Toon posts:

[XP] Problemen met remote desktop home edition*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem om contact te krijgen met een PC via remote desktop. De situatie is alsvolg:

PC met een ADSL modem (zo'n speedtouchdingetje 510). Ik heb hierop de 3389 poort geforeward naar de PC. Er is een account met een wachtwoord waarmee ik wil inloggen. Ik heb de firewall uitgeschakkeld. Ik kan geen programma's vinden die eventueel ook gebruik maken van 3389. ISP is hetnet (moet ook geen probleem zijn...). Het ip-adres waarmee ik de modem op kom is ook correct. Kortom: volgens mij is alles okay maar ik kom er maar niet op. Zie ik hier iets over het hoofd ofzo. Graag suggesties. ik begin een beetje radeloos te raken :?

PS: misschien nog een leuk detail: als ik met netstat -an kijk naar de poorten zit poort 3389 er niet bij...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:53

Reptile209

- gers -

Welke remote desktop gebruik je? Want als je met netstat geen luisterende poort kunt vinden, denk ik dat hij uit staat of op een andere poort luistert. Heb je nog een firewall die 'm zou kunnen blocken? (Windows firewall, zonealarm, etc)
HetNet blockt dit soort poorten idd niet, alleen poort 25 (SMTP).

Zo scherp als een voetbal!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 21:36
Als je die van windows gebruikt (remote desktop) moet je het wel toelaten.

Zie System Properties (windowsknop + pause) >> Remote (tab) dan effe vinkje bij allow users to connect remotely to this computer

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 04-04-2005 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ff gekeken: Bij verbindingen van buitenaf staat een vinkje bij hulp op afstand (zou er ook niet zoiets moeten staan als: gebruikers toestaan....?? Dat is mijn laptop nl wel zo...)

Wat betreft die firewalls... er was er maar eentje actief... verder kan ik niets vinden wat eventueel zou kunnen blocken...

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 14:46
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:12:
heb ff gekeken: Bij verbindingen van buitenaf staat een vinkje bij hulp op afstand (zou er ook niet zoiets moeten staan als: gebruikers toestaan....?? Dat is mijn laptop nl wel zo...)

Wat betreft die firewalls... er was er maar eentje actief... verder kan ik niets vinden wat eventueel zou kunnen blocken...
Heeft de pc waarmee je verbinding wil maken wel XP prof., of is dit XP home? In dat laatste geval heb je geen standaard remote desktop.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost! het is een home-edition... das balen... wat is de makkelijkste oplossing (standaard programmatje voor remote desktop)??

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:21:
probleem opgelost! het is een home-edition... das balen... wat is de makkelijkste oplossing (standaard programmatje voor remote desktop)??
RealVNC/TightVNC ... kortom alles met VNC zoeken en dan eentje kiezen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit had je met een klein beetje onderzoek zelf ook wel kunnen vinden. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door over de regels die hier op het forum gelden.

Er zijn zat third-party tools die dit wel op home-edition kunnen. [search=remote control windows xp home] Zou je de volgende keer iets meer willen laten zien wat je allemaal al geprobeerd en gezocht hebt? Ik zet nog even [XP] in de titel, omdat dit in Windows Operating Systems verplicht is :)

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 04-04-2005 14:45 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1