[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 7

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje heb niet veel verstan van pc's en zou een nieuwe pc kopen met deze mobo nu vroeg ik me af of ik hiermee online kan of dat ik een netwerkkaart moet bijkopen?
en dat de leadtek Px 6800GT 256 PCI-E SLI hierop past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

Sjod

Ik ben goed luisterend

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:08:
ik heb een vraagje heb niet veel verstan van pc's en zou een nieuwe pc kopen met deze mobo nu vroeg ik me af of ik hiermee online kan of dat ik een netwerkkaart moet bijkopen?
en dat de leadtek Px 6800GT 256 PCI-E SLI hierop past
Die videokaart past er op, en je hoeft niet nog een extra NIC te kopen.
Als ik dan nog een tip mag geven: Ga naar een goede PC boer (zie shopsurvey) en laat je daar voor lichten en als het klikt koop je hem daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het Deluxe en non-deluxe boardje, ik ga me systeem niet overclocken en ga er ook niet wat andere stuff mee doen ;) dit worden me specs

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX)
AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Asus A8N-SLI ( hier ben ik nog niet over uit )
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zilver)
Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo)
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W)
2xWestern Digital Caviar WD1200JD, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)

Maar ik weet niet of ik het deluxe of non-deluxe boardje moet pakken, dit omdat ik sommge hoor zeggen dat hij beter is etc, iemand tips ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je goede overclockresultaten wil behalen verschillen fysiek de moederborden niet veel. Alleen heeft DeLuxe meer biossen waar je betere resultaten mee zou kunnen halen. Dat zou dus een overweging kunnen zijn. Jij zegt niet te willen overclocken, dus dit hoef je dan niet mee te nemen in je overweging.

Ten tweede heeft DeLuxe wat meer aan hardware enzo. Alles is netjes door Cyrus vermeldt in de startpost, dus daar kan je de verschillen goed zien. Als je deze extra opties nodig denkt te hebben, kan je overwegen voor deluxe versie te gaan, anders de gewone.

Ten derde wordt er bij de A8n (gewone versie) weinig bijgeleverd aan kabels, software en andere spullen. Bij de deluxe versie zitten er meer accesoires bij. Vind je deze handig, neem dit dan mee in je afweging.

Als laatste is natuurlijk voor dit extra's ook wat nodig: de prijs. De deluxe versie kost iets meer. Vind je het de extra opties en de extra accesoires waard, dan neem je deluxe. Anders niet.

Natuurlijk is de prijs die je extra betaalt voor die accesoires veel lager dan dat je die kabeltjes en andere zut zelf zou moeten kopen. Voor dat punt alleen al zou ik zelf persoonlijk gaan voor Deluxe versie, maar er zijn andere die er anders over denken en bij voorbaat weten dat ze die spullen toch niet zullen gebruiken. Als je dat weet, dan kan je dus gewoon kiezen voor de gewone versie.
just my 2 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een zalman cooler op mn vga geinstalleerd, echter komen twee vinnen van de zalman op de northbridge cooler.

Afbeeldingslocatie: http://www.clioplein.nl/tweakers/KICX0541.jpg

Wordt nu de hitte van de vga zalman op de northbridge geleid of visa versa?
De GPU temp is 35 graden idle, de northbridge weet ik niet aangezien er geen sensor in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:47:
Heb net een zalman cooler op mn vga geinstalleerd, echter komen twee vinnen van de zalman op de northbridge cooler.

[afbeelding]

De GPU temp is 35 graden idle, de northbridge weet ik niet aangezien er geen sensor in zit.
Je kunt die 2 gewoon zagen verwijderen, lijkt mij wel beter. Overigens is Zalman gpu koeler + ng koeler ideaal. Welke gpu heb je eigenlijk? Probeer anders ook nog de GPU koeler een kwartslag je draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPU is de R480 (Asus Extreme AX850XT PE/2DHTV).
Maar de GPU cooler is (volgens mij) niet zo gemakkelijk een kwartslag te draaien (bevestigingspunten zitten vast).
De combi is in ieder geval stil.. heb nog wel een papts 12 cm fan als intake draaien die frisse lucht over de northbridge gooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
Van de een op de andere dag is asusupdate ervan overtuigt dat ik geen asus moederbord heb..heb bios 1006final er nu in. Asusupdate crashte, gedeinstalleerd, en bij niewe installatie weigert hij met een foutmelding: nt service registry error in bs_def.dll.
Zie hier op meerdere sites noodkreten van maar nergens een (voor mij) werkende oplossing.
Iemand enig idee?

asus a8n-sli deluxe
amd athlon64 3000+
2x512 kingston ddr400
maxtor 200gb
asus gf6600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

lord_eissens schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:42:
Van de een op de andere dag is asusupdate ervan overtuigt dat ik geen asus moederbord heb..heb bios 1006final er nu in. Asusupdate crashte, gedeinstalleerd, en bij niewe installatie weigert hij met een foutmelding: nt service registry error in bs_def.dll.
Zie hier op meerdere sites noodkreten van maar nergens een (voor mij) werkende oplossing.
Iemand enig idee?

asus a8n-sli deluxe
amd athlon64 3000+
2x512 kingston ddr400
maxtor 200gb
asus gf6600GT
Probleem heb ik ook gehad.
Mijn xp was al erg gesloopt een reinstall heeft het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43
Wordt echt para van die NBfan, is er niet al een normale oplossing voor? Dat ding produceert zoveel geluid!

Tot nu toe gezien.

Zalman Nbfan
Klein koelblokje met 45CM papst fan erop.

Zalman zou met een nieuwe Nbfan komen. Zou de NB warmer worden als ik die vervang met een zalman Nbfan en heeft dit gevolgen voor het ocen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:53:
Wordt echt para van die NBfan, is er niet al een normale oplossing voor? Dat ding produceert zoveel geluid!

Tot nu toe gezien.

Zalman Nbfan
Klein koelblokje met 45CM papst fan erop.

