De burka kan wat mij betreft zonder meer worden verboden als er sprake is van dwang. Als vrouwen vrijwillig een burka dragen dan moet de staat dat natuurlijk niet verbieden.RM-rf schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:04:
en een staat die vrouwen verbied dat te doen, doet dat evenzeer ...
Het middel, namelijk 'verbieden' is evenzeer dogmatisch, als de kwaal, namelijk dat een geloof mensen een bepaalde kleedwijze oplegt ...
Helaas... het gedwongen dragen van een burka is pure mishandeling. Die burka zorgt er voor dat vrouwen het in de zomer hartstikke heet hebben en dat ze nauwelijks contact kunnen maken met andere mensen en heeft op die manier dus eenzaamheid tot gevolg. Verder heeft het dragen van een burka volgens mij te maken met religie die controle probeert uit te oefenen:volgens mij is het onzinnig om individuele keuzevrijheid voor burgers op te leggen door dogmatisch te verklaren _wat_ precies de 'keuzes' zijn die het individu vanuit zijn vrije keuze zou treffen ...
Het schijnt zo te zijn dat bijv. verkrachters vrouwen verkrachten, niet omdat ze graag sex willen hebben, maar omdat ze macht willen hebben. Er wordt van het communisme verteld dat het het sexleven van de burgers wilde beheersen omdat wanneer je iemands sexleven beheerst, je iemand volledig onder controle hebt. Ook kinderverkrachters die kinderen martelen willen volgens mij macht uitoefenen. Ook bij SM zie je dat mensen het prettig vinden om macht uit te oefenen. Dit zijn dus 4 voorbeelden waaruit naar voren lijkt te komen dat sex samen gaat met gevoelens van macht.
Ik heb daarom de volgende theorie bedacht: sex heeft dus te maken met het hebben van macht. Mensen willen andere mensen als het ware beheersen en controle uit oefenen over andere mensen. Je ziet bijv. bij het communisme dat de controle over het sexleven van de burgers betekent dat de burgers in de macht van de overheid zijn. Een controlerend systeem wil dus macht hebben over mensen en probeert daarom ook het sexleven van mensen te beheersen. Als je kijkt naar religies dan zie je dat een religie een stelsel is van dogma's en regeltjes die onder dwang blind moeten worden gevolgd. Er zou dus kunnen worden gezegd dat een religie een zeer controlerend systeem is dat mensen in zijn macht probeert te houden. Het gevolg van religie is dus dat de religie het sexleven van mensen probeert te beheersen. Je ziet namelijk bij veel religies dat er op de een of andere manier het sexleven van mensen aan banden wordt gelegd. Zo mogen monniken niet trouwen. De paus mag geen vrouw hebben en bisschoppen volgens mij ook niet. Ook wil de SGP geen vrouwen in de politiek. Moslimvrouwen moeten hoofddoekjes om en burka's dragen. De reden dat moslimvrouwen hoofddoekjes en burka's moeten dragen is omdat ze op die manier hun seksuele aantrekkelijkheid voor mannen moeten verbergen. Er kan dus worden gezegd dat met het dragen van hoofddoekjes en burka's het seksuele leven van mannen en vrouwen in bedwang wordt gehouden en dat dit voortkomt uit het feit dat religie macht over zijn volgelingen probeert uit te oefenen.
Mijn theorie is dus: sex is macht. Een religie is een stelsel dat ten doel heeft mensen onder controle te krijgen. Religie probeert dientengevolge het sexleven van mensen onder controle te krijgen. Vrouwen zijn het zwakkere geslacht en kunnen zich zowel lichamelijk als psychisch niet zo goed tegen mannen verweren. Daarom zijn het vaak de vrouwen die de gevolgen moeten dragen. Het is volgens mij dus niet zo dat onderdrukking van vrouwen eigen is aan religie, alswel dat een religie een controlerend systeem is dat mensen volledig probeert te beheersen en omdat de vrouwen het zwakkere geslacht zijn, zijn het vaak zij het die de gevolgen moeten dragen als het gaat om seksuele controle. Vandaar dat in de Islam vrouwen bedekkingen zoals hoofddoekjes en burka's moeten dragen: dat heeft te maken met de controle die de religie probeert uit te oefenen en daar zijn binnen de Islam de vrouwen de dupe van.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.