Toon posts:

website logo maken

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

Ik heb zins kort een eigen game website gemaakt maar ik kan geen mooie logo maken want als ik er 1 maak klopt hij niet is hij lelijk. :'(
Ik wil bijvoorbeeld dat het iets waziger is iets lichter en zo

Misschien weet 1 van jullie waar ik het beste een goed programma kan downloaden
Waar ik het mee kan maken de site is voor de game tactical ops.
Of heeft misschien iemand een mooi logo waar ik alleen nog maar tekst hoef bij toevoegen.

_/-\o_ Alvast bedankt _/-\o_

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een tekenprogrammaatje zoek je dus. Vector of bitmap georienteerd? Linux of Windows? Misschien is The Gimp wat voor je. Gratis en draait zowel op Linux als Windows.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 14:35

Tux

Jij moet gewoon veel oefenen met logo's maken enzo. Als je veel oefent leer je het vanzelf ;)

En welk programma je gebruikt maakt niet zo heel veel uit.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
thxn ik zal the gimp downloaden en ik zal beter proberen te tekenen en zow thxn _/-\o_ :*)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Tux schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:17:
Jij moet gewoon veel oefenen met logo's maken enzo. Als je veel oefent leer je het vanzelf ;)

En welk programma je gebruikt maakt niet zo heel veel uit.
Als scheelt het natuurlijk wel of je Paint of Photoshop gebruikt.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
jah je kunt wel meer met photoshop.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pak een pen/potlood en papier en leef je uit en als het OK is dan probeer je het te digitaliseren : Best logisch toch :)

* nero355 heeft er ook problemen mee en doet het ook zo !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat dacht je van een stel kleurpotloden en een gum? Er zijn een boel professionals die zo beginnen, en dan ben je niet zo gehinderd door de techniek, wat meestal het geval is tot je het pakket door-en-door kent..

edit: nero was me voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door axis op 29-03-2005 16:26 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Wil het liever op de computer proberen ik doe zo van internet plaatjes bewerken en dan 1 logo van maken. :P

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:24:
jah je kunt wel meer met photoshop.
Wel een beetje meer inderdaad :+

Ga anders eens op andere grote games sites kijken, typ tactial ops in bij de afbeeldingen zoekfunctie van google. Ga zoeken naar plaatjes van wapens, swat teams. Alles om inspiratie op te doen voor een mooi logo :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is testen ;) had ik ook al geprobeert met swat alleen toen werd hij scheef nu doe ik is keer met wapens :D maar the gimp krijg ik niet gedownload :(

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga echt gillen van dit topic maar ik wil toch wel even op mn allervriendelijkst reageren:
welk een aanhef! ik voel me vereerd, anderen denk ik ook
Ik heb zins kort een eigen game website gemaakt maar ik kan geen mooie logo maken want als ik er 1 maak klopt hij niet is hij lelijk. :'(
als jij dat vindt... ik kan hier niet ruiken hoe jouw logo eruit ziet :) (het is trouwens hét logo, niet de) en waar ligt bij jou de grens 'niet kloppend' en 'niet mooi'? de schilderijen van Mondriaan vindt ook niet iedereen mooi maar daar is ie ook beroemd mee geworden...
Ik wil bijvoorbeeld dat het iets waziger is iets lichter en zo
Doe één ding tegelijk.
Eerst maak je een logo. Een logo is een scherp beeldmerk wat, naar mijn mening, in zo weinig mogelijk vormen of woorden uitdrukt wat de kern van jouw game(liefhebberij) is. Hoe simpeler hoe doeltreffender zou ik zeggen. Less is more! Geen hele kermis in je 'logo'. En een logo is in 99% van de gevallen ZEKER geen feestelijke collage van plaatjes aka halve filmstrip!!! :P Hou het compact :)

Bij voorkeur zou ik zeggen, maak dit in Illustrator. Maar, aangezien je niet al die pakketten wil kopen (downloaden? ja, trials ja, als jij binnen 30 dagen tevreden bent)... zou ik zeggen, probeer Photoshop of een ander grafisch programma - zoals The Gimp - uit en je hebt genoeg voor op een website.
Maak je logootje vooral niet te klein en kijk of je de achtergond al vanaf het begin transparant kunt houden!

Als je je logo of wat je dan ook maakt veel te groot hebt gemaakt: no worries! Sla het nogmaals op onder een andere naam en verklein het dan. Dat beetje extra ruimte op je computer, maakt niet uit. Je bent achteraf veel gelukkiger als je niet je originele bestand bent gaan verkleinen of wat jij wil, lichter maken, waziger maken om als achtergrond te gebruiken voor je website. Ik noem maar wat.
Begin dus bij een basisvorm, een basis-logo. Wat jij er dan achteraf voor effecten op wil loslaten, doe dit in een kopie van het bestand, leef je daarop lekker uit.
Misschien weet 1 van jullie waar ik het beste een goed programma kan downloaden
Trials zijn te downloaden, hele programma's mag je hier niet naar vragen ;) ...trials hebben vaak een beperking tot 30 dagen, daarna doet-ie-het-niet-meer. Photoshop, Paint Shop Pro of Fireworks, ik noem maar wat, hebben die beperking vaak. The Gimp heeft hem geloof ik niet.
Waar ik het mee kan maken de site is voor de game tactical ops.
Voor zover ik weet zijn er voor Tactical Ops nog geen bijzonder toegespitste grafische programma's op de markt en zullen deze er ook niet komen. Je zult je helaas moeten behelpen met hetzelfde programma waar ook fans van NFSU, FIFA of Warcraft hun grafische zooi maken. Helaas maar waar. ;)
Of heeft misschien iemand een mooi logo waar ik alleen nog maar tekst hoef bij toevoegen.
Nou...als je wist hoeveel een echt logo dat ontworpen is in het echt kost... denk ik niet dat iemand dat zo weg wil geven... en het is ook vrij lullig als je telkens van bezoekers van je site hoort 'hey maar dat logo ken ik...dat lijkt op die van de Albert Heijn!' Originaliteit is veel leuker hoor.
_/-\o_ Alvast bedankt _/-\o_
Het zal je wel even kosten om te oefenen, houd ook vooral oude ontwerpjes erbij, maak je ontwerpjes eerst op papier en probeer ze daarna na te maken. Ga door op foutieve ontwerpen en teken eroverheen, of wijzig er iets aan en gebruik ze als richtlijn voor je nieuwe schetsen.

Niet meteen je kop in het zand steken! Lekker doorgaan! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 29-03-2005 16:36 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
En voortaan niet meer dit soort vragen hier stellen. :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.