[TIP] Posters bij AH nu maar € 3,97! (50 x 75 cm)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.047 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Topicstarter
Tijdens het surfen kwam ik net deze aanbieding tegen bij de appie heijn;

50% korting op het afdrukken van posters. Ook de formaten 20x30 en 30x45. Per bestelling komt er nog wel een euro aan vaste verwerkingskosten bij.Nu heb ik nog nooit een poster bij de AH laten afdrukken, dus ik vraag me af wat de kwaliteit is. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik heb zelf twee afdrukken van de AH op 20x30 en één op posterformaat. Ze zien er erg goed uit. De foto's zijn gemaakt met een Nikon D1, deze camera heeft drie megapixels. Voor de poster zijn iets meer pixels aan te bevelen, maar het ziet er verder goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 12:12
Tsja, ik heb 2 foto's van m'n 20d af laten drukken, maar ze waren een stukje donkerder geworden als dat ik ze zelf afdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Deze aanbieding was ook in Oktober 2004, heb toen 5 x 75x50 laten printen. Echt hypergoede kwaliteit.

Mijn muren zijn in ieder geval mooi gevult met wat homemade auto's.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De afdrukmachine "leest" deze informatie en voert aan de hand van deze gegevens automatisch kleurcorrecties uit.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik zit niet op mijn PC de foto's bij te werken om ze vervolgens door de AH weer te laten verneuken natuurlijk ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:09:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik zit niet op mijn PC de foto's bij te werken om ze vervolgens door de AH weer te laten verneuken natuurlijk ;)
Is dat niet te verhelpen als je de EXIF weghaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34
Ik ben nog nooit een ontwikkelservice tegengekomen die mijn foto's afdrukt zoals ik ze zou willen zien... ik ben tot de conclusie gekomen dat kleine saturatie, kleur en helderheidsaanpassingen gewoon nutteloos zijn omdat de ontwikkelservice altijd zijn 'eigen' kijk heeft op mijn foto :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gooien jullie er altijd een USM tegenaan? Ik heb gehoord dat foto's bij het afdrukken altijd een flink stuk softer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou eerst al je bewerkingen in het klein afdrukken en dan kijken wat er mooi uitziet... Heb nogal ervaring bij ah dat het er wat anders uit kan zien dan op comp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Anoniem: 76438 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:56:
[...]
Is dat niet te verhelpen als je de EXIF weghaald?
Wat heeft de EXIF daarmee te maken? Nee, lijkt me niet dat het weghalen van de EXIF iets helpt...

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, exif weghalen helpt, dat meldt AH ook nml. En als je je foto's dan met PS8 bewerkt, waarmee je exif weggehaald wordt, kan dat helpen denk ik. Ze weten dan niet meer welke cam je hebt gebruikt en kunnen niet allerlei "handige" truukjes toepassen om je foto's op te leuken (wat je dus niet wil als je een beetje je foto's bewerkt).

Maar goed, helemaal 100% zoals op je scherm zal het nooit worden, tenzij je je scherm hebt gecalibreerd met de printer waarmee afgedrukt wordt. Dat kun je misschien na 1x printen al doen :)

Ik ga maar 's kijken welke foto's ik op posterformaat wil, 'k heb laatst in de Apenheul wel wat leuke plaatjes geschoten

Afbeeldingslocatie: http://fotos.g5r.net/fotos_g5r/Apenheul/CRW_0646.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://fotos.g5r.net/fotos_g5r/Apenheul/CRW_0611.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.g5r.net/fotos_g5r/Apenheul/CRW_0540.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://fotos.g5r.net/fotos_g5r/Apenheul/CRW_0542.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.g5r.net/fotos_g5r/Apenheul/CRW_0529.thumb.jpg

Die laatste is helaas een klein beetje mislukt omdat het focuspunt niet op z'n ogen is komen te liggen, in hoeverre is dat op posterformaat zichtbaar ivm het feit dat prints per definitie minder onscherp lijken dan foto's op je scherm?

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 05-04-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 17:27
Da's wel heel el cheapo, ook maar 'ns wat af laten drukken :D
Iemand een idee tot wanneer deze actie loopt? Ik kan het zo snel niet vinden..

[ Voor 45% gewijzigd door Xtuv op 05-04-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Tot wanneer is die actie, ik kan op de site niets daarover vinden.

http://www.ah.nl/fotoservice/prijzen_cadeaus.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:10:
Ja, exif weghalen helpt, dat meldt AH ook nml. En als je je foto's dan met PS8 bewerkt, waarmee je exif weggehaald wordt, kan dat helpen denk ik
Hoe haal ik de exif info weg? bij veel van mijn foto's staat er nog info.
(ik heb gecropped en wat met levels gespeeld met ps-cs)

Is het ook mogelijk om dat via een batch te doen? het gaat nl. om 250 foto's

[ Voor 42% gewijzigd door Pinin op 05-04-2005 18:54 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:31
je kunt geloof ik ook op cd-rom inleveren of insturen, lijkt me met 250 foto's een stuk handiger aangezien je per foto moet aangeven op welk formaat je het afgedrukt wilt hebben. ben je nogal ff een tijdje bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
tomleeuw schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:52:
[...]