Zalman zou met een nieuwe Nbfan komen. Zou de NB warmer worden als ik die vervang met een zalman Nbfan en heeft dit gevolgen voor het ocen.
Koop gewoon eeen Zalman VGA koeler de vf700 + zalman NB47J, die zijn samen perfect. Mijn NB temp komt nooit boven de 45. Dat is ongeveer even hoog als de standaard koeler. MAarja dan ben je wel zo gauw 30 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[afbeelding]

Als je niet wilt knippen en breken kan je er ook voor kiezen om de koeler een kwartslag te draaien. Dat heb ik ook gedaan, en nu koelt hij meteen goed de nordbridge mee. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb een goed werkend systeem: Asus A8N-SLI moederboard Bios versie 1004, met Windows Mediacenter 2005.Het systeem gaat goed in de slaapstand en ontwaakt wanneer nodig. Door een aanslag op mijn toetsenboard (PS/2) ontwaakt mijn systeem. Echter een toetsenboard (of afstandbediening) aangesloten op de USB poort lukt dit niet; omdat er geen stroom op staat. Ik heb op veel plaatsen gezocht en nagevraagd, maar nog geen oplossing gevonden. Hoe krijg ik het zo geconfigureerd dat tijdens de slaapstand stroom staat op mijn USB-poort? Of is dit niet mogelijk bij dit moederboard?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties

alvast bedankt hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja jullie zegen wel steeds van : ik weet niet of je die en die optie gaat gebruiken maar ik wil gewoon de stuff die ik boven al heb gezegd erin duwen en dan ist goed voor mij, denken jullie dat ik dan toch beter af ben met de non deluxe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:35:
[...]

Als je niet wilt knippen en breken kan je er ook voor kiezen om de koeler een kwartslag te draaien. Dat heb ik ook gedaan, en nu koelt hij meteen goed de nordbridge mee. :)
Volgens mij kun je de GPU koeler niet een kwartslag draaien. Dit gaat volgens mij alleen bij
Nvidia videokaarten. Op mijn ATI x850xt gaat dat namelijk niet!

Daarom heb ik de 32J versie Zalman north bridge cooler gebruikt in plaats van de 47J versie.
Ik zal binnenkort een plaatje posten van mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:12:
[...]

Koop gewoon eeen Zalman VGA koeler de vf700 + zalman NB47J, die zijn samen perfect. Mijn NB temp komt nooit boven de 45. Dat is ongeveer even hoog als de standaard koeler. MAarja dan ben je wel zo gauw 30 euro kwijt.
Zalman heb ik al VGA koeler heb ik al, morgen maar even een NB koeler halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey, is dat onboard sound op de a8n deluxe een beetje goed? Of zouden jullie er een geluidskaart gewoon voor kopen? Of maakt het echt geen verschil.. dit is namelijk nog niet echt besproken he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:55:
Ey, is dat onboard sound op de a8n deluxe een beetje goed? Of zouden jullie er een geluidskaart gewoon voor kopen? Of maakt het echt geen verschil.. dit is namelijk nog niet echt besproken he :D
Goed zat. Ik bedoel net of je het verschil hoort met andere kaarten. Ik niet in ieder geval en ga er ook niet met een meter naast zitten. Als ik maar snel me OS kan draaien is dat geluid voor mij bijzaak.

Heb trouwens een WD 10k erin hangen en dat is gewoon maaaaaaaaasterlijk snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Je kunt de VF700-cu ook een kwart slag naar links monteren.. (op de andere twee mountingholes)
Hebk ook gedaan, werkt prima, geen verschil in performance :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:39:
[...]

Je kunt de VF700-cu ook een kwart slag naar links monteren.. (op de andere twee mountingholes)
Hebk ook gedaan, werkt prima, geen verschil in performance :Y)
Dan maar nog een keer! Lees anders de hele topic door. De Zalman VF700 vga solution kun je niet een kwartslag draaien op een ATI X8xx videokaart alleen bij Nvidia 6xxx video kaarten

http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=149&code=013

Aangezien Niek_B een ATI kaart heeft (X series) dan houdt dat verhaal met een kwartslag draaien op! Ik kan het ook weten want ik heb ook een Zalman VF700 cooling op mijn X850 zitten en een kwartslag draaien lukte niet om de heatsink van mijn toenmalige ZM-NB47J te vermijden. Waarom zul jij je misschien afvragen nou omdat er maar 2 mounting holes zijn op zo'n X8xx kaart.

Natuurlijk kon ik dan wel de heatsink gaan modden maar daar had ik toenertijd helemaal geen zin in en had daardoor de ZM-NB32J gekocht. Met de ZM-NB32J hoeft Niek_B helemaal niets te doen, wat betreft modding, hij kan het gewoon op zijn moederbord zetten en de vga kaart cooler zal op enkele milimeters de ZM-NB32J niet raken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:04:
[...]

Dan maar nog een keer! Lees anders de hele topic door. De Zalman VF700 vga solution kun je niet een kwartslag draaien op een ATI X8xx videokaart alleen bij Nvidia 6xxx video kaarten

Aangezien Niek_B een ATI kaart heeft (X series) dan houdt dat verhaal met een kwartslag draaien op! Ik kan het ook weten want ik heb ook een Zalman VF700 cooling op mijn X850 zitten en een kwartslag draaien lukte niet om de heatsink van mijn toenmalige ZM-NB47J te vermijden. Waarom zul jij je misschien afvragen nou omdat er maar 2 mounting holes zijn op zo'n X8xx kaart.

Natuurlijk kon ik dan wel de heatsink gaan modden maar daar had ik toenertijd helemaal geen zin in en had daardoor de ZM-NB32J gekocht. Met de ZM-NB32J hoeft Niek_B helemaal niets te doen, wat betreft modding, hij kan het gewoon op zijn moederbord zetten en de vga kaart cooler zal op enkele milimeters de ZM-NB32J niet raken.
zon probleem is dat toch niet dat 2 vinnen de NB raken, wordt hij aleeen maar beter gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Hallo allen,

Ik ben van plan om een systeem op basis van A8N-SLI (non deluxe) aan te schaffen.
Met het oog op m'n budget wil ik er eerst nog een Radeon 9000 pci 64mb (dus niet PCI-e)
in plaatsen.

