[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 7

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.101 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

ND schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:02:
[...]

Verder geen problemen, en tevreden in combi met dit mobo?

dacht trouwens dat nForce ook onboard video (geforce go)had, maar kennelijk de nForce3/4 niet (meerr)?
Yep geen problemen, en tevreden.

Ik dacht dat dit bord onboard wifi had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Kalizec schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:20:
[...]

Heb je na het flashen wel 'Load Defaults' gedaan?
Nee, waarom zou ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121940

STIMPPYYY schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:42:
[...]

Moet altijd na een bios flash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
STIMPPYYY schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:42:
[...]

Omdat iedere BIOS-versie wellicht zijn eigen 'layout' heeft voor hoe bepaalde instellingen in de CMOS opgeslagen worden. Indien deze layout dus veranderd is, betekenen de waarden die je ingesteld had met de oude niet hetzelfde als de nieuwe. Dit leidt vanzelf sprekend tot instabiliteit.

De reden waarom je dit overigens niet meteen hoeft te zien als je naar je huidige instellingen in je BIOS kijkt, is omdat een aantal van die CMOS waarden pas bij een verandering berekend en weggeschreven wordt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92726

Ik wil binnekort dit moederbord gaan halen met daarop een 3500+ en 2 GB geheugen.
Probleem is dat ik twijfel aan de voeding, mischien dat jullie daar meer ervaring mee hebben.
Ik ga het bord nl. uitrusten met een 6600GT SLI set of een enkele 6800GT kaart. De voeding moet dit wel trekken.
Plus dan nog het 20/24 pin verhaal wat al een aantal maal voorbij gekomen is.

Tips? Advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Kalizec schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:06:
[...]

Omdat iedere BIOS-versie wellicht zijn eigen 'layout' heeft voor hoe bepaalde instellingen in de CMOS opgeslagen worden. Indien deze layout dus veranderd is, betekenen de waarden die je ingesteld had met de oude niet hetzelfde als de nieuwe. Dit leidt vanzelf sprekend tot instabiliteit.

De reden waarom je dit overigens niet meteen hoeft te zien als je naar je huidige instellingen in je BIOS kijkt, is omdat een aantal van die CMOS waarden pas bij een verandering berekend en weggeschreven wordt.
Thnx voor de info, ik zal het nog eens proberen.

/edit

Jullie hadden inderdaad gelijk, werkt nu goed. Bios 1006 werkt ook beter icm overclocken thnx :)

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-04-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 15:47
Anoniem: 92726 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:15:
Ik wil binnekort dit moederbord gaan halen met daarop een 3500+ en 2 GB geheugen.
Probleem is dat ik twijfel aan de voeding, mischien dat jullie daar meer ervaring mee hebben.
Ik ga het bord nl. uitrusten met een 6600GT SLI set of een enkele 6800GT kaart. De voeding moet dit wel trekken.
Plus dan nog het 20/24 pin verhaal wat al een aantal maal voorbij gekomen is.

Tips? Advies ?
Ga voor een OCZ PowerStream 520 Watt .... heb ik ook en is voorzien van losse aansluitingen voor de vga kaarten en voor de S-ata verbindingen.... in een woord geweldig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Cpt00kirk schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:35:
[...]

Ga voor een OCZ PowerStream 520 Watt .... heb ik ook en is voorzien van losse aansluitingen voor de vga kaarten en voor de S-ata verbindingen.... in een woord geweldig te noemen.
Hier nog een zeer tevreden eigenaar van deze voeding. Kabels die je niet nodig hebt kun je gewoon weglaten, ideaal .... Peak output van 600w, dus kan wel wat hebben .... 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92726

Dat is een beste voeding, prijskaartje mag er ook zijn.. maar kost net zoveel als het mainboard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Cpt00kirk schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:35:
[...]

Ik zweer voortaan bij de Antec NeoPower, je kan daar zelf je kabels in pluggen (welke je dus wel en niet wil hebben), ik heb de Tagan 480 gehoord qua stilte...
Hij is stil, maar mijn Neopower is net zo stil (een 12cm fan, die echt op een ultralaag niveau blijft draaien, zowel stressed als idle op mn systeem (check specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

John_Glenn schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:56:
[...]

Tja, dat is toch wel maf. Deze schijf is ook van februari (moet eerst gaan kijken voor precieze datum), en heeft al nieuwe firmware.

Je zou haast gaan denken dat er een hidden variable in het probleem zit...?

Weten we zeker dat het gezeik hem in de schijf zit en niet in het moederbord? Hier namelijk ook nog problemen met nVidia Firewall (alle applicaties verliezen verbinding bij Medium settings) - maar doordat die schijf er steeds doorheen fietst met problemen kan ik dat probleem nauwelijks geisoleerd 'bestuderen'.
SATA problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Enige verandering: nVidia drivers 6.53 gedeinstalled, daarna opnieuw geinstalled maar nu zonder de Network Access Control kit (of hoe dat heet?).
Zeer merkwaardig, want wat heeft dat met je SATA ports te maken??

* John_Glenn snapt er steeds minder van... iig lijkt het een driver probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ppleeuw schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:22:
n00b vraag: hoe update ik precies het bios? als ik de file 1006.bin in de WinFlash van asus doe dan staat er coul not find image file ....
Zorg wel dat je de laatste versie van de updater hebt, v6.03.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
..Appelsap schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:05:
[...]

Zorg wel dat je de laatste versie van de updater hebt, v6.03.01
op de duitse ftp staat versie 6.05.01 al en heb zojuist geupdate en dat ging allemaal goed en erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Voor de A8N-SLI Basic is een nieuwe BIOS uit.

Heb zojuist 1005-002 geflashed. Er zijn weer een aantal dingen veranderd. Ditmaal ook zichtbaar.

Ze hebben het deel van de geheugeninstellingen aangepast.

Vier van de negen geheugeninstellingen die met 1002-003 verschenen waren zijn weer verdwenen.
Geen Trp / Trfc / Twr / Trwt meer.

Tevens is de DDR setting gerenamed.
Het heet nu 'Memclock Index Value' een betere beschrijving van wat het eigenlijk is.

Of ze daadwerkelijk de onderliggende zaken herschreven hebben weet ik (nog) niet zeker.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Ik wil er graag dit reepje op prikken : 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX)

Maar mijn vraag is : loopt hij hiermee goed ( ivm sommige mensen problemen @ twinmos )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Kalizec schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:18:
Voor de A8N-SLI Basic is een nieuwe BIOS uit.

Heb zojuist 1005-002 geflashed. Er zijn weer een aantal dingen veranderd. Ditmaal ook zichtbaar.
Ze hebben hem weer weggehaald, of ik kijk verkeerd??
Hij wordt wel genoemd in de "BIOS History", maar de beta-downloadlijst is leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

epo

Er is voor de deluxe ook weer een nieuwere beta bios uit 1007sd04

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...N-SLI_Deluxe/1007sd04.zip

Net geinstalled, en dit bios heeft minder geheugen settings. De vcore kan hier weer naar 1.650 worden gezet echter is dit in de realiteit gewoon 1.550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
John_Glenn schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:59:
[...]

Ze hebben hem weer weggehaald, of ik kijk verkeerd??
Hij wordt wel genoemd in de "BIOS History", maar de beta-downloadlijst is leeg...
Je kijkt verkeerd, hij staat er echt nog gewoon hoor.
Waar kijk je uberhaubt mee? Gewoon kwestie van een FTP-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Kalizec schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 01:29:
Je kijkt verkeerd, hij staat er echt nog gewoon hoor.
Waar kijk je uberhaubt mee? Gewoon kwestie van een FTP-programma.
Sorry, weer wat geleerd... ik keek op de gewone downloadpagina's die vanaf hun website gelinkt worden. Heb het nu gevonden op ftp. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 27-05 12:27
John_Glenn schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:55:
[...]

SATA problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Enige verandering: nVidia drivers 6.53 gedeinstalled, daarna opnieuw geinstalled maar nu zonder de Network Access Control kit (of hoe dat heet?).
Zeer merkwaardig, want wat heeft dat met je SATA ports te maken??

