[XP] Harde schijf loopt vol, na reboot weer goed? *

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105631

Topicstarter
Sinds kort heb ik het volgende probleem met mijn computer;

Als ik opstart heb ik op mijn C: schijf ongeveer 2,8GB aan vrije ruimte die langzaam maar zeker begint af te lopen tot de 0 (!!!) waarnaar ik genoodzaakt ben opnieuw op te starten en dan is de ruimte ook weer terug.

Wat heb ik geprobeerd?
Norton antivirus/schijfdefragmentatie/adaware/spysweeper/norton systemworks, een online virus scanner en ik heb treesize gedownload om te kijken waar me ruimte bleef, maar dat werkte dus ook niet, ik zie m'n vrije ruimte steeds met 2/3 mb aflopen maar kan niet zien waar het naartoe gaat.

Mijn computer;
Windows XP Pro, Maxtor harde schijf en voor de rest niets speciaals.
Systeemherstel heb ik even uitgezet maar dat lost niets op.
De files pagefil.sys en hiberfil.sys groeien volgens treesize niet in groote.

Wie kan me helpen vertellen waar het aan ligt?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105631 op 12-02-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even de Windows versie in je topic titel zetten - let daar ub ook zelf op :)
Anoniem: 105631 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:31:
scanner en ik heb treesize gedownload om te kijken waar me ruimte bleef, maar dat werkte dus ook niet,
Hoe bedoel je dat, treesize werkte ook niet?
Die geeft je toch een beeld van waar je ruimte blijft? :)

Weet je toevallig zeker dat het niet je pagefile is die groeit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Even met een progje kijken waar je ruimte naar toe goed he en gewoon verwijderen die troep :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 12-02-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij treesize refresh ik dus steeds na een paar minuten en kijk ik waar er ruimte bij is gekomen... maar er wordt aangegeven dat er niks bijkomt. M'n Windows folder blijft hetzelfde, documents and settings, program files, alles gewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is dus ook niet pagefile of hiberfil.sys, die zijn wel groot maar blijven op dezelfde hoeveelheid ruimte staan.

Bedankt voor de edit :)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 105631 op 12-02-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
vind je ook niets als je met search naar files zoekt die vandaag modified zijn en/of zoekt naar files die groter zijn dan, zeg, 100MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Systeemherstel die druk bezig is ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Systeemherstel? Zelf na herhaalde malen opnieuw opstarten? Ik weet 't niet, hoe kan ik dat controleren? De search heeft niets opgeleverd, je bedoelde de search in windows gewoon toch?

In ieder geval bedankt voor de replies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Start --> instellingen --> configuratie scherm --> Systeem -> tabblag systeemherstel.

En schroef dat eens naar beneden :) (mischien helpt het)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik zelfs uitgezet :s maar ook dan heb ik 't nog...

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 105631 op 12-02-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kijk ook eens naar je Task Manager als je HD wordt volgestampt om te zien welk proces de veroorzaker zou kunnen zijn.
En heb je misschien offline files aan staan ? (My Computer -> Folder Options -> Offline Files). Zal waarschijnlijk niet de oorzaak zijn aangezien de files niet worden verwijderd na een reboot, maar kan geen kwaad even te doublechecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 105631 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:20:
Dat heb ik zelfs uitgezet :s maar ook dan heb ik 't nog...
Doe eens een goeie virusscan, Er zijn virussen die onafgebroken bepaalde regels in een file zetten tot de harddisk vol is. Bestaat zelfs een film over :) met een bom enzo als de disk vol is dan, booooom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de taskmanager heb ik alleen een "niet actieve systeemprocessen staan die 96% gebruikt maar die kan ik niet beindigen, voor de rest niets vreemds....
Offline files was het niet en een goede virusscan... sja ik heb een geupdate norton, maar dan zal ik morgen toch even rond moeten kijken. Maar iig bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Even online scannen? http://housecall.trendmicro.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:11
Anoniem: 105631 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:34:
Bij de taskmanager heb ik alleen een "niet actieve systeemprocessen staan die 96% gebruikt maar die kan ik niet beindigen, voor de rest niets vreemds....
Offline files was het niet en een goede virusscan... sja ik heb een geupdate norton, maar dan zal ik morgen toch even rond moeten kijken. Maar iig bedankt voor de tips!
In je taskmanager kun je ook kolommen toevoegen, onderandere I/O Read en Write... lijkt me zinvoller om dit in de gaten te houden dan de CPU usage :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De online virus scan ga ik morgen proberen dat duurt me nu iets te lang (m'n vriendin ligt al in bed :z )

Bij geschreven bytes in de taskmanager staat "System" bovenaan, wat zou dit proces precies zijn, of hoe kan ik dat opzoeken? Dit is ook trouwens de enigste die maar blijft oplopen dus dat zou het best kunnen zijn...

Alvast bedankt voor alle replies, ik kijk morgen dit topic na en probeer nog eens alles, daarna post ik wel een kleine update als het nog steeds niet lukt.

Slaap lekker alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:38:
[...]
In je taskmanager kun je ook kolommen toevoegen, onderandere I/O Read en Write... lijkt me zinvoller om dit in de gaten te houden dan de CPU usage :P
Interessant, die optie heb ik helaas nooit kunnen ontdekken in TM.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Guardian Angel schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:48:
[...]

Task Manager -> view -> select columns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Guardian Angel schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:48:
[...]

