De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA) (deel 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 9.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56611

Matched: flashen
Wat ik bedoelde met UK is dat de firmware na het flashen Engels is en alle datum/tijd/financiele instellingen betrekking hebben op de UK. Je moet daarna de twee .cab files installeren (NLretailSP.2577.cab en Locale.cab) en dan is ie pas Nederlands.

Voicemail kun je instellen onder instellingen, telefoon, gesprekopties (8,1,3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is jammer dat mensen die met vragen zitten, niet de moeite nemen om de thread eens goed door te lezen

@T-shot2005: je kunt de firmware niet zondermeer flashen, je moet deze handleiding volgen.

@Wittewel: die brodit steunen zijn inderdaad erg mooi, maar ook behoorlijk prijzig. Het XT vent-mount houdertje van plastic die je voor 10 euro bij Halfords kunt kopen is qua kwaliteit niet te vergelijken, maar is wel goedkoop en onze smartphone past er prima in. Ik ben er tevreden mee.

@bartvl: je kunt de t-zone toets op de SDA koppelen aan een willekeurig programma of URL. Je moet hiervoor in de registry de URL onder deze toets aanpassen. Zie hier. Dit werkt alleen met een t-mobile firmware, zodra je de qtek firmware flashed kan dit niet meer. Ben nog aan het uitzoeken hoe je in de qtek firmware de "t-mobile toetsen" kunt gebruiken.

@DaVa: de optie "kies andere GPS" zit alleen in TomTom Mobile 5, niet in versie 4.

@All: zijn er mensen die de nieuwe firmware v2.1.31.21 geflashed hebben en wel gewoon TomTom 4/5 aan de praat hebben met hun bluetooth GPS ontvanger?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 56611 op 08-06-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
*ggg* ik ging ervan uit dat je een account nodig zou hebben, net als op qtek.nl.

Even mijn telefoon goed opladen en dan flash ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 56611 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:02:
Even mijn telefoon goed opladen en dan flash ik hem.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Heb je ook ervaring met het weer terugflashen van de originele ROM?

Ik heb wel al een backup van m'n eigen ROM gemaakt via de "r2sd all" methode i.c.m. WinHex. Ik ben er echter niet zeker van dat ik die backup ook weer terug kan flashen als ik eenmaal een Qtek ROM op m'n SDA heb staan. Vooral als die nieuwe ROM versie 2 van de bootloader heeft schijnt dat niet meer zo makkelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb helaas ook geen ervaring met het terugflashen van een v1 backup.

Heb meerdere malen geprobeerd om de "nieuwe" rom te flashen. Met het standaard programma geeft ie aan dat je alleen maar kan upgraden (niet downgraden). Ik heb ook een gehackt update programma, waarmee je wel zou moeten kunnen downgraden. Als ik hiermee flash, accepteert hij de firmware en lijkt alles goed te gaan, maar na het flashen en rebooten blijkt er nog steeds dezelfde versie op te staan.

Hopelijk komt qtek snel met een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 11:14
Ik heb de QTEK 8020, geflashed met 2.nogwat, die nordic update. Werkt perfect, ook het terug kunnen flashen naar oude firmwares. Dit met behulp van de TyphoonNBFTools en een oude C500 firmware van Orange UK.

Is er iemand die voor mij de 1.3 versie van de QTEK 8020 heeft, ik krijg met deze 2.x firmware TOMTOM niet aan de praat. Wel de verbinding met mijn GPS, echter de productkey wordt gewoonweg niet geaccepteerd. Ook een telefoontje naar de supportdesk van TomTom kon hier niet bij helpen. Totdat er een fix is wil ik mn oude firmware terug, maar ik heb hem dus zelf niet meer...
Dus als iemand hem heeft graag een linkje of via mail wellicht iets regelen.

Als er vraag is naar een handleiding tot het mogelijkmaken van het flashen van een oude firmware hoor ik het hier wel, dan plaats ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 148605 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:03:
[...]

