Toon posts:

Sommige CD's doen het niet in CD speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Mijn cd-speler speelt sommige gebrande cd's niet af , en anderen weer wel, waar kan dit aan liggen?

De CD's doen het well gewoon op een andere cd-speler.
Degene waar ze het niet op doen is een Samsung. De merken die er zowiezo niet op doen zijn: Lifetec en Nashua, MMore doet het wel.

Zijn die anderen misschien "anders" gebrand of zo? Of moet je op een bepaald emanier branden, nee toch? gewoon audio-cd met nero doe ik altijd??

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ligt dus gewoon aan je cd-speler, die ondersteunt blijkbaar sommige merken niet, dat kan.

trouwens: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je zou eens de schijfjes die het niet doen kunnen branden met een andere brander, of op een lagere snelheid (4x bijvoorbeeld) en checken of dat werkt.

Maar ws pikt je CD-speler gewoon niet alle typen (merken) CD-R's... jammer maar helaas :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 verschillende merken uitgeprobeer: Lifetec en MMore doen het gewoon, en bij Nashua en Memorex staat er op de display(na een tijdje nix doen/lcdlezen) "DISC". Kunnen jullie hier wat mee?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:05:
Ik heb 4 verschillende merken uitgeprobeer: Lifetec en MMore doen het gewoon, en bij Nashua en Memorex staat er op de display(na een tijdje nix doen/lcdlezen) "DISC". Kunnen jullie hier wat mee?
Wij? wat moeten wij hiermee kunnen?
Je cdspeler moet er wat mee kunnen, maar dat kan ie dus blijkbaar niet :+

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ja is balen, blijkbaar niet zo universeel als ooit gedacht :)
Gewoon merken gebruiken die het wel doen, and stick to that.
of je moet je cd-speler firmware updaten hihi :+

nikszolekkeralss.exe

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; sommige hardware slikt geen andere hardware; daar kunnen wij ook weinig aan doen ben ik bang :) Als het niet werkt; wat denk je dan zelf dat er nog aan te doen valt? Je CDspeler modden? Je CD's modden? Klinkt allebei niet echt als een realistische optie :) Ik pas je topictitel nog even aan; tenslotte zegt de huidige niet zo heel veel over je probleem ;) Verder is dit geen SA topic; ik verplaats hem dus even.

CD Branden+Info deze keer > Sommige CD's doen het niet in CD speler? *
SA > OM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Is er verschil als je de cd's met een andere brander brandt? Ik heb zelf nl een soortgelijk probleem met m'n stereo-installatie: cd's die ik zelf brand speelt ie alleen goed af wanneer ik op 16x brand (niet lager, niet hoger), terwijl cd's die ik van anderen krijg het gewoon doen (maakt niet uit op welke snelheid ze hem gebrand hebben). Beetje vaag verhaal dus. Maar misschien is het ook van toepassing op jouw probleem...

public void ik()

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:05:
Eh, in je TS zie ik nog staan de Lifetec het niet doet...?

Sommige cd-spelers, zeker oudere, zijn gewoon wat kieskeuriger met cd-r's (en als ze nog ouder worden heb je ook nog eens kans dat ze legale cd's niet meer gaan slikken...). Wat het is, waarschijnlijk gewoon slijtage van de laser ofzo? Ik heb dit ook regelmatig gehad, ook met PC-cd-drives die na verloop van tijd geen cd-r's meer pakte... afaik is het gewoon slijtage en kun je er weinig aan doen...
(Overigens houden Plextor en NEC drives het hier langer vol dan LiteOn drives (al heb ik alleen maar oude LiteOn modellen gehad, niet eerlijk om hier het merk op af te schilderen) en gaat mijn standalone Technics cd-speler ook al 5 jaar mee terwijl ik tussendoor philips en sony spelertjes gehad hebben die het geen jaar volhielden... ik zou niet weten wat het precies is.)

[edit]
Overigens, die melding "DISC", dat is niet toevallig een "NO DISC"-alike melding die hij ook geeft als er niets in zit? In dat geval leest hij de schijfjes dus gewoon niet mer goed na het opspinnen...

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 03-04-2005 12:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor tips en oplossingen: Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed :)

Compatibiliteitstabellen van standalones kun je hier terugvinden: www.videohelp.com, onder "LISTS" in de navigatiemenu B)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 03-04-2005 12:53 ]

• Xander
  • Nu online
BalusC schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:52:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor tips en oplossingen: Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed :)
Juist, meeste drives die ik gehad heb zijn dus gewoon van ouderdom overleden... ik gebruik(te) ze ook te veel :P
Compatibiliteitstabellen van standalones kun je hier terugvinden: www.videohelp.com, onder "LISTS" in de navigatiemenu B)
Voor zover ik kan zien alleen voor DVD's? En niet echt de compatabiliteit van cd-r's met standalone cd-spelers?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Nog een extra tip : brand audio CD's altijd in Disc-At-Once mode. Behalve het merk en type media vergroot dit ook vaak de compatibiliteit met standalone spelers.
Technische uitleg: met DAO wordt de TOC (Table of Contents) aan het begin van de CD geschreven. In TAO mode aan het einde. linkje

[ Voor 47% gewijzigd door Henk007 op 03-04-2005 13:22 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XanderH: deze reactie was gericht aan de TS :)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 03-04-2005 12:59 ]

• Xander
  • Nu online
BalusC schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:59:
XanderH: deze reactie was gericht aan de TS :)
Ja, dat snapte ik, het eerste deel van mijn reply ging dan wel over mijn eigen ervaringen in het verleden, maar het tweede deel sloeg ook op de TS... het gaat in de TS toch echt over CD's en cd-spelers en die vind ik niet terug op videohelp.com :) Kan zijn dat ik verkeerd kijk trouwens...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt gelijk mbt het ontbreken van CD spelers in videohelp.com. Affijn, met de in de FAQ vermelde info, tips en suggesties moet de TS wel ver genoeg komen imho :)
Pagina: 1