Alsin... tot nu toe? Of heb je hem nogsteeds niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51692/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51693/full.jpg

:)

edit:

Ok sverzijl, ik had misschien geen screenies moeten gaan maken... :P

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 12-02-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed ik ben dus verder gaan kijken maar ben nog niet erg veel opgeschoten.
http://home.planet.nl/~dijk5678/index.htm
Klik daar om een screenshot van m'n taskmanager te zien, ik denk zelf dat dat "system" proces er iets mee te maken heeft maar ik kan 'm niet beindigen of localiseren. De online virusscan is nu al een half uurtje bezig maar heeft nog niets gevonden :(

Wie helpt mij nog eventjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
"System" is ook neit echt een process, je kunt hem in ieder geval niet killen.
Overigens, hij schrijft bij jou inderdaad wel extreem veel weg als je het mij vraagt, even ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51699/full.jpg
Dit is bij mij, bij een uptime van 1 week en 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:( Bij mij is dat dus al na een half uur....
En hij staat nu op 3.470.004.228 bytes en loopt nog steeds op....
Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Preobeer met dit tooltje eens te kijken in welk bestand er wordt geschreven.
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Volgens mij moet het met zoeken naar grote veranderde bestanden (gewoon met window search) wel lukken. Ook zal windows waarschijnlijk een bericht geven dat de schijf vol is en zal het bestandje / progje dat aan het schrijven was heel erg gaan flippen. Hoogstwaarschijnlijk zal dan je CPU gebruik omhoog gaan en kun je precies zien welke prog het is. Het is een kwestie van geduld en lang staren naar je taskmanager of een verse install van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb file monitor en disk monitor gedownload maar ik weet niet precies waar ik moet kijken.
De processen die ik zie zijn min of meer standaard dingen van m'n computer; norton, msn, en dat soort dingen. Voor de rest svchost.exe (das van windows geloof ik) dat veel schrijfbewerkingen maakt. Waar moet ik naar kijken? Want ik zie niet echt iets vreemds :(

Ik heb security task manager gedownload (http://www.neuber.com/taskmanager/index.html) en ook daarop zie ik geen vreemde procesesn, ik weet bijna zeker dat het het "system" (zie m'n vorige posts en volg het linkje)proces is in de screenshot hierboven maar ik weet totaal niet waardoor dat komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 105631 op 13-02-2005 14:22 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Anoniem: 105631 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:04:
Ik heb file monitor en disk monitor gedownload maar ik weet niet precies waar ik moet kijken.
De processen die ik zien zijn min of meer standaard dingen van m'n computer; norton, msn, en dat soort dingen. Voor de rest svchost.exe (das van windows geloof ik) dat veel schrijfbewerkingen maakt. Waar moet ik naar kijken? Want ik zie niet echt iets vreemds :(
svchost.exe is onder normale omstandigheden inderdaad onderdeel van het OS. Het kan echter ook de W32.Welchia worm zijn (zie http://www.liutilities.co...o/processlibrary/svchost/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt ik heb eventjes gekeken maar de update voor die security risk zit automatische in security update 2, en die heb ik al gedownload dus dat zou het niet moeten zijn dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Anoniem: 105631 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:30:
Bedankt ik heb eventjes gekeken maar de update voor die security risk zit automatische in security update 2, en die heb ik al gedownload dus dat zou het niet moeten zijn dan toch?
dan is dat het ook niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb HijackThis (http://www.majorgeeks.com/download3155.html)gedownload, misschien is het daarin te zien, ik post hieronder het logfile. Over het algemeen zie ik nog steeds niets raars...

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 14:42:07, on 13-2-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
C:\Program Files\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~3\GHOSTS~2.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
F:\programma's\powerstrip\pstrip.exe
F:\Programma's\Deamon\daemon.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\BtUsrBdg.exe
C:\WINDOWS\system32\BTSetBootKey.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
F:\Programma's\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\MMDiag.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mim.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
F:\Programma's\B luetooth\XTNDConnect Blue Manager\XCBluMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
F:\PROGRA~1\BLUETO~1\XTNDCO~1\SUSHIM~1.EXE
F:\Programma's\B luetooth\btprot.exe
F:\PROGRA~1\BLUETO~1\XTNDCO~1\BTUI_M~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Security Task Manager\TaskMan.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
F:\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.isearch.com/in...affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.isearch.com/in...affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.isearch.com/in...affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ml75.nl
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yah...om/ext/search/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ml75.nl
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.isearch.com/in...affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.isearch.com/in...affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yah...sgr/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - F:\Programma's\Adobe\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - F:\Programma's\wsftp\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: TGTSoft Explorer Toolbar Changer - {C333CF63-767F-4831-94AC-E683D962C63C} - (no file)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LiveNote] livenote.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpeedTouch USB Diagnostics] "C:\Program Files\Alcatel\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe" /icon
O4 - HKLM\..\Run: [NOMAD Detector] C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] C:\Program Files\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] f:\programma's\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "F:\Programma's\Deamon\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [BTUSRBDG] BtUsrBdg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BTSETBOOTKEY] BTSetBootKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MimBoot] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mimboot.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] F:\Programma's\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "f:\games\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] F:\Programma's\Yahoo\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [NOMAD Detector] "C:\Program Files\Creative\NOMAD Jukebox 3\PlayCenter2\CTNMRUN.EXE"
O4 - Global Startup: Startup.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - F:\PROGRA~1\Office\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.musicmatch.com
O15 - Trusted Zone: *.musicmatch.com (HKLM)
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net...in/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/...com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {99802379-7362-40E2-9D28-8A3B9AF880B7} - http://hotsearchbar.com/toolbar2/winhot32.cab
O16 - DPF: {B0A2C7FC-8666-44D6-A990-2FCE3B933341} (ING Bank Autorisatiescherm) - http://secure.ingbank.nl/download/DigiSign.cab
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} - http://us.dl1.yimg.com/do...s/suite/yautocomplete.cab
O16 - DPF: {C5E28B9D-0A68-4B50-94E9-E8F6B4697514} (NsvPlayX Control) - http://www.nullsoft.com/nsv/embed/nsvplayx_vp3_mp3.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~3\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo verschikkelijk goed ben ik niet in 't bekijken van die files, dus als iemand hier iets vreemds in ziet zou ik het graag horen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 22:20
Ik denk dat ik het wel weet:

Ga naar Folder Options en dan "Offline Files"
disable "Offline files".., die meuk kopieert zo'n beetje alles wat je via network drives hebt staan naar je lokale harde schijf, echt de meest onzinnige optie ooit..