* John_Glenn snapt er steeds minder van... iig lijkt het een driver probleem?
Hmm, interessant... Ik heb dus ook geen enkel probleem gehad, maar ik moet er wel zeggen dat ik ook niet de Network Access Control kit ding uit de drivers geinstalleerd heb, omdat ik aannam dat dat de NvFirewall was die niet goed leek te werken. Was ik fout in deze aanname?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

hmm, mijn pc word juist heel instabiel als ik de 6.53 drivers installeer, ook na een format.

Ik kan wel de audiodrivers en nvmixer installeren, meer heb ik nog niet gedurft :P

maar dat instabiele gebeurde altijd na een paar dagen, en had wel Network Access Control geinstalleerd, maar ik had geen SATA problemen, misschien heeft de 6.53 de drivers van SATA er weer fris op gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2023
Ook ik heb een DM 10 schijf maar dan een IDE (pata). Gisteren een keiharde crash gehad met een BSOD (Kernel stack error) waarnaar ik mijn schijf niet meer kon benaderen (BIOS vind hem wel). Eerst nog geprobeerd met een aantal recovery tools mijn data terug te krijgen maar helaas tevergeefs.
Daarna geprobeerd een nieuwe partitie aan te maken maar dit faalde jammerlijk, zowel in XP als in Partion Magic 8. Ook de firmware upgrade wilde niet lukken, device not found.

Vandaag dus terug naar Mycom waar ik de schijf op de HCC had gekocht, zij pluggen hem er ff bij en ze kunnen gewoon een partitie aanmaken.. :? Data wel kwijt maar de schijf leek te werken. Heb hem gelukkig met bijbetaling kunnen ruilen voor een WD 250GB pata. Hoop dat dit beter werkt.

Systeem specs:
AMD64 3000+
1gb ram
A8N-SLI Deluxe
360W Chiefec voeding
60GB IBM HD
200GB Maxtor DM10, nu dus 250GB WD Caviar
POF GEF6600GT
SB Audigy 2 plat.
NEC 3520A
Plextor 16x40 cdbrandertje.

Omdat het bij mij om een IDE DM10 ging vraag ik me af of het nu een compatibaliteits probleem is of dat mijn A8N-SLI deluxe een beetje verrot is. Iemand een idee?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Laatst online: 21-05 12:26

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik wil het volgende systeem bestellen

Asus A8N SLI
3500+ winchester
Asus Nvidia 6600GT top limited editon 128mb
Zalman 7700Cu
Zalman V700Cu
Zalman blauwe northbridge koeler
2x 160 gig Hitachi sata (RAID 0)

iemand ervaringen met een dergelijk systeem en past de northbridge koeler ook op het mobo als ik die v700cu er op heb?

alvast bedankt

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141087

paulmadejong schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:47:

Omdat het bij mij om een IDE DM10 ging vraag ik me af of het nu een compatibaliteits probleem is of dat mijn A8N-SLI deluxe een beetje verrot is. Iemand een idee?
Als je de topic echt goed gelezen had dan wist je dat het moederbord niet verrot is. Het zijn over
het algemeen compatibiliteits problemen.

Het zou ook wel handig zijn als je wist wat de fabricage data zou zijn i.v.m. met de firmware die er dan op zou staan van je DM10.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141087 op 09-04-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welleweerd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 08:14:

iemand ervaringen met een dergelijk systeem en past de northbridge koeler ook op het mobo als ik die v700cu er op heb?

alvast bedankt
Wat ik je wel kan vertellen is dat de Northbridge heatsink die jij wilt gaan halen niet past bij mijn setup:

A8N SLI Del
ATI X850 XT
Zalman v700 Alcu

Momenteel heb ik een andere 40x40mm fan op de heatsink gezet van de northbridge die op 5000 rpm draait. Dat scheelt sowiezo in geluidsproductie. Alleen is dit een tijdelijke oplossing ik ben namelijk van plan om een heatsink te halen die geheel vlak is, aan de bovenzijde uiteraard, of een stillere 40x40 mm fan van Papst.

Wat je ook kunt doen is de kant en klare oplossing van de onderstaande website:

http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1571

NB: JE HAD DIT GEWOON OP KUNNEN ZOEKEN IN DE VORIGE TOPICS!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ook al eerder langsgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=51415&format=full&ext=.jpg

Ik raad dus persoonlijk aan de VF700 een kwartslag gedraaid te monteren als je die mogelijkheid hebt (6800GT heeft dat). Anders wordt het knippen/zagen/plakken.

ps. Als je één uitbreidingskaart plaatst (andere Audiocard of Video Capture-card ofzo), plaats deze dan in het onderste PCI slot; die wordt niet geshared (IRQ).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-04-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:17

Ulti23

Quality Time

Je kan ook die molex gebruiken die bij die Zalman VGA koeler meegeleverd word. Sluit de northbridge fan aan op de vijf volts aansluiting op die molex en je hoor dat koelertje ook helemaal niet meer. Heb hetzelfde gedaan et voila!

Temperaturen van de Northbridge blijven fully stressed onder de 30 graden en je creeert stilte!

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ulti23 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:14:
Je kan ook die molex gebruiken die bij die Zalman VGA koeler meegeleverd word. Sluit de northbridge fan aan op de vijf volts aansluiting op die molex en je hoor dat koelertje ook helemaal niet meer. Heb hetzelfde gedaan et voila!

Temperaturen van de Northbridge blijven fully stressed onder de 30 graden en je creeert stilte!
jaaaaa...ja... En hoe heb je de temps van de northbridge gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Anoniem: 141087 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:40:
[...]

Als je de topic echt goed gelezen had dan wist je dat het moederbord niet verrot is. Het zijn over
het algemeen compatibiliteits problemen.

Het zou ook wel handig zijn als je wist wat de fabricage data zou zijn i.v.m. met de firmware die er dan op zou staan van je DM10.
Ik kwam in dit topic (deeltje 7) alleen maar sata problemen tegen, vandaar mijn vraag over IDE.

Wat betreft het bios en fabricagedatum herriner ik mij zo 1 2 3 dat de schijf in september 2004 gefabriceerd is. De schijf was op de HCC 2004 aangeschaft. Checken kan ik het niet meer want de schijf is inmiddels niet meer in mijn bezit.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114041

Ulti23 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:14:

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar in mijn kast is het een windtunnel en toch lukte het niet met 8000rpm met dat kleine fannetje hem onder de 39 te krijgen.. Volgens mij zit je gewoon uit je nek te lullen. Overigens hek nu een Zalman NB47J icm VF700 en 7000b-Alcu. Hiermee haal ik met alle fans op maxxi draaiend en cool 'n quiet aan op idle 35graden en tijdens gamen rond de 40.

Ik meet NB temperatuur met mijn Cooldrive 4 Temp sensor. Ik weet niet hoe jij aan >30 komt maar goed.. Voel maar eens met je vingertje aan de zijkant van de nb koelertje zou ik zeggen.. Ooh en pas op dat je je neit verbrand.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 114041 op 09-04-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114041 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar in mijn kast is het een windtunnel en toch lukte het niet met 8000rpm met dat kleine fannetje hem onder de 39 te krijgen.. Volgens mij zit je gewoon uit je nek te lullen. Overigens hek nu een Zalman NB47J icm VF700 en 7000b-Alcu. Hiermee haal ik met alle fans op maxxi draaiend en cool 'n quiet aan op idle 35graden en tijdens gamen rond de 40.

Ik meet NB temperatuur met mijn Cooldrive 4 Temp sensor. Ik weet niet hoe jij aan >30 komt maar goed.. Voel maar eens met je vingertje aan de zijkant van de nb koelertje zou ik zeggen.. Ooh en pas op dat je je neit verbrand.
Wil net zeggen ... dat ding wordt echt wel warmer. Ik heb een vrij goede airflow, maar kan na een uurtje gamen het heatsinkje amper beetpakken zo heet is ie ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36037

Beste Tweakers,
ik heb van de week een Asus A8N-SLI systeem gebouwd voor een low budget en low end gamer.
ik ben helemaal niet te spreken over dit moederbord omdat ik het erg instabiel vind
bij deze een poging om in het kort mijn verhaal /ervaringen uiteen te zetten:

het systeem bestond in hoofdlijnen uit :
Asus A8N-SLI mobo ( bios 1005-1 beta )
serial ata maxtor daimond max 9 ( weet niet precies meer )
dvd brander en dvd speler
XFX 6600GT SLI video kaart ( LET OP !! 1 videokaart )
2 reepjes kingston van 512MB ( is van het soort dat Asus aanbeveelt )
AMD 64 +3200 cpu
Tagan 480 watt PSU
en een floppy drive

win xp Pro ( engels ) en alle laatste driver en updates etc etc .