Hoe haal ik de exif info weg? bij veel van mijn foto's staat er nog info.
(ik heb gecropped en wat met levels gespeeld met ps-cs)

Is het ook mogelijk om dat via een batch te doen? het gaat nl. om 250 foto's
Je kan iedergeval save for web doen alleen hoe in 1 keer op 250 foto's geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ohja, als ik een 3MP foto inlever, wordt dat een beetje wat? 'k Heb wel 's gelezen van mensen die 3MP foto's van een D30 op A1 formaat afdrukken, maar moet je ze dan eerst tot 12MP oprekken ofzo? Er zijn geloof ik ook programma's die met fractals je foto wat minder pixelachtig maken, werkt dat een beetje?

* Grrrrrene heeft 0,0 ervaring met posterafdrukken :o
MicDis schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:57:
[...]

Je kan iedergeval save for web doen alleen hoe in 1 keer op 250 foto's geen idee....
Ik ben niet van plan 250 foto's af te gaan drukken, maar mocht je dat willen, dan wordt het een probleem. Exif editors zijn met google wel te vinden, misschien kunnen die in batch info uit foto's weghalen?

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 05-04-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
@Grrrene, ik ga ook wat van m'n exD30 af drukken op 50x75cm, moet best lukken volgens mij.. door de grotere sensor heeft de D30 veel meer detail dan een compactje met 3 megapixel. Is ongeveer vergelijkbaar met een 5 megapixel compact.
Ik ga wel zelf wat upsizen. Niet naar 300dpi @ 50x75cm hoor.. daar drukken ze waarschijnlijk toch niet op af, maar naar 6 megapixel of wat meer en dan zien we wel voor die paar euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43
posterformaat, zit dat rond de a2 of meer richting a3?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
2A0 = 1,189 x 1,682 mm
A0 = 841 x 1,189 mm
A1 = 594 x 841 mm
A2 = 420 x 594 mm
A3 = 297 x 420 mm
A4 = 210 x 297 mm
A5 = 148 x 210 mm
A6 = 105 x 148 mm
A7 = 74 x 105 mm

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44162 op 05-04-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

sorry enigzins off topic:
maar ik heb met exifer (een shareware-prog) de exif info verwijderd denk ik, maar ik twijfel nog want windows-xp geeft nu deze info nog bij eigenschappen
mijn vraag: is nu alle exif-info dus weg?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/melding.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 05-04-2005 20:17 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Aan deze informatie heeft de printer niks wat kleurcorrecties e.d. betreft dus dat zal wel goedkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Xtuv op 05-04-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:59:
Ohja, als ik een 3MP foto inlever, wordt dat een beetje wat? 'k Heb wel 's gelezen van mensen die 3MP foto's van een D30 op A1 formaat afdrukken, maar moet je ze dan eerst tot 12MP oprekken ofzo? Er zijn geloof ik ook programma's die met fractals je foto wat minder pixelachtig maken, werkt dat een beetje?

* Grrrrrene heeft 0,0 ervaring met posterafdrukken :o
[...]

Ik ben niet van plan 250 foto's af te gaan drukken, maar mocht je dat willen, dan wordt het een probleem. Exif editors zijn met google wel te vinden, misschien kunnen die in batch info uit foto's weghalen?
Ik heb vrij vaak met 3.2 mp (Powershot A70) op 20 * 30 gedrukt en als he mooi weer is worden de foto's erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Anoniem: 44162 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:53:
Tijdens het surfen kwam ik net deze aanbieding tegen bij de appie heijn;

50% korting op het afdrukken van posters. Ook de formaten 20x30 en 30x45. Per bestelling komt er nog wel een euro aan vaste verwerkingskosten bij.Nu heb ik nog nooit een poster bij de AH laten afdrukken, dus ik vraag me af wat de kwaliteit is. Iemand ervaring mee?
en als je nu ook nog eens een joker sticker erop plak... heb je nog meer korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
De Toko waar ik foto's laat printen geeft het uitdrukkelijke advies de foto's op het juiste formaat (welke je geprint wilt hebben) en 300 Dpi aan te leveren voor het beste resultaat zij kunnen dit formaat dan rechtstreeks naar de printer sturen anders moeten ze gaan schalen.
En even voor de duidelijkheid de kwaliteit is top ze corrigeren op mijn verzoek dus ook geen kleuren.
Wel zorgen dat je monitor goed gecalibreerd is (of zo goed als mogelijk).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Misschien handig om de naam van die toko te noemen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Frogmen schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:39:
De Toko waar ik foto's laat printen geeft het uitdrukkelijke advies de foto's op het juiste formaat (welke je geprint wilt hebben) en 300 Dpi aan te leveren voor het beste resultaat zij kunnen dit formaat dan rechtstreeks naar de printer sturen anders moeten ze gaan schalen.
En even voor de duidelijkheid de kwaliteit is top ze corrigeren op mijn verzoek dus ook geen kleuren.
Wel zorgen dat je monitor goed gecalibreerd is (of zo goed als mogelijk).
50x75cm @ 300DPI = 8850x5900 pixels oftewel dik 52 megapixel! Schalen moet dus zoiezo wel.
300 DPI is leuk voor je 15x10cm printjes, maar een 50x75cm poster hang je lekker aan de muur en bekijk je van een veel grotere afstand. Over het algemeen hoor ik alleen maar jubelverhalen van mensen die 50x75 posters laten afdrukken van bijvoorbeeld 300D/10D bestanden, dus 6 megapixels. Zelfs blije verhalen gehoord van mensen met 4mpix consumer camera's, conclusie: schalen word zoiezo wel gedaan en 300DPI is niet heilig :P Voor grote afdrukken in ieder geval niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Dr. Strangelove schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:23:
Misschien handig om de naam van die toko te noemen...?
Mijn lokale fotoboer zegt precies hetzelfde. Voor 18cm x 13cm is het 2250px x 1500px. Maar wat is het nou voor 30x20? Dat staat dus nergens op de AH website.

