120GB IBM doet het goed, maar spin down... vast!

Pagina: 1
Acties:

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ik heb hier een IBM 120gig hdd.

tijdens de instalatie van windows geen problemen. ook normaal internetten gaat goed.
enkel, als de schijf 10 min niets te doen heeft dan gaat hij uit (spindown) en loopt de pc vast. geen spin up meer....

het ligt niet aan mn energie beheer(bios en windows) volgens de DFT van ibm heeft mn schijf geen problemen

google , search gaven mij geen antwoord.

iemand een idee?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Energiebeheer instellen dat de schijf niet uitvalt is de makkelijkste oplossing.

Als de schijf het vroeger wel deed (de spindown) en nu niet meer en nog onder garantie is...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit toevallig al eens doorgenomen :? Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Constant op- en neer spinnen: probeer eerst een andere voeding. Wellicht zijn de voltagelijnen niet echt stabiel of juist te hoog cq laag. Hier kunnen harde schijven niet goed tegen.
zoek ook even in de faq op: Fysieke problemen. Misschien dat je er wat aan hebt ;)

Wat gebeurt er als je er een andere harde schijf in je computer stopt ? En wat zijn de rest van je specs.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 04-04-2005 18:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
FAQ heb ik doorgenomen, de voeding kan het niet zijn. heb er 2 geprobeert alle 2 zijn goed, geen verschil.

andere hdd werkt wel goed.

Asus A7v400-MX
Athlon 2000+
512MB PC2100

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
he! dat is gek!

2 dagen geleden heb ik met speedfan mijn S.M.A.R.T. status van de schijf bekeken.
toen stond Fitness op ongeveer de helft.

Vanmiddag heb ik dmv het DFT programma van hitachi een endurance test gedaan... en een voledige hdd test. bijde test gaven geen problemen aan.

als ik nu bij SMART kijk dan is alles weer 100% ! en ik ben nu toch al ruim 4 uur met de pc bezig en geen problemen!...

kan het zijn dat mn probleem is opgelost door de DFT?

of is het gewoon domme pech en gaat hij als nog stuk?