Wat opviel was dat het systeem redelijk stabiel was na installatie
maar bij het opstarten vaak BSOD gaf ( bleu screens of death ) en in een flits opnieuw een boot poging waagde ook midden in een game of zware toepassing kon dit gebeuren heel af en toe gebeuren
Een andere PSU (oa een zware enermax ) en een hele nacht mem test draaien en div burn in programma's brachten geen fouten aan het licht . ook Seti classic draaien gaf geen problemen
( cpu load is dan 100% ) >> voor meer over seti >> www.seti.nl

Wat ik ook probeerde het fout gaan tijdens boot van winxp pro ( met sp2 ) bleef . Het blauwe scherm was ook niet in de log terug te vinden en om de herstart te voorkomen het vinkje uitzetten hielp ook niets hij bleef herstarten . het blauwe scherm lezen was onmogelijk want het kwam steeds als een flits voorbij.

Na het systeem totaal gestript te hebben en componenten uitgewisseld te hebben en nog maar een keer een schone win xp geladen te hebben begon ik met bijprikken van rand apparaten aan het mobo .

eerst helemaal kaal alleen met de harde schijf en 1 video >> stabiel geen BSOD / herstarten tijdens herhaaldelijk booten

Daarna met de DVD rom speler en brander erbij >> stabiel Oa doom 3 bleef zeer goed werken

Daarna de Floppy drive erbij gestoken >> dat was de veroorzaker>> BSOD en af en toe herstarten
ok dacht ik nog floppy kabel in de kliko en mijn reserve floppy drive erbij en weer eens achter elkaar booten en zo . van de 10 keer booten gaat het 3 keer foutloos en de rest met herhaaldelijk booten maakt niet uit welk merk floppy drive of wat ook . ook een andere voedingsstekker deed niets .

Ik ben toen naar mijn leverancier gegaan en heb het euvel laten zien >> RMA dus en ter plekke een ander standaard Asus A8N-SLI bordje erin geschroefd ....
weer de bovenstaande beproeving gedaan met eenzelfde resultaat >> met floppy BSOD
en zonder lopen als een trein zonder floppy.

omdat voor deze pc een floppy drive regelmatig nodig is ( oa tbv huiswerk v/d kids ) moet de floppy goed werken en is de floppy drive dumpen geen optie in dit geval.

De winkellier was zeer vriendelijk en bood me een hetzelfde bordje aan maar dan Asus A8N-SLI deluxe ;) prima proberen we dat en waar hij bij stond herhaalde het expiriment zich nogmaals en werd er zelfs eerst nog de bios geupdate naar versie 1006 .

maar ook hier dezelfde problemen met de floppy controller die op dit mobo zit .
helaas had ik nergens meer een antieke pci IDE / floppy controller om nog wat meer testjes te doen.

ik heb het bordje terug gegeven en mijn geld terug ontvangen en de cpu ook maar terug gegeven en
gekozen voor een Intel P4 540J 3,2 GHz 800FSB 1MB met bijbehordende Asus mobo omdat ik een stabiele werking verkies boven evt snelheid ed . overklokken doe ik trouwens toch al nooit O-) want dan koop ik wel een snellere CPU ed .

mijn eigen conclusie die ik trek is dat dit moederbord nog niet goed uitontwikkeld is en de consumenten daarvan met de gebakken peren zitten . In mijn opinie dan ook afblijven dan wel zwaar twijfel geval .

mijn kanttekening is wel dat dit het 2e systeem is met dit mobo dat ik gebouwd had maar het eerste systeem nergens last van had . Alleen was er wel sprake in het eerste geval van een totaal andere configuratie en dus niet vergelijkbaar is ...

mijn vraag aan jullie mede tweakers is >> doe de test eens met dat herstarten als je ook een dergelijk mobo hebt en met en zonder floppy drive. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem maar het mischien voor onbelangerijk hebben afgedaan .
nog mooier zou ik het vinden om er de oorzaak van te weten.
ik blijf in iedergeval erg terughoudend tov dit moederbord .

mvg

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ulti23
Hier net zo; (zie foto eindje terug)
- Antec NeoPower met 120mm fan
- Zalman 7700CU cpu
- Zalman 700VF op 6800Gt
- Zalmen NB47 op de northbridge
2x 120mm papst 80CFM (1x intake voor de HDD's, 1x outtake onder voeding)

Ik heb hier met 2 sensors gemeten, en hij is hier standaard 39 graden, tijdens het gamen 41-42. (Draai altijd DC projecten, vandaar dat ik geen idle temps weet ;)).

Het is leuk dat het wellicht bij jou werkt op 5V zonder dat je PC vastloopt, maar kom aub niet met claims die niet haalbaar zijn, omdat je daarmee anderen op het verkeerde been zet en wellicht wel hun MB beschadigen. Daarnaast heb je anders straks hier weer mensen die het op jouw advies op 5V zetten en zich afvragen waarom bij hun de NB zo warm wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-04-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Beste Tweakers,
ik heb van de week een Asus A8N-SLI systeem gebouwd voor een low budget en low end gamer.

[...]
Waarschuwing:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic. <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.
Dit is topic vervuiling!

[ Voor 33% gewijzigd door kalizec op 09-04-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm .. het is toch gewoon een ervaring? Geen probleem, want t bord heeft ie terug gegeven, en niet meer in zn bezit ... Zie niet in waarom t topicvervuiling is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Heb vandaag even alle case fans in mijn kast vervangen (Thermaltake Tsunami met 3 stofzuiger koelers) en een Zalman NB koelertje op mijn NB geplaatst. Een hoop gekloot zeg... dat gepriegel met die kleine schroefjes, dan zitten die dingen erop en dan loop je nog een half uur te kloten. M'n VF700 (VGA koeler) zat ook aardig in de weg. Op den duur vond ik het wel ok en heb ik de pinnetjes erin gedrukt en hij zit, maar vraag niet hoe. Als je er een beetje tegenaan drukt kantelt het blokje al, maar goed... We zullen zien of mijn systeem een beetje stabiel blijft met dat brak gemonteerde ding.

offtopic:
En oh ja, 1 van de Papst 120mm fans was DOA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:02:
Hmm .. het is toch gewoon een ervaring? Geen probleem, want t bord heeft ie terug gegeven, en niet meer in zn bezit ... Zie niet in waarom t topicvervuiling is ....
Het is topic vervuiling, omdat het geen ervaring is. Het doel van dit topic is namelijk niet het mededelen dat je een probleem hebt, maar om een centraal punt voor informatie te hebben waar andere lezers weer van kunnen leren.
  • Een ervaring is:
  • Een probleem plus oplossing ervan.
  • Een probleem zonder oplossing, maar met informatie waaruit een derde persoon kan vast stellen of hij hetzelfde probleem heeft.
  • Een tip / uitleg hoe een bepaald doel te bereiken, waarvan men redelijkerwijs kan verwachten dat het niet op de standaard manier te bereiken valt.
  • Een stukje informatie over wat er mogelijk is met het onderwerp als deze informatie niet reeds vrij beschikbaar is.

In alle 15 alineas van die post komt geen duidelijk bewijs naar voren dat het probleem uberhaubt met dat moederbord te maken heeft. Het enige wat ik er feitelijk in lees is dat de persoon niet doortastend genoeg was om het probleem systematisch aan te pakken.

Dat blijkt alleen al uit het feit dat er nergens in die hele lap tekst een kopie van de BSOD melding voorkomt. Het hele idee van foutmelding is dat je hem leest. Daar staat namelijk in waar het probleem ontstond. Het enige wat er nodig was geweest om de melding te lezen was het uitzetten van de "reboot na BSOD" optie. Dat een BSOD niet in je logs voorkomt had ik je van te voren kunnen vertellen.

Tevens is er na het vervangen van het mobo + fdd niet eens een nieuwe Windows geïnstalleerd. Als een OS-installatie beschadigd is geraakt vanwege een hardware conflict, heeft vervangen van die hardware alleen zin als je de software ook vervangt.

