Ik en een vriend van me (aka AriePaprika @ GoT) willen tussen onze 2 huizen graag een netwerk aanleggen, omdat wij vanuit ieders huis graag tegen elkaar willen kunnen gamen. Wij zijn daarom onszelf wat eissen ed gaan stellen, en zijn met een aantal ideeen gekomen. Allereerst maar een 'schets' van de locaties omdat het niet zo makkelijk lijkt als "even een kabeltje trekken":

We hebben natuurlijk zelf al allerlei dingen bedacht oms ons in een netwerk te krijgen (of een andere manier om iig tegen elkaar te kunnen gamen vanuit ieders huis):
Kabel trekken
Dit lijkt de meest voor de hand liggende keuze. Het heeft alleen een paar problemen:
Wifi
Nadien leek dit de beste optie. Ook WiFi heeft alleen een hoop nadelen:
Gewoon over internet?!?
Waarschijnlijk zul je hier al over gedacht hebben tijdens het lezen hierboven aangezien het ons eigenlijk vooral (eigenlijk alleen maar) om games over netwerk te kunnen spelen (bestandsharing ed is leuke bijzaak maar geen eis). Internet is daar goed genoeg voor maar ook dit heeft een aantal nadelen in ons geval:
Heeft er hier nog iemand anders ideeen, opties, eigen ervaringen in zo'n geval of mss zelfs complete andere manier om het toch voor elkaar te krijgen buiten de genoemde redenen?
We hebben natuurlijk zelf al allerlei dingen bedacht oms ons in een netwerk te krijgen (of een andere manier om iig tegen elkaar te kunnen gamen vanuit ieders huis):
Kabel trekken
Dit lijkt de meest voor de hand liggende keuze. Het heeft alleen een paar problemen:
- Tegels optillen en geul graven krijgen we problemen met gemeente en ws mijn ouders
- Door de dakgoot kan niet, omdat er tussen een fietspad zit, en daar kunnen we hem moeilijk over heen hangen.
Wifi
Nadien leek dit de beste optie. Ook WiFi heeft alleen een hoop nadelen:
- Bereik van WiFi is te klein (we hebben getest met B standaard, maar G zal niet veel verder komen)
- Het verschil in hoogte is 1 verdieping (mijn pc staat op 1e verdieping, die van hem op zolder) wat ook zeker niet bevordelijk is voor een goede verbinding
- Voor netwerk-gaming moet je wel behoorlijke verbinding en ping hebben. Wat je (op zo'n afstand) met een draadloos netwerk niet zult hebben.
Gewoon over internet?!?
Waarschijnlijk zul je hier al over gedacht hebben tijdens het lezen hierboven aangezien het ons eigenlijk vooral (eigenlijk alleen maar) om games over netwerk te kunnen spelen (bestandsharing ed is leuke bijzaak maar geen eis). Internet is daar goed genoeg voor maar ook dit heeft een aantal nadelen in ons geval:
- Wij hebben beide @home...en zitten op dezelfde Gateway. Hierdoor kunnen wij helemaal NIKS naar elkaar. Niet pingen, niet gamen, geen website's bekijken die wij op onze pc hosten enz...Wij hebben hier al eens een topic over gehad op GoT en hebben ook meerdere malen met @home hierover gesproken maar nee...Route add werkt niet. We hebben al vanalles geprobeerd en erover gelezen, niets helpt.
- Daarbij heeft alleen AriePaprika @home Breedband. Ik zelf heb sinds kort helaas @home Basis (ouders vonden het te duur worden) en @home Basis leent zich niet echt geweldig voor online gaming.
Heeft er hier nog iemand anders ideeen, opties, eigen ervaringen in zo'n geval of mss zelfs complete andere manier om het toch voor elkaar te krijgen buiten de genoemde redenen?