Toon posts:

[PHPmyadmin + mysql] Geen toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gentoo Linux installatie en heb Apache2 geinstaleerd samen met mod_php voor php support op apache, dit werkt perfect. Dan MySQL en PHPmyadmin en phpBB geinstaleerd.

Ik wil de installatie runnen van phpBB maar ik moet eerst een database hebben. Normaal gezien als ik geod gezocht heb op internet bestaat phpmyadmin er voor het maken en beheren van mysql databanken.

Ik volg deze guide: http://www.phpmyadmin.net/home_page/docs.php

Maar na de installatie moet je een aantal dingen aanpassen in de config.inc.php file, ivm met de users en het inloggen. Standaard staat dit op "Auth_type" = http en user gewoon root ofzo. Maar ik kan totaal niet inloggen als ik vanop een andere pc naar 192.168.1.4/phpmyadmin/ surf. Als ik die "Auth_type" op "config" zet dan kan ik wel inloggen, nuja, dan moet ik gewoon niet inloggen en normaal zou je dan welkomscherm moeten krijgen enzo, maar ik krijg dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Welkom op phpMyAdmin 2.6.1-pl2

phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.

Fout

MySQL retourneerde: Documentatie
#1045 - Access denied for user: 'pma@localhost' (Using password: YES)

Ik heb al wat gekloot met de users in die config file mar telkens krijg ik die fout... ik wil gewoon een MySQL database aanmaken voor het phpBB forum..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ik gok zomaar dat [rml][ Mysql] Connection denied[/rml] dit je probleem op zal lossen ;)

Verder heeft dit weinig met programmeren te maken, maar meer met software. Maar aangezien er al een recent topic over is, mag je daar verder gaan :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.