Tot slot wordt er in de post geïnsinueerd dat het probleem aan het moederbord ligt, terwijl dat gezien de uitgevoerde troubleshoot geeneens redelijk vast staat.

• De enige nuttige informatie die ik als lezer van dit topic uit de post kan halen is:
  • Biglift heeft waarschijnlijk een incompatibilliteits- of softwareprobleem gehad.
  • Dit gebeurde met een combinatie van hardware en software waar het Asus A8N-SLI bord in voor kwam.
  • Biglift heeft het probleem niet op kunnen lossen.
  • Daarentegen kan ik de volgende dingen niet.
  • Vaststellen of ik hetzelfde probleem heb en dus zijn troubleshoot info toepassen in mijn probleem.
  • Concluderen dat het probleem aan het moederbord ligt.
Mijn conclusie over het probleem van Biglift is dat hij last heeft gehad van het "Maxtor Diamond Max + Asus A8N-SLI" probleem en dat aansluiten van een floppydrive de boel verder destabiliseerde. Dit had ook in 5 tot 10 regels gezegd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 21:15
_/-\o_

Ik heb vanmiddag even de 2 onboard netwerk kaarten geprobeerd op mijn internet verbinding, Waarbij ik bij de Nvidia Nforce controller een stabielere download had (newsgroepen) dan met de marvell, terwijl die van nvidia iets meer cpu lijkt te gebruiken. Klopt dat ? of verbeeld ik me dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:03:
@Ulti23
Hier net zo; (zie foto eindje terug)
- Antec NeoPower met 120mm fan
- Zalman 7700CU cpu
- Zalman 700VF op 6800Gt
- Zalmen NB47 op de northbridge
2x 120mm papst 80CFM (1x intake voor de HDD's, 1x outtake onder voeding)

Ik heb hier met 2 sensors gemeten, en hij is hier standaard 39 graden, tijdens het gamen 41-42. (Draai altijd DC projecten, vandaar dat ik geen idle temps weet ;)).

Het is leuk dat het wellicht bij jou werkt op 5V zonder dat je PC vastloopt, maar kom aub niet met claims die niet haalbaar zijn, omdat je daarmee anderen op het verkeerde been zet en wellicht wel hun MB beschadigen. Daarnaast heb je anders straks hier weer mensen die het op jouw advies op 5V zetten en zich afvragen waarom bij hun de NB zo warm wordt.
Kan er niks aan doen, maar lees toch echt temps van ok max 32 graden uit via BIOS of temp readins uit sandra. Ook pc probve van asus laat hetzelfde zien. Maar omdat er hier wel vier posten dat het niet zo is en dat het niet kan, zullen jullie wel gelijk hebben en lezen alle drie de progjes het wel verkeerd uit. Alvast mijn excuses voor iedereen die ondertussen zijn mobo verbrand heeft :/

Draai hier met een coolermaster stacker, 2 12cm case fans die direct over de a8n northbridge blaast, stabiel op 240 x 10 met een HT frequency van 4x, DDR op 333 in bios. Met het verloopmolexje waar de nb fan op aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132550

op de nothbridge zit er geen sensor en in asus probe kan je enkel de motherboard temperatuur en de cpu temperatuur uitlezen

gelieve dus een screen shot te posten weer in duidelijk te zien is dat je een temperatuur uitleest bij de nothbridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
Kalizec schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:25:
[...]

Het is topic vervuiling, omdat het geen ervaring is. Het doel van dit topic is namelijk niet het mededelen dat je een probleem hebt, maar om een centraal punt voor informatie te hebben waar andere lezers weer van kunnen leren.
  • Een ervaring is:
  • Een probleem plus oplossing ervan.
  • Een probleem zonder oplossing, maar met informatie waaruit een derde persoon kan vast stellen of hij hetzelfde probleem heeft.
  • Een tip / uitleg hoe een bepaald doel te bereiken, waarvan men redelijkerwijs kan verwachten dat het niet op de standaard manier te bereiken valt.
  • Een stukje informatie over wat er mogelijk is met het onderwerp als deze informatie niet reeds vrij beschikbaar is.

In alle 15 alineas van die post komt geen duidelijk bewijs naar voren dat het probleem uberhaubt met dat moederbord te maken heeft. Het enige wat ik er feitelijk in lees is dat de persoon niet doortastend genoeg was om het probleem systematisch aan te pakken.

Dat blijkt alleen al uit het feit dat er nergens in die hele lap tekst een kopie van de BSOD melding voorkomt. Het hele idee van foutmelding is dat je hem leest. Daar staat namelijk in waar het probleem ontstond. Het enige wat er nodig was geweest om de melding te lezen was het uitzetten van de "reboot na BSOD" optie. Dat een BSOD niet in je logs voorkomt had ik je van te voren kunnen vertellen.

Tevens is er na het vervangen van het mobo + fdd niet eens een nieuwe Windows geïnstalleerd. Als een OS-installatie beschadigd is geraakt vanwege een hardware conflict, heeft vervangen van die hardware alleen zin als je de software ook vervangt.

Tot slot wordt er in de post geïnsinueerd dat het probleem aan het moederbord ligt, terwijl dat gezien de uitgevoerde troubleshoot geeneens redelijk vast staat.

• De enige nuttige informatie die ik als lezer van dit topic uit de post kan halen is:
  • Biglift heeft waarschijnlijk een incompatibilliteits- of softwareprobleem gehad.
  • Dit gebeurde met een combinatie van hardware en software waar het Asus A8N-SLI bord in voor kwam.
  • Biglift heeft het probleem niet op kunnen lossen.
  • Daarentegen kan ik de volgende dingen niet.
  • Vaststellen of ik hetzelfde probleem heb en dus zijn troubleshoot info toepassen in mijn probleem.
  • Concluderen dat het probleem aan het moederbord ligt.
Mijn conclusie over het probleem van Biglift is dat hij last heeft gehad van het "Maxtor Diamond Max + Asus A8N-SLI" probleem en dat aansluiten van een floppydrive de boel verder destabiliseerde. Dit had ook in 5 tot 10 regels gezegd kunnen worden.
toon volledige bericht
Voor zover bij mij bekend is geld het diamond max probleem alleen bij DM10 schijven met een verouderde firmware icm NCQ. Van problemen met de DM9 schijven is mij niets bekend, en ik heb er hier ook 1 van draaien icm mijn asus A8N-SLI deluxe

Ook geeft hij in zjn post aan dat hij meerdere A8n mobo's gebruikt heeft om te testen, dit lijkt mij wel een ervaring.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft echt niemand ervaring met dit geheugen : 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX)

Op dit moederbordje ? anders zit ik hier straks met de gebakken peren ;)

Ik heb mijn systeem samengesteld dat ik over 3 weekjes ga aanschaffen (omdat de Saphire X850XT PE pas over 2 weken er weer is )

AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) ( deluxe )
Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo)
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W)
2xWestern Digital Caviar WD1200JD, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX)
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zilver)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 10-04-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 21:15
Ik heb een temp sensor op de NB zitten (aerogate3) die geeft aan 30c
asus probe leest uit cpu 32c (idle) en mobo 27c

Ook heb ik aeogate sensor op cpu zitten, die leest uit 29c. Dus vanuitgaande dat er 3c verschil zit tussen de echte temp (asus probe lijkt me correct uit te lezen) en wat uitgelezen word door de aerogate, dan kom ik uit op 33c/34c voor de NB

CM stacker met 12cm coolermaster fan boven de NB en geheugen

edit:

Ik heb de standaard NB koeler vervangen door een zalman NB koelblok, dus passief gekoeld

[ Voor 12% gewijzigd door barrel op 10-04-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138893

Voor de Gebruikers van het Asus A8N-SLI Deluxe mainbord
is er een nieuwere Beta Bios beschikbaar
Namelijk BIOS 1007.004

ftp://ftp.asus.de/pub/ASU...orce4_SLI/A8N-SLI_Deluxe/

Onduidelijk wat de verbeteringen zijn nog.
Maar draaid bij mij goed & stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ulti32, er zit geen tempsensor bij de northbridge, pcprobe leest mobotemp (ergens bij het memory) en CPU uit., en de northbridge word al iets van 40 graden met het fannetje op full speed, dus ik zou em niet op 5V zetten.

maja, dit is al de 30ste keer dat dit item langskomt, lees AUB de vorige delen, voordat je hier domme dingen zegt waar niets van klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrel schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:51:
Ik heb een temp sensor op de NB zitten (aerogate3) die geeft aan 30c
asus probe leest uit cpu 32c (idle) en mobo 27c

Ook heb ik aeogate sensor op cpu zitten, die leest uit 29c. Dus vanuitgaande dat er 3c verschil zit tussen de echte temp (asus probe lijkt me correct uit te lezen) en wat uitgelezen word door de aerogate, dan kom ik uit op 33c/34c voor de NB

CM stacker met 12cm coolermaster fan boven de NB en geheugen

edit:

Ik heb de standaard NB koeler vervangen door een zalman NB koelblok, dus passief gekoeld

Zoals je al zegt, jij hebt een 12 cm fan recht boven je NB. Jij blaast dus 40 CFM over je Zalman koelblok. Ten eerst de Zalman heatsink is zowat 5 keer groter en heeft tig keer zoveel koeloppervlak dan de standaard koeler. Ten tweede de standaard koeler heeft een flow van 4 CFM op 8000rpm. Jij hebt dus 40CFM over een groot oppervlak terwijl anderen dan 4CFM over een kleiner oppervlak hebben. Dan is het logisch dat jij temps van 32 haalt.

