Ik zoek een kast.. kom er niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:15
Goedemorgen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe kast voor mijn computer, alleen er zijn er zoveel, dat ik er niet meer uit kom.. ik zoek al 3 weken, heb al 50+ reviews gelezen, maar er is er geen een die me echt weet te overtuigen. Mijn eisen :

- Strak uiterlijk (dus niet al teveel bochten/gekke kleuren/monkey busisness)
- Goede koel mogelijkheden (minimaal 1x8 voor, 2x8 achter of 1x12 achter)
- Veel ruimte
- liefst alumunium, licht metaal mag ook
- Niet al te gek duur (80~120 euro)
- Liefst MET een leuke voeding erbij , 360 watt minimaal
- De meegeleverde voeding moet een 24-pins moederbord connector hebben
- Liefst met een deurtje of iets waarmee de drives "weggewerkt" kunnen worden

Dingen die niet nodig zijn :

- Dual PSU mogelijkheid
- Windows, CCFL's, dat soort dingen
- Plexiglas case

Voor de rest boeit het me niet zo, ik heb tot nu toe 3 kasten die ik het mooiste vind ,

- Antec Sonata Lifestyle
- Lian-LI pc-60 (helaas zonder voeding :()
- Chieftec Dragon series

Als je een kast hebt waarvan je denkt dat het wat zou zijn, laat het dan even weten. Heb je toevallig 1 van de 3 kasten die hierboven staan, graag je mening, eventuele minputen, of wat jij als een groot pluspunt ervaart.

De kast gaat niet gemod worden, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Ik hoop dat dit topic mag, ik wil ook geen opsom topic maken, alleen wat hulp met het uitzoeken van een mooie nieuwe kast voor mijn computer :)

Bedankt!!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik snap niet hoe jij reviews leest, maar die zijn toch altijd duidelijk genoeg... zeker na het bekijken van 50+ reviews zoals je aangeeft. dus ga reviews zoeken... daar vind je alle nadelen en voordelen... pak die bij elkaar en ga vergelijken...

en voor 80/120 euro heb je sowiezo geen goede volledig alluminium case met 360+ watt voeding...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Heb zelf de matrix gehad, en heb nu de lian li, wel is waar de grotere versies (big tower matrix en pc 70). Ik kan alleen maar zeggen: neem die lian li! De kwaliteit ligt echt een stuk hoger dan de chieftec, alles is alu en zeer goede koelmogelijkheden, daarbij vind ik hem erg strak qua uiterlijk!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:07

Houston3

ole

ik heb de antec sonata ben er erg over te spreken, hds zitten beter ingedeeld vind ik, alles is makkelijk te monteren, strak uiterlijk.
Hij koelt erg goed, vorige kast zat cpu steeds rond de 50 graden nu nog maar 43 en bij lange tijd full load stijgt ie maar een paar graden.

Enige minpunt is eigenlijk de gaatjes in de zijkanten die ANTEC spellen, trekt echt veel stof aan, maarja stofzuigen en weg is het.
En de meegeleverde 120 mm begon snel bij mij te ratelen, heb ik verholpen met wd40 en is niet echt een minpunt aangezien het vast niet bij iedereen zal zijn dat ie snel gaat ratelen.

Echt 100% een aanrader

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb een antec 1080 AMG. werkt goed, lekker groot, en veel koelmogelijkheid. zit volgens mij ook een 360w voeding bij :)

No signature required.

• tafkaw
  • Laatst online: 22:22
Misschien eens kijken naar de kasten van Silverstone... De Lian Li's voldoen niet aan je drivewegwerking, de Chieftec en Sonata niet aan je Aluminiumeis...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

zoals je zegt heb je veel reviews gelezen, dus weet je ook waar je op moet letten.
en volgens mij heb jezelf 3 leuke kasten uitgezocht.
ga voor je zelf na welke je het mooiste vind?

iRacing Profiel

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een chieftect dragon maxi tower wit.
Goede kast, alleen er zit in het midden van de kast een plaat waar je dan je kabels doorheen moet doen.
Deze heb ik er tussenuit gezaagd, anders pastte m'n zalman koeler niet.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
Afbeeldingslocatie: http://www2.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tqxa13.jpg

Avance B031, goed & goedkoop, veel ruimte en voldoet aan je eisen. Ook verkrijgbaar in zwart en een hele mooie titanium coating. Zonder voeding, maar het budget laat ruimte over voor een mooie stille voeding naar eigen keuze.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is noch casemodding noch electronica. Move -> OH

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Misschien dat de kasten van arctic je aanspreken. Ik heb er ook zo een. Hij is stil, bezit goede voeding en koelt bijzonder goed. Ook zit er een klepje voor de drives op.

Specificaties

Type Midi-Tower
Kleur Zwart-Zilver
Drive Bays intern/extern 1 / 2 x3.5" en 1x3.5" HDD Geluidsdemper
0 / 2 x5.25"
Expansions slots 7
Voeding 350 Watt
Voorzijde/Zijkant 2x USB 2.0, Audio I/O
Koeler 4x ARCTIC Fan 3, 1000 - 1900 RPM
Form Factor Micro & Full ATX moederbord
Afmetingen (bxhxd) 180 x 435 x 450 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1098869038.jpg

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Stacker, veel ruimte, goede koeling, dual PSU

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22

EraZor

Don't mention the war

Heb Zelf een chieftec dragon. bevalt perfect, op een paar dingen na:

-Het moederbord zit vast. maw je hebt geen losse tray waar je mobo op zit die je kan verwijderen.
-Ding is zwaar!
-Het deurtje gaat me irriteren; Alles is mooi weggewerkt, maar contstant deurte open en dicht....

Afbeeldingslocatie: http://img99.exs.cx/img99/1740/28yb.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door EraZor op 04-04-2005 13:03 ]

• Visgek82
  • Laatst online: 19:15
Was ik weer ;)

Mijn keuze is inmiddels (vrijwel zeker) gemaakt, vreemd genoeg geen kast dit in dit topic genoemd is. een vriend van mij kwam met de Coolermaster Cavalier 3 op de proppen, deze beviel me eigenlijk gelijk al, is toch gedeeltelijk alu, heeft een deurtje, strak uiterlijk en zeer redelijke koel eigenschappen. en valt ook nog binnen mijn budget.

iig bedankt voor jullie input!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Antec 1035B II : Lijkt heel veel op deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/antec_perfplus_1080amg/Image03_med.jpg

Zowiezo zijn de Antec/Chieftec kasten IMHO het mooist 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1