Gaat dit problemen opleveren? Of ziet het MB de ook gewone pci videokaarten en krijg ik
beeld bij m'n 1e opstart?

Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door german8 op 22-04-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog wat informatie over de raid5 optie van dit mobo.
Er zijn al heel wat mensen die hier informatie over willen hebben.

Heb 4x Seagate Barracude 200GB SATA in raid 5 gezet.
Vervolgens had ik wat performance problemen.
HDtune gedraaid en kreeg tot mijn verbazing maar 10 to 12 MB/s
De processor belasting (3500+ Winnie) was bij schrijven ongeveer 30 tot 40%

Vervolgens deze 4 schijven in raid0+1 gezet en performance zit nu op de 80MB/s
Dus voor alle mensen die dit bord willen aanschaffen om de raid5 mogelijkheid NIET DOEN !!!
Ga dan voor de niet deluxe versies of koop op PCIE een (€300) raid5 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43
KlaasHof schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:37:
Hallo allen,

Ik ben van plan om een systeem op basis van A8N-SLI (non deluxe) aan te schaffen.
Met het oog op m'n budget wil ik er eerst nog een Radeon 9000 pci 64mb (dus niet PCI-e)
in plaatsen.

Gaat dit problemen opleveren? Of ziet het MB de ook gewone pci videokaarten en krijg ik
beeld bij m'n 1e opstart?

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Is geen probleem, ik had mijn 6800GT nog niet binnen en heb tijdelijk een riva 128 ingehad zodat ik alles al kon instaleren en instellen, DUS is geen probleem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hoe moest je de NB fan van Zalman ook alweer monteren? gewoon 2 drupjes seconde lijm aan de uiteinde als ik me niet vergis en dan erop plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:39:
Hoe moest je de NB fan van Zalman ook alweer monteren? gewoon 2 drupjes seconde lijm aan de uiteinde als ik me niet vergis en dan erop plakken?
Neeeeee .. ;) Er zitten van die "druk pinnetjes" bij ... die druk je door de gaatjes in het mobo, en dan zit ie vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
:> O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:42:
[...]

Neeeeee .. ;) Er zitten van die "druk pinnetjes" bij ... die druk je door de gaatjes in het mobo, en dan zit ie vast :P
Om je even mee te helpen, en sommige mensen te wijzen op hun zoekgedrag

http://zalman.co.kr/Upload/product/ZM-NB47J_en0310.pdf
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:14:
- De Maxtor DiamondMAX 10 schijfen hebben inmiddels een firmware update gehad, welke de nodig problemen zou moeten verhelpen. Maar als je zeker van je zaak wilt zijn en zonder de mogelijke problemen te draaien, moet je misschien eens naar de Maxtor Maxline kijken deze zijn ook geschikt voor langere uptime. Ook is misschien de Western Digital RAID edtion iets?
Ik stond gisteravond in de startblokken om mijn bestelling - gebaseerd op een (door mij aangepaste) multimedia-uitvoering van de Tweakers.net Best Buy Guide, editie maart 2005 - weg te doen, maar toen kwam ik toevallig dit topic tegen en las tot mijn stomme verbazing dat de ook door de redactie van Best Buy als goed alternatief geadviseerde schijf, de Maxtor DiamondMax Plus 10 (300 gig 16mb cache), blijkbaar een hoog risico c.q. mogelijk gegarandeerde ellende oplevert.

Nu is mijn vraag: wat zou voor deze Maxtor DiamondMax Plus 10 (300 gig 16mb cache) dan wél een goed alternatief zijn, qua grootte (moet 't liefst 300GB zijn), lawaai (zo stil mogelijk opereren) en warmteontwikkeling?

Nu las ik ook in diezelfde Best Buy goede reviews over die Samsung SpinPoint schijven maar die zijn er niet in 300GB uitvoering.

Maar misschien zou ik gewoon twéé SpinPoints van 160GB moeten nemen, omdat ik sowieso een realtime image/backup wil hebben en de boel dan zo in RAID kan schakelen. Als ik voor de SpinPoints ga, welke versie zou ik dan moeten kiezen: de ATA133 of de SATA? Ik las ergens dat het wat de Samsungs betreft niets uitmaakt (maar wel bij de Western Digitals e.a.). Ik zie ook een Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) staan. Duidt die II in de SATA II soms op verbeteringen op dit punt?

En: zijn er naast de SpinPoints eventueel nog andere alternatieven?

Bedankt alvast voor een reactie!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Stille schijven? :)
Seagate 7200.7
Heb er 2 in hangen 80GB en 160, en de seek/write hoor je bijna niet, en het idlenoise is er ook bijna niet. (en ik ben een stilte freak, dus het is betrouwbaar... ik heb geen orkaan in mn kast (tja, nu even wel.. zit nog met stockcooling omdat ik "pas" nieuwe hardware heb en nog moet sparen voor de WC)

De 7200.8 serie blijkt iets meer herrie te maken, maar hier heb ik geen ervaring mee...
de .7 serie gaat btw tot 200GB
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.7 Plus, 200GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb de Zalman NB cooler (passief) geinstalleerd, werkt pefect!. Tempraturen zijn evenhoog.

Wie zegt nou dat je hem moet modden of je fan een kwart slag moet draaien? :?
Ik heb hier een 6600GT PCI-e met Zalman VGA700 koeler. En heb ik heb hem helemaal niet een kwart hoeven draaien of stukken uit de zalman NB koeler moeten halen of iets dergelijks. Ik heb hem er gewoon op gemonteerd zoals in het boekje staat en je hoeft helemaal niet iets te verdraaien of wat dan ook :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de case he.. wat voor ruimte je hebt.