Last but not least, iemand die nu jouw of Uti23 zijn post leest, denkt ooh de NB wordt toch neit zo warm.. Die zet dus zijn NBkoelrtje op 5V, waardoor hij nog maar 2 CFM lucht blaast. Hierdoor schiet zijn temperaatuur naar 50-60 graden (ik weet het, want heb het een keer geprobeerd.) Vervolgens nemen we aan dat zijn airflow in zijn kast ook niet echt super is (flat kabels die in de weg zitten, videokaart die de NB voor de helft afschermt etc etc.). Resultaat? >60 graden. Dit geeft ten eerste instabiliteits problemen en ten tweede een kortere levensduur van je NB. Ook worden condensatoren en dergelijke om je NB heen beschadigd dooor de hoge temperatuur van je NB.

Overigens, als je een Zalman VF700 koeler hebt op je gpu, dan kun je gerust je NB koeler vervangen door een Zalman Nb47J. De airflow wat daarvan afkomt kolet de NB genoeg af, INDIEN je een goede airflow hebt in je kast.

EDIT: Zoals hierboven al is gezegd, er zit GEEN tempsenosrin de NB

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114041 op 10-04-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 114041 schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:28:
[...]

Zoals je al zegt, jij hebt een 12 cm fan recht boven je NB. Jij blaast dus 40 CFM over je Zalman koelblok. Ten eerst de Zalman heatsink is zowat 5 keer groter en heeft tig keer zoveel koeloppervlak dan de standaard koeler. Ten tweede de standaard koeler heeft een flow van 4 CFM op 8000rpm. Jij hebt dus 40CFM over een groot oppervlak terwijl anderen dan 4CFM over een kleiner oppervlak hebben. Dan is het logisch dat jij temps van 32 haalt.

Last but not least, iemand die nu jouw of Uti23 zijn post leest, denkt ooh de NB wordt toch neit zo warm.. Die zet dus zijn NBkoelrtje op 5V, waardoor hij nog maar 2 CFM lucht blaast. Hierdoor schiet zijn temperaatuur naar 50-60 graden (ik weet het, want heb het een keer geprobeerd.) Vervolgens nemen we aan dat zijn airflow in zijn kast ook niet echt super is (flat kabels die in de weg zitten, videokaart die de NB voor de helft afschermt etc etc.). Resultaat? >60 graden. Dit geeft ten eerste instabiliteits problemen en ten tweede een kortere levensduur van je NB. Ook worden condensatoren en dergelijke om je NB heen beschadigd dooor de hoge temperatuur van je NB.

Overigens, als je een Zalman VF700 koeler hebt op je gpu, dan kun je gerust je NB koeler vervangen door een Zalman Nb47J. De airflow wat daarvan afkomt kolet de NB genoeg af, INDIEN je een goede airflow hebt in je kast.

EDIT: Zoals hierboven al is gezegd, er zit GEEN tempsenosrin de NB
toon volledige bericht
_/-\o_ goed gepost!
damn... volgensmij moet dit echt uberduidelijk in de startpost... die mensen volgensmij toch neit lezen
edit:
grappig om te zien dat je alleen actief bent in "het asus A8n SLI topic" ;))

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 10-04-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha ja eigenlijk wel, meeste problemen dat ik heb vind ik altijd wel terug via de search en hoef dus niet te reageren of een topic te openen :).

Maaraj tot nu toe vind ik het een top Mobo.. Tis ten minste wat stoerder dan de DFI Imo. DFI heeft van die leuke gele kleurtjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of deze vraag hier wel gepost mag worden, maar ik probeer het toch ff :)

Ik wil graag een goed stabiel nforce 4 mobo (sli niet nodig).
Ik ga verder niet overclocken..
Ik denk persoonlijk dat de asus het stabielst is :)
Aangezien de dfi+msi echt gebouwd zijn om hoge oc's mee te halen, maar zoals gezegd ben ik benieuwd wat jullie ervan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 121940 schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:06:
Ik weet niet of deze vraag hier wel gepost mag worden, maar ik probeer het toch ff :)

Ik wil graag een goed stabiel nforce 4 mobo (sli niet nodig).
Ik ga verder niet overclocken..
Ik denk persoonlijk dat de asus het stabielst is :)
Aangezien de dfi+msi echt gebouwd zijn om hoge oc's mee te halen, maar zoals gezegd ben ik benieuwd wat jullie ervan denken :)
Alle Nforce4 mobos zijn stabiel volgensmij..
Er is echt geen merk dat bij normaal gebruik uit gaat vallen oid...
Als je er toch niks speciaals mee gaat doen, kijk dan alleen naar de features en de kleurtjes...

En tja, dan is de asus een behoorlijke goede keuze :)
(alle amd nforce4 bordjes hebben actieve NB coolers... dus daar kan je niet omheen...)
mhh weet het niet meer zeker, maar er was volgensmij een gigabyte bordje die passief gekoeld was... maar pin me er niet op vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:16:
[...]

Alle Nforce4 mobos zijn stabiel volgensmij..
Er is echt geen merk dat bij normaal gebruik uit gaat vallen oid...
Als je er toch niks speciaals mee gaat doen, kijk dan alleen naar de features en de kleurtjes...

En tja, dan is de asus een behoorlijke goede keuze :)
(alle amd nforce4 bordjes hebben actieve NB coolers... dus daar kan je niet omheen...)
mhh weet het niet meer zeker, maar er was volgensmij een gigabyte bordje die passief gekoeld was... maar pin me er niet op vast
Volgens mij kan hij beter een Nforce 4 Ultra mobo van Gigabyte halen, was 109 euro ofzo als het goed is en was, als het goed is, passief gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 114041 schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:17:
[...]

Volgens mij kan hij beter een Nforce 4 Ultra mobo van Gigabyte halen, was 109 euro ofzo als het goed is en was, als het goed is, passief gekoeld.
zoals ik al dacht...
hij was er dus wel

pricewatch: Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
http://www.giga-byte.com/...ts/Products_GA-K8NF-9.htm
Damn, thats cheap!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, het enige nadeel aan die gigabyte is dus, dat er "maar" 4x s-ata op zit en ik er eigenlijk wel 8 wil :)
Maar iig bedankt voor de tip!

//edit

Ik kies gewoon voor de asus :)
Ziet er goed uit, leuke features en die NB Cooler wordt direct vervangen voor een Zalman passief exemplaar :)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 121940 op 10-04-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Waarom kunnen andere fabrikanten een nforece4 chip wel passief koelen terwijl asus hier een snel draaiende fan voor nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
eltinio schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:50:
Waarom kunnen andere fabrikanten een nforece4 chip wel passief koelen terwijl asus hier een snel draaiende fan voor nodig heeft?
ja dat is inderdaad een goede, waarschijnlijk is dat goedkoper.
Maar ach je kunt de fan toch heel makkelijk vervangen door een heatsink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 21:25

Sjod

Ik ben goed luisterend

Kan het kloppen dat het niet meer mogelijk is om over te clocken als je 2 6600 in SLI hebt draaien?

