Verkeerde instelling gebruikt, AMI BIOS niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 12:09
Ik heb iets vreselijks stoms gedaan op mijn werk.
We waren met het bios bezig, en ik heb, per abuis, een verkeerde instelling gemaakt.

Ik heb ervoor gezorgd dat de onboard video controller de disabled werd, zodat we geen beeld meer hebben tijdens het opstarten. Omdat we nog zo'n identieke PC hebben, dacht ik: effe noteren welke toetsaanslagen ik moet maken om het terug te zettne, maar nee hoor, dat werkt dus niet :(

Het is niet mogelijk om de bios te flashen, omdat er een gesloten, metalen omhuizing omheen zit, die we er niet van af kunnen/mogen halen, omdat anders de garantie vervalt.

Heeft iemand van jullie nog een oplossing?

Het betreft een ami-bios, versie 2.53 van 9/21/04

Hij zit in dit kastje:
http://www.sunit.fi/eng/products/d6_11specs.htm

Ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet :(

Memories of yesterday, will grow, but never die

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
PCi videokaart erin (of AGP) bouwen, en aanzetten. Simpel

crap, alleen mini-PCI dus...

@ hieronder: ook dat nog... terugbrengen dat ding, laat ze het zelf even oplossen zou ik zeggen, wie bouwt zo'n optie dan ook in? Maar ja, misschien is dat ook geen optie...

Probeer de toetsaanslagen voor BIOS reset dan te gebruiken?

[ Voor 93% gewijzigd door OnTracK op 01-04-2005 16:09 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 22:03
OnTracK schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:04:
PCi videokaart erin (of AGP) bouwen, en aanzetten. Simpel
Het is niet mogelijk om de bios te flashen, omdat er een gesloten, metalen omhuizing omheen zit, die we er niet van af kunnen/mogen halen, omdat anders de garantie vervalt.

Niet dus.

Verwijderd

Je hoeft de behuizing er niet af te halen om je BIOS te flashen... Dat gaat via floppy.

Hoe dan ook, dat met die toetsen moet lukken. Je doet wat fout :) . Ipv die instelling te veranderen kan je ook iets van 'Load Defaults' kiezen, meestal in het laatste menuutje. Probeer dat maar. Moet gewoon werken, waarom zou het niet werken?

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 12:09
Ik zou het niet weten, maar dat had ik dus ook al geprobeerd, die load defaults...

En ik bedoelde niet bios flashen, maar bios resetten, foutje van mijn kant dus..

Misschien probeer ik wel contact met de fabrikant op te nemen, en vragen of ik hem terug mag sturen, zodat ze hem daar flashen.

Iemand anders nog enige geniale ingevingen?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Verwijderd

voor zover ik weet worden bij een bios flash ook je setting gereset.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 17:34

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Vaak wil het bij AMI biossen wel helpen om de INSERT of de DELETE knop ingedrukt te houden en dan pas de pc aan te zetten.

Dan zou hij op moeten starten met de cmos-default waarden (met een beetje geluk dus weer met beeld)

Je kan ook het bios flashen door het op een floppy te zetten en AMIBOOT.ROM te noemen
dan CTRL+HOME ingedrukt houden en pc aanzetten
zo forceer je de bios recovery funktie en flash ie zelf de nieuwe bios erin.
Als het goed is gegaan, reset ed pc zichzelf en moet ie het weer doen

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

^^^ Inderdaad. Zie voor meer details ook PMG FAQ - Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je niet een externe videokaart van Sweex proberen? Dat is een USB videokaart. Misschien dat dat nog kan werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1