[Mysql] Connection denied

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ik wilde niet beginnen aan een topic hierover, maar ik zie het gewoon echt niet meer.

Vandaag heb ik mysql 4.0 geinstalleerd en probeer het al een paar uur aan de praat te krijgen. Ik probeer met het volgende script een mysql connectie te maken. Letterlijk gepakt van php.net om enige fouten uit te sluiten

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$link = mysql_connect('localhost', 'justin', '2169');
if (!$link) {
   die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
echo 'Connected successfully';
mysql_close($link);
?> 

ja, password staat erin, maakt niks uit. Draait allemaal op mijn laptop

De 3 belangrijke regels uit de mysql config:

code:
1
2
3
Server=D:/Program Files/MySql/bin/mysqld-nt.exe
user=justin
password=2169

Mysql draait in mijn taakbalk, apache ernaast. PHP werkt voor de rest goed en toch krijg ik steeds de volgende error:

code:
1
2
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'justin@localhost' (Using password: YES) in D:\Webfolder\index.php on line 2
Could not connect: Access denied for user: 'justin@localhost' (Using password: YES)

Access denied dus keer op keer. Ik heb de GoT search erbij gepakt en dus heb ik het volgende gedaan naar aanleiding van die resultaten:

Mysql deinstalleren
Reboot
Mysql map weggegooid (bleef nog wat over na de deinstall)
Reboot
Mysql opnieuw geinstalleerd

Helaas geen succes. Paar keer mysql gerestart, ook niks

Via de mysql.exe (bin map) kan ik met connect gewoon netjes connecten met de database.

Heeft iemand nog opties :) ?

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 25-03-2005 21:52 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die user die je gebruikt mag niet connecten met localhost, bijv. omdat hij niet als host 127.0.0.1 in je user table heeft staan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de gouden tip moto-moi :) Gefixed :)

Verwijderd

Oke mijn probleem dan maar :)

Ik heb een Gentoo Linux installatie en heb Apache2 geinstaleerd samen met mod_php voor php support op apache, dit werkt perfect. Dan MySQL en PHPmyadmin en phpBB geinstaleerd.

Ik wil de installatie runnen van phpBB maar ik moet eerst een database hebben. Normaal gezien als ik geod gezocht heb op internet bestaat phpmyadmin er voor het maken en beheren van mysql databanken.

Je moet dus eerst in de conf.inc.php een paar dingen aanpasse, ik zet ip op 192.168.1.4 en user op root gewoon en auth_type=config want http werkt niet want dan kan ik niet inloggen, nu moet ik niet inloggen, maar als ik dan naar 192.168.1.4/phpmyadmin surf krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Welkom op phpMyAdmin 2.6.1-pl2

phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.
Fout

MySQL retourneerde: Documentatie
#2013 - Lost connection to MySQL server during query