Krijg steeds de meldings al hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sjoerd.derks/overclock.JPG

Eveneens kan ik met de expertool niet de fanspeed aanpassen?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sjoerd.derks/experttool.JPG

Heeft iemand diezelfd ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah misschien omdat Asus meer functies ofzo heeft, waardoor hij warmer wordt. En op welke fabrikanten doel je met dat ze geen actieve koeling hebben? Volgens mij hebben alle nforce 4 SLI mobos actief. De ultras en standaard hebben passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Anoniem: 127962 schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:17:
Ulti32, er zit geen tempsensor bij de northbridge, pcprobe leest mobotemp (ergens bij het memory) en CPU uit., en de northbridge word al iets van 40 graden met het fannetje op full speed, dus ik zou em niet op 5V zetten.

maja, dit is al de 30ste keer dat dit item langskomt, lees AUB de vorige delen, voordat je hier domme dingen zegt waar niets van klopt
Ok ok, punt is gemaakt. Heb het bordje ook net een week en heb inderdaad niet de vorige delen doorgelezen. Er staat hierover geen vermelding in de startpost, dus neem me niet kwalijk. Ik zal nu zelf ook direct iets met dit gegeven gaan doen, anders frituur ik mijn mobo nog. Excuses hiervoor en bedankt voor de les :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128649

Is er ondertussen al een oplossing uit de bus gekomen voor de schijven van maxtor,
zowel de 9 - verstie als de 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128649 schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:43:
Is er ondertussen al een oplossing uit de bus gekomen voor de schijven van maxtor,
Waarschijnlijk niet, maar ach dan pak ik me toch 2x120gig WD schijven en laat ze lekker op Raid draaien ;) het is welliswaar wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb zojuist al mijn maxtor 9 schijven verkocht.. toch maar naar hitachi, heb je tenminste geen problemen mee. Jammer dat maxtor dit laat gebeuren, ik durf het toch niet aan om een nieuwe maxtor 10 schijf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138893

:( Waarom zijn alle postingen van vanmiddag weg gehaald ?

Er werdt eerst raar gedaan, dat heb ik uit gepraat
en meerdere malen onderbouwd dat ik wel degelijk goed terecht was op dit form
daarna weer een posting gedaan met voledig uitleg over mijn probleem.
en nu zijn alle posting en reacties daarop weg gehaald.

Nooit eerder in mijn leven heb ik zo,n onrechtvaardige en zuure site meegemaakt.
Denk je dat je er eindelijk door bent omdat ze je nu eindelijk snappen en helpen....

Wordt je gewoon verwijdert.
Gaat al de tijd en inspanning en heb ook op dit probleem geen oplossing.

Stakkers !!! :(

Modbreak:Neem de topicwaarschuwing van dit topic eens door :) Jouw posts voldeden daar niet aan. Ik kan er ook weing anders aan doen dan handelen volgens de alhier beschreven Policy. Als je die netjes als rechtgeaarde forumbezoeker had doorgenomen, dan was er echt niks aan het handje geweest :)

Jouw vraag en de reacties daarop zijn gewoon afgesplitst en in het juiste subforum gezet:
Is de A8N-SLI voorzien van SATA of SATA II poorten? Als je een specifiek probleem hebt, dan behoor je dat in een op zichzelf staand topic te gieten, maar niet voordat je de Algemene gedragsregels (Netiquette) goed hebt doorgenomen. Zie verder ook het linkje in de topicwaarschuwing :)

Voor verdere klachten en vragen kun je mij of mijn Admin altijd emailen. Scheelt topicvervuiling.

[ Voor 44% gewijzigd door BalusC op 12-04-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38885

In combinatie met Beta bios 1007.004 werken de Corsair 1024Mb 3200XL PT niet,
Memtest hangt gewoon, jaaah dus geen errors.

Heb diverse 1024Mb 3200XLPT modules geprobeerd dus daar ligt het niet aan...

Doe ik er een 512Mb 3200XL PT in, werkt het wel.

Tested bios: 1007.004
Used a Tagan TG480-U22 & Enermax EG701AX-VE (both 24pins, and lots of power)

MEMtest hangt @ 96% elke keer
Getest met 2-2-2-5 @ 2,85V @ 400Mhz (1T & 2T)

Lopende draadje van corsair:
http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=37389

Nog meer mensen met het zelfde probleem.

Ben nu even weer 1006 Final aan het testen..:

TEST RESULTS

OK > BIOS 1006 FINAL
Memspeed: 400Mhz @ 2-3-3-5 / 2T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2019Mb/s)

FAILED @ 99% > BIOS 1006 FINAL
Memspeed: 400Mhz @ 2-3-3-5 / 1T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2143Mb/s)

OK > BIOS 1006 FINAL
Memspeed: 400Mhz @ 2-2-2-5 / 2T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2079Mb/s)

CURRENTLY TESTING: BIOS 1006 Final
Memspeed: 400Mhz @ 2-2-2-5 / 1T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2209Mb/s)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 38885 op 12-04-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
Om welke problemen gaat het hier precies dan?

Ik heb er een DM9 120GB Pata, en een DM10 250GB Sata met NCQ enabled inzitten maar ik indervind totaal geen problemen met dit bordje icm met deze schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Nee, geen afdoende oplossing. In mijn ervaring werkt het wel goed wanneer de nVidia Firewall is uitgeschakeld - maar het verband tussen die twee dingen is vaag. NCQ staat gewoon aan.

Berichten van verschillende mensen suggereren allerlei oplossingen; sommigen zeggen dat een bepaald BIOS helpt, anderen dat het in de disk-firmware zit, sommigen zetten NCQ uit bij de driverinstellingen. Lijkt allemaal op voodoo zo langzamerhand...
offtopic:
Ja, da's goedkoop, maar het is geen nForce4 Ultra bord. Dus zonder ActiveArmor en zonder NCQ/300MBps SATA. Verder is het ook geen standaard nForce4 want die ondersteunt nog 1000MHz HT en deze maar 800MHz. Zie review bij GamePC (geen denderende reviewkwaliteit, maar ze gaan er iig op in).
Ruimteproblemen, dat is alles. Als je de chip daar hebt zitten waar hij zit op dit bord, dan hangen de videokaarten eroverheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27921

Anoniem: 38885 schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:36:
In combinatie met Beta bios 1007.004 werken de Corsair 1024Mb 3200XL PT niet,
Memtest hangt gewoon, jaaah dus geen errors.

Heb diverse 1024Mb 3200XLPT modules geprobeerd dus daar ligt het niet aan...

Doe ik er een 512Mb 3200XL PT in, werkt het wel.

Tested bios: 1007.004
Used a Tagan TG480-U22 & Enermax EG701AX-VE (both 24pins, and lots of power)

MEMtest hangt @ 96% elke keer
Getest met 2-2-2-5 @ 2,85V @ 400Mhz (1T & 2T)

Lopende draadje van corsair:
http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=37389

Nog meer mensen met het zelfde probleem.

Ben nu even weer 1006 Final aan het testen..:

TEST RESULTS

OK > BIOS 1006 FINAL
Memspeed: 400Mhz @ 2-3-3-5 / 2T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2019Mb/s)

FAILED @ 99% > BIOS 1006 FINAL
Memspeed: 400Mhz @ 2-3-3-5 / 1T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2143Mb/s)

OK > BIOS 1006 FINAL
Memspeed: 400Mhz @ 2-2-2-5 / 2T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2079Mb/s)

CURRENTLY TESTING: BIOS 1006 Final
Memspeed: 400Mhz @ 2-2-2-5 / 1T (AUTO settings ASUS) @ 2,8V (2209Mb/s)
toon volledige bericht
dit zijn de speeds met een enkele reep neem ik aan? (in sandra?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee Memtest 1.55 Speeds... (128-bit) in sandra haal ik 5,8Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141673

Hoeveel temperaturen kan men eigenlijk het A8N SLI moederbord te weten komen?
Als ik speedfan gebruik zie ik zes temperaturen, 5 ervan zijn veranderlijk en 1 blijft altijd op 40° staan.
Nu heb ik van die 5 er 3 kunnen bepalen namelijk de CPU temp, mobo temp en omgevingstemp van de GPU. Maar ik heb geen idee wat die andere 2 zijn. Graka is een Asus EN6600 GT.