Mijn vraag is hoe jij de t-zones en de envelop toets door wat aanpassingen hebt geactiveerd.
Ik denk met deze methode

Moet je helaas wel opnieuw voor flashen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102036

dsonnaville schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:50:
ik heb sda gekocht, nu wil ik nieuwe software op zetten, en k heb nog simlockvrije versie, maar t lukt telkens niet. hij komt wel in dat scherm met die 3 kleuren van typhoon ofzo maar verder gaat ie niet. wat moet ik doen
Je bedoelt nieuwe firmware? Want dan kom je in een driekleuren scherm van typhoon!

Welke firmware wil je dan gaan flashen op je SDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dsonnaville schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:34:
de software van qtek bedoel ik! ik lees hier ook nergens dat tmobile een nieuwe update geeft, maar dat je die qtek software erop kan zetten ofzo, maar hoe?
Oh ik dacht even dat het om een SDA rom ging, maar als je Qtek wilt gaan flashen op een SDA gelden er weer ander protocollen! En als je goed zoekt kun je er best wel wat over vinden via Google of zelfs in dit topic.......

Hier alvast een link ;)

De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA) (deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
dsonnaville schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:28:
bedankt, het is gelukt. alleen nu weer gezeik dat ik simlock erop heb. tmobile kaart accepteert ie ook niet. kan ik ook geen pincode intoetsen, dit lukt wel bij mijn vodafone simkaart, dan vraagt ie daarna in het homescreen om een code
Waarschijnlijk heb je een flash uitgevoerd op een simlocked toestel!

Dus heb je nu een probleem! Want nu simlockt hij iedere provider waarschijnlijk! Ik kan je misschien wel helpen wat je daar aan kunt doen.Stuur mij een mail onder mijn profiel en ik kan je wat handige tips geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 102036 op 04-08-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43
Geen matches
Anoniem: 102036 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:36:
[...]

Waarschijnlijk heb je een flash uitgevoerd op een simlocked toestel!

Dus heb je nu een probleem! Want nu simlockt hij iedere provider waarschijnlijk! Ik kan je misschien wel helpen wat je daar aan kunt doen.Stuur mij een mail onder mijn profiel en ik kan je wat handige tips geven.
hij is al weer simlock vrij gelukkig :) op die gratis manier lukte het me niet dus heb ik helaas 28 euro moeten betalen :( maarja kom ik ook wel overheen, ik heb m ook in nederlands kunnen krijgen alleen nog niet die 2 knoppen, ik heb er al wel wat over gevonden hoe je dat doet, maar ik kom er niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Anoniem: 12587 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

Nadat ik vanmorgen eindelijk mijn Tfortelecom sda van het postkantoor opgehaald had.
Heb ik hem meteen geflashed naar de qtek ivm met mp3 en wmp10.
Alleen nu had ik dus beter eerst op ons geliefde forum kunnen kijken, want dat had mij een boel gedoe bespaard.

Hij was simlock vrij, nu niet meer!!! kom mijn telefoon gewoonweg niet meer in.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik ben met twee handen gebonden op dit moment :(
Tevens heb Nimo een mail gestuurd in de hoop dat hij ook mij wil helpen !
Mocht je iets weten twanvoss (at) hotmail.com

Edit2

Misschien kan dit even als waarschuwing in de start post gezet worden! ?!
toon volledige bericht
De SDA van t4telecom was NIET simlock vrij, tenminste mijne niet. (was zeg ik....)
Het flashen naar een nieuwe rom resulteerd erin dat hij geen enkele sim meer accepteert.
Wat je nu hebt dus...

:X en de rest mail ik je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12587

chaosonline schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:26:
[...]

De SDA van t4telecom was NIET simlock vrij, tenminste mijne niet. (was zeg ik....)
Het flashen naar een nieuwe rom resulteerd erin dat hij geen enkele sim meer accepteert.
Wat je nu hebt dus...

:X en de rest mail ik je...
Okay door wat extra dingen in te voeren met dank aan bovengenoemde kan ik weer in mijn SDA!

Hulde voor chaosonline!

De qtek software is veel fijner, ook wm10 is een tip.
ben alleen aan het kijken hoe ik de extra toetsen kan gebruiken, nu zitten ze er voor spek en bonen.

ik ga eens kijken wat er voor software te krijgen is voor mijn omgekatte qtek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 06:40
hoe moet je dat doen ?
dat flashen naar qtek ofzo :P

en hoe kan ik een mp3tje ofzo via bluetooth versturen :?

