Toon posts:

Hoe stel ik in VBA een wachtwoord met verloopdatum in?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben totaal nieuw met VBA en wil een word document beveiliging door er een wachtwoord voor te maken die steeds moet worden ingevoerd als het word document wordt geopend.
Dit wachtwoord moet steeds na een bepaalde periode aflopen zodat gebruikers bijvoorbeeld om een nieuw wachtwoord moeten vragen.

Ik hoop dat iemand hier hulp bij kan bieden.. of dat ik ergens een site kan vinden waar ik hulp kan vinden met deze taak uit te voeren in VBA.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

hmmmm, het eerste waar ik aan denk is dat het niet lukt. Wat je wel kan doen is misschien via document.open een macro laten uitvoeren die een login form weergeeft. Bij een foutieve wachtwoord sluit je word gewoon af.

Probleem is echter dat dit makkelijk te omzeilen is met de shift toets oid.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

als je met 2 documenten werkt is het zo veilig als een beveiligd vba project (waarvoor programma's bestaan om ze onmiddellijk te kraken). je te beveiligen document geef je een paswoord op bestandsniveau, in het andere document zet je een beveiligd vba project (en hier bouw je een reeks paswoorden in, gekoppeld aan de tijd) dat het paswoord opvraagt waarmee het andere document geopend kan worden. zo verplicht je de gebruiker macro's te activeren want anders loopt hij vast bij het opvragen van het paswoord op bestandsniveau. merk ook op, eenmaal de gebruiker toegang heeft tot het document, belet niets hem de inhoud naar een nieuw niet-beveiligd document te verplaatsen, dus tegen de ietwat pientere gebruiker kan je niet zoveel ondernemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap dat dit een specifieke vraag is die op zich wel in een los topic kan, maar toch: Software om bestanden maar tijdelijk leesbaar te maken * <-- een topic per vraag is wel genoeg :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.