Dit staat te lezen in speedfan:
IT8712F temp1 ISA $290 --> cpu temp
IT8172F temp2 ISA $290 --> mobo temp
IT8172F temp3 ISA $290 --> ???
MAX1617 local temp I2CNVidia SMBus $4C --> Volgens mij de omgevingstemp van de GPU
MAX1617 remote temp I2CNVidia SMBus $4C --> ???
ACPI temp1 ISA $0 --> staat altijd op 40°

Kan iemand me zeggen welke temps dat allemaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38885 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:32:
Nee Memtest 1.55 Speeds... (128-bit) in sandra haal ik 5,8Gb/s
nou dan zal het bij mij ook wel kloppen..ik haal in sandra 4,7Gb/sec met 256mb corsair value ram ddr-400 2,5-3-3-8 2t en bij 2,5-3-3-7 1t rond de 5,2Gb/s niks overgeklokt..of is dit te laag?

kzal memtest nog ff proberen.,

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27921 op 12-04-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
OC jullie het geheugen in het bios en dan checken jullie og het werkt waar en hoe? sorry dat ik het vraag maar ik heb nog nooit in mijn leven een memtest gedaan......wel in sandra maar doen jullie dit in CMD of zo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

Het GSKILL Samsung TCCD 1GB PC4800LA geheugen werkt ook perfect op dit bord @ 303mhz 606mhz DDR.. misschien iets voor de startpost.. ik zal proberen wat uitgebreider te gaan testen met dit geheugen op het bord .. screenies volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de bios, en met asus ai booster...
Bschnitz schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:09:
OC jullie het geheugen in het bios en dan checken jullie og het werkt waar en hoe? sorry dat ik het vraag maar ik heb nog nooit in mijn leven een memtest gedaan......wel in sandra maar doen jullie dit in CMD of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
ah thx ik vroeg me al af wat de was want ik zag het op de Cd-rom maar kon er niks mee...
nog een manier hoe ik dat moet?

of iets wat ik moet weeten of moet leten tips aub :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bschnitz schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:09:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum: PMG FAQ. Daarin staat een hoofdstuk getiteld "Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?" :) Een van de eisen hier op GoT is wel dat je op z'n minst de FAQ raadpleegt voordat je een vraag stelt. Het zou zomaar een veelgestelde vraag kunnen zijn ;)

Tips mbt overclocken kun je vanzelfsprekend in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling vinden. Er loopt daar ook een speciaal A8N-SLI overclocktopic. Neem deze rustig door en pleeg research voordat je basic vraagjes gaat stellen. Zie ook de topicwaarschuwing van dit topic.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 12-04-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb alleen problemen met de Corsair 1024 TWINXLPT modules. (2-2-2-5, 2T & 2-3-3-6, 2t)

Als ik Corsair 1024 C2PT modules gebruik werkt het wel.... (2-3-3-6, 1T)

Compatibility..?? (Bioses gebruikt.: 1004, 1006, 1007.004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik heb mijn eigen chipsetkoeler gemaakt,
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=50036
+
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=51224

4 schroefen erin, zat helemaal vast, en erop gezet :), fancontroller ertussen, en weg is het geluid :). wel heel klien contactoppervlak, de rest is gewoon rubber waar alles op rust :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb ook Twinx 1024XLPT (2x 512MB, dual channel) en bij mij doen ze het wel.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 127962 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:21:
wel heel klien contactoppervlak, de rest is gewoon rubber waar alles op rust :?
:? hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk bedoelt pookieguy het contactopervlak van de stock north bridge heatsink waarop hij de
papst fan heeft geplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 141087 op 12-04-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, waar de heatsink op gaat, dan heb je een contactgebiedje van ong. 1 bij 0.8 cm, en daar moet de koelpasta op, de rest eromheen is gewoon rubber :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 13:06
Ey heb ff een vraag, ik heb bij Azerty een systeem bestelt met onder andere de volgende componenten:
-Asus A8N SLI Deluxe
-Amd Athlon 64 3200+
-Twinmos Speed Premium pc3200
-Zalman NB47J
Ik heb hierop de volgende reactie van Azerty gehad:

Tijdens de assemblage van uw systeem lopen wij tegen een tweetal problemen aan.
Het is af te raden om de NorthBridge cooler op de A8N Sli Deluxe te monteren daar dit erg vaak resulteert in een defecte chip.
Tevens is het dor u gekozen geheugen niet compatible met de AMD 64 cpu. Dit uit zich in memtest fouten en blauwe schermen. Op 333mhz werkt alles probleemloos, maar op 400mhz doen de problemen zich voor. Dit is een bekend compatibiliteitsprobleem. Aan te raden is Kingston, Corsair of Infineon geheugen in de order op te nemen.
Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Nu is mijn vraag klopt dit? ik ben jullie erg dankbaar als jullie mij met dit probleem kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 127962 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:24:
nee, waar de heatsink op gaat, dan heb je een contactgebiedje van ong. 1 bij 0.8 cm, en daar moet de koelpasta op, de rest eromheen is gewoon rubber :/
Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/mainboards/gigabyte/vt880/northbridge.jpg
zoiets?
dat vind ik sowieso vreemd dat ze dat doen...
mhh ik hoorde laatst (maandje geleden) hier op got dat zalman met een nieuwe NB cooler komt..
Hoop dat ze daar opschieten..

edit:

@basproffesional
Je moet een goede airflow hebben voor die NBcooler zoals hier hier al hebt kunnen lezen
(1 a 2 paginas terug staat er nog een discussie over!!!)

Je mem... ik zou het niet weten, vertrouw ze daar maar op, ik denk niet dat ze dat zomaar gaan zeggen, Azerty is toch een redelijke webshop...
Voor je mem zou ik corsair kiezen... maargoed, dat is natuurlijk ook afhankelijk van het type.

ow.. en zet geen groeten onder je post...
als je niet snapt waarom niet, lees de faq ff door

[ Voor 33% gewijzigd door ixl85 op 12-04-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spk2go schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:45:
Ik heb ook Twinx 1024XLPT (2x 512MB, dual channel) en bij mij doen ze het wel.
Welke timings e.d. en welke Bios..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

basproffesional schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:50:
Ey heb ff een vraag, ik heb bij Azerty een systeem bestelt met onder andere de volgende componenten:
-Asus A8N SLI Deluxe
-Amd Athlon 64 3200+
-Zalman NB47J

Het is af te raden om de NorthBridge cooler op de A8N Sli Deluxe te monteren daar dit erg vaak resulteert in een defecte chip.
Tevens is het dor u gekozen geheugen niet compatible met de AMD 64 cpu. Dit uit zich in memtest fouten en blauwe schermen. Op 333mhz werkt alles probleemloos, maar op 400mhz doen de problemen zich voor. Dit is een bekend compatibiliteitsprobleem. Aan te raden is Kingston, Corsair of Infineon geheugen in de order op te nemen.
Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Nu is mijn vraag klopt dit? ik ben jullie erg dankbaar als jullie mij met dit probleem kunnen helpen.
toon volledige bericht
ik heb infinion en dat gaat prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
In een eerdere post van mij in dit topic gaf ik aan dat ik problemen had met een Maxtor DM 10 pata met mn A8N-SLI Deluxe. Ik heb de schijf laten vervangen voor een WD250gb en geen BSOD's meer.

Echter heb ik nu steeds last van "random" freezes. Heb er nu een stuk of 4 gehad en het is continu als ik iets aan het installeren ben waar hij of bijna op 100% is of precies op 100%. Na een reboot (ctr-alt-del e.d. niet meer mogelijk) is vaak het programma wel gewoon goed geinstalleerd. Bij het installeren van Flight Simulator liep de PC vast bij het decompressen van de scenery files. Alle programma's worden op mijn IBM schijf geinstalleerd (soortgelijke problemen had ik ook al met de Maxtor schijf). Tijdens de installatie bij het kopieren van de bestanden naar de HD had ik WinAMP aan wat ineens alleen nog maar gepiep gaf. De installatie ging wel gewoon door.

Mijn specs staan in mijn signature. Als voeding heb ik gewoon de standaard 360W voeding van Chieftec en mijn Digidoc geeft:
+12V = 12V
+5V = 5.15V
Bios geeft:
+12V = 11.97V
+5V = 4.9V
Vcore = 1.4V

Ik heb van alles de nieuwste drivers geinstalleerd maar nog steeds problemen. DEP is uitgeschakeld.

