| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
PMG FAQ » Een overzicht van alle chipsets en CPU's » Intel P4 CPU tabel.
P4 met 1MB L2 cache = Prescott dus. En deze is inderdaad 90nm en de 2.8/533 heeft inderdaad HT. Maar dat gaat dus niet op je mobo passen. De P4S533 ondersteunt geen HT en tevens niet de lagere VCore dat de Prescott vereist.
P4 met 1MB L2 cache = Prescott dus. En deze is inderdaad 90nm en de 2.8/533 heeft inderdaad HT. Maar dat gaat dus niet op je mobo passen. De P4S533 ondersteunt geen HT en tevens niet de lagere VCore dat de Prescott vereist.
Oke, dank je, ik ben hier weer een stuk mee geholpen, ik moet dus echt op zoek naar een Northwood zonder HT, max FSB 533 en max L2 cache 512kb en dan de 2.8GHz, misschien als ik die niet vind want die zijn zeldzaam denk ik, dan maar een 2.66Ghz
In mijn moederbord passen wel degelijk processoren met HT, sterker nog, er zit een processor met HT in.BalusC schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:18:
PMG FAQ » Een overzicht van alle chipsets en CPU's » Intel P4 CPU tabel.
Ik heb een custom P4S533 van asus, maar verder zal deze wel hetzelfde zijn.
Hoogste wat ik van Northwood op 533FSB heb gezien is geclockt op 3,06 Ghz, alleen de modellen met FSB800 van de Northwood verkopen ze hoger, als ik me niet vergis.
Wellicht heb je de P4S533-X? Die ondersteunt inderdaad HTFaust schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:01:
In mijn moederbord passen wel degelijk processoren met HT, sterker nog, er zit een processor met HT in.
Ik heb een custom P4S533 van asus, maar verder zal deze wel hetzelfde zijn.
Zojuist gekeken, het is een P4S533-VL, die zal wel anders zijn, sorryBalusC schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:04:
[...]
Wellicht heb je de P4S533-X? Die ondersteunt inderdaad HT
Verder had een nog een vraagje, hoe kan je weten wat voor stepping je cpu is?
Ik was op je site geweest (
Nog een vraag,
Kan je bijv. deze cpu ook in een lager mobo zetten, wat niet HT heeft, maar wel voltage etc gelijk?
Welke processor zit er momenteel in mijn systeem?
Processor Frequency ID Utility is het handigst, mocht je geen zin te hebben de CPU niet het bordje te halen
Processor Frequency ID Utility is het handigst, mocht je geen zin te hebben de CPU niet het bordje te halen
In principe wel. Dus ook op het bord van de topicstarter. HT zal simpelweg niet benut worden, maar de CPU zal voor de rest wel gewoon werken.Kan je bijv. deze cpu ook in een lager mobo zetten, wat niet HT heeft, maar wel voltage etc gelijk?
[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 02-04-2005 10:24 ]
als het maar een northwood is? of kan ik er ook een prescott ik drukken?BalusC schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:23:
Welke processor zit er momenteel in mijn systeem?
[...]
In principe wel. Dus ook op het bord van de topicstarter. HT zal simpelweg niet benut worden, maar de CPU zal voor de rest wel gewoon werken.
en een northwood 2,8GHz met 512kb en met een FSB van 800 zou die er op draaien (op een kloksnelheid van 533)?
Kan
Je zou evt op het mobo de FSB zo hoog mogelijk kunnen instellen. Moet je mobo en je geheugen het wel aankunnen. Anders draait de 2,8@800 op slechts 1,86GHz. Kun je beter je huidige CPU houden.
Verdiep je je eens in de basics mbt FSB en multiplier: PMG FAQ.
Verdiep je je eens in de basics mbt FSB en multiplier: PMG FAQ.
[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 03-04-2005 10:08 ]
Pagina: 1