Whizzy

ps. het wordt meestal in C:\WINNT\CSC gedumpt.

[ Voor 15% gewijzigd door Whizzy op 13-02-2005 15:01 ]

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eventjes gedaan en opnieuw opgestart maar m'n schijfruimte verdwijnt langzaam maar zeker nog steeds als sneeuw voor de zon. :(

Dit moet echt het meest stomzinnige probleem zijn dat ik ooit met m'n comp heb gehad... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:53:
[...]
Ok sverzijl, ik had misschien geen screenies moeten gaan maken.[/edit]
Jemigdepemig, daar heb ik nog nooit naar gekeken. Maar wat wil je met een systeem wat sinds het begin probleemloos draait. :)

Dank.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
En scandisk? Ik heb ooit is gehad dat mn PC zei dat ik pakweg 50 MB nog vrij had.. Dus ik maar dingen verwijderen, en na een herstart staat er weer 50 MB. ff scandisk erover en het probleem was opgelost (en ik was ineens ook wat rommel kwijt :p). Het is iets anders dan jouw probleem, maar ik zie in deze topic nog nergens scandisk staan, dus je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115138

Trek je netwerkkabel er eens uit. Kijk of het stopt. Kan het zijn dat iemand iets aan het uploaden is?
Heb je het ook in veilige mode.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115138 op 13-02-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 115138 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:44:
Trek je netwerkkabel er eens uit. Kijk of het stopt. Kan het zijn dat iemand iets aan het uploaden is?
Heb je het ook in veilige mode.
En als iemand iets upload is het spontaan weg bij een reboot...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm. Da's waar. Lijkt mij ook niet waarschijnlijk.
Alhoewel. Indien het een soort temp bestanden zijn en je start de pc "netjes" opnieuw, dan kan het zijn dat deze tempbestanden gewist worden.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 115138 op 13-02-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er worden voorzover ik met treesize kan zien geen temp bestande of iets dergelijks gemaakt. Ik kan totaal niet zien waar de ruimte die opgaat blijft, niet met de windows search en ook niet met treesize want die geeft na iedere refresh min of meer hetzelfde aan.

http://home.planet.nl/~dijk5678/voorreboot.htm
Kijk hier maar, dit is een screenshot van voor m'n reboot, nadat ik dat heb gedaan edit ik deze post met de screenshot van na de reboot.

EDIT
Dit is de screenshot van na de reboot.
http://home.planet.nl/~dijk5678/nareboot.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105631 op 13-02-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, ik weet niet of je het wilt horen, maar ik zou zelf toch eens aan een Windows herinstallatie gaan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netwerkkabel eruit en/of veilige mode al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Safe mode lost niets op. Netwerkkabels heb ik aan gedacht maar dat bleek het ook niet te zijn :(

Ik heb ff serieus echt geen zin alles er weer op te zetten, alles loopt juist zo lekker op dit na :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus in safe mode en met netwerkkabel erin blijft de schijf vollopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115138 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:17:
Dus in safe mode en met netwerkkabel erin blijft de schijf vollopen.
Inderdaad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap het niet...
Als het inderdaad een virus is zou ik toch wel moeten kunnen zien dat er extra files bijkomen, of bepaalde files groter worden?

De TS in die link heeft het inderdaad over een virus, maar dat heb ik al een beetje uitgesloten om eerlijk te zijn, of kan ik dat beter niet doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115686

Anoniem: 105631 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:27:
Ik snap het niet...
Als het inderdaad een virus is zou ik toch wel moeten kunnen zien dat er extra files bijkomen, of bepaalde files groter worden?

De TS in die link heeft het inderdaad over een virus, maar dat heb ik al een beetje uitgesloten om eerlijk te zijn, of kan ik dat beter niet doen? |:(
Tja, probeer eens (zoals gezegd in dat topic) iets met je [TEMP] te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Het is natuurlijk erg makkelijk om meteen te gaan formateren etc. En geeft natuurlijk voldoening om het op te lossen, maar in de tijd die je er nu in steekt en gestoken hebt, kan je een hele windows installatie met alles er op en eraan doen. Pc weer fris, probleem verholpen.

Door vanalles te installeren om uit te zoeken waar het probleem zit vervuil je je systeem natuurlijk ook nog eens, ik format altijd gewoon lekker, partities met een D schijf waar alle docs films en mp3's op staan is hierbij een groot voordeel. 2.5 uur later is mijn windows weer helemaal klaar (en gebackupt met een image).. misschien een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115686 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:29:
[...]

Tja, probeer eens (zoals gezegd in dat topic) iets met je [TEMP] te doen....
Ik heb een search gedaan naar alle temp folders en er was er geen een groter dan 100mb.

En inderdaad een herinstallatie is misschien wel sneller maar daar zou op dit moment veel brand werk aan vooraf moeten gaan en ik wil dat (nog) niet doen :)
Ik blijf hoopvol dat ik 't kan oplossen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:53:
[...]

Alsin... tot nu toe? Of heb je hem nogsteeds niet?

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

Ok sverzijl, ik had misschien geen screenies moeten gaan maken... :P
uuh wellicht even off topic maar ik heb die keuzes echt niet onder die knop zitten. moet je daarvoor eerst ergens iets anders regelen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een klein schopje, misschien heeft iemand anders nog een idee gekregen.

