Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik wilde graag een spel spelen waarbij ik met een andere pc kan samen werken om de spel uit te spelen (zoals single player modus maar dan met extra hulp). multiplayer tegen mekaar spelen vind ik zelf nix aan. (tenminste als we met 2en zijn niet).

ik heb uiteraard de search gebruikt maar die topics zijn van 2000-2002. en vaak wordt er een beetje offtopic gedaan door multiplayer spellen te noemen waarbij je tegen mekaar speelt ipv samenwerken en tegen de computer spelen.

die cooperative games, speel je dat met 2 afzonderlijke pc's die met elkaar zijn verbonden of met 1 pc en 2 gamepads of beide?

kunnen we een nieuw lijstje samenstellen van cooperative games voor pc's tot en met 2005?

- serious sam
- sven coop
- Deltaforce series
- ghost recon
- Unreal coop (patch nodig hoger dan 224)
- Far Cry http://farcry.gamesweb.com/ (niet zeker)
- Splinter Cell Chaos Theory
- Ravenshield

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
voor de playstation2 weet ik dat de "conflict" serie wel cooperative is. (deze spellen zijn ook voor de pc. maar als dat op de pc ook zo is, dat weet ik niet)

conflict vietnam
conflict desert storm (1 en 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Halo is Co-op te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

De gehele Rainbow Six serie is co-op

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Op console's is co-operatief vaker te vinden.
oa. TimeSplitters 2 en 3 (de nieuwe is veel beter)
Halo 1 en 2 (idem)
Splinter Cell 3 (iedere speler eingen console)
Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Black Arrow

Bij al deze spellen speel je de singleplayer samen.

[ Voor 15% gewijzigd door Collaborator op 04-04-2005 15:35 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even [PC] in de titel gepropt.

Om ervoor te zorgen dat dit niet alleen een opsomtopic wordt, geef ook even een beschrijving hoe de coop mode eruit ziet: Speel je de normale campaign, of zijn het speciaal ontworpen levels. Heb je meerdere PCs nodig. Als het om een mod gaat voor een spel, geef dan ook de URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de laatste add-on van hidden en dangerous 2 kon je de singleplayer co-op doen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Deltaforce series (pc), ghost recon (pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees eerst even het topic door

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Unreal Coop is ook nog een optie. Je hebt dan patch 224 of hoger nodig.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Ik op http://www.farcryhq.com gelezen dat er een co-op patch is zodat je ook Farcry co-op kunt spelen. Heb 'em nooit getest eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 04-04-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg gotters we vergeten de beste co-op game allertijden :X (net uit) => Splinter Cell Chaos Theory :9~ . Erug meesterlijk spel. Er is een demo te downloaden zodat je ut kunt uitproberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb halo voor pc, is deze ook coop?
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:17:
Zeg gotters we vergeten de beste co-op game allertijden :X (net uit) => Splinter Cell Chaos Theory :9~ . Erug meesterlijk spel. Er is een demo te downloaden zodat je ut kunt uitproberen .
deze heb ik gezien, maar deze is alleen voor xbox te krijgen, klopt dat?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:04:
[...]

[...]

NEIN! :P
Afaik op alle platformen die maar beschikbaar zijn (ps2, xbox, Gc, PC)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:04:
[...]

ik heb halo voor pc, is deze ook coop?

[...]

Halo op de PC is niet co-op, op de xbox zijn Halo 1 en 2 alleen slitscreen co-op (geen system link of online)

Splinter Cell Chaos Theory is op alle platformen uit en co-op geloof ik.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:43:
Even [PC] in de titel gepropt.

Om ervoor te zorgen dat dit niet alleen een opsomtopic wordt, geef ook even een beschrijving hoe de coop mode eruit ziet: Speel je de normale campaign, of zijn het speciaal ontworpen levels. Heb je meerdere PCs nodig. Als het om een mod gaat voor een spel, geef dan ook de URL.
ik wilde ff aandacht vragen voor wat terr schrijft...

ik ga nu ff eten en dan ga ik op alle reacties reageren, tossow....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
IDD dus ravenshield is ook cooperative (toch op de pc)... je kan spelen in die mode van 1 tot 8 personen. Hierbij is het de bedoeling om de terroristen te doden... extra opties zijn eventueel: hostages bevrijden, bom unarmen... best wel leuk, als je met 2 speelt zet je best het aantal terro's niet op 40 met level 'veteran' :)

[ Voor 6% gewijzigd door NoReason op 04-04-2005 17:31 ]

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 11-09 15:39
maar ravenshield en splintercell zijn beiden op meerdere pc's toch?
want dat is wel een beetje jammer omdat er bijna geen multiplayergames zijn tegen elkaar op de pc die je op 1 computer kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:09:
Ik op http://www.farcryhq.com gelezen dat er een co-op patch is zodat je ook Farcry co-op kunt spelen. Heb 'em nooit getest eigenlijk.
ik vind hem niet, site is deels duits en ik kan geen duits, maar waar zou deze coop moeten staan? onder kopje multiplayer of gwoon in de patch 1.3 (zie daar sowiezo niets over coop staan in de changelog)
Blade_V schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:07:
NEIN! :P
Afaik op alle platformen die maar beschikbaar zijn (ps2, xbox, Gc, PC)
das erggggggggg goed nieuws....