Is het de voeding of iets anders?
Ik draai BIOS 1006

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

basproffesional jah dit is waar, ik zelf kies liever een Gskill geheuegen ! het gaat over dit type, en is ook nog goedkoper/beter 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX)
Voor 120euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 38885 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:19:
[...]

Welke timings e.d. en welke Bios..?
Ik citeer uit CPU-Z:

Bios versie 1007-004, 04/01/2005, ASUS A8N-SLI Deluxe

syze: 1024mb (2x 512MB, part nr. CMX512-3200XLPT)
frequency: 210mhz (ben nog niet serieus aan het overclocken)
CAS#: 2.0
RAS# to CAS#: 2
RAS#: 2
Tras: 5
Trc: 12
DRAM cycle timer: 16

CPU:
AMB 3500+ ClawHammer (ik had een winchester besteld, maar die kreeg ik dus niet, nieuwe is onderweg)
2310,5 mhz
1,600
11x210mhz

Als je nog meer nodig hebt hoor ik het wel.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spk2go schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:03:
[...]

Ik citeer uit CPU-Z:

CPU:
AMB 3500+ ClawHammer (ik had een winchester besteld, maar die kreeg ik dus niet, nieuwe is onderweg)
2310,5 mhz
1,600
11x210mhz

toon volledige bericht
Bedankt voor de info, de reepjes van mij staan ook op dezelfde waarden...
Heb jij ém op 1T of 2T staan?

Ze werken wel op stock waardes, maar als ik de CPU ga clocken op een hogere FSB (300Mhz), en de RAM op DDR266 (dus in werkelijkheid 400Mhz) loopt dat gekke ding vast, maar als ik dus de TWINX 512XLPT (2x256Mb) er in doe, loopt ie als een zonnetje... (3000+ @ 2,410Ghz)

Heb nu al 3 setjes geprobeerd van de TWINX1024XLPT..

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 38885 op 12-04-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:02:
[...]

[[plaatje]]
zoiets?
dat vind ik sowieso vreemd dat ze dat doen...
mhh ik hoorde laatst (maandje geleden) hier op got dat zalman met een nieuwe NB cooler komt..
Hoop dat ze daar opschieten..

edit:

@basproffesional
Je moet een goede airflow hebben voor die NBcooler zoals hier hier al hebt kunnen lezen
(1 a 2 paginas terug staat er nog een discussie over!!!)

Je mem... ik zou het niet weten, vertrouw ze daar maar op, ik denk niet dat ze dat zomaar gaan zeggen, Azerty is toch een redelijke webshop...
Voor je mem zou ik corsair kiezen... maargoed, dat is natuurlijk ook afhankelijk van het type.

ow.. en zet geen groeten onder je post...
als je niet snapt waarom niet, lees de faq ff door
toon volledige bericht
nee iets meer zo:
http://i3.photobucket.com...ndercover69/voorbeeld.jpg

@basproffesional, kijk eens bovenaan de pagine naar mijn prjectje :P, www.ikbestil.nl ga naar die site, en kijk hun nb koeler af en maak er zelf 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
basproffesional schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:50:
-Asus A8N SLI Deluxe
-Amd Athlon 64 3200+
-Zalman NB47J

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

toon volledige bericht
Dit is waar.

Het geheugen is gewoon niet compatible met het bord dat is al 1 ding.
Verder is het bekend dat je met een Zalman NB blokje je er altijd een case fan op moet richten anders krijg je dat de chip te warm word en crashed.
Het lijkt me dat de chip dan op den duur kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spk2go schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:03:
[...]

Ik citeer uit CPU-Z:

CPU:
2310,5 mhz
1,600
11x210mhz

toon volledige bericht
Welke versie nummer heb je van de XL geheugen..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

eltinio schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:38:
[...]
Verder is het bekend dat je met een Zalman NB blokje je er altijd een case fan op moet richten anders krijg je dat de chip te warm word en crashed.
Het lijkt me dat de chip dan op den duur kapot gaat.
Heb vandaag ook een ZM-NB47J op een Asus A8N Sli gezet. En inderdaad dat wordt warm. Maar om eerlijk te zijn, de kleine lawaaierige cooler die er eerst op zat werd ook verschikkelijk warm. Toch spijtig dat een merk zoals Asus hier geen betere oplossing voor heeft.Alsook het niet kunnen meten van de NB temp.

De bedoeling is dat die pc 24/7 opstaat (moet ondere andere als fax/antwoordapparaat dienen), dus omdat die 95% van de tijd niets staat te doen leek mij een AMD met cool'n'quiet de beste keuze. Nu maar hopen dat alle chips het uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had gisteren effe met de heren van Asus gemaild over dit geheugen : 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX) op het A8N deluxe boardje, dit is wat ze antwoorden :

Sir, Sorry . just as i know , i havn't receive about message G skill installed A8N-SLI deluxe . And I suggest you 'd better choose our recommended memory to use , Because these memory had been tested and qualified . If you use other memory , Maybe it will lead to system unstable or another problem .

Please if memory is not on ASUS quality list it means that ASUS technics does not test this memory and ASUS cannot guaranteed that this memory will be working properly but it could.

Zouden jullie dit "risico" lopen of gewoon een uit die lijst kiezen ? Het probleem is het geheugen wat op die lijst staat staat niet in de pricewatch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Anoniem: 97447 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:48:
[...]

Heb vandaag ook een ZM-NB47J op een Asus A8N Sli gezet. En inderdaad dat wordt warm. Maar om eerlijk te zijn, de kleine lawaaierige cooler die er eerst op zat werd ook verschikkelijk warm. Toch spijtig dat een merk zoals Asus hier geen betere oplossing voor heeft.Alsook het niet kunnen meten van de NB temp.

De bedoeling is dat die pc 24/7 opstaat (moet ondere andere als fax/antwoordapparaat dienen), dus omdat die 95% van de tijd niets staat te doen leek mij een AMD met cool'n'quiet de beste keuze. Nu maar hopen dat alle chips het uithouden.
Heb je deze cooler al onder de loep genomen?
Cooler Master NB / VGA Cooler Blue LED (SLC-S41-U1). Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een vervangende NB cooler. Deze lijkt minder hoog te zijn dan NB47 van Zalman waardoor een Arctic Silencer geinstalleerd kan worden. Plus dat je actieve cooling hebt. Ik heb alleen nog niets gevonden over de geluidsproductie van deze cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

eltinio schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:38:
Het geheugen is gewoon niet compatible met het bord dat is al 1 ding.
Dan vraag ik me af waarom dat van mij prima werkt... Of ga ik later nog problemen krijgen :?
Ik heb dus een Asus A8N SLI Deluxe, AMD 3500+ winchester en 2x 512MB TwinMos Speedpremium. Wel op standaard timings en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
waarom wordt mijn schijf van 200gb (maxtor sata) niet herkend?

ik heb een andere schijf erin zitten die wel werkt, ondertussen met windows xp (zonder sp's) derop
van 80 gig, IDE..

als ik in mijn apparaatbeheer kijk, staan de 2 schijven er gewoon, kijk in deze computer.... niets
hoe activeer ik zoiets?
een vriend van mij heeft ongeveer hetzelfde setupje maar geen problemen gehad

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees het topic es door maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64848

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc binnengekregen met de Asus A8N erin.
Mijn 5.1 creative speakersetje heb ik aangesloten op de onboard soundcard.
Als ik met de Asus software voor de Realtek soundcard de speakers test
doen ze het allemaal. Hij staat ingesteld op 6 channel. Bij sound and audio
devices in control panel onder advanced staat hij ook op 5.1
Alleen nu geven mijn rear speakers geen geluid in winamp of in realplayer.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diedazz schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:40:
waarom wordt mijn schijf van 200gb (maxtor sata) niet herkend?

ik heb een andere schijf erin zitten die wel werkt, ondertussen met windows xp (zonder sp's) derop
van 80 gig, IDE..

als ik in mijn apparaatbeheer kijk, staan de 2 schijven er gewoon, kijk in deze computer.... niets
hoe activeer ik zoiets?
een vriend van mij heeft ongeveer hetzelfde setupje maar geen problemen gehad
Het board schijnt nogal problemen te hebben met Maxtor10 en 9 schijven, daarom ga ik voor 2x120 gig van WD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39712

********* foute info *********

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 39712 op 13-04-2005 15:36 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.