En hoe kan een "fan" nou passief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:27:
Ligt aan de case he.. wat voor ruimte je hebt.

En hoe kan een "fan" nou passief zijn?
Sorry bedoelde cooler.

Daarbij ligt het helemaal niet aan de ruimte aan je case :? een moederbord rekt niet opeens uit doordat je een grotere case hebt :P, ik heb hem verticaal gemonteerd blijkbaar doet iedereen het hier verticaal dan betwijfel ik inderdaad of hij wel past ofniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:04:
[...]

Oke, mijn excuses.
Weer wat geleerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had hem er al weer afgehaald om te checken voor het draaien, maar inderdaad geen andere mounting holes dan de twee die standaard gebruikt worden. Draaien gaat niet. Het lijkt vooralsnog geen probleem te zijn voor zowel de northbridge als de vga warmte afvoer. Denk dat ik het maar zo laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMonk
  • Laatst online: 11-07 14:16

MasterMonk

Clan: Monestary -UT 2K3-

Hallo mensen,

Even een vraagje...
Ben nog niet zolang bezig met overklokken enz maar tot nu toe gaat het erg lekker.
Ik heb het asus A8N-sli deluxe bord met daarop de AMD 64 3000+
Op het moment loopt ie lekker stabiel op 2400mhz maar wil hem proberen op 2600.
Na het overklokken kom ik zonder enig probleem in windows, maar zodra ik 3dmark 05 eroverheen draai gaat hij hellemaal flippen, en ook loopt het nogal vast.
Daarom komt mijn vraag, ik zal jullie de waardes geven waarop ik hem op 2600 draai en zou daar graag opbouwende kritiek op krijgen om hem wel zo stabiel mogelijk te laten draaien.
Heb hiervoor al voor gezocht en niet echt iets specefieks gevonden.

HTT: 3x ook 4x geprobeert
Frequentie: 289
Multi: 9x
Mem: 266
Cpu volt geprobeert op: 1.55, 1.6, 1.65
Mem volt loopt op: 2.75
Dit was het wel zo ongeveer...

[edit] O en vergeten het geheugen is Kingston valeu ram Pc3200 [edit]

Bij voorbaad dank

[ Voor 5% gewijzigd door MasterMonk op 23-04-2005 11:53 ]

2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als hij vastloopt betekend dat vaak dat hij te warm wordt, of dat de vcore te laag is. In jou geval lijkt het op een warmte probleem. Misschien dat je je timings ook nog wat losser kan gooien, misschien wertk het maar ik geef het weinig kans.
Let erop dat CnQ uit moet staan en x3 en niet x4. Probeer gewoon of hij op 1,52V op 2,6GHz kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMonk

MasterMonk

Warmte weet ik zo niet ik denk dat het meer instabiliteit is, de C&Q heb ik uit staan.
En snap ff niet wat je bedoelt met 1.52V..... hij loopt op het moment 1.55 op 2400Mhz
Je hoort het voltage toch niet lager te zetten?? kan zijn dat ik het mis heb hoor.. Daarom vraag ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMonk schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:43:
Hallo mensen,

Even een vraagje...
Ben nog niet zolang bezig met overklokken enz maar tot nu toe gaat het erg lekker.
Ik heb het asus A8N-sli deluxe bord met daarop de AMD 64 3000+
Op het moment loopt ie lekker stabiel op 2400mhz maar wil hem proberen op 2600.
Na het overklokken kom ik zonder enig probleem in windows, maar zodra ik 3dmark 05 eroverheen draai gaat hij hellemaal flippen, en ook loopt het nogal vast.
Daarom komt mijn vraag, ik zal jullie de waardes geven waarop ik hem op 2600 draai en zou daar graag opbouwende kritiek op krijgen om hem wel zo stabiel mogelijk te laten draaien.
Heb hiervoor al voor gezocht en niet echt iets specefieks gevonden.

HTT: 3x ook 4x geprobeert

Frequentie: 289
Multi: 9x
Mem: 266
Cpu volt geprobeert op: 1.55, 1.6, 1.65
Mem volt loopt op: 2.75
Dit was het wel zo ongeveer...

[edit] O en vergeten het geheugen is Kingston valeu ram Pc3200 [edit]

Bij voorbaad dank
Je hebt niks aan hoge klok want zo krijgje alleen maar grotere onstabiliteit.
2.4 is al goed genoeg, meer kunje er stabiel ook niet uithalen zonder echte koeling.

Ik zal maar zeggen: Wees blij dat ie stock al bijde 2.4 komt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
MasterMonk schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:34:
Warmte weet ik zo niet ik denk dat het meer instabiliteit is, de C&Q heb ik uit staan.
En snap ff niet wat je bedoelt met 1.52V..... hij loopt op het moment 1.55 op 2400Mhz
Je hoort het voltage toch niet lager te zetten?? kan zijn dat ik het mis heb hoor.. Daarom vraag ik ook :D
Winchesters zijn heel kieskeurig met voltage's dus probeer nog maar wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMonk

MasterMonk

Okeej :D iig geval bedankt.. zal nog ff testen en als het echt niet lukt blaas ik wel lekker verder op 2400 :D
Als het lukt horen jullie het nog wel :D

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er niks aan zo.. op stock koelers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bios revisie 1007 final is uit voor de Deluxe. Misschien toch wat terughoudend zijn, op't eerste zicht lijkt mijn systeem niet altijd correct een softwarematige reset te overleven (scherm gaat gewoon in standby), een harde reset werkt wel... Bij 1007 beta 003 nooit een dergelijk probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Freggy schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:20:
Bios revisie 1007 final is uit voor de Deluxe. Misschien toch wat terughoudend zijn, op't eerste zicht lijkt mijn systeem niet altijd correct een softwarematige reset te overleven (scherm gaat gewoon in standby), een harde reset werkt wel... Bij 1007 beta 003 nooit een dergelijk probleem gehad.
nog steeds geen 1T fix, en ik denk dat die ook nooit komt

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:31:
[...]

nog steeds geen 1T fix, en ik denk dat die ook nooit komt
wees optimistisch..
En zegt nooit nooit!

