Server aan het netwerk toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Mensen ik heb een oud PC-tjes staan en daar wil ik een server op draaien. Het doel is daar een FTP server op te zetten, P2P apps op te laten draaien en overal bij mijn documenten en bestanden te kunnen.

Welk OS kan ik het best gebruiken (ik heb geen verstand van Unix)?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Windows vanaf 2000... XP als hij het draaien kan.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Heeft het zin om een server edition te draaien? Heeft dat voordelen t.o.v. de normale edities? Zo ja, wat?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Op zich zou windows 95/98 ook nog wel kunnen als de pc te traag is om lekker 2000 te kunnen draaien. Je kan een freeware ftp-server programma downloaden en P2P apps draaien ook nog wel onder 95/98.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
ik zou een windows 2000 server editie erop zetten met active directory etc. kunnen gebruikers op elke pc in jouw netwerk inloggen en bij diegenes eigen documenten. ftp server zit ook in IIS en je kan elke willekeurige ftp server pakken (serv-u bijv)

misschien is het makkelijk als we de specs van jouw "oude pctje" weten ..

[ Voor 14% gewijzigd door consolefreak op 28-03-2005 17:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet om lullig te doen, maar een FTP binnen Unix/Linux/BSD heb je binnen een paar minuten up and running! Alleen jezelf door de installatie worstellen en klaar.

Win2K op een PII gaf bij mij een constante load van 2 % op de CPU dus of dat slim is .... wat voor PC eigenlijk ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan op elk OS wat je maar kan bedenken :) Hier op GoT verwachten we alleen wel iets meer izet dan enkel een vraag over iets waar erg veel over te vinden is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.