Toon posts:

twijfel oude/nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik heb een geforce 4 ti 4200 in mijn computer zitten en wil graag de ATI RADEON 9250 kopen, maar nu is mijn vraag, is de ATI RADEON 9250 beter dan mijn geforce?

want ik heb nu wat probs omdat mijn geforce overhit raakt en daardoor elke keer mijn pc vast loopt, dus ik moet eigenlijk wel een nieuwe, of ff koelpasta gaan kopen...

graag wat info van jullie

alvast bedankt

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kort antwoord: nee, die 9250 is niet beter dan je huidige videokaart. Dit had je ook zelf kunnen vinden aan de hand van enkele reviews..

Koop gewoon een nieuwe videokaartkoeler, die kosten niet zo veel :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Koelpasta en een beter Koelingsplan voor je pc ( wat extra fannetjes.. beter afvoer ) is goedkoper als een nieuwe videokaart.

Een een 9250 is eigenlijk ee 8500 die langzamer draait..en een 8500 was te vergelijken met een GF3!

Dus je ti4200 is nog steeds een beter idee, what Artic Silver 5, even de kast schoonmaken en stofzuigen in de kast... filtertjes leeg kloppen ( kuche kuche ) ... en dan zou je al wat beter resultaat moeten hebben.

Als het dan nog steeds fout gaat .. ;-) dan pas moet je kijken of je niet meer fans nodig hebt.. of "betere" koeling methoden OP de kaart! Zelfs een Zalman 5KG heatsink constructie zal namelijk weinig zin hebben in een kast vol met stof, warmte, slechte doorvoer..etc!

There is no place like ::1

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Spaar nog iets door, wacht nog even tot de prijzen zakken en sla dan je slag. Zoals al eerder gezegd zal die overstap weinig wereldschokkends teweeg brengen.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:50

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je dure en goeie oplossing wilt neem dan de blauwe sandwich Zalman koeler met heatpipe + de extra fan.
Goedkoop kan je ook doen door net als mij een 40mm, 80mm of 92mm fan op de koelribben te schroeven.

Het beste is om eerst voorzichtig alles te stofzuigen en vooral de koeler van de videokaart zelf. Meestal zitten er nog hardnekkige stofdelen die niet wegwillen uit de koeler of ribben, dat moet je maar met een kleine schroevendraaier eruit halen.

Toen je de videokaart kocht had je ook al last van het probleem? Van welke merk heb je trouwens?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
AV -> VB

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is gewoon een kwestie van even wat reviews/roundups lezen. Neem eens een kijkje op www.tomshardware.com of zoek even met Google :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.