Kunnen we ze niet spammen met de vraag naar een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds een paar dagen A8N-Sli Deluxe en ook problemen met een Maxtor DMP 9 160gig.

Het frappante is dat ik er ook van 200 gig heb als systeem schijf en die doet ut normaal. Geen uitvallers etc. terwijl de 160 gig al vaak niet in bios gezien wordt en als ie gezien wordt dat knikkert windows um er na paar minuten uit.

Heb veel in dit topic gelezen maar ben de reden en oplossing nog niet tegenkomen??

Al iets meer bekend ten aanzien van dit euvel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:25:
[...]

wees optimistisch..
En zegt nooit nooit!

Kunnen we ze niet spammen met de vraag naar een fix?
nou al ze beloven het gefixt te hebben in 1007 wat dus niet is en ook naar 100000 biosen ook niet lukt dan geef ik de hoop op. Er zijn al nieuwe reversies inomloop die het probleem niet hebben

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Omruilen lijkt me heel toepasselijk, maar aangezien de service van asus nogal prut is verwacht ik er niet veel van :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:15:
Stille schijven? :)
Seagate 7200.7
<snip>
De 7200.8 serie blijkt iets meer herrie te maken, maar hier heb ik geen ervaring mee...
Ik wel, ik heb 2x7200.7 160GB NCQ en 1x7200.8 300GB NCQ. Ik houd ook wel van stilte. De 7200.8 doet kwa stilte nauwelijks onder voor de 7200.7, ik ben er heel erg tevreden over. Neem daarbij dat hij sneller is: een no-brainer, als je t mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:38:
Heb ook sinds een paar dagen A8N-Sli Deluxe en ook problemen met een Maxtor DMP 9 160gig.
Ik was van plan van de week een geheel configuratie te bestellen op basis van dit moederbord, samen met een DiamondMax 10, maar ik heb daar na waarschuwende berichten in deze draad vanaf gezien.

Ik ga nu maar over naar 2 x Samsung SpinPoints van 200GB, in RAID.

Heeft iemand ervaringen met de SpinPoint op dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist nog een andere Maxtor DMP 9 van ook 160 gig erbij gehangen en deze doet ut verwonderlijk wel.

De schijf wordt meteen herkend en doet tot op heden niet raar.........de fabricage datum is 18 maart 2005.

Ik las dat dat wellicht ook nog iets maakte in ieder geval wel bij DMP 10.

Je kunt er met andere woorden geen pijl op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:11:
Omruilen lijkt me heel toepasselijk, maar aangezien de service van asus nogal prut is verwacht ik er niet veel van :Z
We kunnen het toch proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag je... :? .

Ik heb ook deze moederbord --A8N-SLI Deluxe-- :Y)

Nou will ik weten of deze nou ook SATA II (SATA 300) ook ondersteund?
kon het niet vinden op het asus site, stond alleen iets van dat ie 3Gb/s aan kon op met al die
8 SATA poorten...

waarom ik het wil weten is ik ben van plan SATA II schijven aan te schaffen in de toekomst..en dan op Raid 0 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

..Appelsap schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:45:
Ik wel, ik heb 2x7200.7 160GB NCQ en 1x7200.8 300GB NCQ. Ik houd ook wel van stilte. De 7200.8 doet kwa stilte nauwelijks onder voor de 7200.7, ik ben er heel erg tevreden over. Neem daarbij dat hij sneller is: een no-brainer, als je t mij vraagt.
Mijn 7200.7 was anders aanzienlijk "lawaaiger" dan mijn Barracuda V, dat verschil viel me voor een opvolger van die V zelfs wel wat tegen. Mijn huidige Maxtor DM10 maakt ongeveer evenveel geluid en is nog weer een stuk sneller dan die .7 en .8 ;)
Jammer alleen dat het niet gegarandeerd stabiel loopt met nforce moederborden naar het schijnt, hoewel het in mijn geval prima stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik had ook bij iemand problemen met de 160 GB van Maxtor DM10. Maar ik had dus windows XP SP1 met De NForce drivers geinstalleerd, alleen geen IDE drivers en sindsdien loopt hij als een zonnetje :+. Dus vrees dat het aan die drivers ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:37:
waarom ik het wil weten is ik ben van plan SATA II schijven aan te schaffen in de toekomst..en dan op Raid 0 >:)
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar wegens geplande aanschaf SpinPoints (SATA II) voor dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:37:
Ik heb een vraag je... :? .

Ik heb ook deze moederbord --A8N-SLI Deluxe-- :Y)

Nou will ik weten of deze nou ook SATA II (SATA 300) ook ondersteund?
kon het niet vinden op het asus site, stond alleen iets van dat ie 3Gb/s aan kon op met al die
8 SATA poorten...

Lees toch een keer de topics door, SATA II is 3gb/s en het maakt geen moer uit met SATA I. De huidige generaties HDDs gaan toch niet sneller gaan dan de specificaties van SATA I of laat staan ATA 100. Het puur marketing dat die Samsung bende SATA II ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

draait iemand deze bios versie al 1007?

http://www.asus.com.tw/su...odelName=A8N-SLI%20Deluxe
hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar posts hierboven .. staan wat reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
De downloadlink opent een pagina, ipv dat it de zipfile download, zowel met MSIE als Firefox! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Reageer eens normaal :)

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 25-04-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
DrDeathHand (late reactie misschien)... Er is geen enkele netwerkkaart sneller dan de onchip Nvidia gigabit NIC. Bovendien is die 2e onboard kaart (Marvell Yukon) 100% gelijk aan de 3Com 3C2000-T,
alleen plakt 3Com er n andere sticker op. Deze Marvell is verder ook een prima NIC.

