[USB] Onvoldoende bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Een week of twee terug heb ik bij kennissen een USB 2.0 controller ingebouwd in hun PC. Dit omdat ze meer USB apparaten hadden dan poorten. Een weekje later ben ik opnieuw lang geweest omdat ze een melding kregen a la 'onvoldoende bandbreedte' voor de USB. Toen wat stekkertjes veranderd van poort, software geupdate en gekeken of ik de fout kon herproduceren. Dat is niet gelukt, dus ging ik er van uit dat het probleem verholpen zou zijn.

Helaas kreeg ik gisteren opnieuw een telefoontje, met de mededeling dat het probleem nog niet verholpen is. Ik heb echter geen idee waarom deze melding uberhaupt langskomt.

Op het moederbord zelf zitten 2 USB 1.1 poorten
Op de controller zitten 4 USB 2.0 poorten

De apparatuur die ze USB aan moeten sluiten is:
- Een HP Printer / scanner / fax
- Een externe cd-brander
- Een ADSL modem
- Een muis (dacht ik)

De printer en de muis heb ik op USB 1.1 gezet, aangezien die sowieso geen 2.0 nodig hebben. Voor de brander is het wel interessant, dus die zit op de 2.0 controller. Zo ook het modem.

Deze melding heb ik in topics voorbij zien komen, maar daar was altijd sprake van een USB hub die geen eigen power supply had, en dan kan ik het me ook voorstellen. Hier zit de controller echter gewoon in de PC zelf. Het systeem lijkt me ook makkelijk voldoende, aangezien er (dacht ik, even uit het blote hoofd) een Duron 1200 in zit met 512Mb intern geheugen. Dat lijkt me in ieder geval ruim zat om USB 2.0 te trekken ;)

Ik kan wel weer stekkertjes gaan verwisselen en software updaten, maar ik wil graag weten waar het probleem vandaan komt :|

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Krijgen ze die melding bij bepaalde acties? USB 2.0 haalt meestal niet die beloofde 480 Mbps, en als je dat kanaal dan nog es over vier apparaten moet verdelen... Misschien dat die externe brander wat teveel van het goede is?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Gooit die k*tADSL modem niet de hele snelheid van de USB2 poorten terug naar USB1.1? (Net als een 100Mbit hub terugvliegt naar 10Mbit zodra er 1 10Mbit device op hangt)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DJSmiley schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:26:
Gooit die k*tADSL modem niet de hele snelheid van de USB2 poorten terug naar USB1.1? (Net als een 100Mbit hub terugvliegt naar 10Mbit zodra er 1 10Mbit device op hangt)
Precies en die kan ook wel mooi op de 1.1 poorten alleen dan zou je de muis op PS/2 moeten gooien als dat kan ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DJSmiley
nero355 schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:33:
[...]

Precies en die kan ook wel mooi op de 1.1 poorten alleen dan zou je de muis op PS/2 moeten gooien als dat kan ??
Of je hangt er een simpel USB1 hubje achter voor de ouwe meuk a 10 eur zodat je alle trage zooi op USB1 houd

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Vreet die brander niet teveel stroom? Even kijken hoeveel stroom het pci kaartje kan leveren, mij hebben ze eens wijsgemaakt dat je voor stroom-vretende apparaten beter een usb hubje kan kopen met een eigen powersupply.
Wanneer precies krijgen ze die melding? Waren ze toevallig net aan aan het branden, scannen en leechen tegelijk?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nee ze hebben, nadat ik dat ding werkend heb opgeleverd (deed het nog niet), nog geen gebruik gemaakt van de brander. Ik heb het systeem toen ik langs ben geweest redelijk op z'n flikker gegeven (zoveel mogelijk apparaten tegelijk gebruiken), maar wist de melding niet te reproduceren.

Maar jullie raden me aan om, indien mogelijk, de muis op PS/2 te zetten, het modem op 1.1 en dan de printer en de brander op 2.0?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• nero355
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kaastosti schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:47:
Nee ze hebben, nadat ik dat ding werkend heb opgeleverd (deed het nog niet), nog geen gebruik gemaakt van de brander. Ik heb het systeem toen ik langs ben geweest redelijk op z'n flikker gegeven (zoveel mogelijk apparaten tegelijk gebruiken), maar wist de melding niet te reproduceren.

Maar jullie raden me aan om, indien mogelijk, de muis op PS/2 te zetten, het modem op 1.1 en dan de printer en de brander op 2.0?
Eigenlijk alleen brander @ 2.0 en de rest gewoon 1.1 en muis dus PS/2 :)

Verder is een HUB met eigen Adapter ook geen gek idee inderdaad !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah maar ik heb toch het liefst zo min mogelijk extra externe apparaten... lijkt me logisch ;)

• DJSmiley
nero355 schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:53:
[...]

Eigenlijk alleen brander @ 2.0 en de rest gewoon 1.1 en muis dus PS/2 :)

Al zouden de poorten van dat PCI kaartje gewoon 500mA per poort moeten kunnen leveren. Hub met eigen voeding is pas nodig als je poorten teweinig hebt, EN op de hub dingen hebt die gezamelijk >500mA trekken.

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Kaastosti schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:14:
. Een weekje later ben ik opnieuw lang geweest omdat ze een melding kregen a la 'onvoldoende bandbreedte' voor de USB.
Wat gebeurt er eigenlijk na die melding??
loopt windows vast? reboot de pc?? kan je de usb apparaten niet meer gebruiken?

Als er alleen een melding komt, dan is er niet echt een groot probleem.
Vraag ze eens de melding correct over te nemen, dan is er tenminste te zoeken via google wat de oorzaak zou kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 03-04-2005 15:10 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Zoals ik het nu begrepen heb worden alle USB devices heel even disconnected en daarna weer geactiveerd. Niet echt heel vrolijk dus. Daar naast, ook al gebeurt er niets, dan nog is het een foutmelding of iig een waarschuwing die je gewoon niet wilt hebben :)

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

kan opzich niet zoveel kwaad, alleen tijdens het branden is het lastig.
Het klopt dat je zo'n melding niet wilt hebben, dus zorg ervoor dat jij de exacte melding te weten krijgt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja vraag om een screendump eventueel een event log

Iperf

Pagina: 1