Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
... beschikbaar is voor XFRee86 4.x en X.Org 6.8. ...
XFree86
/edit:
Hetzelfde artikel:
kan je terech in de release notes:
terecht Regel 6
[ Voor 35% gewijzigd door BoAC op 13-04-2005 07:19 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
- snellerHet overklokken werd door Falcon Northwest op processorgebied gedaan door deze 100MHz hoger te laten rekenen en Alienware gaf de twee videokaarten een extra slinger.
Hz is toch een uitdrukking van de frequentie - die gaat toch hoger of lager? Volgens mij is sneller juist een Tweakeriaanse verbastering
"hoger te klokken" van gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door paknaald op 13-04-2005 11:47 ]
Helemaal correct - het probleem lijkt me echter dat je niet 'hoger kan rekenen'. Maar '100MHz sneller rekenen' gaat ook niet echt ergens overpaknaald schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:32:
Hz is toch een uitdrukking van de frequentie - die gaat toch hoger of lager? Volgens mij is sneller juist een Tweakeriaanse verbastering
Deze gegevens, die bestaan uit internet- en belgegevens van de 450 miljoen ingezettenen van de Europese Unie, zouden volgens het nu voorliggende voorstel drie jaar bewaard moeten blijven.
ingezetenen
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
De provider heeft een eigen legale muziekdienst genaamd Wanadoo Jukebox en organiseerd een online talentenjacht:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
betekenenwaaronder de foutieve veronderstelling dat Moore's Law zou beteken dat de rekenkracht van chips ieder jaar zou verdubbelen
Welke van de twee?'Providers en hardwareproducenten profiteren schaamteloos van het schenden van de auteursrechten', zegt Cees Vervoord.
[...]
Verwoord vindt dit beleid onbegrijpelijk.
Leave only footprints, take only memories
Tegelijk -> TegelijkertijdTegelijk is ook de gecompliceerdheid van de software veel toegenomen.
Gecompliceerdheid -> Complexiteit
Inmiddels beter verwoord
Mijn woordenboek vindt beide woorden goed en ik vind ze hier goed gebruikt, dus die laat ik staanCroga schreef op donderdag 14 april 2005 @ 06:15:
Tegelijk -> Tegelijkertijd
Gecompliceerdheid -> Complexiteit
Overigens open je voor dit soort zaken best een nieuw topic hier in Frontpage Algemeen.
[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 14-04-2005 11:39 ]
"Ook Het Tyan Thunder K8S-moederbord"
--->
"Ook het Tyan Thunder K8S-moederbord"
represensatief
--->
representatief
"De nieuw toe tevoegen onderdelen zijn onder ander een AMD Opteron 148-processor"
tevoegen ---> te voegen
ander ---> andere
Het bedrijf heeft een nettoverlies van 17 miljoen dollar geleden tussen 1 januari en 27 maart van dit jaar.
Winst maken, verlies lijden... Toch?
Nou?Timmyboy_ schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:53:
nieuws: Slechte prestatie flashdivisie nekt AMD in eerste kwartaal?
Het bedrijf heeft een nettoverlies van 17 miljoen dollar geleden tussen 1 januari en 27 maart van dit jaar.
Rest aangepast.
Anoniem: 120235
De bank hoopt op deze manier ook in materiële zin aan tegeven hoezeer het het gebeurde betreurt.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
In de titel: zoek? Mist er geen t?
Tevens doet de link naar "On Demand" het niet, het verwijst naar tweakers
[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 15-04-2005 12:19 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het meest bijpassende bericht wat ik gevonden kreeg is IBM opent 'on-demand' testlaboratorium (nieuws: IBM opent 'on-demand' testlaboratorium) maar volgens mij is dit niet het bericht waar de link naartoe moet verwijzen.
[ Voor 3% gewijzigd door akakiwi op 15-04-2005 12:22 . Reden: Iemand was me voor met de melding. ]
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
In het engels is 'complex' niet hetzelfde als 'complicated' !
'Gecompliceerd' is in dit geval dus ingewikkeld, maar volledig definieerbaar/verklaarbaar. Mechanisch, logisch.An aircraft is a complicated system; all of its thousands of components are knowable, definable and capable of being catalogued as are all of the relationships between and among those components.
'Complex' daarintegen is een black box situatie waarbij losse zelfstandige eenheden niet op zichzelf bestudeerd kunnen worden omdat ze beinvloed worden door het complete systeem. Hierbij moet je vooral denken aan organismen en neurale netwerken.