[ Voor 9% gewijzigd door FatalError op 24-04-2005 16:06 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik, maar als je vragen hebt over memory settings en dergelijke dan moet je niet
bij mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FatalError schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:04:
DrDeathHand (late reactie misschien)... Er is geen enkele netwerkkaart sneller dan de onchip Nvidia gigabit NIC. Bovendien is die 2e onboard kaart (Marvell Yukon) 100% gelijk aan de 3Com 3C2000-T,
alleen plakt 3Com er n andere sticker op. Deze Marvell is verder ook een prima NIC.
merk je als gebruiker iets tussen de Nvidia en Marvell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:08:
[...]
Bij 100 mbit niet, maar bij gigabit zou je het kunnen merken. De Marvell zit namelijk op de (gedeelde) PCI bus, als daar nog meer apparaten aan hangen kunnen die elkaars prestaties omlaag halen. Bij 100 mbit merk je dat niet, maar bij gigabit zou je dat kunnen merken. Gelukkig zitten er standaard vrijwel geen apparaten op de PCI bus en is die Marvell ook erg snel. De Nvidia zit in de chipset en heeft een eigen verbdinding met de rest van de chip, waardoor deze erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Ik heb nu het volgende geheugen in mijn systeem zitten:

GEIL Value Dual Channel 2 x 512mb PC3200

En dit werkt, dus deze kan in de startpost dacht ik zo?? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ACM schreef op zondag 24 april 2005 @ 00:16:
[...]

Mijn 7200.7 was anders aanzienlijk "lawaaiger" dan mijn Barracuda V, dat verschil viel me voor een opvolger van die V zelfs wel wat tegen. Mijn huidige Maxtor DM10 maakt ongeveer evenveel geluid en is nog weer een stuk sneller dan die .7 en .8 ;)
Jammer alleen dat het niet gegarandeerd stabiel loopt met nforce moederborden naar het schijnt, hoewel het in mijn geval prima stabiel is.
Heb je ze wel in rubber hangen, of direct in je kast geschroefd? Dat maakt namelijk nogal wat uit. De Barracuda V was trouwens inderdaad stiller, maar dat die Maxtor (op 10k toeren) even weinig geluid maakt als een 7200.7 lijkt me stug, of je moet de fans in je kast kunnen horen, dan maakt het sowieso weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:08:
[...]

Nou ik merk het dus wel degelijk :(

Bij mij draait de netwerkkaart totaal niet stabiel, en ben dus van pure ellende maar naar de Marvel gegaan.... :'(

Als iemand de oplossing weet houdt ik me aanbevolen, draaide 6.53 drivers van nVidia

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik ben echt enorm tevreden met die NVidia, ik haal er moeiteloos 115 MByte/s mee :P
Die firewall software heb ik niet geïnstalleerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
spk2go schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:17:
[...]

Nou ik merk het dus wel degelijk :(

Bij mij draait de netwerkkaart totaal niet stabiel, en ben dus van pure ellende maar naar de Marvel gegaan.... :'(

Als iemand de oplossing weet houdt ik me aanbevolen, draaide 6.53 drivers van nVidia
Misschien ligt het inderdaad aan de firewall software dat is echt waardelose troep, continu irq_not_or_less_equel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

..Appelsap schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:45:
Heb je ze wel in rubber hangen, of direct in je kast geschroefd? Dat maakt namelijk nogal wat uit. De Barracuda V was trouwens inderdaad stiller, maar dat die Maxtor (op 10k toeren) even weinig geluid maakt als een 7200.7 lijkt me stug, of je moet de fans in je kast kunnen horen, dan maakt het sowieso weinig uit.
Allemaal op hetzelfde plekje vergeleken, direct in de kast. Dus het effect van eventueel rubberen ophanging was er bij alledrie niet.
De Maxtor DiamondMax 10 draait overigens op 7200 rpm, ik weet niet waar jij 10k vandaan denkt te halen. En hij maakt ongeveer evenveel geluid als de 7200.7. Waarschijnlijk maakt ie wel meetbaar meer geluid, maar veel is het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:24
ik draai nu 1007 maar hij maakt ruzie met mij lol als ik mijn ram hoger als 433 laat lopen dan gaat mijn cpu op auto maar laat ik mijn cpu freq hooger als 220 doen is op eens het ram op auto..... steeds om en om.... kom niet hooger dan 220Mhz lol

ik heb ook allen maar 5400Mb aan bandweite in sisoft sandra terwijl hij nu op eens zegt dat het max 7000 is terwijl hij met 1006 aangav dat het 6400mb was 8)7

leuk bios maar beeeeetje vaag..... maar een goed ding is dat mijn opstarttijd vermindert is en alles stabiel draaid...op 10% AI OC

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

STIMPPYYY schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:31:
[...]

Misschien ligt het inderdaad aan de firewall software dat is echt waardelose troep, continu irq_not_or_less_equel
Precies, maar ik snap dat dus echt niet, ze scheppen er een beetje over op dat ze een hardware matige firewall ingebouwd hebben, maar die drivers/software zuigen echt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!! Attentie !!

Ik vertel het maar in het A8N topic aangezien ik zelf een basic A8N SLI heb maar eigenlijk geldt het voor alle Amd64 processoren.

