naar aanleiding van dit topic willen wij (ik en user AriePaprika) dan het idee van dat topic gaan aanleggen. We hebben hiervoor de spullen in huis gehaald: 2x Linksys WRT54G. Deze leggen we beide op dezelfde verdieping en op tegen over elkaar op ongeveer 20 meter afstand (schatting). Allemaal leuk maar tot zover werkt het nog niet echt. Het hele netwerk is hiermee best ingewikkeld geworden en om heel eerlijk te zijn zijn wij beide nét in netwerken ed niet bijster goed thuis, alle hulp is dus gewaardeerd
. Het ziet er nu als volgt uit:

Linker gedeelte is van Niles, rechtergedeelte is van AriePaprika
Nu hebben wij de volgende vragen over bovenstaand schema:
Nogal lastig vraagstuk denk ik, ik hoop dat jullie ideen hebben?
note: als iemand ons zou willen helpen via msn oid zou dat helemaal
zijn
.
Linker gedeelte is van Niles, rechtergedeelte is van AriePaprika
Nu hebben wij de volgende vragen over bovenstaand schema:
- Hoe moeten beide WiFi routers ingesteld worden? we hebben namelijk in het vorige topic gelezen dat we hem als Acces Point in moesten stellen, maar dit kunnen we nergens vinden. Verdere belangrijke configs? kortom...hoe krijgen we het WiFi aan de gang?
- Hoe kan ik (linkergedeelte dus) vanuit router 2 de config doen van de WRT54G. Ik kan namelijk niet eens pingen naar de WRT54G.
- Moet Router 2 (en router 1 bij Ariepaprika (dus aan rechterkant)) wel als switch ingesteld staan? we hebben met iemand gesproken maar die zei van wel, tot zover werkt het wel, maar toch...?
- Hoe zien we dat wij verbinding met elkaar hebben?
- Moet ik (Niles) de kabel die vanaf router 2 komt aansluiten op de "Internet" poort van de WRT54G of op een willekeurige poort (1-4) en moet ook de WRT54G als switch in worden gesteld?
Nogal lastig vraagstuk denk ik, ik hoop dat jullie ideen hebben?
note: als iemand ons zou willen helpen via msn oid zou dat helemaal