Als ik trouwens een proefbestelling maak voor 30x20 dan staat er de normale prijs (79 cent). :(

[ Voor 13% gewijzigd door TheBorg op 06-04-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

YellowCube

Wait...what?

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:59:
Ik ben nog nooit een ontwikkelservice tegengekomen die mijn foto's afdrukt zoals ik ze zou willen zien... ik ben tot de conclusie gekomen dat kleine saturatie, kleur en helderheidsaanpassingen gewoon nutteloos zijn omdat de ontwikkelservice altijd zijn 'eigen' kijk heeft op mijn foto :(
Mediamarkt.
Daar wordt bij het afdrukken de optie gegeven om niet te corrigeren (staat ook specifiek bij dat dit voor bewerkte foto's geldt). En dat werkt eigenlijk prima.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Goeie tip, ik heb de laatste twee keer bij MM laten afdrukken en ik vond de kwaliteit niet best. Misschien dat het met die optie wat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Maar ff helemaal ontopic: zijn er hier mensen die ervaringen hebben met posters van AH ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 22:53

FaceDown

Storende factor.

Ik heb er een hoop besteld (20x30, 30x45 en 50x75) dus over een paar dagen kan ik je veel vertellen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 18:02
Weet iemand ook of er uv-inkt gebruikt word?

Wou namelijk laatst ook poster laten drukken bij een printshop (heeeel veel duurder), alleen die vertelde mij dat ze geen uv-inkt hadden en dat ik het dus ook beter niet bij hun kon laten doen. Anders zou de poster binnen een half jaar verkleurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43
Ganja-Cape schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:28:
Weet iemand ook of er uv-inkt gebruikt word?

Wou namelijk laatst ook poster laten drukken bij een printshop (heeeel veel duurder), alleen die vertelde mij dat ze geen uv-inkt hadden en dat ik het dus ook beter niet bij hun kon laten doen. Anders zou de poster binnen een half jaar verkleurd zijn.
bedoel je niet uv gecoat?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Laatst online: 24-06 18:02
Simon schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:31:
[...]

bedoel je niet uv gecoat?
Dunno, heb zelf niet echt veel verstand van drukken, maar tegen mij had hij echt over inkt.
UV en inkt...
De inkt die gebruikt wordt voor de posters is enigszins UV-bestendig gemaakt, en er wordt veel onderzoek gedaan op dit vlak, maar deze weerstand tegen UV is slechts beperkt. Posters verbleken na langere tijd zichtbaar onder invloed van zonlicht.
van site http://mijnposter.nl/, niet de winkel waar ik was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 17:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er is een spray te koop bij de betere fotozaken die je foto's UV- en waterbestendig maakt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 02-07 22:27
kun je de foto's niet gewoon als BMP inleveren op CD?

Ben je van alle gezeik met Exif info af, en heb je ook geen JPG-compressieartifacts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106737

Ik kan niet vinden dat je bij posters ook digitaal kan aanleveren. Misschien alleen van negatief dus

<edit>
oops er staat toch duidelijk :

Fotocadeaus en posters
AH Fotoservice drukt uw favoriete digitale afbeeldingen af op hoogwaardige producten of posterpapier.

niet goed gekeken dus
</edit>

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 106737 op 06-04-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
DJSmiley schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:00:
kun je de foto's niet gewoon als BMP inleveren op CD?

Ben je van alle gezeik met Exif info af, en heb je ook geen JPG-compressieartifacts ;)
Wat iedergeval wel kan is TIf scheelt ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

YellowCube

Wait...what?

Gizz schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:00:
Er is een spray te koop bij de betere fotozaken die je foto's UV- en waterbestendig maakt.
of haarlak. Is ook prima.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gaat de print daarvan niet doorlopen? Overigens lijst ik ze toch in, dus voor mij boeit dit niet zo. Een poster achter (speciaal?) glas heeft nauwelijks last van verkleuring, toch?

