Ik wilde niet beginnen aan een topic hierover, maar ik zie het gewoon echt niet meer.
Vandaag heb ik mysql 4.0 geinstalleerd en probeer het al een paar uur aan de praat te krijgen. Ik probeer met het volgende script een mysql connectie te maken. Letterlijk gepakt van php.net om enige fouten uit te sluiten
ja, password staat erin, maakt niks uit. Draait allemaal op mijn laptop
De 3 belangrijke regels uit de mysql config:
Mysql draait in mijn taakbalk, apache ernaast. PHP werkt voor de rest goed en toch krijg ik steeds de volgende error:
Access denied dus keer op keer. Ik heb de GoT search erbij gepakt en dus heb ik het volgende gedaan naar aanleiding van die resultaten:
Mysql deinstalleren
Reboot
Mysql map weggegooid (bleef nog wat over na de deinstall)
Reboot
Mysql opnieuw geinstalleerd
Helaas geen succes. Paar keer mysql gerestart, ook niks
Via de mysql.exe (bin map) kan ik met connect gewoon netjes connecten met de database.
Heeft iemand nog opties
?
Vandaag heb ik mysql 4.0 geinstalleerd en probeer het al een paar uur aan de praat te krijgen. Ik probeer met het volgende script een mysql connectie te maken. Letterlijk gepakt van php.net om enige fouten uit te sluiten
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $link = mysql_connect('localhost', 'justin', '2169'); if (!$link) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } echo 'Connected successfully'; mysql_close($link); ?> |
ja, password staat erin, maakt niks uit. Draait allemaal op mijn laptop
De 3 belangrijke regels uit de mysql config:
code:
1
2
3
| Server=D:/Program Files/MySql/bin/mysqld-nt.exe user=justin password=2169 |
Mysql draait in mijn taakbalk, apache ernaast. PHP werkt voor de rest goed en toch krijg ik steeds de volgende error:
code:
1
2
| Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'justin@localhost' (Using password: YES) in D:\Webfolder\index.php on line 2 Could not connect: Access denied for user: 'justin@localhost' (Using password: YES) |
Access denied dus keer op keer. Ik heb de GoT search erbij gepakt en dus heb ik het volgende gedaan naar aanleiding van die resultaten:
Mysql deinstalleren
Reboot
Mysql map weggegooid (bleef nog wat over na de deinstall)
Reboot
Mysql opnieuw geinstalleerd
Helaas geen succes. Paar keer mysql gerestart, ook niks
Via de mysql.exe (bin map) kan ik met connect gewoon netjes connecten met de database.
Heeft iemand nog opties
[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 25-03-2005 21:52 ]