Software is dus gecompliceerd, omdat voor iedere programmeerregel omschreven kan worden wat het doet en waar het afhankelijk van is. Iets als kuddegedrag is complex.A complex system comprises many interacting agents, an agent being anything that has identity. We all exist in many identities in our personal and work lives. As we move among identities, we observe different rules, rituals and procedures unconsciously. In a complex system, the components and their interactions are changing and can never be quite pinned down. The system is irreducible. Cause and effect cannot be separated because they are intimately intertwined
* JumpStart biedt z'n excuses aan voor het off-topic gaan...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
> bestandsssysteem
> geüpdatet
geupdate
> steekworden
[ Voor 102% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-04-2005 15:18 ]
S'je weg, o'tje erbij, maar - en ik zeg dit met frisse tegenzin - geüpdatet is correct gespeldOlafvdSpek schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:16:
nieuws: Microsoft bespreekt details Longhorn
> bestandsssysteem
> geüpdatet
geupdate
> steekworden
Het bedrijf heeft een nettoverlies van 17 miljoen dollar gemaakt tussen 1 januari en 27 maart van dit jaar.
gemaakt -> geleden
Mijn vorige post klopte niet, excuses
FSB? Een AMD64 heeft geen FSB, die heeft een Hypertransport (HT) link op 800 Mhz. (Keer twee, een baan outgoing, een baan incoming.)De Mobile AMD Athlon 64-cpu is gebakken op basis van het 90nm-proces, heeft 128KB aan level 1 cache en het tienvoudige aan level 2 cache aan boord en heeft een FSB van 1600MHz.
Oh, en erhh, 128 Kb keer 10 is 1280 Kb, dus "10 keer" -> "8 keer" want het ding heeft 1024 KB L2 cache.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
verschillende overheden, [b]versprijd[b] over de wereld
verspijd --> verspreid
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Beetje tik foutje in een abbr: CRM
... softwareproducent die voornamelijk <abbr title="Customer Relationshit Management">CRM</abbr>-systemen maakt...
Relationshit -> Relationship
buit is binnen sukkel
De Gouden Gids heeft een tool uitgebracht wat die het gedrag vertoont van een browser hijacker.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
laatste regel: beveiligigngsupdate
ook een download van 40 MB voor MSN klopt niet volgens mij..
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Nou, volgens Microsoft wel:freddifish schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:24:
ook een download van 40 MB voor MSN klopt niet volgens mij..
Dan neem ik dan ook nog eens de grootst mogelijke download om aan te geven dat dat de grootst mogelijke download is, een kleinere download is altijd handig.Downloadgrootte: 5123 KB - 40918 KB
Donderdag 11:19 - AMD heeft de resultaten van het eerste kwartaal van 2005 bekendgemaakt. Het bedrijf heeft een nettoverlies van 17 miljoen dollar gemaakt. De omzet bedroeg 1,23 miljard dollar. De oorzaak van het verlies zijn de slechte resultaten van de afdeling voor flashgeheugen >>
Dit is een beetje vernederlandst leen engels. Je lijdt verliezen, die maak je niet
hmm, ik zie net die waarschuwing, zit ik hier wel goed?
[ Voor 10% gewijzigd door simon op 16-04-2005 16:10 ]
|>
(De gehele link: meuktracker: Asus Display Driver 71.84 )
Wat is er fout? Er bestaan geen WHQL 71.48-drivers van Nvidia. Het is dus een typo, en moet zijn:Het gaat om versie 71.84 die gebaseerd zijn op de officiële ForceWare 71.48-drivers.
'Het gaat om versie 71.84 die gebaseerd zijn op de officiële ForceWare 71.84-drivers.'
Everything is possible, until it's not.
Voortaan graag een linkje meeleverenStickyPoundeZ schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:24:
Het gaat om Firetune v1.1 ipv v1.0.1 als in de meuktracker staat
Verder melden de zowel de meukpost als de site: "Latest version is: v1.01 (April 16th 2005)" en dat heb ik er dan ook maar van gemaakt.
Rest lijkt al gefixed te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 17-04-2005 13:11 ]
nieuws: 'Eerste' benchmark Athlon 64 X2 4800+ gepubliceerdUit de benchmark blijkt dat de Athlon 64 X2 4800+ bijna twee keer zo snel is als de Athlon 64 FX-53 en de Pentium 4 EE en ongeveer 5% sneller is dan de Pentium XE 84
Kan men die zin in twee breken zodat het niet zo verwarrend is?
voorstel:
Uit de benchmark blijkt dat de Athlon 64 X2 4800+ bijna twee keer zo snel is als de Athlon 64 FX-53 en de Pentium 4 EE. De Athlon 64 X2 4800+ is ongeveer 5% sneller dan de Pentium XE 84.
ok, 2x de Athlon 64 X2 4800+ in 2 zinnen achter elkaar is ook niet alles.