[ Voor 66% gewijzigd door Grrrrrene op 06-04-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tot hoelang duurt deze aanbieding nog eigelik ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gedurende de maand april volgens mij, tenminste: dat staat bij de veelgestelde vragen:
Wat is de huidige foto-actie?

Elke maand zijn er allerlei leuke fotoacties die variëren van kortingen op fotoafdrukken, gratis verwerkingskosten of leuke fotocadeau-aanbiedingen. Kijk op de startpagina van de fotoservice voor de actie van de maand.
Dus ik denk dat dit de actie van de maand april is. Dan hebben we nog ff de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:59:
www.fotobister.nl doet het wel exact zoals ik wil, namelijk (op verzoek) de EXIF-info gebruiken en de foto's afdrukken zoals het echt was! De meeste bedrijven maken het "mooier" dan het echt was, maar ik wil niet dat een donkerblauwe lucht lichtblauw wordt, ik wil de foto zoals het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
EXIF informatie moet je juist NIET verwijderen, deze informatie is nuttig bij het afdrukken om de foto zo te printen als het gefotografeerde beeld ook daadwerkelijk was.

een foto op je beelscherm is overigens slechts 72 of 96 dpi... dus datie er op papier anders uitziet is logisch lijkt mij.

Fotobister gebruikt toch juist standaard de EXIF info? en op verzoek gebruiken ze dit juist niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 06-04-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:17:
Gedurende de maand april volgens mij, tenminste: dat staat bij de veelgestelde vragen:

[...]

Dus ik denk dat dit de actie van de maand april is. Dan hebben we nog ff de tijd :)
hm okeey dan w8 ik tot er hier positieve reacties komt... ik vind het wel leuk om een paar posters te hebben die ik zelf geschoten heb. ... :):)

50 x 75 is dat ongeveer A3 grootte of nog groter / kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jazco2nd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:24:
EXIF informatie moet je juist NIET verwijderen, deze informatie is nuttig bij het afdrukken om de foto zo te printen als het gefotografeerde beeld ook daadwerkelijk was.
Right, maar vrijwel iedereen bewerkt zijn of haar foto's achteraf. Dan willen we dus niet dat de foto's opeens afgedrukt worden zoals ze bv. uit de camera kwamen rollen.

Als ik een foto lekker bewerk, contrast omhoog, andere kleurtjes etc. wat heeft het dan voor nut dat in de EXIF info staat dat ik die foto toevallig met een 300D geschoten heb?
50 x 75 is dat ongeveer A3 grootte of nog groter / kleiner?
A3 is 29.7x42, dus veel kleiner. Had je zo kunnen vinden met google ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 06-04-2005 21:34 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:32:
[...]

Right, maar vrijwel iedereen bewerkt zijn of haar foto's achteraf. Dan willen we dus niet dat de foto's opeens afgedrukt worden zoals ze bv. uit de camera kwamen rollen.

Als ik een foto lekker bewerk, contrast omhoog, andere kleurtjes etc. wat heeft het dan voor nut dat in de EXIF info staat dat ik die foto toevallig met een 300D geschoten heb?

[...]

A3 is 29.7x42, dus veel kleiner. Had je zo kunnen vinden met google ;)
ooeh dan is zo'n poster dus 3x zo groot als A3 ?? Dat lijkt me erg grooot .. ik begrijp het zeker niet ..

(a3 = 1247,4 cm², 50x75cm = 3750)

offtopic:
gizz heeft trouwens heeele mooie foto's op zn site staan...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 06-04-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat klopt wel hoor, qua oppervlakte is het inderdaad ongeveer 3x zo groot. A3 klinkt misschien groot omdat standaard printers het niet aankunnen, maar het zijn gewoon 2 A4tjes naast elkaar, dus het valt opzich wel mee. 50x75 is gewoon groot :)

En bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 12:36

tazzman

a real boardmonkey

De 50x75's van de Kruidvat vind ik zelf ook van zeer goede kwaliteit - daar heb ik er nu 4 van liggen, prima afgedrukt. Ik heb nu bij de AH maar 8 stuks laten afdrukken, ben zeer zeer benieuwd naar het resultaat. Kan ik weer wat mensen blij mee maken :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb een aantal 30x20 prints besteld... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:31
tazzman schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:40:
De 50x75's van de Kruidvat vind ik zelf ook van zeer goede kwaliteit - daar heb ik er nu 4 van liggen, prima afgedrukt. Ik heb nu bij de AH maar 8 stuks laten afdrukken, ben zeer zeer benieuwd naar het resultaat. Kan ik weer wat mensen blij mee maken :)
zou in principe dezelfde kwaliteit moeten zijn. zowel kruidvat, trekpleiser en AH worden afgedrukt bij cewe color. van deze 3 bedrijven weet ik het zeker, er zijn nog meer bedrijven die het hier laten afdrukken. dus van alle 3 deze bedrijven zou je precies dezelfde kwaliteit foto's moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En als je negatieven zo groot wil laten afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Is er ook een ICC kleurprofiel voor deze centrale te verkrijgen? Ik vind niets vervelender dan een foto die er anders uitziet dan mijn gekalibreerde beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Heeft iemand ze al op kunnen halen? AH beweert binnen 3 werkdagen te leveren. Dat zou dus morgen zijn voor mij, maar ik betwijfel of ze dat gaat lukken...