[ Voor 37% gewijzigd door hellrazor op 06-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickpma schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:05:
[...]

Leuke link, maar ik zie alleen de duitse versie van de sda...en verder allemaal andere modellen...
Misschien kijk ik niet goed hoor...
De T-Mobile duits is geheel in het Nederlands te zetten! ;) En het is mogelijk een afwijkende rom te flashen zoals de Qtek 8020, I-Mate SPi, en evt Orange c500! Let wel!!Bij I-Mate en Orange je Joystick niet geheel werkt en de T-zone en Envelop allebij niet werken! Bij een eventuele update naar Qtek 8020 rom zijn alleen de functie toetsen Tzone en Envelop niet werkend! Dit is wel werkend te krijgen door aanpassingen in je rom! Dus ik denk dat deze link altijd wel welkom is! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 102036 op 07-08-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Anoniem: 102036 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

De T-Mobile duits is geheel in het Nederlands te zetten! ;) En het is mogelijk een afwijkende rom te flashen zoals de Qtek 8020, I-Mate SPi, en evt Orange c500! Let wel!!Bij I-Mate en Orange je Joystick niet geheel werkt en de T-zone en Envelop allebij niet werken! Bij een eventuele update naar Qtek 8020 rom zijn alleen de functie toetsen Tzone en Envelop niet werkend! Dit is wel werkend te krijgen door aanpassingen in je rom! Dus ik denk dat deze link altijd wel welkom is! ;)
Hoe bedoel je "geheel in het Nederlands te zetten" en is deze geschikt voor SDA mét simlock?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]hellrazor schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:08:
ik krijg bij het updaten een foutmelding

ERROR [294] : INVAILD VENDER ID

Die Error krijg je als je dus een andere rom dan de SDA erin wilt flashen! Daar zijn andere tools voor nodig om bijvoorbeeld de Qtek 8020 te flashen!

PS: lees even het forum op je gemak door, dan hoef je deze vraag niet te stellen, :*)

Anoniem: 136837

Geen matches
Beste tweakers, ook ik (was) een dagelijkse gebruiker van de SDA totdat.. ik de nieuwe qtec firmware (volgens de handleiding op MoDaCo) probeerde te installeren. Bij de 99% gaf windows XP een blauw scherm en was het over. Dik een uur gewacht (SDA bleef op 99% staan) en toen de boel maar uitgezet. Als ik nu de SDA aanzet zie ik 3 kleuren met Typhoon, IPL SPL enz. Doet verder niets meer. Heeft iemand een idee om een soort nood flash uit te voeren? of.... tnx

Geen matches
Anoniem: 136837 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:43:
Beste tweakers, ook ik (was) een dagelijkse gebruiker van de SDA totdat.. ik de nieuwe qtec firmware (volgens de handleiding op MoDaCo) probeerde te installeren. Bij de 99% gaf windows XP een blauw scherm en was het over. Dik een uur gewacht (SDA bleef op 99% staan) en toen de boel maar uitgezet. Als ik nu de SDA aanzet zie ik 3 kleuren met Typhoon, IPL SPL enz. Doet verder niets meer. Heeft iemand een idee om een soort nood flash uit te voeren? of.... tnx
Dit valt te verhelpen! Kijk even onder mijn profiel en voeg je toe aan mijn MSN lijst! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 11:14
Westereinder schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:22:
[...]

En dat is mij ook gelukt op een gesimlockte SDA van T-Mobile.
Helaas krijg ik met geen enkele mogelijkheid TomTom 5 weer aan de praat.
De GPS muis (Holux) wordt niet meer gevonden ;(

Ik wou dat ik terug kon naar m'n vorige ROM...
Help :|
en dat kan je toch ook gewoon? Dan moet je met diezelfde typhoontools de SPL terug flashen naar een oudere versie, waarna de rom-update tool 'denkt' dat je gewoon een upgrade doet in plaats van een downgrade. Ik heb voor het modaco forum ooit een handleiding hiervoor gemaakt, echter ik kan door de stroomstoring in Weert niet bij mn servertje thuis dus kan er nu even niet aan.

