Toon posts:

[XP] Bootvis crashed, systeem sneller maken lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP SP2 geinstalleerd, met een hele hap software die het systeem behoorlijk hebben vertraagd...

Als ik 'vroeger' SP1 gebruikte ging het goed met Bootvis, nooit een crash gehad, maar dit gebeurd nu iedere keer.

Wel merk ik op, als ik b.v. Mailwasher uninstalleer, dat Bootvis wel laadt. versnellen kan ik ook, alleen als ik dan weer bootvis inlaad en de pc opstart via "Next Boot & Drivers delay" het dan weer gebeurd (als de desktop verschijnt)

komt dit alleen door SP2 of zie ik iets over het hoofd...

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 12:18

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Mijn ervaring is dat het door SP2 komt. En een deel van deze ervaring bestaat ook uit een zeer mysterieus lijkend computer probleem. Maar dat bleek dus het resultaat te zijn van een gecrashte Bootvis. In mijn geval in ieder geval.
[XP] Harde schijf loopt vol, na reboot weer goed? *

[ Voor 5% gewijzigd door Ray-zor op 01-04-2005 11:02 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Microsoft ondersteund bootvis niet meer, dus het is goed mogelijk dat ze geen rekening hebben gehouden met de optimalisatie die bootvis doet onder SP2. Aangezien er dus ook geen updates meer voor bootvis komen, denk ik dat het beter is dat je een ander optimalisatie programma gebruikt, want mocht er wat verkeerd gaan, dan zal je bij MS geen antwoord kunnen krijgen, gok ik.

Daar komt bij dat de boot-optimalisatie die SP2 doorvoert kennelijk al even veel doet als bootvis (maar dat heb ik ook maar ergens gelezen, geen ervaring mee dus).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies, hdd is niet het probleem denk ik.. ik las idd dat sp2 al een optimalisatie toepast, maar eerlijk gezegd, merk ik dat niet echt (het draait een stuk langzamer dan sp1)

nog tips over optimalisatieprogramma's?

liever geen tweakui of services uitzetten...

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verander deze registry key ook eens. Standaard waarde is "3" btw. Zorgt ervoor dat WinXP sneller boot. Gebruik em zelf al een hele tijd met plezier & succes :D

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnablePrefetcher"=dword:00000005

Instagram / YouTube

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Persoonlijk ben ik nog geen XP SP2 installatie tegengekomen waarop Bootvis (laatste versie) z'n werk niet goed doet ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even je OS in je topic titel - probeer hier aub ook zelf op te letten voortaan :)

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Hier kun je volgens mij een PDFje downloaden om je boot- en shutdowntijd te optimaliseren.... Het is trouwens alleen maar van horen zeggen, k heb het zelf nog niet gelezen... O+

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

aramdin schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:28:
Verander deze registry key ook eens. Standaard waarde is "3" btw. Zorgt ervoor dat WinXP sneller boot. Gebruik em zelf al een hele tijd met plezier & succes :D

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnablePrefetcher"=dword:00000005
Deze waarde wordt binair geïnterpreteerd:
Setting for Value Data: [0 = Disabled / 1 = Application Launch Prefetch / 2 = Boot
Prefetch / 3 = Prefetch All]
3 = 11
5 = 110
De waarde 5 is hetzelfde als de waarde 2 en komt er op neer dat je Application Launch Prefetch uitzet. Betekent dat je systeem inderdaad sneller zal opstarten, maar dat je applikaties vervolgens langzamer opstarten. En zeg nou zelf: gebruik je het systeem om alleen je OS te draaien, of om applikaties te draaien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag, als ik de optie 0 kies dan is de optimalisatie uit, dan kan ik ff testen of Bootvis het wel doet, doet ie het niet dan laat ik het maar zo.

nogmaals dank en zou in vervolg met de topic rekening houden ;)

ps, bedankt voor het pdf'tje, moet me eerst nog registeren, maar ik ga het proberen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 09:44 ]

Pagina: 1