Het probleem is nog steeds hetzelfde en ik denk zelf dat het aan het "System" proces in de task manager ligt, dat is het enigste programma wat als ik mijn computer gewoon met rust laat, 2GB weet weg te schrijven aan ruimte die ik niet kan terugvinden.

Het zou een virus kunnen zijn maar er is niets mis met m'n Temp folders op m'n comp. Ik heb er een search naar gedaan en in geen eentje stond iets vreemds!

Als iemand mij nog advies kan geven (anders dan herinstall :7 ) HEEL ERG GRAAG!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17767

Vind het een zeer vaag probleem.
Ik weet niet hoe de space scanners werken die hier bovengenoemd staan maar ik gebruik deze:
http://www.steffengerlach.de/freeware/ Bovenste proggie.
Hiermee krijg je snel overzicht waar alle ruimte inzit.

Binnen welke tijd is je hd gevult(volgens windows)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toevallig de automatische Windows-update ingeschakeld staan? Check de configuratiescherm voor de instellingen :) De gedownloade bestanden worden trouwens opgeslagen in C:\WINDOWS\SoftwareDistribution.

Mocht dit niet het probleem te zijn, dan kun je nog altijd sequoiaview en/of spacemonger te checken waar die 2,8GB heen gaat. Zie voor linkjes de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder het kopje "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het niet zo dat als je je systeembestanden verborgen hebt staan dat je er dan niet op kunt zoeken?
Staat deze optie wel aan? (verkenner->extra->mapopties)

Misschien toch een systeembestand dat groeit dat op "onzichtbaar" staat? :?
Ook met de zoek functie vind windows hem dan niet.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Toevallig Bootvis gedraaid? Er is een bug (wellicht in een oude versie?) waardoor soms na een Optimize System actie de logging aan blijft staan die langzaamaan je hardeschijf volgooit. Oplossing: nog een keer Bootvis draaien (optimize).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 12:42
Scandisk gedaan? De hoeveelheid vrije schijfruimte kan gewoon verkeerd zijn aangegeven door Windows.

En als je nu eens zoekt naar *.* (alle bestanden) die je sorteert volgens bestandsgrootte bij het begin en einde van de boot => zie je een verschil bij de grootste bestanden? (Zorg dat je via mapopties alle bestanden, ook de verborgen en systeembestanden ziet)

Is er een verschil in aantal bestanden? Misschien komen er gewoon vele kleine bestanden bij die je schijf opvullen.

Ik zou ook niet te vlug format c: doen. Niets garandeert je dat het probleem wegblijft.
(En ik ben nieuwsgierig naar de oplossing :))

[ Voor 8% gewijzigd door DriesA op 14-02-2005 13:46 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115686

limoentje schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:45:
Toevallig Bootvis gedraaid? Er is een bug (wellicht in een oude versie?) waardoor soms na een Optimize System actie de logging aan blijft staan die langzaamaan je hardeschijf volgooit. Oplossing: nog een keer Bootvis draaien (optimize).
Deze oorzaak ben ik inderdaad al ergens tegengekomen. Als oplossing werd daar het verwijderen van BV genoemd, maar als dit zou werken, waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed na enkele dagen proberen en de bovenstaande oplossingen te proberen blijft m'n ruimte nog steeds afnemen (ik heb nu wel 3,3 gb vrij door 't schoonmaken van m'n schijf.

Ik had inderdaad Bootvis geinstalleerd en het heeft nog geen enkele keer goed gewerkt. Dus ik heb maar een uninstall gedaan alleen het probleem blijft dus. Kan het zijn dat er nog files van Bootvis rondzwerven op m'n schijf? Ik heb ook niet al te lang geleden een backup van me registry gemaakt (ongeveer een maandje) zou dat het probleem kunnen oplossen of niet?

Het vreemde aan het hele verhaal is dat m'n comp blijft werken zelf met 0kb aan vrije ruimte op C:, en nog snel ook. Scandisk en defragmentatie geven allebei aan dat de ruimte vrij is. Maar toch gaat windows zeuren met berichten over m'n harde schijfruimte. Steeds popups dat er te weinig vrije ruimte is enzo...

Wie heeft er nog ideeen?

P.S.
Bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:34:
Toevallig de automatische Windows-update ingeschakeld staan? Check de configuratiescherm voor de instellingen :) De gedownloade bestanden worden trouwens opgeslagen in C:\WINDOWS\SoftwareDistribution.

Mocht dit niet het probleem te zijn, dan kun je nog altijd sequoiaview en/of spacemonger te checken waar die 2,8GB heen gaat. Zie voor linkjes de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder het kopje "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" :)
En hoe zit het hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 18:55

Gerco

Professional Newbie

Geven die size proggies ook weer hoeveel er in RECYCLED en/of System Volume Information staat? In die laatste kun je de files voor system restore terugvinden als ik het goed heb.

Het zijn beide Hidden System folders, dus je kan ze misschien niet gelijk zien in explorer.

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 15-02-2005 13:52 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De automatische update heb ik eventjes uitgezet maar dit bleek ook niet het probleem te zijn.
Ik heb bij folderoptions "view all files" aangevinkt dus ik kan gewoon al m'n documtenten en mappen zien, zelfs de "hidden folders" enzo.
Scandisk verloopt normaal, maar de ruimte blijft aflopen. Het ligt er gewoon aan wanneer ik scandisk laat lopen hoeveel ruimte hij vindt. Staat er bij C:->eigenschappen nog maar 1,5GB over ziet scandisk alleen deze 1,5GB, terwijl er 3,3gb aan ruimte vrij is (althans ruimte die niet door bestanden wordt ingenomen).

