Een week of twee terug heb ik bij kennissen een USB 2.0 controller ingebouwd in hun PC. Dit omdat ze meer USB apparaten hadden dan poorten. Een weekje later ben ik opnieuw lang geweest omdat ze een melding kregen a la 'onvoldoende bandbreedte' voor de USB. Toen wat stekkertjes veranderd van poort, software geupdate en gekeken of ik de fout kon herproduceren. Dat is niet gelukt, dus ging ik er van uit dat het probleem verholpen zou zijn.
Helaas kreeg ik gisteren opnieuw een telefoontje, met de mededeling dat het probleem nog niet verholpen is. Ik heb echter geen idee waarom deze melding uberhaupt langskomt.
Op het moederbord zelf zitten 2 USB 1.1 poorten
Op de controller zitten 4 USB 2.0 poorten
De apparatuur die ze USB aan moeten sluiten is:
- Een HP Printer / scanner / fax
- Een externe cd-brander
- Een ADSL modem
- Een muis (dacht ik)
De printer en de muis heb ik op USB 1.1 gezet, aangezien die sowieso geen 2.0 nodig hebben. Voor de brander is het wel interessant, dus die zit op de 2.0 controller. Zo ook het modem.
Deze melding heb ik in topics voorbij zien komen, maar daar was altijd sprake van een USB hub die geen eigen power supply had, en dan kan ik het me ook voorstellen. Hier zit de controller echter gewoon in de PC zelf. Het systeem lijkt me ook makkelijk voldoende, aangezien er (dacht ik, even uit het blote hoofd) een Duron 1200 in zit met 512Mb intern geheugen. Dat lijkt me in ieder geval ruim zat om USB 2.0 te trekken
Ik kan wel weer stekkertjes gaan verwisselen en software updaten, maar ik wil graag weten waar het probleem vandaan komt
Helaas kreeg ik gisteren opnieuw een telefoontje, met de mededeling dat het probleem nog niet verholpen is. Ik heb echter geen idee waarom deze melding uberhaupt langskomt.
Op het moederbord zelf zitten 2 USB 1.1 poorten
Op de controller zitten 4 USB 2.0 poorten
De apparatuur die ze USB aan moeten sluiten is:
- Een HP Printer / scanner / fax
- Een externe cd-brander
- Een ADSL modem
- Een muis (dacht ik)
De printer en de muis heb ik op USB 1.1 gezet, aangezien die sowieso geen 2.0 nodig hebben. Voor de brander is het wel interessant, dus die zit op de 2.0 controller. Zo ook het modem.
Deze melding heb ik in topics voorbij zien komen, maar daar was altijd sprake van een USB hub die geen eigen power supply had, en dan kan ik het me ook voorstellen. Hier zit de controller echter gewoon in de PC zelf. Het systeem lijkt me ook makkelijk voldoende, aangezien er (dacht ik, even uit het blote hoofd) een Duron 1200 in zit met 512Mb intern geheugen. Dat lijkt me in ieder geval ruim zat om USB 2.0 te trekken
Ik kan wel weer stekkertjes gaan verwisselen en software updaten, maar ik wil graag weten waar het probleem vandaan komt
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.