Je kan hiervoor enkel een paar versies gebruiken, ik heb deze thuis staan maar kan hier nu dus niet aan. Als je echt ermee vastzit laat je het maar weten dan stuur ik die wel een keer, ervanuit gaande dat een romupdate gewoon vrij verkrijgbaar is en het dus geen warez betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan_ op 05-01-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:14
Rataplan_ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:06:
[...]

en dat kan je toch ook gewoon? Dan moet je met diezelfde typhoontools de SPL terug flashen naar een oudere versie, waarna de rom-update tool 'denkt' dat je gewoon een upgrade doet in plaats van een downgrade. Ik heb voor het modaco forum ooit een handleiding hiervoor gemaakt, echter ik kan door de stroomstoring in Weert niet bij mn servertje thuis dus kan er nu even niet aan.

Je kan hiervoor enkel een paar versies gebruiken, ik heb deze thuis staan maar kan hier nu dus niet aan. Als je echt ermee vastzit laat je het maar weten dan stuur ik die wel een keer, ervanuit gaande dat een romupdate gewoon vrij verkrijgbaar is en het dus geen warez betreft.
Ik heb het een en ander terug kunnen vinden en lezen op modaco :)
Maar uiteindelijk na in totaal zo'n 3 uren te hebben verkloot werkt het opeens weer.
Het is dus blijkbaar niet te voorspellen... B)

In ieder geval bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

vincentkok schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:50:
ik heb een t-mobile sda wat mij gebeurd is als ik aan het bellen ben hij zonder dat ik wat doe door zijn menu gaat hij opend de raarste dingen en sluit deze dan ook. maar het ergste hij verbreekt dan ook de verbinding. kan iemand mij helpen?
Ik gok dat je er een niet T-mobile Sim in hebt zitten.

Ik heb hetzelfde met m'n tmobile gehad in het buitenland en ook toen ik een kpn sim in mijn toestel deed begon hij hiermee lastig te doen. Hij verbreekt overigens niet je verbinding als het goed is, maar hij mute je microfoon (bij mij tenminste).

Ik heb toen geprobeerd de laatste tmobile rom te flashen (van een duitse site), maar die gaf nog hetzelfde probleem (al was het minder). Wellicht meer succes als je er een Qtek 8020 rom overheen flasht?
Jammer dat T-mobile niet echt behulpzaam is, aangezien ik een keer hierover heb gebeld en ze begonnen nog net geen schapengeluiden te maken, maar het scheelde niet veel (iaw, ze hadden geen benul waar ik het over had en toen ik het woord softwareupdate zei, toen viel die dame volgens mij van haar stoel af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is dat dan technisch mogelijk naar windows 2005 flashen? Je zit dan toch met een volledig andere manier van geheugengebruik enzo?
@kraakprobleem: geen idee

[ Voor 9% gewijzigd door bartvl op 11-10-2006 15:55 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bartvl schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:55:
Is dat dan technisch mogelijk naar windows 2005 flashen? Je zit dan toch met een volledig andere manier van geheugengebruik enzo?
@kraakprobleem: geen idee
Jep, staat allemaal beschreven op dit linkje: http://user.cityline.ru/~ronswens/

(uit het Orange C500 topic gehaald maar op de SDA werkt het ook :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben nog steeds aan het rommelen met de telefoon. Zowel de legale als de illegale weg unlocken krijg ik niet voor elkaar. Dus ik vroeg me het volgende af:
Kan ik de telefoon compleet herinstalleren of flashen?
Zo ja, hoe kom ik aan de flash software??

De website van Qtek zelf is best waardeloos :/

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 15-03-2007 11:23 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 12:09
Rakkerzero schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:23:Kan ik de telefoon compleet herinstalleren of flashen?
Zo ja, hoe kom ik aan de flash software??

De website van Qtek zelf is best waardeloos :/
De website van Qtek is prima als je maar een Qtek 8020 hebt... dan kun je registreren en een rom-update downloaden. Denk niet dat het je gaat lukken om aan de praat te krijgen zonder hulp van T-mobile. Beetje jammer voor de vorige eigenaar trouwens; je ouders hadden ook een aantal contactpersonen uit de lijst kunnen bellen en vragen van wie het nummer is door nummerherkenning.
Pagina: 1