voor anderen die de demo willen downen http://www.planet.nl/plan...ontentid=553940/sc=1d53de

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

House of the Dead 3 kan je met 2 op 1 pc uitspelen :)

1 met het toetsenbord, en de ander met de muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:00:
[...]

ik vind hem niet, site is deels duits en ik kan geen duits, maar waar zou deze coop moeten staan? onder kopje multiplayer of gwoon in de patch 1.3 (zie daar sowiezo niets over coop staan in de changelog)
Ik weet niet op welke site jij bent geweest, maar ik krijg als ik op de gegeven link klik de keuze tussen de Duitse, de US en de Nederlandse versie van de site...

Op de Nederlandse site kon ik het zo snel niet vinden, maar op de US versie kun je wel een coop mod downloaden: url=http://farcry.gamesweb.com/downloads.php?release_id=330]Cooperation Mod Av8 Update [/url]

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd omdat ik zelf geen Farcry heb dus als je hem eens zou willen uitproberen en ons je bevindingen zou willen meedelen... :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de Heroes Of Might and Magic serie niet deze is ook coop te doen(wel turn-based) op 1 pc. ook is Age of Empires 2 coop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

System shock 2. IS al een van de oudere, maar het schijnt heel goed gedaan te zijn. Het is geen rechtlijnige shooter. Je krijgt ook echt skills in dat spel. In co-op kan je dat mooi combineren. Bijv de een goed in hackskills en de andere weer ergens anders in. (Ik weet zo niet meer wat je allemaal voor skill shebt).

Ik moet deze nog een keertje proberen :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3: Resurrection of Evil heeft ook coop (net als de oorspronkelijke Doom trouwens :)). Verder kun je een aantal (action)RPGs online wel coop doen (Dungeon Siege, Neverwinter Nights, Baldur's Gate, etc). Ik dacht Diablo 2. Ik weet niet bij alle RPGs of je precies de SP campaign kunt co-open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:34:
Doom 3: Resurrection of Evil heeft ook coop (net als de oorspronkelijke Doom trouwens :)).
Hoe doe dat dan? Ik heb er een heel tijdje achter gezocht maar nooit werkend gekregen. Er was wel zo'n "mod" dat je alle singleplayer maps kun selecteren in multiplayer, maar dan schoten alle robots op je die je normaal ergens naartoe moeten begeleiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

De *oorspronkelijke* Doom. Deel I dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yoshi_rules schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:51:
[...]

Hoe doe dat dan? Ik heb er een heel tijdje achter gezocht maar nooit werkend gekregen. Er was wel zo'n "mod" dat je alle singleplayer maps kun selecteren in multiplayer, maar dan schoten alle robots op je die je normaal ergens naartoe moeten begeleiden...
Hmm, als ik nog eens nazoek dan kan ik er inderdaad ook niets meer over vinden. Ik dacht dat die expansion dat nieuw toevoegde maar helaas alleen multi-player dingen (CTF, DM, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
Battlefield 1942 + addons en Battlefield Vietnam dit zijn ook zeer goede en leuke Co-op games.
In BF kun je de AI en het aantal bots ook instellen, en je hebt keuze uit meerdere mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Jrz

––––––––––––

Duke Nukem 3D - multiplayer - coop mode

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Quake 1 :P

Was altijd lachen wie het eerste bij de exit is ;)

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En natuurlijk Quake 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

SWAT 4 kan ook coop en is erg leuk 8)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TRASH_LORD schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:20:
Battlefield 1942 + addons en Battlefield Vietnam dit zijn ook zeer goede en leuke Co-op games.
In BF kun je de AI en het aantal bots ook instellen, en je hebt keuze uit meerdere mappen.
Dat vind ik niet echt co-op. Je kunt het spel niet uitspelen namelijk. Dat is meer "samen" spelen dan coop imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wolfenstein: Enemy Territory kan ook co-op. En het is ook teamplay :)

Je kan op internet zoveel servers vinden met een 10 mappen campaign dat je minstens 2 uur zoet bent ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heren ....... kunnen jullie dan ook even melden of al die gekke games ingebouwde voice support hebben anders is het zoo lullig om midden in de strijd effe iets te typen :P

Nog een die je online Co-Op kan spelen (dus alleen MP maar het kan) en geen voice support : Freelancer :)

Dan ga je dus "in formatie" vliegen met nog een paar dudes en als de missie over is dan wordt de cache over alleen verdeeld !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

nero355 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:10:
Heren ....... kunnen jullie dan ook even melden of al die gekke games ingebouwde voice support hebben anders is het zoo lullig om midden in de strijd effe iets te typen :P
Daar hebben we toch Teamspeak en Ventrilo toch voor :?
Of heb je daar nog nooit gebruik van gemaakt :)
Ik gebruik voor ET alleen Teamspeak, is namelijk zeer handig voor tactics bespreken etc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

outerspace schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:12:
Daar hebben we toch Teamspeak en Ventrilo toch voor :?
Of heb je daar nog nooit gebruik van gemaakt :)
Ik gebruik voor ET alleen Teamspeak, is namelijk zeer handig voor tactics bespreken etc.
Ja TeamSpeak ja .... maar als het spel er zelf voor support heeft lijkt me handiger denk je niet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

No one lives forever 2 is een zeer originele shooter en heeft een leuke CO-OP functie. Niet heel populair geworden maar daarom niet minder leuk.