-edit-

Toevallig; krijg net een mailtje:
Uw opdracht met opdrachtnummer xxxxxx is gereed.
De foto`s worden over 1 of 2 werkdagen op het volgende adres afgeleverd
Nou weet ik dus nog niet of ze er morgen al zijn.. :? Dit betreft overigens een bestelling van een 50-tal 10x15 foto's en niet de posters. Daar heb ik nog geen bericht van.

[ Voor 62% gewijzigd door FaceDown op 07-04-2005 19:07 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Komen ze aan in een AH filiaal of worden ze aan huis bezorgd? Dat kan ik nml nergens vinden.

Overigens, FaceDown: Op AH.nl staat dat ze binnen 7 dagen leveren toch :?

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 07-04-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Op een AH filiaal. Die dingen worden gewoon met de normale fotozendingen naar de filialen gestuurd namelijk.

Ik heb er gisteren ook 2 besteld, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ow ja.. foto's van één formaat is 3 werkdagen, posters is circa 7 werkdagen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, die dingen kan je laten sturen naar je AH-filiaal naar keuze. Ik heb dan de pech dat ik er geen in de buurt heb, maar heb deze week per ongeluk van deze actie gebruik gemaakt. Ik zal ze zaterdag pas kunnen halen en misschien dat ik dan een foto kan uploaden en zo'n poster kan inscannen en ook posten, dan kan je misschien zien wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

super-muffin schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:47:
Negatief/dia scanner kopen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
FaceDown schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:48:
Heeft iemand ze al op kunnen halen? AH beweert binnen 3 werkdagen te leveren. Dat zou dus morgen zijn voor mij, maar ik betwijfel of ze dat gaat lukken...

-edit-

Toevallig; krijg net een mailtje:

[...]

Nou weet ik dus nog niet of ze er morgen al zijn.. :? Dit betreft overigens een bestelling van een 50-tal 10x15 foto's en niet de posters. Daar heb ik nog geen bericht van.
Meestak aks je dat bericht krijgt zijn ze er al :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hop.. en de andere mail! :)

Dinsdagavond hoop foto's en posters besteld.. nu bericht dat ze over 1 a 2 dagen klaarliggen. Hopelijk zijn ze morgen dan op te halen. Anders wellicht zaterdag.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Je krijgt nu trouwens 100 airmiles als je de software download :P.

voor de airmiles fans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Wat is er toch mis met die AH website?

Ik probeer keer op keer enkele bestanden met Safari en FireFox te uploaden (18 MB en 34 MB jpg's), maar na het uploaden krijg ik geen lijst met bestanden te zien.

De mac client doet het ook niet met bestanden >5 mb en bovendien kent die geen poster formaten.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door -RenE- op 07-04-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's een security issue. Bij mijn IE lukte het om de veiligheid van dat domein totaal op vertrouwd te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even van DPZ gejat:
kleine waarschuwing.. ik heb vroeger wel eens posters opgestuurd ... die niet afgedrukt werden.. na veel gedoe ben ik erachter gekomen dat dat kwam omdat het bestand te groot was (in Mb)... naast een maximale bestandsgrote hebben ze ook een maximale resolutie...

ik heb effe gebeld: bij 50x75 is de bestandsgrote max. 4,9 Mb... naast een max. grote hebben ze ook een max. resolutie... deze is bij 50x75: 3300 x 4950

voor hun zijn deze trouwens gekoppeld... ik heb al aan 2 personen geprobeerd uit te leggen dat bij jpg een bepaalde resolutie niet automatisch een bepaalde bestandsgrote geeft... maar dat wil er daar niet in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
super-muffin schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:47:
€ 6.79 bij AH(zeker niet slechter dan de digitale versie vermoed ik), zelf een mooie afdruk 100x75 van je middenformaat positief maken op fuji/ciba/ilfochrome: priceless :7

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 08-04-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb ook een mailtje gekregen, en ik heb alleen 30x20 prints besteld. Morgen zal ik eens kijken of ze gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Heb net 3 posters van 30 mb per foto geupload kijken wat er uit komt (ging al veel te snel dus denk dat ik niet blij moet zijn :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
begintmeta schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:45:
[...]

€ 6.79 bij AH(zeker niet slechter dan de digitale versie vermoed ik), zelf een mooie afdruk 100x75 van je middenformaat positief maken op fuji/ciba/ilfochrome: priceless :7
Dan zal ik dit eerst maar eens proberen.

