro persoonlijk nogal wat dan :P

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 ooit gespot @ V&A @ Frontpage :

2500+
512 MB DDR
Plankje erbij

Voor 150 € totaal ..... maar ik denk dat je zelf ook wel een redelijk systeem in elkaar kan knallen voor weinig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1