Ik heb zelf vanaf het moment dat ik mijn nieuwe computer gekocht heb niets als problemen gehad

Amd64-3000+
512 mb Kingston Unbuffered Unregistered CL2,5
Asus A8n-SLI BASIC mbtje
Sapphire Radeon x600pro
Oud Maxtorschijfje (ben designer in Duitsland dus heb ik geen geld :P )
Arctic Cooling Silentium T2 behuizing (met 350watt cont./450watt peak vermogen: ATX 1.0)

Windows XP SP2

Ik heb werkelijk ALLES getest (memtest/sisoftsandra/etcetc/zelfs online hardware testjes ja ik was nogal van de kook) en stuitte altijd maar weer op problemen:
  • computer loopt compleet vast tijdens welkoms-scherm XP
  • af en toe een lekker BSODtje met een error in ati2dvag.dll driver
  • ook zonder BSOD crashte mijn computer bijvoorbeeld bij het openen van een netwerkverbinding met mijn home-network (die over Netgear router loopt)
Alle instellingen die je kan veranderen in welk onderdeel (bios/xp/etc) dan ook heb ik veranderd, zelfs de instellingen die er niet zijn (zoals HCKU>KOFFIEZETTEN>AAN ;) ). Iedereen gevraagd. Ben ook op zoek geweest naar een 20-24pin adaptertje voor mijn voeding hoewel ik daar niets goeds over gehoord heb. Niet gevonden maar was dan ook niet meer nodig:

Oplossing - Introotje

Data Execution Prevention, Data Execution Prevention, Data Execution Prevention
Uitzetten die handel. Nu loopt mijn computer voor t eerst als een zonnetje. Geen problemen meer met wat dan ook. Vastlopen zal hij misschien over een jaar of 5 als mijn processor me wil vertellen dat ik een leven moet krijgen en hem met rust moet laten.... *grinnik*.

Oplossing - Praktijk

Pas de boot.ini in de systeem rootfolder aan (vette gedeelte natuurlijk)

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /execute=optin /fastdetect

Nu staat natuurlijk de DEP uit dus theoretisch ben je minder veilig tijdens het surfen maar dan moet je maar wegblijven van de rare }:O }:O sites (begrijp je de grap niet, niet verder nadenken!)

Mijn rekenmachine loopt nu op 2,3GHz (0,45 Ghz overgeclocked), PEG Link op Fast, Memory timings op auto zonder problemen en lekker snel :)

*tsjoeketsjoeketsjoek* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:24:
/knip![quote]

Misschien een idee om dit in de topic start te zetten? is wel een goede tip voor het oplossen van problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Laatst online: 04-09 17:14
(jarig!)
Beste FatalError,

Hey nog bedankt voor je tip enzo, maar weet je wat eigenlijk mijn 2 redenen zijn om 2 van die netwerk kaartjes te scoren zijn.

1. Als zo'n kaartje stuk gaat of is of whatever dan kan je die zo inruilen en een nieuwe er voor krijgen of kopen.

2. Een 3com kaart (ook al zit er een chip op van Marvell of Nvidia,) word toch gewoon beter ondersteund in windows en door het bedrijf zelf (drivers and all) dan door gewoon een ander iets ala Trust of zo, of ala zone onboard lan.

Dus daarom heb ik er liever gewoon 2 aparte kaartjes er in. En dan heb ik altijd nog als backup gewoon de onboard lan he. En pff die 3com kaartjes kosten niks. Als ik toch al een zooi geld ga uitgeven, (heb me net zitten bedenken om een AMD 4400 Dual core processor te kopen implaats van die 3800+ Venice, als deze mobo het aan kan) ala 1300 / 1500 ballen nou dan kan dat er ook nog wel bij.
FatalError schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:45:
Ik ben echt enorm tevreden met die NVidia, ik haal er moeiteloos 115 MByte/s mee :P
Die firewall software heb ik niet geïnstalleerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:24:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /execute=optin /fastdetect

*tsjoeketsjoeketsjoek* O-)
Was het niet AlwaysOff ipv optin?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel eens gelijk in hebben ja.. ik heb nog nauwelijks problemen maar na een dag draaien merk ik dat vanuit een cold boot, windows vanzelf opnieuw start, en dan ok start.. al een verbetering maar ik probeer t nou ff met AlwaysOff.. ff Google-en maar.. ik start nog een topic

the INTEL switch is

/Execute=AlwaysOff

AMD switch is

/NoExecute=AlwaysOff

bovenstaande is levensgevaarlijk voor computer.. Heb de mijne ter nauwer nood kunnen redden..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:32:
Kan je wel eens gelijk in hebben ja.. ik heb nog nauwelijks problemen maar na een dag draaien merk ik dat vanuit een cold boot, windows vanzelf opnieuw start, en dan ok start.. al een verbetering maar ik probeer t nou ff met AlwaysOff.. ff Google-en maar.. ik start nog een topic

the INTEL switch is

/Execute=AlwaysOff

AMD switch is

/NoExecute=AlwaysOff

bovenstaande is levensgevaarlijk voor computer.. Heb de mijne ter nauwer nood kunnen redden..
Iets meer uitleg zou wel prettig zijn.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuwe final bios voor de A8N-SLI: 1005 (A8NSB005)
http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=A8N-SLI

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien erg domme vraag maar als ik op dat download dingetje klik dan begint nix ?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen op mijn moederbord(natuurlijk de A8N-SLI) krijg ik de multiplier niet hoger dan 10...? Kan ik dit niet omzeilen op een of andere manier? want het is nogal vervelend want ik krijg mijn kloksnelheid dus niet hoger dan 2400 Mhz omdat mijn gehugen het simpelweg niet meer doet dan.

Specs: AMD athlon 64 3200+ 2,0 Ghz
Dane-Elec 512 MB Dual Channel DDR

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:21:
Hey mensen op mijn moederbord(natuurlijk de A8N-SLI) krijg ik de multiplier niet hoger dan 10...? Kan ik dit niet omzeilen op een of andere manier? want het is nogal vervelend want ik krijg mijn kloksnelheid dus niet hoger dan 2400 Mhz omdat mijn gehugen het simpelweg niet meer doet dan.

Beter oc'bare geheugen kopen. pc4400 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De A64'en zijn alleen multiplier downunlocked (dankzij Cool'n'Quiet). Hoger zetten kan dus niet. Verdiep je je verder eens in de overclocking basics dat je in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling kunt vinden, want dit Basic vraagje hoort niet in een Ervaringentopic, zie ook de topicwaarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:21:

Er is ook een overclockingstopic voor de A8N-SLI, en daarin had je kunnen lezen dat je je geheugen op DDR333 kunt zetten.