Mijn ingescande middenformaat negatieven zijn 6000x6000 px (50x50 cm @ 300 dpi). In zwart-wit levert mij dat een bestand op van 33,5 Mb. Veel minder kan ik er niet van maken. Als ik terug ga naar 140 dpi (op posterformaat) heb ik nog steeds een bestand van ruim 7 Mb.

Vreemd dat ze voor de beste kwaliteit wel aanraden om een bestand van 22 mp aan te leveren, maar dat ze de bijbehorende bestandsgrootte niet aankunnen. Ook typisch dat ze niet aangeven waar het probleem zit en je gewoon een bestand van 50 Mb laten uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
-RenE- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:27:
[...]

Dan zal ik dit eerst maar eens proberen.

Mijn ingescande middenformaat negatieven zijn 6000x6000 px (50x50 cm @ 300 dpi). In zwart-wit levert mij dat een bestand op van 33,5 Mb. Veel minder kan ik er niet van maken. Als ik terug ga naar 140 dpi (op posterformaat) heb ik nog steeds een bestand van ruim 7 Mb.

Vreemd dat ze voor de beste kwaliteit wel aanraden om een bestand van 22 mp aan te leveren, maar dat ze de bijbehorende bestandsgrootte niet aankunnen. Ook typisch dat ze niet aangeven waar het probleem zit en je gewoon een bestand van 50 Mb laten uploaden :(
Het gaat ook gewoon goed....

Ik heb net mijn foto's opgehaald,

Ik had ze ingeleverd als tif formaat. Vind de kleuren erg goed kloppen met het beeldscherm ziet er allemaal netjes uit :). (behalve dan dat ze er een stukje afgeknipt hebben wat ze niet in het programma zeiden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
MicDis schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:38:
[...]

Het gaat ook gewoon goed....
Hoe bedoel je "het gaat ook gewoon goed"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mag een TIF wel groter dan 5MB zijn? Anders red je dat toch nooit voor bv een 8MP plaat?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 28-06 21:07
Ik citeer van AH.nl:

Hoe kan het dat er een verschil is tussen de foto op mijn beeldscherm en de uiteindelijke afdruk?

Kleurverschillen ontstaan vaak door het ontbreken van de kalibratie tussen scanner/camera, de monitor en de afdrukmachine. Dit probleem komt het meest voor bij het gebruik van scanners als bron. Digitale camera's slaan bij het nemen van een foto een stukje informatie in het beeldbestand op over het merk en type van de door de camera gebruikte CCD chip. De afdrukmachine "leest" deze informatie en voert aan de hand van deze gegevens automatisch kleurcorrecties uit. Doordat scannersoftware deze informatie niet opslaat kunnen geen kleurcorrecties worden uitgevoerd en kan het voorkomen dat de kleuren afwijken. Ook aangepaste foto's op een beeldscherm die gebruikt wordt in een ruimtemet TL-licht zullen bij afdruk er anders uitzien dan op het beeldscherm. Probeer desnoods eerst een proefafdruk te maken en pas uw beeldscherm daar op aan.

Over posters:
Let op: posters hebben altijd een 2:3 afdrukformaat. In sommige gevallen kan dit betekenen dat de randen van uw foto niet worden afgedrukt.

Wat voor een kwaliteit kan ik verwachten?

Zie de tabel hieronder. De tekens geven aan welke combinaties scherp ogen.
Pixel 15x2020x3030x4550x75
480x6400.3 Megapixel-------
768x10240.8 Megapixel------
1024x13601.3 Megapixel+-----
1360x18002.3 Megapixel++---
1600x20483.1 Megapixel++++-
2048x30726.0 Megapixel+++++++
4096x614424.0 Megapixel++++++++

Ik werk zelf bij de Appie Heijn.. en werk regelmatig met de fotoservice & zo... dus weet er wel wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jeroenz18 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:09:
Ik werk zelf bij de Appie Heijn.. en werk regelmatig met de fotoservice & zo... dus weet er wel wat van ;)
Kan je dan eens vertellen hoe dat zit met bestandsformaten en grootte? Ik heb alles in JPEG (hoogste kwaliteit) geupload omdat er ergens stond dat ze niet groter dan tig-MB konden accepteren. (Stond hier of op DPZ). Het liefste upload ik gewoon een 40MB TIFF file per foto ... kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Je kan in principe gewoon 40 mb per foto uploaden in TIFF. Ze raden alleen aan om niet van die grote foto's te verzenden i.v.m. verzendtijden naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Daar kom je NU mee :P

Naja, ik heb dezelfde jpeg's ook gebruikt bij Kruidvat en dat zag er prima uit, zal nu ook wel goed komen. Maar wel leuk om te weten voor de volgende keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Jeroenz18 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:50:
Je kan in principe gewoon 40 mb per foto uploaden in TIFF. Ze raden alleen aan om niet van die grote foto's te verzenden i.v.m. verzendtijden naar de server.
Nou dat lukt bij mij mooi niet. Kleine jpg's accepteert de server prima, maar grote tiff's, jpg's en zips worden zonder morren geupload, maar verschijnen niet in de lijst. Ik kan dus ook geen formaat kiezen. Dit gebeurd zowel gebruik makend van Safari, Internet Explorer en FireFox (allen op mij Apple powerbook) en zowel thuis als op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan hoop ik dat het goed gaat bij mij. Ben bijna klaar met 200MB tiff's uploaden, zou een beetje jammer zijn als ze het niet doen. Ook leuk dan dat ze 24 Mpixel foto's adviseren voor posters en dat je foto's dan maximaal 5 MB mogen zijn. Dat werkt ook zo lekker :P

edit: Right, klaar met uploaden maar ik blijf gewoon het scherm zien waar ik files moet kiezen om te uploaden? Wat een extreme amateurs zijn het toch ook..