Ik heb spacemonger gedownload en geprobeerd uit te vinden waar het probleem zit, helaas heb ik het zelf niet kunnen vinden. Via deze link http://home.planet.nl/~dijk5678/spacemonger3.htm
kan je bij het eerst plaatje zien hoe m'n comp ervoor staat met nog 173mb ofzo, en na een reboot weer screen gemaakt en dat is dus het 2de plaatje (3,3gb over) MAAR als je goed kijkt zijn er in het eerste plaatje niet meer files of grotere files of wat dan ook. Dus de ruimte gaat wel op, maar waar het blijft? 8)7

Ditzelfde had ik met treesize, die kon me ook niet vertellen waar de ruimte blijft (zie links)
http://home.planet.nl/~dijk5678/voorreboot.htm
http://home.planet.nl/~dijk5678/nareboot.htm

Ik heb min of meer uitgesloten dat er daadwerkelijk files op m'n comp worden geschreven. Ik kan daar gewoon nergens bewijs voor vinden. (maar het zou wel de enigste verklaring moeten zijn toch?)

Het System proces blijft ruimte wegschrijven in de task manager. Wie kan mij uitleggen waar dat proces precies voor bedoeld is en waarom het zoveel "geschreven bytes" aangeeft in de TM.

Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 21:29

Beurlap

Kak!

Heb je toevallig Norton beveiliging op je prullenbak? Moet je even met de rechter muisknop klikken op de prullenbak en klikken op "delete Norton protected files" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:42
hoe heet dat ook alweer, dat je pc een stuk van je harddisk als werkgeheugen gebruikt ?
kan dat t neit zijn ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:18:
hoe heet dat ook alweer, dat je pc een stuk van je harddisk als werkgeheugen gebruikt ?
kan dat t neit zijn ?
Swap...

En nee ook het formaat van pagefile.sys is voor en na de reboot redelijk constant (zie spacemonger screenies ;)) dus dat zal het niet zijn.

Blijft vreemd dit... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131655

Zat ook te denken aan norton protected recycle bin daar deze zelf alleen een bijhoud welke bestanden verwijderd zijn maar wel op HDD laat staan.
Zat nog aan iets stoms te denken wat als het systeem constant AUDIO aan het capturen het gaat wel ongeveer in dezelfde data rate.
Zag dat je namelijk 4 audio programma had zoals Musicmatch, audio jukebox, SBlive en Winamp.

Deinstalleer wat oudere software en doe eens een Registercleaner aan het begin en als dfe hardisk volgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 131655 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:45:
Zat ook te denken aan norton protected recycle bin daar deze zelf alleen een bijhoud welke bestanden verwijderd zijn maar wel op HDD laat staan.
Die zijn zeker niet weg na een reboot, en btw, dan moet de TS wel constant data verwijderen en nieuwe data erop zetten om last van dit probleem te krijgen.
Zat nog aan iets stoms te denken wat als het systeem constant AUDIO aan het capturen het gaat wel ongeveer in dezelfde data rate.
Zag dat je namelijk 4 audio programma had zoals Musicmatch, audio jukebox, SBlive en Winamp.
En zou hij die audio niet ergens op de hdd moeten opslaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131655

Anoniem: 105631 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:41:

Het vreemde aan het hele verhaal is dat m'n comp blijft werken zelf met 0kb aan vrije ruimte op C:, en nog snel ook. Scandisk en defragmentatie geven allebei aan dat de ruimte vrij is. Maar toch gaat windows zeuren met berichten over m'n harde schijfruimte. Steeds popups dat er te weinig vrije ruimte is enzo...

_/-\o_
Kan je dan nogsteeds wegschrijven naar de HDD of is ie echt vol.

Als scandisk aangeeft dat de ruimte vrij is zit de ruimte dus niet in files maar in tempfiles en of bestanden die wel vrijgeven zijn door het systeem maar tijdelijk nog wel aanwezig zijn.

Zet de maxruimte van recycle bin is naarbeneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

ik zou even een tijdelijk ander account aanmaken en kijken of met die account hetzelfde gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70389

heb je nog meer partities op je hd staan? en wat gebeurt daar mee?

zo niet, probeer dan eens een partitie bij te plaatsen en kijk dan eens wat er gebeurt met de vrije ruimte op die partitie, je weet maar nooit natuurlijk.

je weet maar nooit, maar probeer eens een andere ide kabel en voedings aansluiting op je hdd.
als het vollopen van je hdd gebeurt in een constant tempo/bitrade, of bijna constante waarde, of zet je schijf eens op slave ook al is het je enigste en start hem eens op in het ide 2 slot van je mobo, wel eventueel je bios opties aanpassen(zet ze op auto bij hdd detectie).
tbpot schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:01:
je weet maar nooit, maar probeer eens een andere ide kabel en voedings aansluiting op je hdd.
als het vollopen van je hdd gebeurt in een constant tempo/bitrade, of bijna constante waarde, of zet je schijf eens op slave ook al is het je enigste en start hem eens op in het ide 2 slot van je mobo, wel eventueel je bios opties aanpassen(zet ze op auto bij hdd detectie).
om een def. ide controller uit te sluiten.

heb je eventueel een stroomstoring gehad? of de stekker er bij ingeschakeld apparaat uitgetrokken gehad?
Natuurlijk heeft jouw kast een goede voeding en zit de stekker in een deugdelijk geaard stopcontact.
Modbreak:Plaats voortaan zelf die 4 berichten in 1 post; in plaats van 4 losse

[ Voor 73% gewijzigd door Spider.007 op 15-02-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties weer :)

De prullebak is het probleem denk ik niet, ook niet protected van norton, die leeg ik zelf namelijk vrij regelmatig ivm downloads. Ik heb inderdaad nog een F: die normaal functioneert, nooit problemen mee. De prullebak is op allebei de stations 10% van de schijfruimte maar zijn allebei echt leeg. Er komt voor de rest ook niets in ofzo.