Anoniem: 30420
neem aan dat jullie AAC bedoelenHet product kan overweg met diverse bestandsformaten zoals MP3, WAV, ACC en WMA. De NAS-CZ1 zal vanaf juli 2005 in het Europa te verkrijgen zijn, over de prijs is nog niets bekend.
GecorrigeerdAnoniem: 30420 schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:17:
nieuws: Sony ondersteunt iTunes met nieuwe netwerkstereo
[...] neem aan dat jullie AAC bedoelen
Mag de s van als, verhuizen, om te dienen als s voor versies?Zoals we dit weekeinde als schreven, is Mozilla Firefox bijgewerkt naar versie 1.0.3. In eerste instantie was deze nieuwe versie alleen in het Engels beschikbaar, maar inmiddels zijn er al zestien vertaalde versie beschikbaar.
DoneGJ-tje schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:50:
meuktracker: Mozilla Firefox 1.0.3 NL
[...]
Mag de s van als, verhuizen, om te dien als s voor versies?
geplaats -> geplaatst in nieuws: Spaanse supermarktketen stapt over op LinuxZo hebben LVM, een Duitse verzekeringsmaatschappij en BPU Banca, een Italiaanse bank, een order bij Red Hat geplaats voor desktopautomatiseringsprojecten.
Anoniem: 112425
"Helaas kan het programma alleen met POP3-servers overweg" moet dat denk ik zijn. Op de manier waarop het nu staat is het geen goedlopende zin iig.Helaas kan het programma alleen met POP3-servers en is met de freeware-versie slechts één account te beheren.
>>> meuktracker: Popcorn 1.74 beta 6
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 112425 op 18-04-2005 11:49 ]
gefixtRadiant schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:36:
[...]
geplaats -> geplaatst in nieuws: Spaanse supermarktketen stapt over op Linux
Anoniem: 63780
Abobe -> AdobeMacromedia-aandeel één 69/100 Abobe-aandeel waard is.
nieuws: Adobe neemt Macromedia over
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 18-04-2005 16:02 ]
Een link of adres staat er niet bij... en waarschijnlijk is het toch te outdatedWat beseft zich? Over evenwicht in de taal
(..)Zich herinneren is niet het enige wederkerend werkwoord dat zijn wederkerend voornaamwoord verliest. Even zo vaak zijn zinnen te lezen en vaker nog te horen als deze:
'Ik denk dat mensen ook moeten realiseren waarvoor je de camera gaat gebruiken' (Tweakers Net, 27 april 2003)
edit: Gevonden, zie de reactie van cc12 op dit nieuwsbericht... Sorry voor de irrelevantie voor dit topic, maar ik vond het toch grappig om even te melden.
[ Voor 28% gewijzigd door elnino op 18-04-2005 21:32 . Reden: link naar reactie aangepast... ]
Ach, leuk om te weten dat ook Jan Stroop Tweakers.net zo zorgvuldig leest, niet alleen om op de hoogte te blijven van het laatste ict-nieuws, maar ook voor de zich immer aandienende ontwikkelingen op onze nationale taalfrontlinieelnino schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:23:
De Volkskrant meldt vanmorgen ook nog een stijlfout op Tweakers.net, en wel op de opiniepagina (een stuk van taalkundige Jan Stroop over spel- en stijlfouten):
[...]
Een link of adres staat er niet bij... en waarschijnlijk is het toch te outdated
edit: Gevonden, zie de reactie van cc12 op dit nieuwsbericht... Sorry voor de irrelevantie voor dit topic, maar ik vond het toch grappig om even te melden.
inderdaad, dacht ik ook alDennis schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:06:
nieuws: Intel kondigt start dual-coretijdperk aan?
Dat moet toch 1066 MHz zijn ipv 1033 MHz.
12,1 miljard naar 11,8 miljard dus, want bij 1000 miljoen zeg je meteen 1 miljard.Door de omrekening daalt de bedrijfsomzet van 12.102 naar 11.819 miljoen euro als gevolg van de omboeking van geactiveerde productie voor het eigen bedrijf. Het nettoresultaat stijgt van 1,511 naar 1.757 miljoen euro doordat goodwill niet langer afgeschreven wordt.
En erhh, dat het netto resultaat van 1,5 miljoen naar 1,7 miljard gaat, meer dan 10000% omhoog, klopt dat wel ?? Nee dus: 1.757 --> 1,757
oeps, net andersom
1,511 -> 1.511 miljoen, of ook weer: "van 1,511 miljard naar 1,757 miljard"
[ Voor 11% gewijzigd door JumpStart op 18-04-2005 21:56 ]
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Anoniem: 78739
verkrijgbaarDe processor is vanaf vandaag verkrijgbare
"wel degelijk"..., maar bij VoWiFi of het gebruik van streaming media weldegelijk.
