!! Attentie !!
Ik vertel het maar in het A8N topic aangezien ik zelf een basic A8N SLI heb maar eigenlijk geldt het voor alle Amd64 processoren.
Ik heb zelf vanaf het moment dat ik mijn nieuwe computer gekocht heb niets als problemen gehad
Amd64-3000+
512 mb Kingston Unbuffered Unregistered CL2,5
Asus A8n-SLI BASIC mbtje
Sapphire Radeon x600pro
Oud Maxtorschijfje (ben designer in Duitsland dus heb ik geen geld
)
Arctic Cooling Silentium T2 behuizing (met 350watt cont./450watt peak vermogen: ATX 1.0)
Windows XP SP2
Ik heb werkelijk ALLES getest (memtest/sisoftsandra/etcetc/zelfs online hardware testjes ja ik was nogal van de kook) en stuitte altijd maar weer op problemen:
- computer loopt compleet vast tijdens welkoms-scherm XP
- af en toe een lekker BSODtje met een error in ati2dvag.dll driver
- ook zonder BSOD crashte mijn computer bijvoorbeeld bij het openen van een netwerkverbinding met mijn home-network (die over Netgear router loopt)
Alle instellingen die je kan veranderen in welk onderdeel (bios/xp/etc) dan ook heb ik veranderd, zelfs de instellingen die er niet zijn (zoals HCKU>KOFFIEZETTEN>AAN

). Iedereen gevraagd. Ben ook op zoek geweest naar een 20-24pin adaptertje voor mijn voeding hoewel ik daar niets goeds over gehoord heb. Niet gevonden maar was dan ook niet meer nodig:
Oplossing - Introotje
Data Execution Prevention, Data Execution Prevention, Data Execution Prevention
Uitzetten die handel. Nu loopt mijn computer voor t eerst als een zonnetje. Geen problemen meer met wat dan ook. Vastlopen zal hij misschien over een jaar of 5 als mijn processor me wil vertellen dat ik een leven moet krijgen en hem met rust moet laten.... *grinnik*.
Oplossing - Praktijk
Pas de boot.ini in de systeem rootfolder aan (vette gedeelte natuurlijk)
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
/execute=optin /fastdetect
Nu staat natuurlijk de DEP uit dus theoretisch ben je minder veilig tijdens het surfen maar dan moet je maar wegblijven van de rare

sites (begrijp je de grap niet, niet verder nadenken!)
Mijn rekenmachine loopt nu op 2,3GHz (0,45 Ghz overgeclocked), PEG Link op Fast, Memory timings op auto zonder problemen en lekker snel
*tsjoeketsjoeketsjoek*