Ik werk veel met audio files (.wav) maar er wordt echt niks opgenomen, zelfs in safe mode blijf ik dit probleem houden.

Ik wacht weer eventjes tot m'n schijf "vol" is en dan zal ik eens kijken of ik nog dingen kan wegschrijven op C:, daarna zal ik deze post wel eventjes editen met wat er gebeurd.

Het veranderen van m'n registry zou dus een oplossing kunnen zijn?
Waarschijnlijk zullen veel programma's niet (meer) werken als ik de registry met een back-up vervang of valt dit wel mee?

Als scandisk aangeeft dat er geen fouten op m'n schijf zitten hoe kan dit dan te maken hebben met kabels/voeding e.d.? Met m'n schijf is fysiek toch niets aan de hand? (ik weet 't ook niet precies, ik opper maar wat ideeen ;) ) Maar als die backup registry niets oplost zal ik toch maar eens gaan proberen B)

M'n kast is voor de rest tiptop in orde, van binnen schoon, stekkers allemaal goed, nog een extra kastje ertussen voor als de stroomwegvalt (wat overigens nog nooit is gebeurt) en voor de rest geluidloos.

P.S.
Ik kijk net even in de TM en na 2 uur aanstaan heeft het "system" proces ongeveer 3,2 GB aan "I/O Geschreven Bytes" staan (!!!) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Het veranderen van m'n registry zou dus een oplossing kunnen zijn?
Waarschijnlijk zullen veel programma's niet (meer) werken als ik de registry met een back-up vervang of valt dit wel mee?
Ik zou toch voorzichtig zijn. In sommige gevallen start het systeem niet meer op. Zorg dat je weet hoe je via de herstelconsole je register kan terugzetten (vind je in de knowledgebase van MS). Een herstelpunt terugzetten van vroeger, heb je dat al eens geprobeerd (is de minder risicovolle versie van het register terugzetten).
Als scandisk aangeeft dat er geen fouten op m'n schijf zitten hoe kan dit dan te maken hebben met kabels/voeding e.d.? Met m'n schijf is fysiek toch niets aan de hand? (ik weet 't ook niet precies, ik opper maar wat ideeen ;) ) Maar als die backup registry niets oplost zal ik toch maar eens gaan proberen B)
Persoonlijk denk ik ook dat het probleem softwarematig is.

[ Voor 3% gewijzigd door DriesA op 15-02-2005 19:37 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan om deze iets beter te laten lopen :)

[XP] Hardeschijf ruimte loopt automatische af.* > [XP] Harde schijf loopt vol, na reboot weer goed? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de edit :)

Ik wacht nog eventjes met het veranderen van m'n register met een backup tot van de week als ik wat meer tijd heb, ik doe dit liever gewoon niet als het even kan. Ik kan m'n computer nog gewoon gebruiken maar moet na 2 uur rebooten om de ruimte terug te krijgen, eigenlijk ben ik nu veels te nieuwsgierig om heel windows opnieuw te installeren enzo. :) Overigens kan het toch geen schade aanrichten voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een schopje naar boven toe.
Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik heb geprobeerd m'n registry te veranderen maar dat gaf alleen maar meer problemen dus heb ik alles weer herstelt.

Kan iemand mij verder helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 105631 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:25:
Even een schopje naar boven toe.
Het probleem is nog steeds niet opgelost, ik heb geprobeerd m'n registry te veranderen maar dat gaf alleen maar meer problemen dus heb ik alles weer herstelt.

Kan iemand mij verder helpen hiermee?
Ik vrees dat de meeste mogelijke oplossingen hier wel zijn aangedragen ondertussen... misschien toch eens tijd voor een reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad een idee maar ik wil graag weten waar het aan ligt, ik wil het gewoon kunnen oplossen zonder een reinstall en wie weet zijn er nu mensen die dit lezen en er misschien wel nog iets op weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:11
loopt de partitie ook vol als je in veilige modus werkt?
zo ja dan zit het in basisinstellingen van windows , zo nee dan de volgende groep , de services uitproberen?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 23:02
Antwoord op pagina 2: :)
Anoniem: 105631 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:13:
Safe mode lost niets op. Netwerkkabels heb ik aan gedacht maar dat bleek het ook niet te zijn :(

Ik heb ff serieus echt geen zin alles er weer op te zetten, alles loopt juist zo lekker op dit na :?
Vreemd probleem, ik heb het topic doorgelezen, maar kan niets bedenken. Moet toch behoorlijk annoying zijn, lijkt me zo...

Is er ook daadwerkelijk activiteit op je IDE-bus, aan de HDD-led te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Hey,
Geen idee of het je kan helpen, maar op Zdnet staat er ook een artikel over + enkele nuttige reacties van lezers:
http://www.zdnet.be/help.cfm?id=43341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dries_Aendekerk schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:20:
Hey,
Geen idee of het je kan helpen, maar op Zdnet staat er ook een artikel over + enkele nuttige reacties van lezers:
http://www.zdnet.be/help.cfm?id=43341
Lijkt me dat deze vraag iets anders is, die van Zdnet gaat over in beslag genomen ruimte die je niet terugziet... dit gaat over de vrije ruimte die af blijft nemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de tip van Angel al getest (ander account aanmaken).
Ben je ingelogd als administrator (dus niet als andere gebruiker met admin rechten).
Welke randapparatuur is er aangesloten op de pc (permanent/tijdelijk).
Schijf in een andere pc hangen?
Misschien is de controller op de schijf stuk. Geen idee, ik roep maar wat.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 115138 op 21-02-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het (inderdaad irritante) probleem is er nog steeds.
M'n disk is is zeker weten actief dat kan ik zien, andere accounts proberen heb ik ook al gedaan, zonder/met admin functies maakt allemaal niets uit.
In safe mode blijf ik het probleem ook hebben maar dan met een iets langzamer verlies van schijfruimte. Ik heb al een kennis gevraagd erna te kijken, en hij heeft dat hele ding net als ik doorlopen maar kon 't ook niet vinden, had 't ook nog nooit gezien zei 'ie.
Aan randapperatuur zitten er alleen boxen, een bluetooth dongel, printer en netwerkkabel aan. Dat mag het toch niet zijn dacht ik?