- mist een woordDe omzet stagneerde want [.] kwam uit op 6,64 miljard euro, [...]
nieuws: Dual-core Athlon 64 ondersteunt mogelijk HyperThreading
- een bit zetten?Volgens x86-secret heeft AMD deze bit gezet om ervoor te zorgen dat applicaties die geschreven zijn voor single-coreprocessors, [...]
[ Voor 45% gewijzigd door PcDealer op 19-04-2005 10:59 ]
apparte -> aparteMet name Zoeken.nl heeft een apparte manier van weergeven
De vetgedrukte is is niet aanwezig.Damn Small Linux is aanbeland bij versie 1.01. DSL is een bootable Linux-live-cd gebaseerd op Knoppix en Debian.
Signatures zijn voor boomers.
door moet zijn voorHet duurt dus nog wel even door we de eerste 65nm-chips van ATi op de markt gaan zien.
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
-thet .NET Framework nodig om zijn werkt te kunnen doen.
taste and see that the Lord is good
2e alinea, 2e zin, 'Barracude' -> 'Barracuda'.
meuktracker: Opera 8.0 finalDe software je laat surfen...
- kan wegDat heeft voordelen, de software draait namelijk zowel op allerlei platformen, maar ook de genoemde nadelen.
- men kan toch niet "bezig" zijn toe te nemen?Daarnaast geeft hij aan dat het aantal medewerkers aan het officesuiteproject bezig is om langzaam toe te nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Cookie op 20-04-2005 09:06 ]
van de 'Digital Management Platform' (DMP) techonologie van het bedrijf
- belangrijk deel[...] waarbij kan worden aangetekend dat de gestegen verkoop van notebookprocessors, WiFi-chips en processors voor mobieltjes belangrijk aan deze resultaten hebben bijgedragen.
Zin aangepast
heeft (...) ingedient
moet natuurlijk zijn: ingediend
... van duidelijke spelregels door Opta voor ip-telefonie.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Anoniem: 140068
Sinds gisteren behoort Broadcom ook tot het rijtje van fabrikanten die zich bezighouden met de hardware van de console.
moet zijn: ....dat zich bezighoudt....
Een techniek die....Onder de naam Breedband van Telfort biedt de telefoonmaatschappij een techniek dat vergelijkbare diensten en snelheden kan leveren als het huidige UMTS.
Te hoeven worden gebouwd, of moeten worden gebouwd.Het verschil is dat er geen vernieuwde zendmasten te worden gebouwd
PuntAfgelopen dinsdag heeft Sony Online Entertainment (SOE) een online marktplaats aangekondigd voor de verkoop van virtuele objecten binnen online games als EverQuest en Star Wars Galaxies, aldus Wired News
Verstuurd vanaf mijn Computer®
- bereikDeze lens heeft wat minder bereikt en zal de standaardlens zijn waarmee de D50 geleverd zal worden in kitvorm.
Gefikst
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Aan de andere kant, liever hier een fout dan op de FP deze melding.
Woei, een merge.
[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 21-04-2005 10:41 ]
al vele jaren geleden geschept werd door
moet geschapen zijn
een fietser is geschept
een wereld is geschapen
GefikstVerbal_Kint schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:11:
reviews: AMD kondigt dual-core Opteron en Athlon 64 X2 aan
al vele jaren geleden geschept werd door
moet geschapen zijn
een fietser is geschept
een wereld is geschapen
> "Maar, mijn computer kan nu toch ook al meerdere dingen tegelijk doen?" zou waarschijnlijk de reactie van leek zijn wanneer hem voor het eerst het globale concept van dual-core wordt uitgelegd.
een leek.
> Om ontwikkelaars alvast wakker te schudden introduceerde Intel in 2003 een SMT (Simultanious MultiThreading) techniek genaamd HyperThreading.
Is dit niet Symmetric MT?
> Deze series zien op het eerste gezicht hetzelfde uit als de 8xx-familie
zien er
[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-04-2005 13:58 ]
Moet zijn: Simultaneous.Het ouderwetse idee dat iedere processor één thread tegelijk kan verwerken is sinds een paar jaar achterhaald. Om ontwikkelaars alvast wakker te schudden introduceerde Intel in 2003 een SMT (Simultanious MultiThreading) techniek genaamd HyperThreading.
Dit topic is gesloten.
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
- Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).