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 08-04-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik ben bezig met een poster voor school..
en ik vind deze zo 'tegek' dat ik hem echt wil hebben...
Hij is 50x70cm en op 150dpi gemaakt...
Is dit genoeg voor een scherpe afdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Gizz schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:29:
Dan hoop ik dat het goed gaat bij mij. Ben bijna klaar met 200MB tiff's uploaden, zou een beetje jammer zijn als ze het niet doen. Ook leuk dan dat ze 24 Mpixel foto's adviseren voor posters en dat je foto's dan maximaal 5 MB mogen zijn. Dat werkt ook zo lekker :P

edit: Right, klaar met uploaden maar ik blijf gewoon het scherm zien waar ik files moet kiezen om te uploaden? Wat een extreme amateurs zijn het toch ook..
Dat is dus precies hetzelfde probleem als ik heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

-RenE- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:59:
[...]

Dat is dus precies hetzelfde probleem als ik heb :(
Heb nu alles maar als jpeg opgestuurd met kwaliteit op 80. Waarom bieden ze tiff support aan als je tiff's niet eens geaccepteerd worden? Lekker klantvriendelijk dat je een uur mag zitten wachten voordat je daar achterkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb ze opgehaald. De posters zien er gewoonweg fantastisch uit; kleuren en scherpte prima! 8MP blijkt ruim voldoende voor een afdruk van 50x75.

Nu heb ik ook 50 x 10x15 laten afdrukken en die zijn een stuk minder. De scherpte is perfect, maar de kleuren kloppen niet. Er zit over bijna alle foto's een groene zweem. Ik weet nog niet of ik hiermee terug zal gaan.. Een foto was erg donker en deze is zelfs lichter gemaakt waardoor een afgrijselijke gekleurde ruis zichtbaar is geworden (alsof je op ISO3200 heb geschoten en deze nog es een paar stoppen overbelicht).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/AH/origineel.jpg
origineel

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/AH/afdruk.jpg
scan van de afdruk

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
meestal halen ze je plaatjes door een kleurenfilter...
ze denken dat iedereen even leip is en niet zn plaatjes kan aanpassen...

echt verschrikkelijk, want als je artwork inlevert mag de kleur dus echt niet veranderen.. maar is 50x75 genoeg op 150dpi voor deze poster afdruk?

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 08-04-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Welke poster? Bovenstaande is een 10x15 afdruk, naar m'n posters zien er gewoon prima uit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
FaceDown schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:22:
Welke poster? Bovenstaande is een 10x15 afdruk, naar m'n posters zien er gewoon prima uit.
:+
nee deze poster, ik typte het verkeerd,
de volgende poster heb ik op 50/70 op 150dpi... zou dat genoeg zijn:

[rml]ixl85 in "[ 2d] Post je 2D stuff maar weer - Part 8"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Uhh hoeveel pixels zijn dat?

-edit-
Volgens mijn berekeningen kom ik uit op 13 megapixels (op 50x75). Aangezien mijn 8 megapixel platen er prima uit zien, moet 13 absoluut geen probleem zijn. Moet je dus alleen ff zwarte balkjes erbij maken totdat je een 2:3 verhouding hebt, en dan af laten drukken.

[ Voor 97% gewijzigd door FaceDown op 08-04-2005 19:09 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net mijn 30x20 prints opgehaald, en ik ben erg tevreden moet ik zeggen. Kleuren zijn mooi, beste afdrukken die ik tot nu toe heb laten maken. Een minpunt was dat er erg duidelijk banding te zien was op een foto met een grijze lucht; jammer en ook wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
FaceDown schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:04:
Uhh hoeveel pixels zijn dat?

-edit-
Volgens mijn berekeningen kom ik uit op 13 megapixels (op 50x75). Aangezien mijn 8 megapixel platen er prima uit zien, moet 13 absoluut geen probleem zijn. Moet je dus alleen ff zwarte balkjes erbij maken totdat je een 2:3 verhouding hebt, en dan af laten drukken.
Je dat klopt... maar je kan beter FELgroen pakken oid, is makkelijker snijden ;)
maargoed, de maten in pixels zijn:
2953 bij 4429
moet te doen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55

2mb

Ik ga ook eens wat proberen af te drukken, heb hier nog wel wat mooie prints liggen, bedankt voor de tip!