Ik ben van plan van het weekend m'n schijf in een andere comp te hangen om te kijken wat ie gaat doen, dus dan geef ik dit topic weer een schop.

Ik zat er ook aan te denken gewoon m'n schijf even naar mycom te brengen (waar ik m'n pc heb gehaald) en te vragen of ze ernaar kunnen kijken. Maar voor ik dat doe wil ik wel het idee hebben dat het oplosbaar is, hun zullen wel zeggen dat ze het kunnen oplossen, maar als 't niet lukt moet ik dan nog steeds betalen, toch?

Anoniem: 69652

't Is een gokje, maar dat isearch, kun je dat verwijderen of heb je dat nodig?
(Lijkt me zo'n "ik-neem-je-IE-search-over-en-installeer-handige-toolbars-ding)

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
ja idd dat is ook het eerste wat ik zag in die Hijack log, ff Googlen en het is idd spyware:
http://securityresponse.s...data/spyware.isearch.html
http://www.adoko.com/msg_board/forum_posts.asp?TID=27
http://www.spyany.com/program/article_spw_rm_ISearch.html
http://forums.designtechnica.com/showthread.php?t=4055

Edit: Er schijnt nogal wat commotie te zijn over isearch, zie de volgende link maar eens, en vergeet op die pagina onderin niet verder te lezen op die link van feb22 met meer info en tips: http://castlecops.com/article-5762-nested-0-0.html

Edit2, van http://abcnews.go.com/Tec...er/story?id=99522&page=1:
iSearch represents another type of spyware, one that is more subtle, but ultimately no less destructive.

Trapped in Spyware Hell

iSearch works something like this: Some time during the course of surfing the Web, you unknowingly trip over the iSearch applet, which is instantly downloaded — without your knowing it — into your computer.

This program then does two things: 1) It orders your computer to permanently switch to .iSearch.com as your new home page, and 2) Covers its tracks, so that you can't simply go into your computer's utilities and replace it. You are now trapped.

The next time you go on the Web, expecting to see Google or Yahoo! or ABCNEWS.com as your home page, up pops the iSearch home page. There's also an iSearch toolbar on the top of your page. "What the H*#$*?" you mutter, figuring it's a mistake, and go on with your business — noting, with growing annoyance that suddenly you are getting a whole bunch of new pop-ups about stopping spyware, spam, etc.
En van http://www.dslreports.com/forum/remark,12733617%7Emode=flat:
...IDownload's HotSearchbar was caught using an incredibly deceptive ActiveX Security Warning box, claiming to be a "Required Media Player Version 9 Browser Update" (see 1st screenshot above) in order to exploit user confusion over the Windows Media license acquisition process, which very well might prompt bewildered users to consent to a legitimate Windows Media Player update from Microsoft itself.
ISearch software has been getting some unwelcome attention lately because it is stealth-installed by the Bube.d (aka Win32.Beavis) virus
Dus je hebt spyware en misschien dus ook het Win32.Beavis virus.

[ Voor 89% gewijzigd door MaTr1x op 24-02-2005 07:57 ]

π MW finishers

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

Mike78

Always

Je heb Bootvis gebruikt zei je en geunistalled. Kijk even of Bootvis nog aan het loggen is, als dat nog het geval is schrijft dat je schijf langzaam vol. En wordt het weer geleegd bij een herstart.

Zoek even naar een trace.log op je harde schijf. Daar schrijft bootvis volgens mij alles naar weg. Zo ja Bootvis even installeren, opstarten en ergens een vinkje weghalen bij loggen en opnieuw opstarten.

Zoeits was het geloof ik, heb het zelf ook ooit eens gehad, maar hoe het precies zat weet ik ook niet meer

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 12:32

RammY

Dát!

Is het ook niet windows zijn ingebouwde manier van zelf zijn virtueel geheugen bepalen?

Check ff of hij hm automatisch zet en zet hm anders handmatig op een 750 mb ofzow.
Kijken of hij het dan nog doet.

Heb de optie Virtueel Geheugen nog niet gehoord in dit topic!!

Deze advertentieplaats is te huur!

Topicstarter
Is het ook niet windows zijn ingebouwde manier van zelf zijn virtueel geheugen bepalen?

Check ff of hij hm automatisch zet en zet hm anders handmatig op een 750 mb ofzow.
Kijken of hij het dan nog doet.

Heb de optie Virtueel Geheugen nog niet gehoord in dit topic!!
Dit staat bij mij standaard op 750, verkleinen of vergroten van de toegewezen ruimte maakte niets uit.
Je heb Bootvis gebruikt zei je en geunistalled. Kijk even of Bootvis nog aan het loggen is, als dat nog het geval is schrijft dat je schijf langzaam vol. En wordt het weer geleegd bij een herstart.

Zoek even naar een trace.log op je harde schijf. Daar schrijft bootvis volgens mij alles naar weg. Zo ja Bootvis even installeren, opstarten en ergens een vinkje weghalen bij loggen en opnieuw opstarten.

