[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 7

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 10:55

jll

beste mensen van Got

ik volg al een tijdje dit forum want ik ben momenteel ook opzoek naar wat nieuws en de A8N-sli van asus leek mij nou wel wat en ik ben dus ht een en ander gana opzoeken.
Nu kwam ik dit tegen op THG en hier bespreken ze een premium versie van de A8N SLI mobo. maar ik kan dus niets vinden in de pricewatch op tweakers.net en ook niet op de site van asus zelf, hoe kan dit ? weet iemand hier er iets meer over want wat ik wel zag is dat er een 4x pci-e slot op zit en de sli modus kan software matig omgezet worden.

mvgr Jaac

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:04
Het is idd een andere versie dan de deluxe of de normale, maar ik kan er niks over vinden bij asus zelf. handig dat je de SLI functie nu software matig kan instellen ipv te moeten pielen met dat reepje, maar hoevaak doe je dat nou? voor de rest is hij volgens mij gelijk aan de andere 2. Ik ben iig nog altijd blij met mijn deluxe versie :)

[ Voor 15% gewijzigd door floffert op 09-05-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Heeft ook geen 1T probelemen en luidruchtige NB-fan. Het wachten waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:04
STIMPPYYY schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:18:
had je al naar de pics gekeken? ik zie daar toch echt een nb fan zitten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

floffert schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:10:
Het is idd een andere versie dan de deluxe of de normale, maar ik kan er niks over vinden bij asus zelf. handig dat je de SLI functie nu software matig kan instellen ipv te moeten pielen met dat reepje, maar hoevaak doe je dat nou? voor de rest is hij volgens mij gelijk aan de andere 2. Ik ben iig nog altijd blij met mijn deluxe versie :)
ja en een PCIe 4x slot ipv een PCIe 1x slot das het enige wat ik zo kan vinden.
ja wachten is een optie maar ja dan wacht je hierop is het er en dan komt er wel weer iets anders wat uit zou komen, zo blijf je wachten :). Maar goed nu leek het mij dus wel een goed idee om hierop te wachten want dan heb je de derde generatie van een het sli mobo dus dan zijn de meeste kinderziektes er hopelijk wel uit. Zoals die nb fan en 1T probsss.

gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

Je 2de stelling klopt niet..
Hoe kun je dan weten of de 1T probleem is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:43
hmm met mijn stomme kop had ik mijn bios proberen te updaten via de "asusupdater" naar versie 1007(wat dus wordt afgeraden in de OP)

Nu start de computer niet meer op, de computer denkt dat er een raid controller oid inzit, hij start niet door maar gaat naar "raidset" waar ik niets kan doen.

Dingen die ik heb geprobeerd:

Een opstart diskette gemaakt volgens de FAQ, met versie 1003 en 1001 van bios.(moest wel eerst battery eruit halen, jumper naar 2-3 zetten, na een tijdje terug naar 1-2, battery terug) aangesloten, toen wou de computer de diskette wel pakken.

Helaas was dat maar eenmalig:\

Toen de diskette was geladen, kreeg ik uit eindelijk een error met het flashen "this is not a award"

specs:

A8N-SLI Deluxe
2x 512mb (kingston)
1x wd 74gb(10k rpm)
1x maxtor 300gb(7.2k rpm)(losgekoppeld)
2x 6600gt, 128mb
voeding is 450wat

Ik heb geen idee hoe ik nu weer terug kom, hij gaat steeds automatisch naar dat raidset, als ik daar niets doe dan sprint ie automatisch naar Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:36
de asus sli premium zag ik bij www.atacom.com staan voor 299€, lijkt mij best wel tering duur.

daarnaast heeft dit bord idd een 4X pci-e slot, maar weet iemand of je dit wel echt nodig zult gaan hebben? en waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PCI-E 4x is goed voor bv raid kaartjes.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

darklord007 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:13:
de asus sli premium zag ik bij www.atacom.com staan voor 299€, lijkt mij best wel tering duur.