[rml][ OC-939]Asus A8N-SLI[/rml]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Laatst online: 04-09 17:14
(jarig!)
Woot

Trouwens ik zie dat de 3800+ Venice nu eindelijk in den winkels ligt, dus ik moet eigenlijk nog 1 ding weten voordat ik mijn pc ga samen stellen.

En dat is het volgende.

Werken die Dual core amd processors op de A8N-SLI Deluxe mobo?? of moeten we weer wachten op de volgende nieuwe series van asus mobos ?

Want als dat zo is, dan denk ik dat ik toch liever wacht dat ik dan voor de Dual core 4400 processor ga, die is wel wat duurder, maar ik heb er meer aan denk ik als een sli combo set van 2 vidcards, want ik kan bvb een xtra vidkaart kopen ergens rond kerst of zo, dan zijn die 6800gt's nog wel te krijgen.

Ik ga trouwens voor een leadtek 6800GT want die van gainward zijn niet los meer te krijgen als 1 vidkaart, ik heb over al gezocht naar een Gainward 6800Gt 2400GS GLH editie maar nope, dus als iemand nog een adresje weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dual core Athlon64 past gewoon op elk socket 939 moederbord, er zal echter wel een bios update nodig zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Na wat problemen met de voeding, die DOA geleverd was, is mijn nieuwe systeem nu in de lucht! 8)

Voor de liefhebbers een kleine opsomming:

Behuizing: CoolerMaster STC-T01 Stacker
Voeding: Tagan TG480
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe
Processor: AMD Athlon 3500+ (Winchester)
Geheugen: Corsair TWINX 3200XL 512 MB; 2x (matched pair) @ dualchannel
Videokaart: Powercolor X850XT
Geluidskaart: Creative Audigy 2 ZS Platinum
Harde schijf: Maxtor DiamondMax 10; SATA; 200 GB; 2x

Ik heb zelf totaal geen problemen ondervonden met de DiamonMax 10 schjven gelukkig, maar ik draai ook geen RAID array dus dat scheelt wellicht. Ook weet ik niet welke revisie ik heb van de DM10. Op het moment is XP nog aan't updaten. Als alle updates binnen zijn draai ik even een ghost en dan ga ik maar eens wat drivertje installeren en benches draaien 8)
Als ie stabiel blijft ga ik maar eens kijken of ik er een leuke OC uit kan persen (luchtkoeling dus dat zal beperkt zijn).

* Kwistnix @ brede grijns modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
weer een nieuw bios
1008-01 al iemand geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
iemand de nieuwe bios 1005 voor de a8n sli al getest?
want bij mijne broer werkt het niet echt goed.
hij kon minder overclocken.
verder iemand al problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
Shan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:57:
ik draai die 1005_2 versie en het leverde me 200 mhz meer oc op ( begon met versie 1001).

Verder is hij redelijk stabiel, niet echt geclocked alleen clockgen ff geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Ik heb iets te vroeg gejuicht blijkbaar.
Nadat ik wat drivers had geïnstalleerd (waaronder nforce 4 drivers) in Windows XP bleef ie bij het opstarten hangen, na een reset kwam hij zelfs niet meer in het laadscherm van XP. In de BIOS vond ie de DM10 schijf inneens niet meer. Vervolgens heb ik de pc helemaal uit gezet en weer opgestart. In de BIOS vond ie de schijf toen wel, maar bij het opstarten van XP bleef ie weer hangen en herhaalde het verhaal zich. Ik heb nu een schone installatie zonder drivers via ghost teruggezet en de pc werkt weer zoals het hoort. Zonder drivers kan ik echter niet met het systeem werken.

Edit: Met de Nforce driver die meegeleverd wordt bij het moederbord lijkt het probleem zich niet voor te doen. Even afwachten hoe het loopt.

Waarschijnlijk is de harde schijf in kwestie niet helemaal in orde. Bij het maken van een image loopt Norton Ghost steeds vast op dezelfde plaats (error reading sectors.....) en ook chkdsk loopt op 27 procent vast. Ik ga een kijken wat de tweede DM10 schijf doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Kwistnix op 29-04-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik weet nog niet zo lang van de problemen met de DiamondMax 10 reeks. Eigenlijk net op tijd, want ik ging er net een tweetal kopen. Dank aan deze site. :)

Eén zaak kan ik in deze thread niet echt terugvinden: heeft iemand al eens de Maxtor MaxLine III reeks geprobeerd met de A8N SLI? Deze MaxLine reeks is zo ongeveer de hi-end versie van de DiamondMax 10 en is dus ook wat duurder. Maar dat heb ik er wel voor over om geen problemen te hebben. Echter, ik wil het wel graag zeker weten dat deze schijven wel goed werken met dit mobo, zeker gezien de DiamondMax 10 bijna als 2 druppels water op die MaxLine III gelijkt.
Anders ga ik eens die nieuwe Samsungs 250 gig schijven proberen. De prijs ervan is goed, prestatie is bijna even goed als de DiamondMax 10 (soms zelfs beter - maw, IRL ga je het verschil niet merken)

Dank voor alle info die jullie kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
heb mijne broer even gesproken en hij heeft ook dmax 10 op sata raid en hij heeft daar geen problemen mee.
alleen met de nieuwe bios kan hij niet de cpu en geheugen overclocken.
geheugen overclock gaat met de cpu mee, dus konden niet van elkaar los staan.
ik weet niet of jullie hier last mee hebben?

we hebben allebei ocz pc 4000 cas 2.5-3-3-8 rev.2 2x 256 dual channel gold geheugen.
kan mischien ook in de start post dat deze verder goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 13:42
Shan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:57:
Ik kon ook minder overclocken met bios 1005. Heb nu 1006.001. Deze werkt stabieler op hogere clock heb ik het idee.
Ik heb met deze bios trouwens mn topscore verbeterd :*)
Link CPU-Z validation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
1006.001 vanwaar heb je die?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
Hacku schreef op zondag 01 mei 2005 @ 07:57:
1006.001 vanwaar heb je die?
Hij staat op de duitse ftp van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.