Wat me trouwens opviel:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eim.imming/ahfotoservice.png
Bij IE eerst heel zo'n ActiveX installatie :(, dan maar via Firefox.
Zit daar trouwens nog verschil in verder? (maximale bestandsgrootte)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ixl85 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:25:
[...]

Je dat klopt... maar je kan beter FELgroen pakken oid, is makkelijker snijden ;)
maargoed, de maten in pixels zijn:
2953 bij 4429
moet te doen zijn toch?
Ja absoluut maar je moet 'm wel 2:3 maken anders croppen ze 'm, en dat wil je vast niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:45
Weet iemand tot wanneer deze actie duurt? Ik heb gekeken op de site, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Edit: ik voeg er nog even een vraagje aan toe. Zou het resultaat nog te doen zijn, als ik een foto in zou scannen en die zou laten uitprinten tot poster. Ik heb namelijk nog een aantal hele mooie foto's van USA vakantie van een paar jaar terug. Dat lijkt me wel heel cool in posterformaat!

[ Voor 58% gewijzigd door Hoedje op 08-04-2005 21:58 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hele maand april las ik ergens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62540

Ik heb net 2 posters van 30x45 opgehaald.
Ziet er goed uit opzich, maar inderdaad de kleuren zijn wat aangepast. Ik had een berg met sneeuw in de zon. En je ziet op de poster nauwelijks meer dat het zonlicht de sneeuw er geel/oranje uit liet zien. Maar goed, verder ziet het er puik uit.

6.1 megapixel overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Gave actie :)
Heb een paar dagen geleden een 50x75 poster besteld uit mijn S50 (5mpix).
Ben erg benieuwd wat het resultaat is.
Jeroenz18 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:09:
Ik citeer van AH.nl:

Hoe kan het dat er een verschil is tussen de foto op mijn beeldscherm en de uiteindelijke afdruk?

Kleurverschillen ontstaan vaak door het ontbreken van de kalibratie tussen scanner/camera, de monitor en de afdrukmachine. Dit probleem komt het meest voor bij het gebruik van scanners als bron. Digitale camera's slaan bij het nemen van een foto een stukje informatie in het beeldbestand op over het merk en type van de door de camera gebruikte CCD chip. De afdrukmachine "leest" deze informatie en voert aan de hand van deze gegevens automatisch kleurcorrecties uit. Doordat scannersoftware deze informatie niet opslaat kunnen geen kleurcorrecties worden uitgevoerd en kan het voorkomen dat de kleuren afwijken. Ook aangepaste foto's op een beeldscherm die gebruikt wordt in een ruimtemet TL-licht zullen bij afdruk er anders uitzien dan op het beeldscherm. Probeer desnoods eerst een proefafdruk te maken en pas uw beeldscherm daar op aan.
Nu ik dit zo lees trouwens, lijkt het me handig om gewoon de EXIF info uit je bestand te kwakken zodat ze daar geen kleurcorrectie uit gaan voeren...

[ Voor 67% gewijzigd door phaas op 10-04-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik heb samen met een huisgenoot drie posters laten afdrukken. Ze staan nu in bestelling. Wij hebben het met de uploadsoftware gedaan, maar vonden dat (vooral met 1 jpeg van 9 mb) het wel erg snel ging. "Optimaliseren voor verzenden" oid hebben we overgeslagen. Ik hoop niet dat ze er nog een keer compressie over gegooid hebben. Ik wacht af.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MicDis schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:43:
[...]

Ik heb vrij vaak met 3.2 mp (Powershot A70) op 20 * 30 gedrukt en als he mooi weer is worden de foto's erg goed :)
hummm.... dus als je foto's wil laten afdrukken moet je wachten tot het een weekje mooi weer is en dan pas laten afdrukken?

ik ga es ff kijken of ik ook van deze actie gebruik maak met enkele mooie plaatjes :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
De server waar de foto's naar worden geupload is echt super snel, die staat zelf in Duitsland.

Ik verbaas mij zelf over de snelheid waarmee hij mijn 230mb! aan foto's ontving. Deed er met een 1024 verbinding ongeveer 1,5 uur over ( iets minder).

Ik heb nu een fotoboek/album besteld met 232 foto's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb mijn foto's ook gekregen en bekeken. Ik probeerde ze in te scannen maar dat resultaat was niet zo'n succes, dus moeten jullie me maar op mijn woord geloven.

Indien je van 1 meter afstand kijkt zijn de foto's ronduit goed te noemen, prima kleurbalans en contrast. Vanaf 10 cm zie je enige vale effecten ontstaan doordat er teweinig pixels waren (3.3 Megapixel voor 30 bij 45).
Ook de 50 bij 75 was zeer scherp en vooral behoudend qua originiele kleuren (Palmyra bij zonsopgang). Ik heb nu wel het idee van panoramaofoto's gezien en is het voor de helft wit met een strook scherpe foto in het midden.
* Delerium is zeer tevreden over het resultaat.
Pagina: 1 2 3 Laatste