Videorecorder geeft brom geluid op versterker

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb onlangs de HIFI stereo videorecorder van mijn ouders op mijn versterker aangesloten en dit geeft een brom geluid (net als bij ongeaarde stopcontacten vaak geven op het geluid bij een PC).
Deze viderecorder stond daavoor altijd aangesloten op mijn vaders versterker en het geluid was gewoon altijd perfect.

Als ik de zenders via de videorecorder bekijk op mijn TV ziet alles er goed uit, dus het signaal lijkt verder goed te zijn. ik had ook een andere audio kabel geprobeerd, maar die maakte ook niets uit.

Ik snap echt niet waar ik het probleem moet zoeken, want de VHS en Amp gebruiken geen aarde dus dat is het simpelweg niet. Het tv signaal ziet er duidelijk genoeg uit, dus lijkt mij ook niet dat het signaal te zwak is. Ik merkte wel dat toen ik de TV kabel vasthield aan het metaal en tegelijkertijd de videorecorder dat er redelijk wat stroom op staat. (ik heb het net gemeten en het verschil is 16V)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 30-03-2005 20:48 ]

Verwijderd

Maar de antennekabel is wel geaard, hebben experimenten daarmee enig effect?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Beetje lastig om daarmee te experimenteren is het niet?
Die kabel is doorgetrokken van beneden tot aan de zolder is bestaat helaas uit 2 stukken... maar ik kan echt niet geloven dat hier een probleem mee is.

Ik heb namelijk op mijn TV een goed signaal en daarnaast heb ik ooit op mijn TV een aansluiting gemaakt voor een versterker... maar die uitgang is mono en geeft verder over de versterker goed geluid zonder brom... dus alleen het audiosignaal uit de videorecorder geeft een brom en dit terwijl het op mijn vaders versterker allemaal zonder problemen werkte.

update:
vaag ik zat aan mijn kabel van de TV aansluiting... en opeens was de brom bijna helemaal weg :?

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 30-03-2005 21:12 ]

Verwijderd

Dus,

Antenne op TV, TV via je geknutselde uitgang op versterker = geen brom.

Antenne op VCR, VCR op versterker = brom?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
update ;)

het signaal is helemaal niet goed via de videorecorder... :(
Als ik mijn TV op het videokanaal zet dan zijn de uitzendingen voorzien van flikkeringen sporadisch op willekeurige plekken op het scherm :? daarnaast hoor ik ook een hoog pitchend geluid en brom...

Volgens mij is er iets serieus mis met de videorecorder

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
De PC is ook aangesloten op die versterker? Zo ja, koppel alle verbindingen tussen PC en versterker los (ook tv outs naar de tv ofzo), of anders andere apparaten welke wel geaard zijn, en kijk/luister of het probleem dan weg is.

[ Voor 13% gewijzigd door ShittyOldMan op 30-03-2005 21:59 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ook gedaan haalt niets uit, daarnaast er staan hier 2 versterkers ;)
Ik heb normaal mijn TV op een aparte versterker aangesloten met andere speaker, zodat ik gewoon kan gamen en tegelijk TV kijken/luisteren ;)
Pagina: 1