Zoeits was het geloof ik, heb het zelf ook ooit eens gehad, maar hoe het precies zat weet ik ook niet meer
Bootvis had ik er inderdaad op staan, pas later kwam ik erachter dat 't met security update 2 voor xp (of hoe die update ook heet) niet werkte. Maar goed er is geen spoor van een trace file nergens op m'n computer. Bootvis install/uninstall doen hielp ook niet, het programma werkt gewoon niet.
Edit: Er schijnt nogal wat commotie te zijn over isearch, zie de volgende link maar eens, en vergeet op die pagina onderin niet verder te lezen op die link van feb22 met meer info en tips:

Dus je hebt spyware en misschien dus ook het Win32.Beavis virus.
Het isearch wat er in de hijackfile stond heb ik ondertussen verwijderd uit me reg maar dat was het ook niet. Isearch heb ik inderdaad even gehad, maar met adware in quaritine gezet en verwijderd, blijkbaar stonden er nog enkele reg notities, maar die zijn inmiddels dus weg. Voor de rest ook eigenlijk nooit last van gehad, kheb die toolbar nog nooit gezien en zelfs die startpagina die automatische wordt ingevoerd niet. Ik heb ook de virusscanner die in een van de links stond gedownload en laten lopen, maar die kon ook niets vinden. (en het irritante is dat ik een virus scan in delen moet gaan doen omdat me comp niet lang genoeg aan blijft door 't gebrek aan schijfruimte, bij wijze van spreken moet ik na deze post opnieuw opstarten omdat de ruimte op is :( )

Als iemand nog ideeen heeft graag, of als iemand mij kan vertellen dat na een reinstall van windows het probleem zeker weg is; graag! Tot dan blijf ik verder zoeken...

Ps
Bedankt voor alle reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik had dus precies hetzelfde, met die mysterieus vollopende schijf. (XP Pro SP2) Ik kwam er pas dit weekend achter, maar na wat speurwerk op mijn PC stond ik toch echt voor een raadsel. Maar gelukkig is daar GoT in het eerste topic die ik hierover vond (deze dus) bevatte een waardevolle aanwijzing: Bootvis zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
De laatste keer dat ik dat gebruikte ging dat inderdaad mis bij de herstart. Toen verder geen aandacht aan besteed en niet meer naar omgekeken. Maar na de opmerking hier in dit topic toch maar weer een Bootvis opgestart. En wat denk je, die begint meteen de optimize analyze file proberen te verwerken. En dat duurde behoorlijk lang totdat er een melding kwam van onherkenbare file op zoiets. In die directory stondt inderdaad een flinke file van zo'n 2 Gig. Toen alles wat ook maar een beetje naar Bootvis rook (ook in de registry) maar van de PC afgehaalt en na de restart geen vollopende harde schijf meer!
Heb de computer nog niet zo heel lang aan staan maar hiervoor zou er nu al een halve Gig bij zijn gekomen, en nu dus niet. Lijkt dus te werken. _/-\o_ Dank aan de mensen met de tips.

Echter nog wel iets wat ik nog even uit wil gaan zoeken. Hiervoor startte de schijf met 17 GB vrije ruimte en liep toen langzaam maar zeker vol. Nu blijft de vrije ruimte iig hetzelfde, maar "slechts" op 13,8 GB. Nu kan het natuurlijk gewoon zijn dat door de Bootvis-issue er initieel teveel vrije ruimte werd gerekend. Maar als dat niet zo is, zijn er dus ruim 3 GB spontaan verdwenen en dat is ook weer niet de bedoeling. Ik heb reeds een scan disk uitgevoerd maar dat bracht geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:37
Ik denk dat bootvis en SP2 elkaar dwars zitten, nl omdat bootvis @SP2 zit. En als je daarnaast ook bootvis nog eens los gaat draaien en het gaat nog fout ook. Daarom mijn idee: Keil SP2 eraf, run de "gewone" bootvis eens en kijk wat ie doet. Aangezien er meer mensen dit soort problemen hadden met bootvis en soms zelfs icm SP2. Veel succes, ik ben benieuwt hoe het afloopt.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jarno op 01-03-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ray-zor schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:31:
...
Echter nog wel iets wat ik nog even uit wil gaan zoeken. Hiervoor startte de schijf met 17 GB vrije ruimte en liep toen langzaam maar zeker vol. Nu blijft de vrije ruimte iig hetzelfde, maar "slechts" op 13,8 GB. Nu kan het natuurlijk gewoon zijn dat door de Bootvis-issue er initieel teveel vrije ruimte werd gerekend. Maar als dat niet zo is, zijn er dus ruim 3 GB spontaan verdwenen en dat is ook weer niet de bedoeling. Ik heb reeds een scan disk uitgevoerd maar dat bracht geen verandering.
* Ray-zor heeft een breinwave gehad vandaag.

"He, Ray."
- "Ja zeg het eens Ray."
"Heb je er al aan gedacht dat dat enorme Bootvis-bestand wat je hebt gedelete wellicht nog lekker in de Recycle bin ruimte ligt op te vullen?"
- "Uuuuuuuhm, nu je het zegt....nee, niet echt aan gedacht nee. Zal ik de prullebak eens legen?"
"Ja, doe dat es."
- "Krijg nou wat, ineens 2 gig meer op m'n schijf!"
"....*zucht*...."

8)7

Met 15,8 GB nog steeds niet de 17 die ik hoopte, dus we kijken nog wel even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Al eens gekeken naar die 3 devldr32.exe processen van je gekeken ;)

Lees hier de reacties eens, misschien staat die van jou erbij
http://www.neuber.com/taskmanager/process/devldr32.exe.html

Het is een process van Creative, maar wordt nog wel eens misbruikt door hackers om minder florisante dingen mee te doen.
Pagina: 1