daarnaast heeft dit bord idd een 4X pci-e slot, maar weet iemand of je dit wel echt nodig zult gaan hebben? en waarvoor?
299 euries is idd veel geld (dubbele) voor alleen software matig sli aan te kunnen zetten en een PCIe 4x slot. kan me haast niet voorstellen maar ik zal nog ff wat zoeken. En idd voor een eventule raid kaart kun je dat PCIe 4x slot gebruiken of een hdtv kaart of iets in die geest is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
Ben bezig een systeem samen te stellen en ben er vrijwel helemaal uit, echter ik zit nog met het puntje van het vervangen van de standaard koeling op de A8N ivm een eventuele RMA. De NB koeler is het probleem niet, volgens mij kan je zo de orginele er weer op zetten, echter ik twijfel over de backplate voor de CPU, is deze simpel in orginele staat weer aan te brengen? (wil er een Zalman CNPS-7700cu opzetten)

En heeft iemand een CNPS-7700 icm dit mobo en een Chieftec miditower, en past dit fatsoenlijk of moet ik uitwijken naar een CNPS-7000

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01

The Legend

*Plop*

TAG_Speedy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:02:
Ben bezig een systeem samen te stellen en ben er vrijwel helemaal uit, echter ik zit nog met het puntje van het vervangen van de standaard koeling op de A8N ivm een eventuele RMA. De NB koeler is het probleem niet, volgens mij kan je zo de orginele er weer op zetten, echter ik twijfel over de backplate voor de CPU, is deze simpel in orginele staat weer aan te brengen? (wil er een Zalman CNPS-7700cu opzetten)

En heeft iemand een CNPS-7700 icm dit mobo en een Chieftec miditower, en past dit fatsoenlijk of moet ik uitwijken naar een CNPS-7000
Moet je de backplate verwijderen voor het installeren van de 7700 dan? Bij de 7000 hoeft dit nl. niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
Dat zou helemaal mooi zijn, maar las via de search dat mensen die backplate hadden vervangen voor de door Zalman bijgeleverde versie, moet wel stevig zijn namelijk (dat ding weegt 900+ gram)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ja voor de 7700 moet je de backplate verwijderen. Dit is trouwens piece of cake.. 2 schroefjes en hij valt eraf. En daardoor kan je hem ook weer simpel terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

Ik heb nog ff gezocht naar een price van het A8N-SLI premium bord en kwam bij viperlair en daar geven ze aan dat hij 174 USD moet kosten. iemand nog iets gevonden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
jll schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:38:
Ik heb nog ff gezocht naar een price van het A8N-SLI premium bord en kwam bij viperlair en daar geven ze aan dat hij 174 USD moet kosten. iemand nog iets gevonden ??
Een of andere Belgische webshop heeft het bord beschikbaar voor ruim 200 euro: http://www.halloweencomputers.com/product_4176.html
Kan nooit meer lang duren voordat hij ook in NL op de markt verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 15:46
weer een nieuw bios uit 1009-002 zonder changelog. weet iemand al wat er anders is ? ik ga het straks proberen, nu zit ik op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78488

Hallo luitjes, er is een nieuwe betaversie van de sli-basic bios uit:

A8N-SLI Beta BIOS 1007.002
http://www.asus.com.tw/pu...t939/A8N-SLI/1007-002.zip

heeft er iemand zin om deze te testen? Mijn eigen computer ligt op t moment plat omdat ik een nieuwe graka aan t bestellen ben.. mijn x600pro was ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb een vraag, ik heb een a8n sli deluxe, amd64 3500 winchester, 2x512mb pc3200 dual channel twinmos, en 2x raptor 34gb in raid 0 met xp64bit erop. Bij het benchmarken van de hdd's met sisoft2005 kom ik op 76mb/s het maakt niet uit of ik de raptors op de nvidia of de silicon image controller doe. Het maakt misschien 2mb/s uit of ik 64bit of 32bit windows in voordeel van 32bit, erop heb. Als ik bij de referentie kijk moeten de raptors een stuk hoger komen, op 90 ofzo. Komt dit door de brakke sata controllers en gebruikt sisoft een of ander l33t ding met 512mb cache erop of moet het gewoon veel hoger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
Heeft iemand al de nieuwe Deluxe bios geprobeerd? Bij nummertje 1009.002 zijn we alweer beland...

http://www.asus.it/suppor...name=1009-002.zip~zaqwedc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:00

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58
:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.