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie speelt ook farcry in coop modus? ik snap er geen hout van, heb de patch Av8 gedownt en in de hoofdmenu van farcry zie ik dat er een mod is genaamd Av8 en dat is dus gelukt maar volgens de gebrekkige howto in engels moet ik een map openen en dat dupliceren. er staat alleen niet HOE? en ik wil niet 1 mapje of 1 mission maar gwoon de HELE cd in coop modus spelen. is dat wel mogelijk of kan je maar 1 missie per keer coop maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:07:
wie speelt ook farcry in coop modus? ik snap er geen hout van, heb de patch Av8 gedownt en in de hoofdmenu van farcry zie ik dat er een mod is genaamd Av8 en dat is dus gelukt maar volgens de gebrekkige howto in engels moet ik een map openen en dat dupliceren. er staat alleen niet HOE? en ik wil niet 1 mapje of 1 mission maar gwoon de HELE cd in coop modus spelen. is dat wel mogelijk of kan je maar 1 missie per keer coop maken?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 13-09 08:52
Dubbelpost... :z

[ Voor 97% gewijzigd door vriesdude op 25-04-2005 00:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:07:
* vriesdude is ook vrij geintresseerd eigenlijk

subtiel kikje

[ Voor 78% gewijzigd door vriesdude op 25-04-2005 00:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

'N nieuw aangekondigde Co-op FPS Game:
Stargate SG-1 The Alliance

[url=stargate-thealliance]http://www.stargate-thealliance.com/[/url]

http://www.stargate-thealliance.com/forum/

De leukste Mplay mod is coop dus ik wacht eigenlijk wel op zo'n COOP game de feature dat voormij op de voorgrond ligd.

Daarnaast ben ik 'n beetje 'n Stargate fan dus twee vliegen in een klap.

Alleen nog effe wachte.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:41
Een RTS die je Coop kan spelen is Heroes of WW2 (nog een goeie ook), je heb natuurlijk wel 2 pc's nodig.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
snakeye schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:21:
Een RTS die je Coop kan spelen is Heroes of WW2 (nog een goeie ook), je heb natuurlijk wel 2 pc's nodig.
Het feit dat we 2 pc's nodig hebben is geen probleem.
Ik ga binnenkort eens wat demo's downloaden. B)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik vindt Serious Sam wel het beste voorbeeld. Dat hebben we hier op school op een lanparty ook gespeeld.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ja, serious sam (2) is idd super cool in co-op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Flashpoint, je kan niet de campaign in coop spelen, dus je bent overgeleverd aan de beschikbare mappen op internet. Er wordt nog steeds druk aan gewerkt in de addon sfeer, missies is helaas wel een kwestie van goed zoeken.

Online (niet via gamespy arcade doen) kan je wel aardig wat coops vinden, alleen worden ze wel steeds zeldzamer heb ik het idee.

Ondertussen zijn er zat mods en losse addons beschikbaar, of je ze nodig hebt ligt aan de missies. Finmod voor OFP heeft geloof ik wel een heleboel coop mappen. Qua server, het beste is een dedicated server, maar voor de meeste mappen kan je gewoon hosten en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:32:
Operation Flashpoint, je kan niet de campaign in coop spelen, dus je bent overgeleverd aan de beschikbare mappen op internet. Er wordt nog steeds druk aan gewerkt in de addon sfeer, missies is helaas wel een kwestie van goed zoeken.

Online (niet via gamespy arcade doen) kan je wel aardig wat coops vinden, alleen worden ze wel steeds zeldzamer heb ik het idee.

Ondertussen zijn er zat mods en losse addons beschikbaar, of je ze nodig hebt ligt aan de missies. Finmod voor OFP heeft geloof ik wel een heleboel coop mappen. Qua server, het beste is een dedicated server, maar voor de meeste mappen kan je gewoon hosten en spelen.
Zo vaak dit spel in coop gespeelt _/-\o_ in die periode heb ik het echt veel gespeelt met een vriend, wat ook fantastish was is tegen elkaar spelen, iedereen een groep mannetjes met een aantal voertuigen en dan elkaar killen (eerst elkaar zoeken) of dat er iemand een vliegtuigje moet stelen op een vliegveld en weg moest komen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt veel masive multiplayer online games waar je met een party kan speelen
is wel geen coop maar geeft toch het zelfde idee zo als silkroad kan je met
een groepje thiefs de merchants gaan overvallen :)

wel jammer dat de meeste speele geen gooie lan functies meer hebben :|
Pagina: 1